Paraskaan kasvisruoka ei kuitenkaan koskaan ole yhtä hyvää kuin hyvä liharuoka.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin masu pömpöttää eilisestä pojanliha-ateriasta:) Nyt on orpo koluttu viimeistä jännettä myöten, joten on aika teroitella metsästysvälineet kohti uutta mehevää lapsipaistia:) :) Namskismaiskisslurpsisnammmm
Ilmeisesti pitää paikkaansa se väite, että veganismi tuhoaa aivoja. Vain aivoton vegaani kirjoittelee tuollaisia viestejä.
Voitteko kertoa joitain hyviä vegaaniruokia? Tai linkittää vaikka reseptejä? Olen kasvissyöjä mutta useimmiten vegaaniruoka vaan maistuu vähän puulta. Haluaisin kuitenkin siirtyä vegaaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Voitteko kertoa joitain hyviä vegaaniruokia? Tai linkittää vaikka reseptejä? Olen kasvissyöjä mutta useimmiten vegaaniruoka vaan maistuu vähän puulta. Haluaisin kuitenkin siirtyä vegaaniksi.
Ei vegaanit osaa laittaa ruokaa, siksi ne ovat vegaaneja. Ruoka on heille vain välttämätön paha. En tunne yhtäkään vegaania joka osaisi kokata perunoiden keittämistä kummemmin. Välillä ei tunnu sekään onnistuvan.
Einestehtailijoiden ihanneasiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka on oikein tehtynä hyvän makuista, mutta se ei täytä. Haluaisin alkaa kasvissyöjäksi, mutta en voi, koska tarvitsen ravintoa.
Kyllä se täyttää, kun syö tarpeeksi kasvisproteiineja. Olen se, joka söi Intian lomalla vain kasviruokaa eikä ollut kyllä yhtään nälkä. Nykyään tulee kokattua kasvisruokaa ainakin pari kertaa viikossa. Siten syön kalaa ja lihaa tuee syötyä kaikken vähiten lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka on oikein tehtynä hyvän makuista, mutta se ei täytä. Haluaisin alkaa kasvissyöjäksi, mutta en voi, koska tarvitsen ravintoa.
Pavut, riisi ja öljy täyttävät kyllä ja vielä tujusti maustettuina tuovat oikein kylläisen olon.
Vierailija kirjoitti:
Kasvis ei tarkoita pelkkiä vihanneksia vaan myös esim. viljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pavut, riisi ja öljy täyttävät kyllä ja vielä tujusti maustettuina tuovat oikein kylläisen olon.
Papuriisiöljy, tuo kaikkien vegekokkien kulinaarinen mestariteos.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin masu pömpöttää eilisestä pojanliha-ateriasta:) Nyt on orpo koluttu viimeistä jännettä myöten, joten on aika teroitella metsästysvälineet kohti uutta mehevää lapsipaistia:) :) Namskismaiskisslurpsisnammmm
Pojanliha? Vai kannibaali olet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten sekaani, se, joka kehui intialaista kasvisruokaa monta sivua sitten.
Tuota voi varioida miten vain ja PITÄÄ NÄLKÄÄ. Itse asiassa pelkkä kasviöljykin pitää, jos sitä juo suoraan pullosta. Joten väite, ettei kasvisruoka täytä, on kumottu.
P.s. Kokeile seuraavalla kerralla vaikka kookosmaitoa, linssejä ja pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten sekaani, se, joka kehui intialaista kasvisruokaa monta sivua sitten.
Tuota voi varioida miten vain ja PITÄÄ NÄLKÄÄ. Itse asiassa pelkkä kasviöljykin pitää, jos sitä juo suoraan pullosta. Joten väite, ettei kasvisruoka täytä, on kumottu.
Taidan mieluummin syödä kotimaista ilmastoystävällistä nautaa ja kotimaisia imastoystävällisiä pottuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan mieluummin syödä kotimaista ilmastoystävällistä nautaa ja kotimaisia imastoystävällisiä pottuja.
Potut on hyvää kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluan tietää, olen myös tehnyt keskusteluja missä pyysin vegaaniohjeita. Valitettavasti vastaukset on aina jotain sosekeittoja, linssikeittoja, ja kaikenlaisia papu/linssi/kvinoa sörsseleitä. Todella tylsää ja mautonta. Soija ja tofu taas ovat epäeettisiä ainesosia joita pitäisi vältellä. Tosin tofu nyt on muutenkin niin ällöttävää ettei siitä saa hyvää vaikka kuinka yrittää maustaa, marinoida ja paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluan tietää, olen myös tehnyt keskusteluja missä pyysin vegaaniohjeita. Valitettavasti vastaukset on aina jotain sosekeittoja, linssikeittoja, ja kaikenlaisia papu/linssi/kvinoa sörsseleitä. Todella tylsää ja mautonta. Soija ja tofu taas ovat epäeettisiä ainesosia joita pitäisi vältellä. Tosin tofu nyt on muutenkin niin ällöttävää ettei siitä saa hyvää vaikka kuinka yrittää maustaa, marinoida ja paistaa.
Intialaiset kasvisruoat, googlaa.
Olen eri mieltä. Juuri tänään söin elämäni parasta lasagnea - lihattomana. Ja vieläpä oman armaan tekemänä.
Syön silloin tällöin nautaa, koska minulla on vaikeuksia pitää hemoglobiinini riittävällä tasolla. Hitto että se on pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo pari dokumenttia lihateollisuudesta ja eläinten oloista, teurastuksesta, niin kummasti muuten ei enää tee mieli lihaa.
Kasviruuasta saa todella hyvää ja maukasta kun opettelee sitä tekemään. Lisäksi, olo on tuhat kertaa parempi kun jättää tulehdusta aiheuttavan eläinperäisen moskan pois ja syö paljon kuitua sisältävää kasviruokaa ,linssejä, papuja, pähkinöitä, smoothieita, isoja salaatteja jne.
Nykyään liha ällöttää.
Lisäksi, maito on ehkä kaikkein epäluonnollisin neste ikinä aikuiselle ihmiselle. Vasikkakin menettää kykynsä laktoosin pilkkomiseen kun vierottuu utareelta. Kuka haluaa elimistöönsä suuren nautaeläimen kasvu-ja seksihormoneja?Käy suomalaisella lihatilalla katsomassa miten asia hoituu. Nuo dokkarisi ovat aina sieltä ääripästä, ja tehty vartavasten kasvissyöntiuskonnon tarkoituksia varten.
Maito on hyvää ja lisäksi se vahvistaa luustoa ilman turhaa ja kyseenalaista vitamiinilääketeollisuutta.
Maito ei vahvista luustoa. Ihan samanlailla ne eläimet suomessakin tapetaan ja niitä potkitaan ym.
Ota selvää.Otin selvää. Suomessa eläimet usein tapetaan siksi, ettei niitä tarvitsi syödä elävinä. Eläimiä ei potkita ym.
Omat sukulaiseni ovat kaikki karjatilallisia. Kenenkään kotona ei teurasteta eläimiä vaan kaikki kuljetetaan teurastamoon. Oma mummoni aikoinaan pieksi lehmiä lypsyjakkaralla, sedällä taas meni olkapää paikoiltaan lehmien pieksämisestä. Muista en tiedä mutta erittäin kylmästi suhtautuvat eläimiinsä, lehmät ovat heille vain tuotantoesineitä(niistä ei oteta söpöjä ja hauskoja kuvia kuten facebookin tuottajien posiitiivisilla kampanjasivuilla), kissat jätetään leikkauttamatta ja oman onnensa nojaan, pennut hukutetaan, ajokoira on kilsan päässä omassa häkissään kesät talvet ja otetaan esille vain metsästysreissuilla. Siellä se haukkuu yksinäisyyttään aina kun käyn, kaipaisi rakkautta ressukka. Eräs tätini hieman tuntee myötätuntoa ja kertoi että hänestä tuntuu pahalle kun teurasautonkuljettajat kohtelevat niin raaasti eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kasvisruoka on ihan hyvää, mutta lihaa tarvitaan myös ihan ravinnollisista syistä.
Mistä syistä? Kerro toki tietämättömälle.
Etkö osaa lukea? Siinä sanotaan, että ravinnollisista syistä.
Kysyin tarkennusta, eikö se muka ollut selvää?
Rautalangasta vääntäen:
Olisi mukava tietää MIKSI ja mistä ravinnollisista syistä.
Siksi kun lihassa on ihmisen tarvitsemia ravintoaineita.
On toki mutta ne ihan samat ravintoaineet saa syömällä monipuolisesti kasviksia, varsinkin jos käyttää maitotuotteita myös. Muutenhan täällä olisi katuojat ruumiita väärällään kun aika moni kuitenkin on jättänyt lihansyönnin kokonaan.
Muuten hyvä, mutta maitotuotteita ei todellakaan TARVITSE syödä. Kun elimistöä ei ole kuormitettu eläinproteiinilla, niin kalsiumin saanniksi riittää n. 550-600 mg vrk.
Pelkkä kalsium ei rakenna luustoa, vaan siihen tarvitaan myös magnesium, k2 -vitamiini ja d-vitamiini ja liikunta.
Erittäin hyvin näitä kaikkia saa tumman vihreistä lehtivihanneksista, pienempiä määriä manteleista, palkokasveista, tofusta, siemenistä, ruusunmarjasta jne.
D-vitamiinin saa parhaiten olemalla auringonvalossa.
Maidon juonti ei todellakaan ole yhtä kuin vahva luusto ,vaan siihen vaikuttaa moni tekijä.Ei ole mainitsemissasi ruuissa D-vitamiinia eikä K2-vitamiinia. Tummanvihreissä lehtivihanneksissa on K1-vitamiinia, mutta ei K2-vitamiinia eikä D-vitamiinia. K2-vitamiinia on eläintuotteissa ja fermentoiduissa ruuissa, joista paras lähde on natto.
Hys nyt, älä pilaa vegaanin öyhötystä faktoilla :)
K2-vitamiinia ei ole eläintuotteissakaan kun tietyssä juustossa jota en itse ainakaan lihansyöjänä syönyt enkä tunne muitakaan jotka kyseistä juustoa söisivät. Suurella osalla suomalaisista, myös lihansyöjistä on k-vitamiinivajaus. D-vitamiinia ei saa talvella suomessa auringosta, se vaan on fakta ja kaikkien pitäisi syödä sitä lisänä. Sitä lisätäänkiin esim. maitoon.
Vierailija kirjoitti:
OIkein tehtynä myös täyttävää. Itse olen vegaani ja monesti esim. yliopistolla vegaaniruoka on mielestäni laihdutusruokaa, tykkään tuhdimmasta.
https://vegaanihaaste.fi/reseptit
http://www.viimeistamuruamyoten.com/category/vegaani/
http://vegaaninenversio.blogspot.com/2011/08/maksalaatikko-rusinoilla-i…
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sekasyöjä olen niin mun suosikkiruoat on kasvisruokia. Mutta niissä on kyllä juustokuorrutus :P Kukkakaaligratiini, munakoisopaistos mozzarellakuorrutuksella, kasvispizza... namnamnam
Yööööörrrrggggghhhh 🤢