Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset suhtautuvat niin vihamielisesti, jos kaunis nainen kertoo saavansa ikävää kohtelua muilta naisilta?

Vierailija
04.01.2020 |

Kaikille on ok että ruma nainen kertoo ikävistä kokemuksistaan, mutta jos erehtyy mainitsemaan että on kaunis ja saa ikävää kohtelua muilta, on heti itseään täynnä oleva k u s i pää joka vain kuvittelee että muut kohtelevat ikävällä tavalla. Mitätöidään siis se kauniin ihmisen saama huono kohtelu, ihan kuin se olisi mahdottomuus.

Voisitteko kertoa mistä tällainen asenne johtuu?

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös kaunis ja olen kuullut tästä koko ikäni. Silti minulla on todella huono itsetunto johtuen sairaudestani.

Minä en meikkaa enkä korosta itseäni koskaan, vaan olen luonnollinen ja pukeudun perusvaatteisiin. Minulla on muutamia hyviä ystäviä ja yksi uusimmista tuttavuuksista sanoi ettei koskaan olisi voinut kuvitella että olen kiltti ja mukava. Olin ihan äimänkäkenä ja kysyin että minkähän vuoksi?! Sanoi että yleensä kauniit naiset on ilkeitä ja vikittelee hänen (komeaa ja rikasta) miestään. Eli oisko niin että monet ei halua päästää elämäänsä itseä kauniimpia naisia koska se on itselle uhka.

Vierailija
22/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kehutaan usein kauniiksi. En itse pidä itseäni kummoisena. Saan hyvää kohtelua lähes poikkeuksetta, kun olen ystävällinen ja iloinen itse. En siis tunnista tälläistä ilmiötä. Ystävääni joka huomattavan ylipainoinen tölvitään joskus ikävästi. En edes tähän laske joitain mielenterveyskuntoutujien ja päihderiippuvaisten tölväisyjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kohdellaan ikävästi vaikka en ole kaunis. Jos kauneutesi on ainoa syy ikävään kohteluun, on se sentään helppo ratkaista, eli hankkiudu itseäsi kauniimpien seuraan.

Vierailija
24/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko nyt ap vain kertoa, miksi oletat huonon kohtelun johtuvan kauneudesta sen sijaan, että väität rumienkin tekevän samoin. 

Varmaankin oletan siksi, että tiedän etten ole ruma, ja jos joku tuntematon tyttö huutelee minulle kadulla "hyi miten ruma" niin tuskinpa tuo on mitään muuta kuin kateutta. Vai osaatko sinä antaa jonkin muun syyn tällaiselle käytökselle?

Ap

Vierailija
25/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on ollut vaikea saada naispuolisia ystäviä, edes tuttavia. Olen mielestäni mukava mutta en tungetteleva. Osaan kuunnella ja olen kiinnostunut. Ystävällinen, mutta en mielistelijä. Olen aina kärsinyt siitä että toiset naiset, ei kaikki mutta valtaosa, suhtautuvat muhun kylmäkiskoisesti, enkä ole ymmärtänyt miksi. Kerran sitten avauduin asiasta miesystävälleni niin hän totesi hyvin yksioikoisesti että "Se on tuo kauniin naisen ongelma." En minä tiedä, onko se?

Kuulostaa, että miehesi ei vain osannut vastata tai ei uskaltanut kertoa, mitä oikeasti ajattelee. Mitä tuollaiseen kysymykseen oikein voi vastata kuin jotain tuollaista ympäripyöreää? Halusi väistää aiheen, josta voi tulla riita ja esittää sen sijaan kohteliaisuuden. 

Niin, voihan se olla. En minä häneltä tietenkään mitään kysynyt, vaan kerroin vaan surustani. Varmasti hän halusi lohduttaa jotenkin. Jokin vika minussa joka tapauksessa on. En varmaan koskaan saa selville mikä.

Vierailija
26/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko nyt ap vain kertoa, miksi oletat huonon kohtelun johtuvan kauneudesta sen sijaan, että väität rumienkin tekevän samoin. 

Varmaankin oletan siksi, että tiedän etten ole ruma, ja jos joku tuntematon tyttö huutelee minulle kadulla "hyi miten ruma" niin tuskinpa tuo on mitään muuta kuin kateutta. Vai osaatko sinä antaa jonkin muun syyn tällaiselle käytökselle?

Ap

Sattuuko tällaista sitten useinkin ihan aikuisten kesken? Luulin, että tässä puhuttiin normaaleista aikuisista ihmisistä eikä teinien huuteluista. 

Vierailija
27/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Jos alle 20 v niin monet teinit nyt on per seestä ja kiusaa kaikkia.

Vierailija
28/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.. Oma kokemus se että kun itse yritin jutella yhden itseni kanssa saman ikäisen missikisoissa ravanneen tytön kanssa, niin hän vain nyrpisteli mulle nokkaansa. Siis oikeasti kääntyi pois eikä vastannut mihinkään kysymyksiin millä yritin tehdä tuttavuutta. Tämä tapahtui yhteisten tuttavien häissä. Olin kai sitten liian ruma hänen seuraansa.

Vierailija
29/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin ihan rehellisesti, ilman pienintäkään itsekehua sanoa olevani kaunis nainen. Tämä on myös monen muunkin kuin omani tai äitini mielipide :)

En ole koskaan saanut huonoa kohtelua ulkonäöstäni johtuen.  Ainoa ikävä kohtelu mitä ulkonäköni on aiheuttanut on se, että tuntemattomat ihmiset saattavat aliarvioida minut pelkäksi "nätiksi naamaksi" vailla mitään sisältöä. Jos olen saanut ikävää kohtelua, kyseessä on ollut aina muutenkin ikävä ihminen tai reaktio omaan ikävään käytökseeni.

Ehdottaisin aloittajalle, että älä piiloudu ulkonäkösi taakse ja selitä sillä kaikkea. Saatat oppia jotain itsestäsi ja ennen kaikkea huomata, ettei kaikkien reaktiot sinuun johdu pelkästään ulkonäöstäsi.

Joo samaa mieltä ja sama kokemus mullakin. Paljon kavereita eikä kenelläkään mitään ongelmaa mun kanssa. Ehkä pari kertaa nuorena kaverit valitti, että kun koitetaan tutustua miehiin niin ne priorisoi mua :D Mutta sekin meni ohi kun ymmärsin noissa tilanteissa itse viestiä miehille heti alkuun että olen umpimielinen ja mua ei kiinnosta. Tein tämän silleen vaivihkaa, ei tietenkään mitään numeroa. Kaverit ei edes tajunneet ja ongelmakin poistui kun kaikki löysimme omat kumppanimme =)

Työelämässäkin olen pidetty ja myös edennyt hyvin. Kenenkään mielestä asiassa ei ole epäselvyyksiä syistä. Tai ainakaan niillä ketkä kanssani läheisesti työskentelevät.

Jos joku on ollut joskus ilkeä, niin uskon myös että johtunut ihan muista asioista kuin omasta ulkonäöstäni. Toki muutama tölväisy tullut vaikkapa baarissa joltain katkeroituneelta alkoholin vaikutuksen alaiselta, mutta uskon että tuolliset laukoo kommenttejaan kaikille nuorille. Nyt vanhempana (olen noin 40v) sellaisiakaan kommentteja ei enää kuule. Tosin en kyllä käy baareissakaan kuin kerran vuodessa.

Vierailija
30/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on ollut vaikea saada naispuolisia ystäviä, edes tuttavia. Olen mielestäni mukava mutta en tungetteleva. Osaan kuunnella ja olen kiinnostunut. Ystävällinen, mutta en mielistelijä. Olen aina kärsinyt siitä että toiset naiset, ei kaikki mutta valtaosa, suhtautuvat muhun kylmäkiskoisesti, enkä ole ymmärtänyt miksi. Kerran sitten avauduin asiasta miesystävälleni niin hän totesi hyvin yksioikoisesti että "Se on tuo kauniin naisen ongelma." En minä tiedä, onko se?

Tunnen myös vaatimattoman ja tylsän näköisiä naisia, joiden on vaikea saada ystäviä. Mistähän se heidän kohdallaan sitten johtuisi?

Tuo miehen taktiikka oli se perinteinen "olet erilainen kuin muut naiset, muut naiset ovat niin ikäviä ihmisiä" - eli kehutaan yhtä naista moittimalla muita. Miehille on tietysti edullista, jos naiset kyräilevät toisiaan, niin he eivät liittoudu esim. vaatimaan työelämään tasa-arvoa tai mitään muutakaan.  Mitä joku mies muka tietäisi edes kauniin naisen ongelmista?

Oikeasti aikuisiällä usein ystävystyminen ei enää tapahdu niin helposti kuin joskus nuorempana. Ei siihen välttämättä ole mitään erityistä syytä, ehkä ovat vaan vääriä ihmisiä itselle.

Minua monet ovat pitäneet hyvännäköisenä, jopa kauniina, mutta saan kyllä helposti ystäviä eikä ihmiset vaikuta kateellisilta.

Vierailija
31/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.. Oma kokemus se että kun itse yritin jutella yhden itseni kanssa saman ikäisen missikisoissa ravanneen tytön kanssa, niin hän vain nyrpisteli mulle nokkaansa. Siis oikeasti kääntyi pois eikä vastannut mihinkään kysymyksiin millä yritin tehdä tuttavuutta. Tämä tapahtui yhteisten tuttavien häissä. Olin kai sitten liian ruma hänen seuraansa.

Joo tää on just sitä ihmistyyppiä joka sitten myöhemmin kiukuttelee että ”kaikki inhoaa mua kun olen niin kaunis” lol :D

Vierailija
32/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavia kysymyksiä on palstalla hyvin usein.

Ikävää, jos tuollaista tapahtuu. Olen 54-vuotias enkä ole ikinä nähnyt tuollaista tilannetta.

Vierailija
33/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis kuulostat ikävä kyllä todella lapselliselta ja jopa vähän yksinkertaiselta 😅

Vierailija
34/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi oletit, että huuto kohdistui nimen omaan sinun ulkonäköösi? Tuntemattoman huutelema "Hyi miten ruma" voi tarkoittaa sinun käsilaukkuasi, takkiasi, pipoasi tai takanasi olevaa rakennusta, koiraa jne..... Toki huutelija on sivistymätön, mutta onko ehkä myös sinulla hieman heikko itsetunto?

Vierailija
35/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että miehesi ei vain osannut vastata tai ei uskaltanut kertoa, mitä oikeasti ajattelee. Mitä tuollaiseen kysymykseen oikein voi vastata kuin jotain tuollaista ympäripyöreää? Halusi väistää aiheen, josta voi tulla riita ja esittää sen sijaan kohteliaisuuden. 

Niin, voihan se olla. En minä häneltä tietenkään mitään kysynyt, vaan kerroin vaan surustani. Varmasti hän halusi lohduttaa jotenkin. Jokin vika minussa joka tapauksessa on. En varmaan koskaan saa selville mikä.

Minulla on sama ongelma ja olen kaunis kyllä, kaunis ja siro ulkoisesti. Olen kuitenkin aika varma, että ongelmani (vaikeus saada ystäviä) johtuu siitä, että olen liian ankara itselleni ja muille. Kanssani on myös vaikea olla rennosti ainakin useimmille. Minulla on aika kipeä tausta, joten minusta ei saa niin paljon irti. Jotkut ajattelevat, että olen sillä tavalla teennäinen vaikka todellinen syy siihen miksen huutele taustoistani ja olen pidättyvä useimpien seurassa on se, etten halua antaa leuhkaa kuvaa, en halua velloa menneissä enkä halua kilpailla siinä kuka on selvinnyt mistäkin ja parhaiten. Minulla on kaksi kaukana asuvaa ystävää mieheni lisäksi. Toiseen tutustuin yläasteikäisenä ja toiseen opiskeluaikana, molemmat samoista taustoista ponnistaneita naisia. Ulkonäkö ei mitenkään yhdistä meitä vaan aaltopituudet. Yksinäisyyteni johtuu kuitenkin enimmäkseen siitä millaista seuraa olen, en monenkaan kanssa yhteensopiva. Lisäksi olen tosiaan ankara ja luulen, että moni ahdistuu seurassani. Olen jotenkin sillä tavalla vieraan ja pelottavankin tuntuinen ihmisille, jotka näkevät vain sen, mitä näytän. Lopuilla, jotka onnistuvat näkemään tai arvaamaan enemmän, ei välttämättä ole muista syistä paljon yhteistä kanssani. Vähissä on siis ihmiset, joiden kanssa sillälailla synkkaa. Onneksi on joitain eikä tarvitse olla aivan yksin. Sinullakin on mies onneksi, toivottavasti sielunsiskokin vielä löytyy! :)

Vierailija
36/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikeastaan kauneus on?

Aloittajan tapauksesta tulee mieleen eräs vanha opiskelijatoveri. Hän oli kaunis nainen ja sen huomasi, että hän piti itseään kauniina. Ok, olihan hänellä peruspiirteet kunnossa. Mutta kun hänen tulokulmansa asiaan kuin asiaan oli se kauneus, seksuaalinen vetovoima ja muu tällainen. Yksinkertaisesti hänen kanssaan oli vähän epämiellyttävä tehdä yhtään mitään, eikä syynä ollut kateus. Päällimmäinen tuntemus oli lähinnä että voi vtn urpo. Eikä hänen älyssäkään mitään vikaa sinänsä ollut, mutta vaan siinä oli vaikea olla. Sinänsä siitä tunteesta on vaikea saada kiinni. Jotain myötähäpeää siinä oli, häpeää siitä, että henkilö koitti liimautua seuraan (no kas kun yllättäen moni häntä vältteli) ja sitten se, että se hänen suuri ja mahtava kauneutensa loi tietynlaisen rajamuurin. Ja kun hänen ajatusmaailmastaan hieman haisi se läpi, että hän tuntui selittävän ihmissuhteidensa ongelmia kateudella. Siitäkö vasta epämiellyttävä olo tuli ja en tiedä miten siinä olisi pitänyt olla, että hän ei olisi muljahtanut tuohon ajatusmalliin kerta toisensa jälkeen. Jos koitti antaa vähän "palautetta" hänen vääristyneestä ajatusmallista --> olin vain kateellinen. Tai vastaavasti jos koitti ohittaa sen urpon käytöksen --> peittelin vain kateutta. Tai vielä että jos häntä koitti vältellä --> kateushan se. Tai, että jos ihan tavallisesti kaveerasi --> sehän on vain kateellinen, kun koittaa olla kaveri. Yksinkertaisesti hän oli sosiaalisesti aika mahdoton ihminen. Ja eikä tämä heijastunut ainoastaan opiskelijakavereihin, vaan tottakai sitten miespuoliset opettajat olivat joko ihastuneita ja/tai halusivat pnna häntä, hänen näkemyksen mukaan. Tottakai saattoihan tämä pitää paikkansa, koska tiedä mitä nyt sitten on voinut olla kahdenkeskisiä keskusteluita ja mitä .... mutta hieman epäilisin sitä määrää kuitenkin. 

Eli ap, mitä ikinä ajatteletkin, niin se heijastuu käytöksestäsi ihmisille. Eleet, ilmeesi ja varomattomat sanavalinnat kyllä aina kertovat sitä kieltä, mitä pääkopassasi pyörittelet. 

Vierailija
37/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli jos rumalle huudellaan noin, se johtuu siitä, että hän on ruma - mutta jos kauniille huudellaan, se johtuu siitä, että huutelija on kateellinen? Jaa. Voisiko pikemminkin olla, että huutelija huutelee noin, koska haluaa loukata ja olettaa naisen kohdalla ulkonäön olevan se, mihin kannattaa sivaltaa? Eli kyseessä on pelkkä ilkeys ja halu loukata. Ehkä oman pahan olon purkaminen tuntemattomiin. Tai sitten joku mielenterveysongelma, koska en todellakaan ole kuullut, että ketkään aikuiset tuollaisia huutelevat kenellekään.

Vierailija
38/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavia kysymyksiä on palstalla hyvin usein.

Ikävää, jos tuollaista tapahtuu. Olen 54-vuotias enkä ole ikinä nähnyt tuollaista tilannetta.

Näitä tehtailee varmaan joku mies, joka haluaa uskotella itselleen, että naisten koko elämä pyörii ulkonäön ympärillä - oman ja muiden - ja että naisten kaikki kanssakäyminen on pelkkää ulkonäöllä kilpailua.

Vierailija
39/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä oikeastaan kauneus on?

Aloittajan tapauksesta tulee mieleen eräs vanha opiskelijatoveri. Hän oli kaunis nainen ja sen huomasi, että hän piti itseään kauniina. Ok, olihan hänellä peruspiirteet kunnossa. Mutta kun hänen tulokulmansa asiaan kuin asiaan oli se kauneus, seksuaalinen vetovoima ja muu tällainen. Yksinkertaisesti hänen kanssaan oli vähän epämiellyttävä tehdä yhtään mitään, eikä syynä ollut kateus. Päällimmäinen tuntemus oli lähinnä että voi vtn urpo. Eikä hänen älyssäkään mitään vikaa sinänsä ollut, mutta vaan siinä oli vaikea olla. Sinänsä siitä tunteesta on vaikea saada kiinni. Jotain myötähäpeää siinä oli, häpeää siitä, että henkilö koitti liimautua seuraan (no kas kun yllättäen moni häntä vältteli) ja sitten se, että se hänen suuri ja mahtava kauneutensa loi tietynlaisen rajamuurin. Ja kun hänen ajatusmaailmastaan hieman haisi se läpi, että hän tuntui selittävän ihmissuhteidensa ongelmia kateudella. Siitäkö vasta epämiellyttävä olo tuli ja en tiedä miten siinä olisi pitänyt olla, että hän ei olisi muljahtanut tuohon ajatusmalliin kerta toisensa jälkeen. Jos koitti antaa vähän "palautetta" hänen vääristyneestä ajatusmallista --> olin vain kateellinen. Tai vastaavasti jos koitti ohittaa sen urpon käytöksen --> peittelin vain kateutta. Tai vielä että jos häntä koitti vältellä --> kateushan se. Tai, että jos ihan tavallisesti kaveerasi --> sehän on vain kateellinen, kun koittaa olla kaveri. Yksinkertaisesti hän oli sosiaalisesti aika mahdoton ihminen. Ja eikä tämä heijastunut ainoastaan opiskelijakavereihin, vaan tottakai sitten miespuoliset opettajat olivat joko ihastuneita ja/tai halusivat pnna häntä, hänen näkemyksen mukaan. Tottakai saattoihan tämä pitää paikkansa, koska tiedä mitä nyt sitten on voinut olla kahdenkeskisiä keskusteluita ja mitä .... mutta hieman epäilisin sitä määrää kuitenkin. 

Eli ap, mitä ikinä ajatteletkin, niin se heijastuu käytöksestäsi ihmisille. Eleet, ilmeesi ja varomattomat sanavalinnat kyllä aina kertovat sitä kieltä, mitä pääkopassasi pyörittelet. 

Niinpä. Jotkut ihmisev vetävät aina jostain sen kateuskortin, vaikka oikeasti heidän olemuksensa ja tekonsa huutaisivat "urpoutta". Yksikin tuttava sai päähänsä, että kaikki muut ovat kateellisia hänen isoista rinnoistaan, kun tämä ihminen oli vaan kertakaikkiaan sietämätöntä seuraa baarissa. Tyrkytti itseään kaikille vastaantuleville miehille ja koko ajan vaahtosi, miten joku nurkassa istuva mies nyt katselee häntä ja on nyt hänestä kiinnostunut. Me muut yritimme vain ohittaa tämän nätisti, mutta väistämättä siinä illan edetessä tuli pyöriteltyä kavereiden kanssa silmiä kerran jos toisenkin. Myöhemmin tämä sitten kimotti, miten toiset ovat kateellisia hänen rinnoistaan, vaikka tämä ei ollut kenenkään päähän edes juolahtanut. 

Vierailija
40/131 |
04.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli jos rumalle huudellaan noin, se johtuu siitä, että hän on ruma - mutta jos kauniille huudellaan, se johtuu siitä, että huutelija on kateellinen? Jaa. Voisiko pikemminkin olla, että huutelija huutelee noin, koska haluaa loukata ja olettaa naisen kohdalla ulkonäön olevan se, mihin kannattaa sivaltaa? Eli kyseessä on pelkkä ilkeys ja halu loukata. Ehkä oman pahan olon purkaminen tuntemattomiin. Tai sitten joku mielenterveysongelma, koska en todellakaan ole kuullut, että ketkään aikuiset tuollaisia huutelevat kenellekään.

Tai teinien kohdalla van tyhmyys, uho ja näyttämisen halu ja se fakta, että teinien silmissä kaikki yli 20-vuotiaat näyttävät eläkeläismummoilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi