Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloisen perheen köyhyys

Vierailija
05.01.2020 |

Mitä tekisitte tilanteessani? Meillä on puolisoni kanssa hyvät tulot ja vakituinen työ, mutta tulot eivät silti riitä. Meillä on kaksi lasta ja talo isohkon kaupungin kehyskunnassa. Käytännössä kaikki rahat menevät asuntolainaan, iäkkäiden vanhempiemme auttamiseen, ruokaan ja lasten harrastuksiin. Talon myyminen ei ole vaihtoehto.
Tästä on hankala keskustella kenenkään kanssa, koska vasta-argumentti liittyy aina hyviin tuloihin.

Kommentit (464)

Vierailija
81/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästövinkkejä:

Ei ravintolaruokaa, kahvila kahveja, ripsiä, kynsiä, vaatteet kirpparilta, ruoaksi perunaa, sipulia ja kaurapuuroa. Harrastukset pois, talo myyntiin ja halpaan kuntaan muutto. Toinen auto pois. Muiden avustamiset nollaan.

Siinä muutama. Turha sanoa, että ei voi. Kyllä voi jos on tarve. Mutta halua ei ole. Mitä te oletatte? Että teille kannetaan lisää massia tuhlattavaksi?

Tosissasiko meinaat, että kun ihminen tekee rasksta ja kuluttavaa asiantuntijatyötä, josta maksetaan hyvä palkka, hän ei saisi koskaan nauttia työnsä hedelmistä, varsinkin kun progressiivinen verotus jo haukkaa tuloista ap:n tapauksessa kolmasosan? Että sipulia ja kaurapuuroa pitäisi syödä ennen kuin lähtee taas raatamaan samaan aikaan kun toiset loisivat verorahoilla vuodesta toiseen?

Vierailija
82/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pointti koko jutussa on se että ap on hyvätuloinen, mutta ei pysty elämään hyvätuloisen elämää. Tämä on tilanne nyt Suomessa. Itse olen samassa tilanteessa. Kuulun eniten tienaavaan kymmenykseen, mutta ajelen 19 vuotta vanhalla autolla. Vaatteita en osta käytännössä koskaan itselleni. Kaikki turhat menot on karsittu minimiin, mutta silti tili on aina tyhjä. Joo, on iso asunto, mutta on kaksi lastakin joille haluan tarjota omat huoneet. Samoin lasten harrastuksista en halua tinkiä yhtään.

Jos olisin lapseton ja asuisin yksin yksiössä niin olisihan sitä rahaa. Suomessa taitaa muuten olla lapsipula, miksiköhän?

Tämä on pötyä. Ap:n ongelmana ei ole Suomi vaan se, että hän elättää oman perheen lisäksi kolmea vanhustaloutta. Siinä menee rahat kankkulan kaivoon.

Muuten ap:n tilanne ei kuulosta huonolta. On säännöllisesti säästetty osakkeisiin niin paljon, että tuottojakin voi sijoittaa ja sijoitukset pyörii nyt tuotoilla. Asuntolaina lyhenee. Nuo turhat menot eli vanhusten tukeminen jotta voivat asua liian kalliisti pitäisi lopettaa.

Et ole sitten kuullut puhuttavan Suomessa akateemisesta köyhyydestä, josta on puhuttu jo vuosia.

Jo päivähoitokulut voi olla merkittävä kuluerä, jos 3 lasta, niin se on jo tonni ja siihen päälle tilapäinen hoitoapu, jolloin puhutaan jo 1200-1700€ kuluerästä kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt ihan varmaa ettei niillä vanhuksiila ole omia säästöjä jotka pitää nyt ottaa käyttöön? Tai olisiko heillä joillain yhtään ystävää suunnilleen samassa tilanteessa, jotka voisivat tulla alivuokralaiseksi taloihin? Tai mikä om vuokrataso ko paikkakunnilla, voisiko talot jättää autioitumaan viimeisenä vaihtoehtona jos kaupaksi eivät mene? Hakevatko ruokaa ruokajonoista yms.? Onko kunnan sosiaalitoimeen oltu yhteydessä?

Oikeasti, pakottaisitko sä sun iäkkäät vanhempasi ottamaan alivuokralaisen tai muuttamaan pois omasta kodistaan?

Oikeasti, en päätä tai painosta vanhempiani mihinkään, vaan he tekevät oman elämänsä päätökset itse. Ja järkevät ihmiset tekevät sellaisia päätöksiä, että tulevat eläkkeelläkin omillaan toimeen. Jos se tarkoittaa isosta talosta luopumista, sitten se tarkoittaa.

Vierailija
84/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä sijoitamme vain vanhoista sijoituksista tulevia korkoja, eli ei tietenkään mitään uutta.

Avustamme kolmea taloutta isovanhemmista, puolisoni vanhemmat ovat eronneet ja menneet uusiin naimisiin. Kaikki isovanhemmat ovat aikanaan olleet duunariammateissa ja eläkkeet siksi todella pienet. Asuvat halvoissa taloissa muuttotappiokunnissa, taloissa kunnostustarpeita, lämmityskuluja jne että pystyvät niissä asumaan ja ruokia maksamme lisäksi. Näissä kunnissa hoitolaitoksiin pääsevät vain erittäin huonokuntoiset vanhukset, joten eivät täytä kriteerejä.

Miksikö aloitin tämän? Teemme niska limassa töitä eikä mitään jää käteen. Hyvien tulojen vuoksi molemmilla veroprosentti 30 ja yli joten lisätulojen tekeminenkään ei enää valtavasti auta, toki niitä jonkinverran teemme. Hyviä neuvoja on tässä tullut, täytyy vielä pureutua ruokakuluihin. Lidliin olemme keskittäneet ostokset jo pitkään, tupakkaa ja alkoa ei kulu kummallakaan.

Vanhempanne vedättävät teitä. Jos he ovat ikänsä olleet töissä, ei heillä työeläke ole niin pieni, mitä luulet. Tarkistapa netistä onko isovanhempien kunnassa vanhuksien palvelupistettä, jossa voisitte tarkistaa, mtä tukea he voisivat saada. Jos omakotitalot vie heidän rahat, niin sitten pitää muutta vaikka vuokralle halvempaan.

Suomessa keskim. eläke naisilla on n. 1400€/kk brutto eli reilu tonni käteen ja miehillä hiukan enemmän.

Ja täällä esitetyt 3000€/kk eläkkeet on todella harvinaisia ja kaikista eläkkeensaajista saa niitä n.3%.

Ja vanhuksille voi olla korkeat lääkemenot, sillä osa lääkkeistä ei ole Kela korvattavia, eikä vaikuta lääkekattoon, vaikka olisi lääkärin määräämä reseptilääke.

Minun oma työkyvyttömyyseläke on bruttona 1200 euroa kuukaudessa, nettona vähän alle 1100 euroa. Pärjään sillä oikein hyvin, kun on maksettu asunto ja mies maksaa puolet yhteisistä kuluista. Minulla on oma auto ja pystyn avustamaan rahallisesti opiskelevia lapsiamme. Lääkekulut menee joka vuosi maksukattoon asti eikä tosiaan kaikki lääkkeet kerrytä sitä. Syödään ihan hyvin, välillä käydään ulkona syömässä. Maksullisia harrastuksia minulla ei ole. Säästöönkin saan joka kuukausi rahaa. En siis todellakaan ymmärrä, mihin aloittajan vanhukset rahansa laittavat.

Vierailija
85/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloitus keksitty?

Jos nimittäin ei ole, niin silloin olemmekin aivan oikeasti todella mielenkiintoisessa tilanteessa. Ja se tilanne on sellainen, johon joutuu vain suuret typerykset. Ei ole siis ihme, että velkaa on kaikki mahdolliset aukot täynnä.

En ole aloittaja, mutta olemme samanlaisessa tilanteessa. Meillä tosin on selitys köyhyydellemme: matkustelu. Jos emme matkustelisi, emme olisi ”köyhiä”.

Emme siis millään pysty matkustamaan halvalla, vaikka moni sanoo pystyvänsä. Olimme juuri Alpeilla. Sehän maksaa vain lentoliput enemmän kuin Lapin matkailu. Mutta kallista oli.

Miten tuollaisessa tilanteessa voi sanoa olevansa köyhä? Itse asiassa sama kysymys koskee aloittaajaakin. Kyllä pidän tällaisia kommentteja lähinnä leveilynä, enkä köyhyyteenä, koska se EI sitä ole.

Vierailija
86/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on vain omista kulutustottumuksista. Me ollaan keskituloisia (mulla netto 2200, miehellä 3000) ja hyvin riittää raha. Asutaan omakotitalossa (ei uusi eikä hieno, mutta kelpo koti silti), pari autoa (uudehkoja mutta ei kalliita), lapsilla kivoja harrastuksia mutta ei mitään kalliita kuten jääkiekko.

Koen meidän elämän mielekkäänä enkä pidä meitä köyhinä. Pystytään matkustelemaankin melko paljon.

Mun on jotenkin vaikea ymmärtää tätä nykyajan valitusta ettei raha riitä mihinkään. Kyllä se riittää, kun katsoo mitä ostaa. Kaikkea ympärillä näkemäänsä ei tarvitsekaan saada.

Vierailija
87/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, oletteko keskustelleet vanhempienne kanssa rahatilanteestanne? Rehellisesti? Ehkäpä eivät tiedä että tuette peräti kaikkia kolmea huushollia rahallisesti? Kun ton avunannon aloititte niin tilanteenne oli varmasti parempi. Rehellisyyttä peliin, luulenpa että vanhuksenne luulevat että teillä on parempi tilanne koska ette ole totuutta kertoneet.

Vierailija
88/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt ihan varmaa ettei niillä vanhuksiila ole omia säästöjä jotka pitää nyt ottaa käyttöön? Tai olisiko heillä joillain yhtään ystävää suunnilleen samassa tilanteessa, jotka voisivat tulla alivuokralaiseksi taloihin? Tai mikä om vuokrataso ko paikkakunnilla, voisiko talot jättää autioitumaan viimeisenä vaihtoehtona jos kaupaksi eivät mene? Hakevatko ruokaa ruokajonoista yms.? Onko kunnan sosiaalitoimeen oltu yhteydessä?

Oikeasti, pakottaisitko sä sun iäkkäät vanhempasi ottamaan alivuokralaisen tai muuttamaan pois omasta kodistaan?

Jos vanhempani ei pystyisi eläkkeilään ja mahdollisilla tuilla maksamaan asumistaan huonokuntoisissa taloissa, en minä heidän asumistaan tukisi vaan kehottaisin myymään. Ihan samalla tavalla kun itsekään en asu asunnossa johon minulla ei ole varaa.

Vanhusten yksinäisyys on myös ongelma. Mitä järkeä on 10 vanhuksen yksittäistaloutta isolla alueella kun heistä muutama saattaisi jopa pitää ”soluasumisesta”? Olisi seuraa ja useampi jakamassa kuluja.

Miksi aikuisten lasten pitäisi joutua kituuttamaan vuosikausia vain sen takia että vanhuksen yksinasuminen talossaan olisi mahdollista?

Vierailija
89/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menoja pitää karsia. Mitä tarkoittaa, että autatte iäkkäitä vanhempia? Rahallako?

Väärä neuvo. Menojen karsimisella on rajansa. Millä ei taas ole rajaa on tulojen lisäämisellä. Toisinsanoen keskittyisin siihen että miten saa lisää tuloja. Tämä käytännössä tarkoittaa säästämistä, ja niiden saatujen säästöjen SIJOITTAMISTA tuottamaan tuloja.

Ja alapeukuista näkee taas kuinka pihalla suomalaiset ovat taloudesta. Faktoja alapeukutetaan. Menoja EI voi laskea määräänsä enempää, absoluuttinen raja on 0 €/kk. Vastaavasti en ole suurinta mahdollista lukua nähnyt. Minä olen taas jo tänä vuonna nostanut kuukausittaista tuloani 8€/kk tästä kuusta ikuisuuksiin. Mikään ei estä minua tekemästä vastaavaa tulojen nostoa ensi viikollakin.

Aloittaja kirjoittaa perheensä olevan hyvätuloinen. Hyvätuloinen voi karsia menoja heti tänään 8 euroa per päivä, perheelliselle 8 euroa lisää tuloja kuukaudessa ei näy missään. Menoja voi karsia heti, tulojen nostaminen vie enemmän aikaa.

Ei vie enemmän aikaa. Ja kuten sanottua sitä 8 euroa ei voi vähentää joka kuukausi uudelleen ja uudelleen. Vastaavasti tuon 8 euroa lisätuloa voi hankkia yhä uudelleen ja näin se kumuloituu. Tällä viikolla siisi lisäsin tuon 8 euroa /kk uutta tuloa, Ensi viikolla jälleen on vuorossa uusi 8 €/kk. Yhteensä tämä onkin jo 16 euroa/kk tästä ikuisuuksiin. Seuraavallakin viikolla voin nostaa kuukausituloani... Ylärajaa ei ole. Vastaavasti en voi nipistää menojani ikuisesti joka viikko pienemmäksi ja pienemmäksi. Ja kyllä tuo 8 euroakin Minulla isotuloisellakin yllättäen näkyy kun niitä on aikansa kerännyt.

Menoja karsimalla ja sopimukset kilpailuttamalla saa hetkessä säästettyä satasen kuukaudessa. Perheellisellä on yleensä pula ajasta ja aikaa tarvitaan tulojen lisäämiseen. Aloittajan ei tarvitse nipistää menoja koko ajan lisää vaan tietyn määrän ja tietyn ajanjakson verran.

Saa vain kerran.. tai ainakin erittäin harvoin. Tuloja taas voi kasvattaa koko ajan.

Se satasen säästö on satasen säästö kuukaudesta toiseen. Vuodessa se tekee jo 1200 euroa.

Vierailija
90/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, oletteko keskustelleet vanhempienne kanssa rahatilanteestanne? Rehellisesti? Ehkäpä eivät tiedä että tuette peräti kaikkia kolmea huushollia rahallisesti? Kun ton avunannon aloititte niin tilanteenne oli varmasti parempi. Rehellisyyttä peliin, luulenpa että vanhuksenne luulevat että teillä on parempi tilanne koska ette ole totuutta kertoneet.

Esm. kolmen huushollia sähkölaskut, omakotitaloja vielä kyseessä. Kyllä kalliiksi tulee.

Vierailija
91/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menoja pitää karsia. Mitä tarkoittaa, että autatte iäkkäitä vanhempia? Rahallako?

Väärä neuvo. Menojen karsimisella on rajansa. Millä ei taas ole rajaa on tulojen lisäämisellä. Toisinsanoen keskittyisin siihen että miten saa lisää tuloja. Tämä käytännössä tarkoittaa säästämistä, ja niiden saatujen säästöjen SIJOITTAMISTA tuottamaan tuloja.

Ja alapeukuista näkee taas kuinka pihalla suomalaiset ovat taloudesta. Faktoja alapeukutetaan. Menoja EI voi laskea määräänsä enempää, absoluuttinen raja on 0 €/kk. Vastaavasti en ole suurinta mahdollista lukua nähnyt. Minä olen taas jo tänä vuonna nostanut kuukausittaista tuloani 8€/kk tästä kuusta ikuisuuksiin. Mikään ei estä minua tekemästä vastaavaa tulojen nostoa ensi viikollakin.

Aloittaja kirjoittaa perheensä olevan hyvätuloinen. Hyvätuloinen voi karsia menoja heti tänään 8 euroa per päivä, perheelliselle 8 euroa lisää tuloja kuukaudessa ei näy missään. Menoja voi karsia heti, tulojen nostaminen vie enemmän aikaa.

Ei vie enemmän aikaa. Ja kuten sanottua sitä 8 euroa ei voi vähentää joka kuukausi uudelleen ja uudelleen. Vastaavasti tuon 8 euroa lisätuloa voi hankkia yhä uudelleen ja näin se kumuloituu. Tällä viikolla siisi lisäsin tuon 8 euroa /kk uutta tuloa, Ensi viikolla jälleen on vuorossa uusi 8 €/kk. Yhteensä tämä onkin jo 16 euroa/kk tästä ikuisuuksiin. Seuraavallakin viikolla voin nostaa kuukausituloani... Ylärajaa ei ole. Vastaavasti en voi nipistää menojani ikuisesti joka viikko pienemmäksi ja pienemmäksi. Ja kyllä tuo 8 euroakin Minulla isotuloisellakin yllättäen näkyy kun niitä on aikansa kerännyt.

Menoja karsimalla ja sopimukset kilpailuttamalla saa hetkessä säästettyä satasen kuukaudessa. Perheellisellä on yleensä pula ajasta ja aikaa tarvitaan tulojen lisäämiseen. Aloittajan ei tarvitse nipistää menoja koko ajan lisää vaan tietyn määrän ja tietyn ajanjakson verran.

Miten niin tarvitaan? tai no juu, tarvitaan siinä mielessä että aikaa myöten niitä tuloja tulee. Minulla meni 8 euron nettotulon kuukaudessa tekemiseen alle 1 minuutti. Ja tämä käytetty 1 minutti tuo sitä lisätuloa tästä eteenpäin joka ainoa kuukausi, ilman että minun tarvitsee tehdä yhtään mitään lisää sen eteen.

No nyt alkoi kiinnostaa, miten sinä tämän tulojen lisäyksen teet. Itse mietin lähinnä ylitöiden tekemistä tai lisätyön hankkimista. Mitään kirpparimyyntiä tuo ei voi olla vaan mitä?

Vierailija
92/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta pointti koko jutussa on se että ap on hyvätuloinen, mutta ei pysty elämään hyvätuloisen elämää. Tämä on tilanne nyt Suomessa. Itse olen samassa tilanteessa. Kuulun eniten tienaavaan kymmenykseen, mutta ajelen 19 vuotta vanhalla autolla. Vaatteita en osta käytännössä koskaan itselleni. Kaikki turhat menot on karsittu minimiin, mutta silti tili on aina tyhjä. Joo, on iso asunto, mutta on kaksi lastakin joille haluan tarjota omat huoneet. Samoin lasten harrastuksista en halua tinkiä yhtään.

Jos olisin lapseton ja asuisin yksin yksiössä niin olisihan sitä rahaa. Suomessa taitaa muuten olla lapsipula, miksiköhän?

Tämä on pötyä. Ap:n ongelmana ei ole Suomi vaan se, että hän elättää oman perheen lisäksi kolmea vanhustaloutta. Siinä menee rahat kankkulan kaivoon.

Muuten ap:n tilanne ei kuulosta huonolta. On säännöllisesti säästetty osakkeisiin niin paljon, että tuottojakin voi sijoittaa ja sijoitukset pyörii nyt tuotoilla. Asuntolaina lyhenee. Nuo turhat menot eli vanhusten tukeminen jotta voivat asua liian kalliisti pitäisi lopettaa.

Et ole sitten kuullut puhuttavan Suomessa akateemisesta köyhyydestä, josta on puhuttu jo vuosia.

Jo päivähoitokulut voi olla merkittävä kuluerä, jos 3 lasta, niin se on jo tonni ja siihen päälle tilapäinen hoitoapu, jolloin puhutaan jo 1200-1700€ kuluerästä kuukaudessa.

Kunnallisessa päivähoidossa kolmesta lapsesta ei ikinä joudu maksamaan tonnia kuussa. Joten pysyhän tosiasioissa, jooko!

Vierailija
93/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun eniten tienaavaan kymmenykseen, mutta ajelen 19 vuotta vanhalla autolla. Vaatteita en osta käytännössä koskaan itselleni. Kaikki turhat menot on karsittu minimiin, mutta silti tili on aina tyhjä. Joo, on iso asunto, mutta on kaksi lastakin joille haluan tarjota omat huoneet. Samoin lasten harrastuksista en halua tinkiä yhtään.

Paljonko sulla on nettopalkka ja asumismenot ? Aika kallis asunto ilmeisesti tai sitten harrastukset ovat todella kalliita?

En viitsi alkaa ruotia omaa talouttani tässä, käsitellään mieluummin ap:n tapaus. Mutta lyhyesti, asunto on yhdessä viidestä kasvukeskuksesta, ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla. Harrastukset ovat kalliita, pelkästään bensoihin menee 300e/kk, mukana kaikki ajot.

Vierailija
94/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esm. kolmen huushollia sähkölaskut, omakotitaloja vielä kyseessä. Kyllä kalliiksi tulee.

Ne ei kuulu lasten maksettaviksi.

Vierailija
95/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 lapsesta päivähoitomaksut tekee 670 e kk. Aika kaukana 1700 eurosta.

Vierailija
96/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Vaiettu totuus on että Suomessa on tuettu viime vuosina asuntosijoittajia sekä yrityksiä - lapsiperheet on jätetty oman onnensa nojaan. Lapsilisistäkin on kadonnut 30 % ostovoimasta. Minulla on vain yksi lapsi ja pärjään oikein hyvin, jos olisi enemmän niin vajoaisin köyhyysrajan alle. Lapset eivät enää tuo leipää vaan päinvastoin. Miksi tästä ei puhuta enempää ja tehdä jotain asialle? Olisi edes asuminen halvempaa niin moni kotitalous voisi paremmin. Mutta ei niin ei. Mistä fiksuja päättäjiä korjaamaan asiat? Suomesta ei ainakaan näköjään sellaisia löydy.

Vierailija
97/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästövinkkejä:

Ei ravintolaruokaa, kahvila kahveja, ripsiä, kynsiä, vaatteet kirpparilta, ruoaksi perunaa, sipulia ja kaurapuuroa. Harrastukset pois, talo myyntiin ja halpaan kuntaan muutto. Toinen auto pois. Muiden avustamiset nollaan.

Siinä muutama. Turha sanoa, että ei voi. Kyllä voi jos on tarve. Mutta halua ei ole. Mitä te oletatte? Että teille kannetaan lisää massia tuhlattavaksi?

Tosissasiko meinaat, että kun ihminen tekee rasksta ja kuluttavaa asiantuntijatyötä, josta maksetaan hyvä palkka, hän ei saisi koskaan nauttia työnsä hedelmistä, varsinkin kun progressiivinen verotus jo haukkaa tuloista ap:n tapauksessa kolmasosan? Että sipulia ja kaurapuuroa pitäisi syödä ennen kuin lähtee taas raatamaan samaan aikaan kun toiset loisivat verorahoilla vuodesta toiseen?

Eikö ole jo käynyt selväksi, että ap:n ongelmat johtuu ihan muusta kuin veroista?

Vierailija
98/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Vaiettu totuus on että Suomessa on tuettu viime vuosina asuntosijoittajia sekä yrityksiä - lapsiperheet on jätetty oman onnensa nojaan. Lapsilisistäkin on kadonnut 30 % ostovoimasta. Minulla on vain yksi lapsi ja pärjään oikein hyvin, jos olisi enemmän niin vajoaisin köyhyysrajan alle. Lapset eivät enää tuo leipää vaan päinvastoin. Miksi tästä ei puhuta enempää ja tehdä jotain asialle? Olisi edes asuminen halvempaa niin moni kotitalous voisi paremmin. Mutta ei niin ei. Mistä fiksuja päättäjiä korjaamaan asiat? Suomesta ei ainakaan näköjään sellaisia löydy.

Sullekin tiedoksi, ettei kunnallinen päivähoito ei todellakaan ole tonnia kuussa kolmesta lapsesta.

Vierailija
99/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästövinkkejä:

Se on ihan oma valinta, nauttiiko niistä työn hedelmistä vai kerryttääkö omaisuutta, josta ei mitään iloa tunnu olevan. 

Vierailija
100/464 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tarvitaan? tai no juu, tarvitaan siinä mielessä että aikaa myöten niitä tuloja tulee. Minulla meni 8 euron nettotulon kuukaudessa tekemiseen alle 1 minuutti. Ja tämä käytetty 1 minutti tuo sitä lisätuloa tästä eteenpäin joka ainoa kuukausi, ilman että minun tarvitsee tehdä yhtään mitään lisää sen eteen.

No nyt alkoi kiinnostaa, miten sinä tämän tulojen lisäyksen teet. Itse mietin lähinnä ylitöiden tekemistä tai lisätyön hankkimista. Mitään kirpparimyyntiä tuo ei voi olla vaan mitä?

Et sitten ole sijoittamisesta kuullut. Ostat osakkeita -> osakkeita vastaan saat osinkoja ihan tilillesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi