SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!
Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.
Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todennäköisesti ruksinut käyttöehtojen hyväksymisen lukematta niitä..?
Missä vaiheessa/tapahtumassa tämä ruksaaminen on voinut tapahtua?
Eikö tämä ole joku Postin oma kokeilu/sekoilu, ettei kirjelähetyksiä tarvitse jakaa postilaatikkoon.
Sinne meni viime keväänä ihmisten autoveroja, niin kuin omanikin, vaikka minulla ei ollut mitään tekemistä tai edes tunnuksia sen käyttöön. Jos en itse olisi huolehtinut laskusta ja pyytänyt kopiota, ajakielto olisi tullut autolle. Trafin mukaan en ollut ainoa ja heillä ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.
Laskuttajalla ei olekaan mitään tekemistä tuon kanssa vaan heillä lähetystapana Posti. Jos asiakkaalla Oma Posti-palvelu niin posti ohjaa paperikirjeet ja laskut sinne.
Tämä on hyvin yleistä että asiakkaat syyttävät laskuttajaa.
Suosittelen e-laskua lämpimästi. Helppo ja huoleton.
T.laskuttaja joka ei koskis tohon palveluun pitkällä tikullakaan.
En minäkään , mutta tehdäkseni tilapäisen osoitteen muutoksen oli pakko ottaa edeltäjä netposti käyttöön seurauksella, että mm. yli 10k keittiöremppa lasku putkahti sinne ja mm.HUS:n kirjeet. ( joista tulee kyllä myös paperiversio).
E - lasku ei auta jos kyseessä on once in the life time tms.lasku.
Eikä auta vaikka kuinka yrittäisi ruksata kaikki 100 sivua lähettäjiä.
Palvelua olin irtisanomassa, mutta en tehnyt sitä, koska minulle jäi hämäräksi mitä siitä seuraa esim.paketin edi- uudelleen ohjaukselle smartpostiin.
Mulla on ilmoitus mailiin, mutta en halunnut kuin osoitteen muutoksen , joka muuten maksoi jotain lähes 100e kolmelle kuukaudelle enkä mitään uutta sähköpostin sekasikiötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden ongelmien takia kiitän onneani, että meille tulee kirjepostia vain pari kertaa vuodessa.
Olen ottanut kaikki yhteydenpidot/laskut/yms. sähköisenä.
Sama juttu. Aina oikein sydän syrjällään, jos jotain poikkeuksellista postia joutuu vastanottamaan ja odottamaan, että mihinkähän se tällä kertaa menee (kenen postilaatikkoon).
Meille tulee siis 98% kaikki sähköisesti. Ja siitä huolimatta kirjeitä on kadonnut, mennyt väärään paikkaa, tullut avattuna ja välillä vasta 3. esimerkiksi tilaajalahja on tullut perille jne. jne.
Kirjepostiin en luota enää yhtään! Näköjään muillakin on samoja kokemuksia tuon linkin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posti ei ole koskaan, ikinä, hukannut tai unohtanut tuoda laskujani postitse perille.
Siksi valitsen perinteisen, paperilaskutuksen postitse.
Typerää luonnon tuhlausta - ja rahapussin.
Paperilasku maksaa noi 5e/lasku. Se tulee maksamaan kymmeniä euroja enemmän kuin e-laskutus.
Se tulee maksamaan kymmeniä euroja enemmän kuin e-laskutus KUUKAUDESSA.
Rauhoitu nyt hyvä ihminen sen mesoamisen kanssa! Ei tämä NOIN vakavaa ole! Jäitä hattuun ja sateenvarjo drinkkiin ni elämä hymyilee!
Ei tässä kukaan ole mesonnut. Älä hermostu,kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postilla ei toimi "paperisena" enää mikään. Paketin saapumisilmoitukset tulevat sähköpostiin ja siellä kehotetaan tulostamaan ilmoitus. Saapumisviestiä ei tule tekstarina vaikka luvataan, saati sitten ihan postilaatikkoon niille joilla ei kaikkia älylaitteiden hienouksia ole käytössä. Onneksi on esim. Matkahuolto!
Posti ei ole kyllä luotettava. Mulla tosin tulee saapumisilmoitukset 3 eri tavalla:
txt,
e-lail,
omapostiin
Niin minullekin tulee, yhtä lähetysnumerosarjojen tutkiskelua ja salasanojen syöttöä. Saapumisilmoitus voi tulla ensin emailiin tai tekstiviestinä, ehkä omapostiinkin ja paketin noudon jälkeen päivän tai kahden päästä postista tulee paperinen noutoilmoitus, seuraavana päivänä saattaa tulla toinen ilmoitus vähän erinäköisellä paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Tietokone syyllinen kirjoitti:
Sain laskun postilaatikkooni 17.12.2019
Vmp. 19.12.2019 jolloin maksoin laskun.23.12.2010 postilaatikkoon oli tullut maksumuistutus ko. laskusta. Eräpäivä 21.12.2019
Maksumuistutuksen pvm. 11.12.2019.Maksumuistutuksessa uhattiin mitätöidä luottokorttini (Teboil) JOS LASKUA EI MAKSETA ERÄPÄIVÄÄN MENNESSÄ !
Kuinka ihmeessä Teboil tietää 11.12.2019 että en tule maksamaan heidän laskuaan eräpäivänä vaan lähettivät suoraan tämmöisen uhkauskirje jonka eräpäivä oli jo mennyt saapuessaan.
Olin lievästi sanottuna kuutamolla. Tarkistin tililtäni että lasku oli tosiaan maksettu eräpäivänä. Jouluaaton aattona ei kummankaan tahon asiakaspalvelu enää vastannut.
Olen eläkeläinen, Teboilin asiakas olen ollut liki 20 vuotta ja entodellakaan ollut jättänyt ikinä yhtään laskua maksamatta heille kuten en myöskään ikinä kenellekkään muullekkaan.
Asiaa tiedusteltuaan Joulun jälkeen oli Teboilin vastaus : tietokone.
Mitä jos olisin hädissäni maksanut laskun + kulut toiseen kertaan niin olisiko tämä ” tietokone” reagoinut ja palauttanut minulle rahat takaisin ?
Ei taatusti olisi reagoinut. Sama kännykkälaskutuksessa, hyvitykset 'hukkuu' jonnekin jollet kysele perään.
Ei ne mihinkään huku. Siellä on kyseisen kortin haltijalla saldo plussalla. Riippuu vähän millä viitteellä laskut pyörivät ja firman toimintatavasta. Jos samalle viitteelle tulee tuplamaksu, niin usein palautetaan toinen maksu. Jos taas sama viite pyörii kuukaudesta toiseen, niin plussaldo voi odottaa hyvinkin pitkään.
No ei todellakaan mene mikään saldo välttämättä plussalle. Isoilla firmoilla kaikki on niin automatisoitu, että kukaan ihminen ei niitä tarkista ja jos joku lasku ei satu kohdistumaan jostain syystä oikein, sitä ei kukaan koskaan korjaa, ellei asiakas itse huomaa.
Itselleni kävi niin, että vaihdettiin laskutusosoitetta ja yksi lasku meni sen takia väärään osoitteeseen ja pian tuli maksumuistutus. Muistutuksessa oli uusi eräpäivä ja maksumuistutusmaksu lisättynä. Maksumuistutus oli lähetetty etanapostilla 23.5. ja eräpäivä oli 31.5. Etanaposti toi laskun 31.5. ja maksoin sen heti.
Nyt JOULUkuulla tästä laskusta tuli sitten uusi maksuhuomautus, johon oli lisätty kuluja melkein 60 euroa. Mitään ei ole tullut tässä välissä. Ihmettelin, mikä tämä lasku nyt on ja se oli se sama lasku, jonka olen korkoineen maksanut sen edellisen muistutuksen eräpäivänä. Huomautin, että olen maksanut tämän laskun korkoineen eräpäivänä ja tarkistin vielä viitenumeronkin. Vastauksena oli, että jostain syystä maksua ei ole löytynyt ja asia tarkistetaan. No, asia tarkistettiin ja hetken päästä ilmoitettiin, että suoritus on löytynyt ja se on nyt kohdistettu. MUTTA parin päivän päästä tuli jälleen huomautus, että aiempi lasku on kyllä maksettu, mutta korkoja ja perintäkuluja on vielä maksamatta 70 euroa. Tästä laitoin sähköpostia, että mistäs ihmeestä niitä korkoja vielä on kertynyt, kun olen eräpäivänä maksanut. Tähän ei koskaan vastattu ja tuli vielä samalla viikolla uusi lasku, jossa kulut olivat jo 90 euroa.
Soitin asiakaspalveluun ja paljastui, että silloin 31.5. (tai ehkä jopa ennen sitä) on tälle laskulle tehty kokonaan uusi asianumero ja sen takia sitä maksua ei ole edes voitu kohdistaa sille laskulle, jonka maksoin. Eli siellä oli samalla laskulla kaksi eri viitenumeroa, joista toisen maksoin eräpäivänä, mutta toinen keräsi vielä saldoa joulukuulle asti.
Juuri tällaisia tilanteita syntyy, kun automaatio hoitaa asian ja jollekin laskulle lähtee uusi muistutus jo eräpäivän aamuna, vaikka päivää on vielä jäljellä ja maksu voi näkyä vielä myöhemmin saman päivän aikana. Ja sitten tulee näitä muistutuksen muistutuksen muistutuksia, eikä voi mitenkään pysyä perässä, miten helkkarissa parin päivän sisällä sitä korkoa kertyy, vaikka edellinenkään muistutus hädin tuskin ehti perille. Jos en olisi itse pommittanut asiakaspalvelua, siellä olisi ollut hukassa sellainen tonnin suuruinen suoritus eikä kukaan olisi reagoinut ja korko olisi juossut ikuisesti.
Kenelle tulee enää laskut paperisena, käsittämätöntä. E-lasku on tätä päivää, ollut jo vuosia.
Vanhukset käyttää paperilaskuja, kun eivät muuta osaa.
Muistutukset tulevat monista paikoista paperilla. Koskaan ei sähköpostiin tullut näistä yhtäkään.
Minulle ei tule yhdestäkään paikasta kirjeellä mitään muistutuksia, aikoja tms. Postiakaan tulee alle 5 kertaa vuodessa. Kaikki hoituu nykyään sähköisesti.
Kaikki ei hoidu.
Sinnikkäästi ainakin sairaalasta tulee kaikki ajanvarauslappuset vanhanaikaisella postilla (tietoturvallisempaa olevinaan) - kuten myös lasten neuvolat/hammastarkastusajat jne.
Höpö höpö.
Laskut tulee sähköisesti, ajanvarausmuistutukset tulee sähköisesti jne.
Tuohan ne vaikka tiedon kotiovelle henkilökohtaisesti, jos maksat (kuten paperilaskuista maksetaan) tai et osaa muuttaa niitä sähköiseen muotoon.
Sori nyt vaan mutta ainakaan Tyksistä ei tule.
Postin lakon aikana heille ainoa vaihtoehto oli, että hoitsut soitti niitä aikoja asiakkaille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Tietokone syyllinen kirjoitti:
Sain laskun postilaatikkooni 17.12.2019
Vmp. 19.12.2019 jolloin maksoin laskun.23.12.2010 postilaatikkoon oli tullut maksumuistutus ko. laskusta. Eräpäivä 21.12.2019
Maksumuistutuksen pvm. 11.12.2019.Maksumuistutuksessa uhattiin mitätöidä luottokorttini (Teboil) JOS LASKUA EI MAKSETA ERÄPÄIVÄÄN MENNESSÄ !
Kuinka ihmeessä Teboil tietää 11.12.2019 että en tule maksamaan heidän laskuaan eräpäivänä vaan lähettivät suoraan tämmöisen uhkauskirje jonka eräpäivä oli jo mennyt saapuessaan.
Olin lievästi sanottuna kuutamolla. Tarkistin tililtäni että lasku oli tosiaan maksettu eräpäivänä. Jouluaaton aattona ei kummankaan tahon asiakaspalvelu enää vastannut.
Olen eläkeläinen, Teboilin asiakas olen ollut liki 20 vuotta ja entodellakaan ollut jättänyt ikinä yhtään laskua maksamatta heille kuten en myöskään ikinä kenellekkään muullekkaan.
Asiaa tiedusteltuaan Joulun jälkeen oli Teboilin vastaus : tietokone.
Mitä jos olisin hädissäni maksanut laskun + kulut toiseen kertaan niin olisiko tämä ” tietokone” reagoinut ja palauttanut minulle rahat takaisin ?
Ei taatusti olisi reagoinut. Sama kännykkälaskutuksessa, hyvitykset 'hukkuu' jonnekin jollet kysele perään.
Ei ne mihinkään huku. Siellä on kyseisen kortin haltijalla saldo plussalla. Riippuu vähän millä viitteellä laskut pyörivät ja firman toimintatavasta. Jos samalle viitteelle tulee tuplamaksu, niin usein palautetaan toinen maksu. Jos taas sama viite pyörii kuukaudesta toiseen, niin plussaldo voi odottaa hyvinkin pitkään.
No ei todellakaan mene mikään saldo välttämättä plussalle. Isoilla firmoilla kaikki on niin automatisoitu, että kukaan ihminen ei niitä tarkista ja jos joku lasku ei satu kohdistumaan jostain syystä oikein, sitä ei kukaan koskaan korjaa, ellei asiakas itse huomaa.
Itselleni kävi niin, että vaihdettiin laskutusosoitetta ja yksi lasku meni sen takia väärään osoitteeseen ja pian tuli maksumuistutus. Muistutuksessa oli uusi eräpäivä ja maksumuistutusmaksu lisättynä. Maksumuistutus oli lähetetty etanapostilla 23.5. ja eräpäivä oli 31.5. Etanaposti toi laskun 31.5. ja maksoin sen heti.
Nyt JOULUkuulla tästä laskusta tuli sitten uusi maksuhuomautus, johon oli lisätty kuluja melkein 60 euroa. Mitään ei ole tullut tässä välissä. Ihmettelin, mikä tämä lasku nyt on ja se oli se sama lasku, jonka olen korkoineen maksanut sen edellisen muistutuksen eräpäivänä. Huomautin, että olen maksanut tämän laskun korkoineen eräpäivänä ja tarkistin vielä viitenumeronkin. Vastauksena oli, että jostain syystä maksua ei ole löytynyt ja asia tarkistetaan. No, asia tarkistettiin ja hetken päästä ilmoitettiin, että suoritus on löytynyt ja se on nyt kohdistettu. MUTTA parin päivän päästä tuli jälleen huomautus, että aiempi lasku on kyllä maksettu, mutta korkoja ja perintäkuluja on vielä maksamatta 70 euroa. Tästä laitoin sähköpostia, että mistäs ihmeestä niitä korkoja vielä on kertynyt, kun olen eräpäivänä maksanut. Tähän ei koskaan vastattu ja tuli vielä samalla viikolla uusi lasku, jossa kulut olivat jo 90 euroa.
Soitin asiakaspalveluun ja paljastui, että silloin 31.5. (tai ehkä jopa ennen sitä) on tälle laskulle tehty kokonaan uusi asianumero ja sen takia sitä maksua ei ole edes voitu kohdistaa sille laskulle, jonka maksoin. Eli siellä oli samalla laskulla kaksi eri viitenumeroa, joista toisen maksoin eräpäivänä, mutta toinen keräsi vielä saldoa joulukuulle asti.
Juuri tällaisia tilanteita syntyy, kun automaatio hoitaa asian ja jollekin laskulle lähtee uusi muistutus jo eräpäivän aamuna, vaikka päivää on vielä jäljellä ja maksu voi näkyä vielä myöhemmin saman päivän aikana. Ja sitten tulee näitä muistutuksen muistutuksen muistutuksia, eikä voi mitenkään pysyä perässä, miten helkkarissa parin päivän sisällä sitä korkoa kertyy, vaikka edellinenkään muistutus hädin tuskin ehti perille. Jos en olisi itse pommittanut asiakaspalvelua, siellä olisi ollut hukassa sellainen tonnin suuruinen suoritus eikä kukaan olisi reagoinut ja korko olisi juossut ikuisesti.
Kenelle tulee enää laskut paperisena, käsittämätöntä. E-lasku on tätä päivää, ollut jo vuosia.
Vanhukset käyttää paperilaskuja, kun eivät muuta osaa.
Muistutukset tulevat monista paikoista paperilla. Koskaan ei sähköpostiin tullut näistä yhtäkään.
Minulle ei tule yhdestäkään paikasta kirjeellä mitään muistutuksia, aikoja tms. Postiakaan tulee alle 5 kertaa vuodessa. Kaikki hoituu nykyään sähköisesti.
No onnea sinulle sitten. Joistakin paikoista nyt vain lähetetään paperisena, nimenomaan ne muistutukset. Minkäs minä sille voin.
Osoitteenmuutosta ei kannata tehdän omapostin kautta. Ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin tuon Omapostin ottamaan kun tein jotain johon sitä tarvitsin. Ilmoitin ihan heti, että lopetan sen heti tämän jälkeen. Ei mennyt perille, joten soitin postin asiakaspalveluun. Kaksi viikkoa kului ja sitten tuli vahvistus, mutta jotenkin haluttomasti sen tekivät.
En tarvitse tätä palvelua yhtään mihinkään.
Täysin turha ja hankala palvelu. Haittaa enemmän kuin hyötyä.
Käyttäjä32542 kirjoitti:
OmaPosti on ihan huikee juttu, Te-toimiston kirjeetkin saapuvat reaaliajassa eikä vasta sitten, kun olisi pitänyt jo tehdä jotain.
Lataa appis laitteelle, niin se on aina valmiina käyttöön.
Näkyvät kuule nuo kirjeet "reaaliaikaisena" ihan asiakkaan viralliselta TE- Oma- asiointi sivulla.
Ei siihen mitään erillistä "appista" tarvita.
No siis ihan oma vika jos et oo kattonu sitä
Omaposti on hyvä sovellus. Ainaki jos osaa käyttää sitä...
Sovelluksen asetuksista saa päälle ilmoitukset ja valita, keneltä laskut tulee omapostiin.
Ku sulla tunnukset on= sovellus käytössä, laskuja tulee sinne.
Vierailija kirjoitti:
Mulle oli tullut Unwanded-osastoon.
Unwanded 😂😂😂😂😂😂😂
Kantsii LUKEA kaikki sopimukset ennen kuin allekirjoittaa. Eikä olisi pahitteeksi YMMÄRTÄÄ lukemansa.
Idiootti voi syyttää vain itseään.
Huvittavaa. Taas näitä uusavuttomia, jotka ovat itse mokanneet ja sitten tullaan vinkumaan tänne. No helppohan sitä on aina syyttää muita omista virheistä.
Olen ketjun inspiroimana yrittänyt kirjautua joskus pakettien seurantaa varten ottamaani OmaPostiini tarkastamaan, onko sinne tullut mitään erityistä, mutta kirjautuminen ei edes onnistu pankkitunnuksilla vaan aina tulee "tuntematon virhe" annettuani tunnukset -___-
Kannattaa todella huolella nykyään lukea kaikki sopimukset tms. Itse hommasin lapselle liittymän jonka kylkiäisenä tuli ilmainen kanavapaketti kuukaudeksi. Tarkemmin sopimusta myöhemmin selailtuani huomasin, että sopimus jatkuisi normaali hintaisena kuukauden jälkeen. Menin tietenkin perumaan tilausta, mutta tulikin vastaan teksti, ettei tilausta voi perua ennen kuin kahden viikon päästä. Ovelaa. Kokoajan nää puljut keksii uusia temppuja ja suorastaan väkipakolla hommataan asiakkaita ja yritetään pitää heistä väkisin kiinni.
Aliexpressin myyjä lähetti viestin, että lähetys on saapunut noutopaikkaan. Postilta sen sijaan en ole kuullut mitään. Täytynee lähteä ensi viikolla käymään asiamiespostissa, josko lähetyksen saisi ulos lähetystunnuksella - mitä vahvasti epäilen Postin toiminnan tuntien. Toivottavasti lähetystä ei lähetetä myyjälle takaisin, koska paketissa on läppäriini uudet saranat, joita olen jo reilun kuukauden odotellut.
Posti ei ole kyllä luotettava. Mulla tosin tulee saapumisilmoitukset 3 eri tavalla:
txt,
e-lail,
omapostiin