Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!

Vierailija
03.01.2020 |

Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.

Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH

Kommentit (339)

Vierailija
321/339 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako se sitä että jos on rekisteröitynyt postiin niin silloin kaikki postit näkyvät vain omapostissa?

Sieltä pystyy asetuksista valitsemaan haluaako kaikilta sähköisenä vaiko tietyiltä itse valitsemiltaan lähettäjiltä. 

Ja tämän ketjun perusteella on mitä ilmeisimmin monia jotka eivät pysty/ole pystyneet tekemään itse tuota lähettäjävalintaa.

En tiedä onko siellä edes sellaista enää. Ennen oli mutta sitten ne muutti ohjelmaa ja systeemejä. 

Vierailija
322/339 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista. Minulla on Oma Posti, ja jostain syystä kirjeet tulevat postiluukusta myös paperisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/339 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Avaa sinäkin pankkitili ja laskut sinne suoraan."

Laskuja ei saa suoraan pankkitilille. Ne pitää itse tilata sinne yksitellen. Niistä tulee yleensä ensimmäinen versio paperisena, jonka jälkeen tilauksen voi tehdä.

Siksi minulla on netposti, että haluan sellaisetkin laskut suoraan sähköisenä joita en osaa odottaa.

Toivottavasti tulee laki joka pakottaa kaikki yritykset tarjoamaan sähköistä versiota laskusta ja sen saa päälle yhden asetuksen säätämällä.

Vierailija
324/339 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on sama juttu. en ole hyväksynyt mitään laskuja toimitettavaksi omapostin kautta mutta silti niitä sinne tulee. joskus tulee paperipostina jos tulee. caruna lähettelee miten sattuu. joskus tulee johonkin ihme suomi.fi palveluun. kaikista olen rähisemällä saanu myöhästymis sakot peruttua. kerran ne laitto mulle 350e:n laskun kun tekivät naapurissa sahkötöitä . tuli oikeen mun nimellä ja osoitteella. eikun rähinä päälle ja sain tietysti laskun peruttua ja vielä 200e kärsimyskorvausta- 

Vierailija
325/339 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä omapostia enkä aio tehdä sinne tunnuksia.

Silti sinne menee laskuja. Järjetöntä. 

Vierailija
326/339 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli pirkanmaan jätehuollon laskut omapostilta roskapostikansioon. Sitä ihmettelin,miksi sinne,kun sitä ei aina tule katottua. Nyt onneksi katoin ajoissa!

Vierailija
327/339 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että lähettäjä sallii kopioiden lähettämisen.

Vierailija
328/339 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu sun sähköpostipalvelun asetuksista. Voit tietty opettaa sitä ohjaamaan viestit oikeaan paikkaan. Omaposti tai mikään muukaan ei voi itse valita, onko viesti roskapostia vai ei. Itselläni kaikki uudet lähettäjät menvät automaattisesti roskapostiksi.

Vierailija
329/339 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen paska sivusto tuo Omaposti. Koko ajan jumittaa ja vaatii kirjautumista. Ohjelmoijia voisi vähän kyllä muksia.

Vierailija
330/339 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on kätevä palvelu. Itsellä on se sovelluksena puhelimessa ja on kätevä hakea paketitkin kun sieltä saa näkyville sen koodin mikä sitten asiamiespostissa luetaan lukijalla. Mulle tulee myös palkkalaskelmat tuonne. 

Täh, palkkalaskelmat saa verkkopankkiin niin miksi ihmeessä ne pitäisi käydä jossain ylimääräisessä postin palvelussa katsomassa kun verkkopankkia nyt on kuitenkin käytettävä. Ja paketteja pystyy seuraamaan muutenkin ja kaikki ilmoitukset niistä ja koodit tulee spostiin ja tekstarilla. Niin miksi näihin jotain postin erillistä palvelua tarvitsee? Pelkkää ylimääräistä vaivaa ja harmia mokomasta "palveluta".

Vierailija
331/339 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kyllä firmojakin vituttaa, jos sinänsä maksukykyisen henkilön maksut on rästissä kuukausia, kun laskut on unohtuneet omapostiin tai sähköpostiin.

Ei ne viivästyskorot välttämättä tuo lohtua, kun rahaa pitäisi saada palkkojen maksuun.

Tuttu yrittäjä kyllä tämän vuoksi myös itse voi soitella laskujen perään.

Vierailija
332/339 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on todella järkyttävää kakkaa. Sama kokemus, laskuja jäänyt maksamatta koska ne on jossain postin persepalvelussa piilossa.

Vielä enemmän sapettaa se, että mun piti luoda tili Suomi.fi:hin päästäkseni armeijan moodleen reserviläishommien takia. Samalla kuitenkin tuo palvelu alkoi imeä verottajan ilmoitukset ja verojen maksulaskut. Yhtenä päivänä tuli sitten kirje ulosottoviranomaiselta, kun kiinteistöverot olivat jääneet maksamatta ja menneet siis ulosottoon. Ei kirjeen kirjettä ollut verottajalta tullut vaan pelkkiä viestejä Suomi.fissä josta ne olisi pitänyt itse käydä löytämässä ja siis ko. palvelua en ikinä ole käyttänyt kuin kerran tunnistautumiseen PV:n moodleen.

Kerran autoa katsastamaan mennessäni katsuri alkoi valittaa että nyt on vähän ongelmaa kun verot on maksamatta kuukausia. Eipä ollut enää autoverolaskua tullutkaan postissa vaan se oli jossain itsepalvelussa luettavissa ainoastaan. Hyvä että ei ollut viety kilpiä tien päällä.

Postijärjestelmä on toiminut satoja vuosia hyvin. Ihmetyttää tämä vimma korvata se jollain sähköisellä moskalla. 

Vierailija
333/339 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli pirkanmaan jätehuollon laskut omapostilta roskapostikansioon. Sitä ihmettelin,miksi sinne,kun sitä ei aina tule katottua. Nyt onneksi katoin ajoissa!

No. Roskapostiahan se olikin.

Vierailija
334/339 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi.fi:n viestit saa tulemaan omaan sähköpostiin, eivät ne jää huomaamatta. Ja jos sen suomi.fi-tunnukset tekee, niin kai sitä sitten pitäisi käydä katsomassa säännöllisesti, jos kerran tietää että sinne tulee tärkeitä kirjeitä. Itselleni tulee suomi.fi-viestit sähköpostiin, eikä sen käytössä ole ollut mitään ongelmia eikä ole jäänyt laskut maksamatta.

Vierailija
335/339 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sun vitutuksen. Minuakin vituttaa omaposti. Sinne kirjautuminen on monivaiheista. Ensin meet salasanalla sun i padille, sitten avaat apin, meet mobiilivarmenteella eteenpäin, sit tarvitaan salasana, jota et muista, hommaat uuden salasanan ja pääset sun omapostiin. Siellä on sun kirje, jota oot odottanut kuukauden ja maksamaton lasku. Kirjotat laskun asiat paperille ja meet nettipankkiin maksamaan, yrität tilata e-laskun mutta jäsennumero puuttuu ja se on laskussa, joka on omapostissa.  Ajattelet että nythän sinne pääsen, mutta ehei : nyt tarvitaankin tunnusluku, jota sulla ei myöskään ole (se on jossain salasanavihossa etkä viitsi hakea) hommaat uuden tunnusluvun, mutta nyt et pääse yhtään minnekään. Sama sivu jokottää naaman edessä. Vitu Omaposti.

Vierailija
336/339 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tieto laskuista mennä ohitse, ilmoittavat aina tekstiviestillä "sinulla on uusi lasku omapostissa", helppoa ja selkeää eikä paperilaskuja. 

Vierailija
337/339 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tieto laskuista mennä ohitse, ilmoittavat aina tekstiviestillä "sinulla on uusi lasku omapostissa", helppoa ja selkeää eikä paperilaskuja. 

Ehkä siks ettei niitä tule jos käyttäny palvelua muuhun eikä siis numeroa siellä ja asetuksia laittanu

Vierailija
338/339 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullu omapostiin ja paperisena. En koskaan kirjaudu omapostiin. Maksan laskun ku tulee laatikkoon.

Vierailija
339/339 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tilatko Seura lehteä, ne laittaa laskut omapostiin ja ottavat korvauksen siitä. Eikä toimita paperisena.