" Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan" Mitä tämä sinun mielestäsi tarkoittaa?
Kommentit (50)
Lastaan tulee kasvattaa antamalla mallia omalla käytöksellään ja suhtautumisellaan ihmisiin, asioihin ja tapoihin, siis opettaa elämään ihmisiksi. Jo hyvällä käytöksellä pääsee pitkälle, kun ottaa huomioon toiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Joka vitsaa säästää, se lataan vihaa.
Joka säännöllisesti pahoinpitelee, se lastaan rakastaa. Ä
Raukka ja rikollinen on se vanhempi mikä kurittaa lastaan lyömällä. Meitä aikuisiakaan ei saa lyödä, läisiä eikä edes sitä luunappia antaa ..ei puoliso, työnantaja eikä kukaan. Kuka aikuinen voi lyödä puolustuskyvytöntä lasta, vieläpä omaa??? 👍👍👍👍👍
häirikköpenskan saa kuriin vain remmillä.se toimi ennenkin ja mitää traumoja ei ole tullut.
'Kun minulta puuttuu lapsen kasvatustaidot, keksin typeriä sananlaskuja oikeuttamaan väkivaltaisen käytökseni'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuten nukkumaanmenoaika jne. Ei lapsen tarvitse siitä olla samaa mieltä, riittää että tottelee.
Ja jos ei tottele ja mene nukkumaan silloin kun sinä määräät niin hakkaat lapsesi vai?
Tuskin se vaihtoehtokaan sen parempi, että antaa lapsen tehdä rajoitta mitä itse haluaa. "Ai et halua mennä nukkumaan kehoituksistani huolimatta, no valvo sitten aivan vapaasti".
Kun minun lapseni ei suostu menemään nukkumaan, minä tietenkin alapeukutan sitä. Toimii aina.
Juuri näin! Lapselle sanalliset ohjeet kännykällä NYT NUKKUMAAN! Jää sitten todisteet jos tulee valituksia metelistä yöllä, että on kehoitettu menemään nukkumaan.
Se tarkoittaa: joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee. En silti suosittele vitsaa, siitä muistaa vain kivun, mutta ei hakkaamisesta silti mitään oppinut. Puhumalla paras.
Ei tarkoita sitä että narsisti hakkaa lapsiaan.
Vaan sitä että rakkautta on opettaa lapselle miten käyttäydytään ja toimitaan että hän pärjää elämässä
Eiköhän suurin osa vanhemmista ole normaaliälyllä varustettuja ja tietävät jo nuo mainitsemasi asiat. Ihan mielenkiinnosta: montako lasta itselläsi on? Ohjeesi kun kuulostavat melko akateemisilta.