Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!

Vierailija
03.01.2020 |

Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.

Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH

Kommentit (339)

Vierailija
301/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasku vain omapostissa. Paperilaskua ei ole tullut.

Perintälasku korkoineen vain omapostissa. Paperilaskua ei ole tullut paperisena.

Lehteen soitto. Lasku lährtetään paperisena.

Saahan usemmat esim. lehtilaskut edelleen paperisina,

mutta niin puhelin, lehti ym. kaupalliset laskut maksaa

5 euroa kipale, ihan tarkaan siis 4,90 € per lasku.

Vierailija
302/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on perseestä, ja perintäfirmat eivät todellakaan vaivaudu etsimään asiakkaan oikeaa osoitetta. Perintäfirmat ovat huijareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut OmaPosti käytössä vuosikaudet. Kirjeistä tulee se sähköposti-ilmoitus ja osa on tullut paperisena jälkeenpäin eli ei ongelmaa. Mutta ne paketit! Ei kannata tehdä sitä virhettä, että käy OmaPostissa valitsemassa ensisijaisen toimituspaikan. Koska se ei muutukaan vaikka tekisi muuttoilmoituksen postiin. Onneksi huomasin ajoissa, että tilaamani paketti oli matkalla ihan eri kaupunkiin kuin missä nykyään asun ja ehdin tehdä toimitustavan muutoksen. Muuten olisi autottomana mennyt vähän hankalaksi käydä hakemassa yli 20kg kiloa painava paketti kymmenien kilometrien päästä bussilla. Ja ei ollut ihan helppoa löytää OmaPostin valikoista kohtaa jossa sen toimituspaikan saa vaihdettua, vaikka olen sitä ikäluokkaa joka on kasvanut tietokoneen ja kännykän kanssa. 

Vierailija
304/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä huomio, että tästä asiasta joku fiksu aloitti keskustelun. Hyödyllistä tietoa nyt tullut kautta linjan ! Meillä on pitkä lista erilaisia tunnuslukuja ja salasanoja erilaisiin palveluihin ja lisää tulee näköjään suht tiuhaan.

Vaihdoimme telkkarin nettiyhteyden viimeviikolla ja siihen pitää laittaa salasana, muuten ei toimi. Se on listassa viimeisin.

Tämä. Mulla on jo pelkästään töissä tarvittavia salasanoja parikymmentä. Mikään ei myöskään ärsytä niin paljon kuin se että satunnaisesti tilaat jotakin jostain verkkokaupasta ns. vieraana ja silti sinulle luodaan pyytämättä asiakastili ja sähköposti alkaa tuupata sälähmää ihan jatkuvasti vaikka olet rastittanut tilatessasi ettet rekisteröidy etkä halua mitään uutiskirjettä. Samoin ärsyttää kun joka paikassa pitäisi nykyään ladata sovellus saadakseen yksinkertaisintakin palvelua.

Vierailija
305/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut OmaPosti käytössä vuosikaudet. Kirjeistä tulee se sähköposti-ilmoitus ja osa on tullut paperisena jälkeenpäin eli ei ongelmaa. Mutta ne paketit! Ei kannata tehdä sitä virhettä, että käy OmaPostissa valitsemassa ensisijaisen toimituspaikan. Koska se ei muutukaan vaikka tekisi muuttoilmoituksen postiin. Onneksi huomasin ajoissa, että tilaamani paketti oli matkalla ihan eri kaupunkiin kuin missä nykyään asun ja ehdin tehdä toimitustavan muutoksen. Muuten olisi autottomana mennyt vähän hankalaksi käydä hakemassa yli 20kg kiloa painava paketti kymmenien kilometrien päästä bussilla. Ja ei ollut ihan helppoa löytää OmaPostin valikoista kohtaa jossa sen toimituspaikan saa vaihdettua, vaikka olen sitä ikäluokkaa joka on kasvanut tietokoneen ja kännykän kanssa. 

Lisäyksenä vielä. Nykyään tämä näköjään löytyy heti sovelluksen etusivulta, mikä on iso parannus. Joitain vuosia sitten muistaakseni piti avata selainversio jotta edes näkee mikä se oma noutopiste on. Silti olisi ihan kiva että tämän noutopisteen olemassaolosta edes muistutettaisiin muuttoilmoituksen yhteydessä...

Vierailija
306/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvä huomio, että tästä asiasta joku fiksu aloitti keskustelun. Hyödyllistä tietoa nyt tullut kautta linjan ! Meillä on pitkä lista erilaisia tunnuslukuja ja salasanoja erilaisiin palveluihin ja lisää tulee näköjään suht tiuhaan.

Vaihdoimme telkkarin nettiyhteyden viimeviikolla ja siihen pitää laittaa salasana, muuten ei toimi. Se on listassa viimeisin.

Tämä. Mulla on jo pelkästään töissä tarvittavia salasanoja parikymmentä. Mikään ei myöskään ärsytä niin paljon kuin se että satunnaisesti tilaat jotakin jostain verkkokaupasta ns. vieraana ja silti sinulle luodaan pyytämättä asiakastili ja sähköposti alkaa tuupata sälähmää ihan jatkuvasti vaikka olet rastittanut tilatessasi ettet rekisteröidy etkä halua mitään uutiskirjettä. Samoin ärsyttää kun joka paikassa pitäisi nykyään ladata sovellus saadakseen yksinkertaisintakin palvelu

Joo, on ärsyttävää. Mutta tuohon salasanarumbaan auttaa salasananhallintaohjelma. Tai jos ei pelkää käyttää googlen palvelua, niin voihan ne tallentaa google-tilillekin.

Vierailija
307/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri Omapostissa katsomassa tämän "oma noutopiste" ja minusta se näyttää aika simppeliltä. Täppä "käytössä" päälle tai pois päältä ja alapuolella on kohta josta noutopisteen voi vaihtaa toiseen. 

Vierailija
308/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri Omapostissa katsomassa tämän "oma noutopiste" ja minusta se näyttää aika simppeliltä

Nykyään juu, ennen se ei ollut siinä etusivulla heti näkyvissä. Ja jos sovellusta tai OmaPostin verkkosivuja ei käytä säännöllisesti niin helposti unohtuu että siellä tuollainen ominaisuus edes on. 

Vierailija
309/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo, on ärsyttävää. Mutta tuohon salasanarumbaan auttaa salasananhallintaohjelma. Tai jos ei pelkää käyttää googlen palvelua, niin voihan ne tallentaa google-tilillekin."

Varmaan joo mutta ruohonjuuritason työntekijän käyttöoikeudet ovat tässä tapauksessa todella kireällä, ja esim. salasanahallintaohjelmisto pitäisi asentaa sitten kaikille koko hyvinvointialueen kaikkiin työkoneisiin. Työnantaja hallitsee myös töissä käytettävää puhelinta niin etten esim. pysty lataamaan siihen itse esim. sovelluksia tai vaikuttamaan niiden tai puhelimen päivitysten asennuksiin, kaikki tapahtuu tietohallinnon toimesta. Isoveli valvoo, aivan kaikkea.

Vierailija
310/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule aina Itellasta mitään tietoa paketeista tai kirjatusta kirjeestä. On kyllä ihan kokoomusta koko lafka. 

Vierailija
311/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule aina Itellasta mitään tietoa paketeista tai kirjatusta kirjeestä. On kyllä ihan kokoomusta koko lafka. 

Ei varmaan voi tullakaan kun Itellaa ei enää ole olemassakaan.

Vierailija
312/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli sähköposti omapostin käyttöehtojen muutoksesta ja minä en tiedä että olenko omapostin asiakas tai en. Menin omapostiin ja kokeilin kirjautua sinne samalla sähköpostilla kuin mihin omaposti oli lähettänyt käyttöehdot. En tiedä olenko omapostin asiakas tai en.

Ilmoitamme ehtojen muutoksista sinulle, koska käytät OmaPostia tai olet rekisteröitynyt jonkun muun sähköisen kuluttajapalvelumme käyttäjäksi. Tämä viesti on vain tiedoksi sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Minulle on tulossa nyt postia enkä tiedä että pitääkö kirjautua omapostin asiakkaaksi jotta näkisin tulevan postini

Vierailija
313/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan voi tullakaan kun Itellaa ei enää ole olemassakaan.

09.01.2024 

Lähetys on kuljetuksessa.

-LT-Itella Lithuania

Vierailija
314/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako se sitä että jos on rekisteröitynyt postiin niin silloin kaikki postit näkyvät vain omapostissa?

Vierailija
315/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli sähköposti omapostin käyttöehtojen muutoksesta ja minä en tiedä että olenko omapostin asiakas tai en. Menin omapostiin ja kokeilin kirjautua sinne samalla sähköpostilla kuin mihin omaposti oli lähettänyt käyttöehdot. En tiedä olenko omapostin asiakas tai en.

Ilmoitamme ehtojen muutoksista sinulle, koska käytät OmaPostia tai olet rekisteröitynyt jonkun muun sähköisen kuluttajapalvelumme käyttäjäksi. Tämä viesti on vain tiedoksi sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Minulle on tulossa nyt postia enkä tiedä että pitääkö kirjautua omapostin asiakkaaksi jotta näkisin tulevan postini

Eikö kirjautuminen siis onnistunut vai mikä oli lopputulos? 

Vierailija
316/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä voi seurata lähetystä.

https://www.posti.fi/fi/seuranta

Vierailija
317/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako se sitä että jos on rekisteröitynyt postiin niin silloin kaikki postit näkyvät vain omapostissa?

Sieltä pystyy asetuksista valitsemaan haluaako kaikilta sähköisenä vaiko tietyiltä itse valitsemiltaan lähettäjiltä. 

Vierailija
318/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä pystyy asetuksista valitsemaan haluaako kaikilta sähköisenä vaiko tietyiltä itse valitsemiltaan lähettäjiltä. 

Ja tämän ketjun perusteella on mitä ilmeisimmin monia jotka eivät pysty/ole pystyneet tekemään itse tuota lähettäjävalintaa.

Vierailija
319/339 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt ihan hanurista että ihmisille mitä ilmeisimmin pakotetaan tämän OmaPostin vastaanottamispalvelun käyttöönotto ihan väkisin vaikka alunperin olisi halunnut vain seurata pakettinsa kulkua.

Vierailija
320/339 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein omaposti-tunnukset jotta voin valita noutopisteen johon pakettini aina tulee. Ja lopputulos on et varmaan yks viidestä paketista tulee sinne valitsemaani pisteeseen. Aina menee yhteen toiseen paikkaan, jonne on hankala matka vaikka onkin suht. lähellä. Ärsyttävää!!! Ei varmasti ole tuo valitsemani noutopiste aina täynnä, vaan veikkaan esim. postin työntekijän laiskuutta. Tuo väärä paikka nimittäin on sellasessa vähän sivussa olevassa kaupassa, jossa uskoisin aina olevan tilaa paketeille  >:(((

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän