SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!
Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.
Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH
Kommentit (339)
Herätkää nyt tähän päivään. Kirjepostia on ollut tarkoitus vähentää vuosia ja mielestäni just Oma Posti on tullut tuohon tarkoitukseen.
Minä ja monet tuttuni olemme tyytyväisiä OmaPostiin. Kätevä kaikinpuolin. Ja olen jo iäkäs yli 70v ja ihmettelen miksi nuoremmat purnaa?
Kannattaa miettiä etukäteen ennen kuin availee palveluita, latailee appeja, laittaa nettiin kuvia itsestään tai käyttää aina mukana kulkevaa puhelintaan tunnistautumiseen jne. Ne kun harvemmin ovat mitenkään tarpeellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä paskaa tämä nyt on? Tein eilen postin sivujen kautta _muuttoilmoituksen_ sen saman, jonka olen tehnyt monta kertaa aikaisemminkin postin sivuilla. En halunnut omapostia, en valinnut sitä vaihtoehtoa enkä luonut sinne tunnuksia. Nyt sain kuitenkin sähköpostiin ilmoituksen, että olen saanut omapostiin postia. Näinkö ne tärkeät kirjeet sitten katoaa vastedes sinne vaikka koskaan en ole ottanut palvelua käyttöön?
Ei ne minnekään katoa, vaan ovat juuri sieltä luettavissa ja voi tulostaa jos haluaa.
Minusta OmaPosti on kätevä ottaa vastaan postia ilman paperikirjettä. Mieluummin tuonne, kuin kotiinkanto paperikirjeenä.En missään vaiheessa ole ottanut palvelua käyttöön. Millä oikeudella minulle on nyt lähetetty sinne mitään postia, kun en ole palvelua koskaan hyväksynyt? Minulla ei ole sinne edes tunnuksia vaan tuonkin kirjeen näkeminen edellyttää nyt tunnusten luomista
OmaPosti-palvelu tulee käyttöön samalla kun tekee muuttoilmoituksen, sitä ei voi näköjään kiertää mitenkään :(
Voi ei. Mistä nyt voin tietää onko minulla sellainen, ja onko siellä jotain posteja, kun tein vajaa vuosi sitten muuttoilmoituksen? En halua mitään tunnuksiakaan ryhtyä luomaan, kun sittenhän se ainakin tulee käyttöön, ja tämän ketjun mukaan siitä ei pääse millään enää eroon.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä etukäteen ennen kuin availee palveluita, latailee appeja, laittaa nettiin kuvia itsestään tai käyttää aina mukana kulkevaa puhelintaan tunnistautumiseen jne. Ne kun harvemmin ovat mitenkään tarpeellisia.
Tosi on ja turvallisuusriski se on lähes aina. Kumma ettei ihmiset tätä ymmärrä tai eivät halua ymmärtää. Pääasia kun tuntuu olevan että saa jonkun asian tehtyä helposti. Pitäisi pystyä turvallisuuden nimissä tekemään vähän vaikeampiakin asioita.
Tuohon ketjun aloitukseen! En näitä kaikkia kommentteja jaksa lukea. Itse liityin/avasin oma postin. Sen takia, että saisin tilinauhan sinne! Valitsin Ainoastaan työnantajani ketkä saavat lähettää eikä mitään muuta! Kaikki tulee läpi ja karhu tuli sähköyhtiö karhuaa maksuttomista laskuista! Meillä on vaimon kanssa sopimus, että maksan tietyt lainat ja vaimo maksaa laskut mitä tulee. Oma postin ilmoituksessa lukee vielä, että sama tulisi paperiversiona! No ei tullut kun perintäkirje! Sanon irti tuon ja palkka onneksi tulee vielä kun saan töissä olla...
Vierailija kirjoitti:
Tunnen tuskasi ap! Kyllä Omapostin käytössä on jotain pielessä. Juuri eilen kävi itselleni: menin sähköpostiin tulleen linkin kautta Omapostiin. En muista salasanaani, käytän harvoin (ainoastaan, jos tulee viranomaispostia tai jokin yksittäinen lasku, jota ei voi saada suoraan sähköpostiin), kirjaudun sisään pankkitunnuksilla. Käyn läpi joka ikisen valikon useaan kertaan, ei löydy saapunutta postia mistään. Toistan koko homman kolmesti, aina sama juttu.
Pyysin sitten uuden salasanan ja kirjauduin käyttäjätunnuksellani, tsadaa, saapuneet kirjeet! Eli miten voi olla tuollainen edes mahdollista, ettei pankkitunnuksilla kirjautumalla näy oma saapunut posti??
Myös viime kerralla näin, Netpostin vaihduttua OmaPostiksi. Netpostin ollessa käytössä ko. ongelmaa ei ollut.
Todellakin erinomaisen surkea ja epäonnistunut viritys tuo OmaPosti!!!! Netposti oli paljon parempi, joskin sekään ei mitään huippua ollut. Joka kerta OmaPostissa käydessäni kiroan sen typeryyttä ja surkeutta! Onneksi siitä pääsee eroon!
Tein muuttoilmoituksen ja väkisin tyrkyttää tota omapostia. On se kumma. Lopetin sen juuri, menee 14vrk. Ärsyttää. Just huomasin sattumalta sähköpostista et lasku tullut omapostiin. Niin huono kun en sähköpostia seuraa, varsinkaan kesällä. Haistakoot kukat. Haluan paperilaskut silloin kun ei e-laskut pelaa. Järjetöntä alkaa laskuja monesta paikkaa etsii.
Minulla taas on ongelmana, että haluaisin laskut VAIN omapostiin, mutta saan ensin ilmoituksen sähköpostiin, sitten omapostiin ja sitten vielä se sama lasku parin päivän kuluttua paperisena! Olen valinnut lähettäjäasetuksista, että tahdon kaikki postini vain sähköisenä, mutta se ei auta.
Huomasin juuri että minulta on omastapostista mystisesti hävinnyt osa lähetettyjen pakettien tiedoista. Outoa. Onko muille käynyt näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä paskaa tämä nyt on? Tein eilen postin sivujen kautta _muuttoilmoituksen_ sen saman, jonka olen tehnyt monta kertaa aikaisemminkin postin sivuilla. En halunnut omapostia, en valinnut sitä vaihtoehtoa enkä luonut sinne tunnuksia. Nyt sain kuitenkin sähköpostiin ilmoituksen, että olen saanut omapostiin postia. Näinkö ne tärkeät kirjeet sitten katoaa vastedes sinne vaikka koskaan en ole ottanut palvelua käyttöön?
Ei ne minnekään katoa, vaan ovat juuri sieltä luettavissa ja voi tulostaa jos haluaa.
Minusta OmaPosti on kätevä ottaa vastaan postia ilman paperikirjettä. Mieluummin tuonne, kuin kotiinkanto paperikirjeenä.En missään vaiheessa ole ottanut palvelua käyttöön. Millä oikeudella minulle on nyt lähetetty sinne mitään postia, kun en ole palvelua koskaan hyväksynyt? Minulla ei ole sinne edes tunnuksia vaan tuonkin kirjeen näkeminen edellyttää nyt tunnusten luomista
OmaPosti-palvelu tulee käyttöön samalla kun tekee muuttoilmoituksen, sitä ei voi näköjään kiertää mitenkään :(
Voi ei. Mistä nyt voin tietää onko minulla sellainen, ja onko siellä jotain posteja, kun tein vajaa vuosi sitten muuttoilmoituksen? En halua mitään tunnuksiakaan ryhtyä luomaan, kun sittenhän se ainakin tulee käyttöön, ja tämän ketjun mukaan siitä ei pääse millään enää eroon.
Postiin voi soittaa ja pyytää sulkemaan koko kakan.
netti alkoi tulemaan tuossa 1992-> ,saa olla aika jääräpäisiä vanhuksia jos ei ole koskaan siihen törmänny.
Ja aika hemmeitn vanhoja jos jo silloin olivat 80v ja ei enää voi opetella uutta.
Omaposti on huono ja epävarma palvelu !
Pakkokytkyä
Lähetysseuranta ei olke reaaliaikainen
Postin sähköpostin tietoturva huolettaa
jeps omapostissa näkee missä paketti luuraa kuukausitolkulla, mutta et voi sille mitään, ja selvtyspyyntö ei pelaa, vaatiin puh.num. mutta ei hyväksy syötää sen miten vain, kuitekin posti osaa laittaa textarin siihen numeroon, joka on omissatiedoissa.
Lähetysseuranta on mallia haista paska. Se seuraa sitä sun tätä ja matkalle jätä. Ei mene eikä tule perille. Kokemusta on.
Oma postiin olen kirjautunut, mutten juurikaan käyttänyt. Laskut tulee e-laskuina pankkiin (ei suoraveloitusta, vaan hyväksyn itse, näin vältyn ylläreiltä) ja palkkakuitti palkkahotelliin pankkiin myös.
En tarvitse taas yhtä nettisivustoa, jolla pitäisi käydä hoitamassa asioita. Näin on menty pitkään ja sillä jatketaan.
Taas mua mietittyttää, että mitä ne yllätyslaskut on joita ihmisille vaan tulee? Eikö yhtään osaa odottaa, että sähköt pitää maksaa? Verojakin välillä? Jne?
Tämä on niiiin näppärä palvelu ettei tosikaan. Saan sähköpostia, että OmaPostissa on postia. Menen OmaPostiin ja postin sisältö on se, että OmaVerossa on postia. Menen OmaVeroon ja saan selville, että kyseinen posti on kuukauden yhteenveto eli eräänlainen tiliote (jossa ei siis ole yhtään mitään uutta ja ihmeellistä).
Vierailija kirjoitti:
Aika laput silmillä oot sen palvelun ottanut käyttöön. OmaPostitiliä luodessa sanotaan nimittäin erittäin selvästi, että siitä lähtien valtion tahojen lähettämät laskut tulevat OmaPostiin. Lisäksi siinä kysytään sähköpostiosoitetta. Viisas ihminen tottakai lisää sellaisen sähköpostin, jota käyttää säännöllisesti. Ilmoitukset uusista kirjeistä tulevat sähköpostiin.
Voi kuule, yllättyisit jos tietäisit miten huolimattomasti ihmiset noita sähköpostiosoitteitaan tallentavat tai vetävät hatusta. Minullekin on monta kertaa tullut kaimojen (kyllä, monikossa!) sähköposteja kun on luultu oman osoitteen olevan jotain muuta kuin mitä se on. Tulee mieleen, että näille on se osoite luotu jollain kurssilla tai myyjän toimesta liikkeessä eivätkä sitä sen jälkeen ole avanneet tai tarkistaneet sieltä sähköpostipalvelun web-käyttöliittymästä. Herää kysymys pitäisi tällaisten ihmisten käyttää sähköpostia ollenkaan jos osaaminen tuolla tasolla...
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niiiin näppärä palvelu ettei tosikaan. Saan sähköpostia, että OmaPostissa on postia. Menen OmaPostiin ja postin sisältö on se, että OmaVerossa on postia. Menen OmaVeroon ja saan selville, että kyseinen posti on kuukauden yhteenveto eli eräänlainen tiliote (jossa ei siis ole yhtään mitään uutta ja ihmeellistä).
Saman olen pistänyt hymyillen merkille. Postin e-kirjeistähän piti tulla iso bisnes, mutta sitten tuli euromaksualue (SEPA) ja e-laskut ja koko homma tyssäsi siihen. Aika harva haluaa erikseen käydä lukemassa laskukirjeen toisessa palvelussa ja maksaa sen toisessa. Helpompi jättää se posti siitä välistä ja tilata e-lasku (ja sen mukana liitteenä tulevat tiedotteet) suoraan pankkiin. Tähän posti tosin toi viimeisimpänä vastavetona mahdollisuuden maksaa laskuja maksukortilla OmaPostissa.
Kun valtiokin virittelee suomi.fi -portaalia niin aika turhaksi on jäämässä nuo OmaPosti -palveluyritykset. Kolmen kovan (e-lasku ja suomi.fi sekä Verottajan OmaVeron) ulkopuolelle jäävien kirjeiden määrä on hyvin pieni, joten OmaPostin (ja Postin) pääasialliseksi toimeksi näyttää jääneen pakettiliikenteen hoitaminen ja sanomalehtien ja mainosten jakaminen.
Viimeksi vuonna 2016 olen tainnut ykkösluokan kirjeen lähettää kun se taattiin seuraavaksi arkipäiväksi perille. Sitten ei enää taattu ja siirryin sähköisten menetelmien pariin (ja niin teki moni yrityskin, lähes kaikki hakemukset tai tilaukset voi nykyään tehdä sähköisesti). Joulukortteja tai onnittelukortteja vielä satunnaisesti lähetän.
Posti on perseillyt paljon ja vuosia, mutta OmaPosti on jos postinkin mittakaavalla isompaakin isompi perseily.
Ei voi luopua normaalin paperikirjeen lähettämisestä. Ei kaikilla ole tietokonetta tai älykännykkää, vaikka niin luullaan.
Itsellä on montakin vanhempaa ihmistä tuttavapiirissäni, joilla ei ole kuin tavallinen kameraton nokialainen ja eivät omista tietokonetta. Ei heitä voi niiden ostamiseen kait pakottaa? Tai opettelemaan käyttämään?
Jos on asiaa niin menevät Kelan tiskille, työikäisiä tai -kykyisiä eivät ole, mutta muuten ihan normaalia lisiä, eivät vain tunne tarvetta, pärjäävät ihan hyvin ilman.
Laskut vievät jossain kirjekuoressa pankin postilaatikkoon. Toimii kuulemma ihan hyvin vielä.