Oletko oikea- vai vasenkorvainen eli kummalla puolella esim puhelin?
Mulla puhelin aina vasemmalla, olen myös vasenjalkainen mutta muuten oikeakätinen
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Pidän puhelinta oikealla kädellä oikealla korvalla.
Miten saat kirjoitettua muistiinpanoja jos täytyisi kesken puhelun?
Samoin, puhelin vasemmalla korvalla, oikeakätinen ja vasenjalkainen.
"Tutkijat huomauttavat, että käden dominanssin ja puhelimen puolen välillä on 73 prosentin yhteys – joten se, miten käytämme matkapuhelimiamme, auttaa meitä ennustamaan, onko jollakulla oikea vai vasen aivopuolisko dominoiva."
https://www.mentalfloss.com/article/50933/how-you-hold-your-phone-revea…
Aika mielenkiintoisia asioita ilmeisesti. Kummalla jalalla lähdette liikkeelle portaissa. Onko sama puoli missä pidätte puhelinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaihdetaan kännykkä vasempaan käteen ja vasemmalle korvalle. Kännykän pitäminen on paljon helpompaa kuin kirjoittaminen. Tai jos pitää paljon kirjoittaa, otan kuulokkeet käyttöön, jolloin molemmat kädet ovat vapaana.
Täytyykin alkaa tarkkailemaan ihmisiä🧐
Ainakin 2/3 pitäisi siis olla puhelin oikealla korvalla. En usko!
Pidän vasemmalla, koska oikealla korvalla kuulen huonosti. Luontaisempaa olisi todennäköisesti pitää oikealla.
Vierailija kirjoitti:
"Tutkijat huomauttavat, että käden dominanssin ja puhelimen puolen välillä on 73 prosentin yhteys – joten se, miten käytämme matkapuhelimiamme, auttaa meitä ennustamaan, onko jollakulla oikea vai vasen aivopuolisko dominoiva."
https://www.mentalfloss.com/article/50933/how-you-hold-your-phone-revea…
Aika mielenkiintoisia asioita ilmeisesti. Kummalla jalalla lähdette liikkeelle portaissa. Onko sama puoli missä pidätte puhelinta
Oikeakätisenä olen myös oikeajalkainen. Esimerkiksi otan sillä ylensä ensimmäisen askeleen. Samoin hyppäsin sillä korkeutta ja pituutta koulussa.
Oikeajalkainen, puhelin oikealla korvalla, vasenkätinen
Aikoinaan kun oli lankapuhelimet, niin johto puhelimesta luuriin lähti puhelimen vasemmalta puolelta. Paljon luontevampaa pitää luuria vasemmalla korvalla ja johto tuli suorempaan ylös eikä mennyt puhelimen edestä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin alkaa tarkkailemaan ihmisiä🧐
Ainakin 2/3 pitäisi siis olla puhelin oikealla korvalla. En usko!
Tuo 2/3 osaa oikeasti kailottaa kaiuttimella.
Olen oikeakätinen mutta puhelin vasemmalla korvalla koska oikeassa huono kuulo. Minulla myös vasen silmä dominoiva.
En pidä ikinä puhelinta korvalla. Johtuu siitä, että mulla on aina kuulokkeet muutenkin ja puheluissa katson näyttöä.
Eli me vanhat ihmiset pidetään luuria vasemmalla kädellä. Lankapuhelinaikaan piirtelin aina oikealla kädellä.
Aina vasemmalla korvalla, koska olen oikeakätinen. Kotona kaiuttimella.
Vierailija kirjoitti:
Eli me vanhat ihmiset pidetään luuria vasemmalla kädellä. Lankapuhelinaikaan piirtelin aina oikealla kädellä.
Mä olen 46v enkä pidä itseäni vielä vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan kättä tai laitan kaiuttimelle.