SIis mikä helvetti tämä OmaPosti on? Laskut mennyt perintään tän paskan takia!!
Tuli joskus tehtyä tuonne tunnukset, kun halusin seurata lähettämääni pakettia. Nyt ihan SATTUMALTA kirjauduin ko. palveluun tsekkaamaan tilaamani paketin matkaa, niin jumalauta sieltähän nyt löytyi sinne menneenä pari laskua joista eräpäivät ehtinyt mennä ja maksumuistutusta pukkaa. Ja tämän siis huomasin ihan sattumalta!! En ole tietääkseni missään vaiheessa laittanut mitään suostumusta mihinkään, että laskut menisivät tuonne. Mihinkään ei ole tullut ilmoitusta noista tuonne saapuneista laskuista (sähköposti, tekstiviesti..) että niitä olisin edes hoksannut mennä katsomaan ko. pskapalvelusta.
Maksan nyt nuo erääntyneet laskut veke, mutta kyllä vtuttaa ja lujaa! Voiko tuon palvelun poistaa kokonaan ettei tällainen tilanne uusi tai saako jostain edes ilmoituksen kun tuonne menee laskuja tai postia? RAAAGGGHHHH
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvä palvelu, helppo seurata pakettien kulkua ja maksaa laskut.
Miksi on tarve seurata paketin kulkua, millä tarkkuudella?
Ilman omapostia saan lähettäjämaan kuriirilta tiedon 1-2 krt. / päivä missä mennään.
Kun paketti siirtyy Suomen Postin huomaan, tiedonannot loppuvat, ja parin kolmen päivän päästä tekstari ja meili kertovat, että saa noutaa.
Automaattipalvelut kuten Omaposti on viheliäisiä. Ihmiset houkutellaan niihin, jotta palveluntarjoajan työ vähenee.
Pikkuhiljaa niihin liitetään enemmän ja enemmän kamaa. Et voi neuvotella etkä kysyä. Ja kun ihmiset on saatu nalkitettua Omapostiin, lopulta muita vaihtoehtoja ei anneta ja Omaposti muuttuu maksulliseksi.
Vrt pankit, bussilipun lataaminen, kaikenlaisten lippujen ostaminen.
Ennen sait palvelua ilmaiseksi, nyt teet työn itse ja maksat palvelumaksun.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Yksi hyvä syy lisää maksaa Klarnan kautta aina kun mahdollista. Se ainakin toimii kuten pitääkin. Ei ihme että Klarna on menestyvä bisnes ja sen perustaja rikastuu.
Klarnasta kannattaa pysyä loitolla.
Jos se on ainoa maksutapa jätän tilaamatta.
Klarnassa on huonoa vain korko. Ja jos ei ymmärrä tuota maksutapaa, on viisainta jättää sen käyttö niille joilla on sisälukutaitoa.
minulle tuli sähköpostiin ilmoitus, että olen saanut omapostiin kirjeen taholta x ja mainittiin myös, että kirje toki tulee myös postissa piakkoin. ihmetystä aiheuttanut ongelma on se, että en ole koskaan luonut tunnuksia omapostiin, enkä liioin muuttanut 8 vuoteen, joten on varsin kummallista, että minulla on siellä tunnukset. aion odotella kirjettä ja sen jälkeen sitten vaadin selvityksiä omapostilta, että miten tämä on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Yksi hyvä syy lisää maksaa Klarnan kautta aina kun mahdollista. Se ainakin toimii kuten pitääkin. Ei ihme että Klarna on menestyvä bisnes ja sen perustaja rikastuu.
sma toimintatapa minullakin ja jos en väärin muista, niin kesällä viranomainen varoitti suomalaisia klarnasta, että heillä ei ole kaikki toimintatavat kunnossa (Tai jotain). en jaksa nyt etsiä tähän linkkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sma toimintatapa minullakin ja jos en väärin muista, niin kesällä viranomainen varoitti suomalaisia klarnasta, että heillä ei ole kaikki toimintatavat kunnossa (Tai jotain). en jaksa nyt etsiä tähän linkkiä
Taisi olla kyse siitä, että sinne tunnistauduttiin jotenkin henkilötunnuksella yms. Itseäkin ärsyttää tuo pulju. Samoin se, että jos Klarna on vaihtoehto jossain, on se maksutapahtuma tehty visuaalisesti (tarkoituksella tietenkin) hyvin hankalaksi. Jos haluat maksaa kortilla, se pitää oikein etsiä se korttivaihtoehto sieltä. Ilmeisesti halutaan väsyttää asiakas ottamaan Klarnan luotto.
-eri
Vierailija kirjoitti:
On se takuulla lukenut palvelun käyttöehdoissa, jotka sinun on pitänyt hyväksyä ennen käyttöönottoa. Muistan joskus saaneeni palvelusta mainoksia ja tutustuttuani ehtoihin totesin, ettei sovi minulle. Kannattaisi aina lukea palveluiden käyttöehdot ym. säännöt ainakin pintapuolisesti ennen napin painamista. Tsemppiä, ikävä tilanne.
Jos muuttaa ja tekee osoitemuutoksen luodaan tuonne tili käsittääkseni automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Klarnassa on huonoa vain korko. Ja jos ei ymmärrä tuota maksutapaa, on viisainta jättää sen käyttö niille joilla on sisälukutaitoa.
Esitäytetyt lomakkeet (vaikka niitä ei olisi selaimessasi päällä), mene minne tahansa verkkokauppaan jossa on klarna maksuvaihtoehto ja kirjoita hyvin pieni määrä omaa tietoasi niin se hakee tiedot klarnalta automaattisesti, väärinkäyttöpotentiaali aika korkea.
Luulin jo, että postin toimitusehtoihin oli tehty joku valtakunnallinen muutos ja minä olin siitä täysin uutispimennossa. Sitten muistin, että tässähän tuli muutettua ja muuttoilmoitus suositeltiin tehtäväksi postin sähköisten palveluiden kautta.
Loppu onkin sitten historiaa, pari pienempää ei tullut huomattua maksetuksi koska ne meni tähän postin omaan härdelliin. En ymmärrä, miksi toimitusmuodot muuttuvat täydellisesti OLETUSASETUKSINA.
Tai no ymmärrän, koska posti säästää siinä rahaa vaikka lähettäjä onkin postimaksun maksanut. Noh, onneksi sain vain pari pientä muistutuslaskua eikä mitään mennyt perintään.
Vaikka tuo palvelu ihan kätevä onkin, niin tämän kokemuksen myötä pitää sanoa, että pitäköön tunkkinsa ja tehkää työnne, vaikka se luontoa saattaisi vähän säästääkin.
No itseasiassa luulin liittyneeni omapostiin ensimmäistä kertaa nyt pari kuukautta sitten, mutta kun latasin sovelluksen puhelimeeni, huomasin että sinne oli tullut laskuja jo aika päiviä sitten, vaikka en ollut koskaan aikaisemmin kyseenomaista sovellusta käyttänyt. Ei toimi digitalisaatio ei...
Erinomainen keino saada laskut, muutkin kirjeet kuten yliopiston sairaalasta lähetetyt. En moiti.
Helppo ainakin minulla on ollut ja olen eläkeiässä.
Mä en ole tehnyt sinne tunnuksia ollenkaan. Saan laskut paperisina.
Onneksi.
Ihan hirveä tuo omaposti, sinne oli tullut kuukausia sitten kirjeitä joita olin odottanut ajat sitten sähköpostiin, yhtä onnetonta kuin postin jako ja nämä firmat jotka kuskaa paketteja, tilasin aikoja sitten ulkomailta, maksoin tullimaksut, sitten paketti hävisi kokonaan ja olen kysellyt postilta ja kuljetusfirmalta, silti posti tahkoaa voittoa kun käytetään hyväksi huonolla palkalla olevaa porukkaa ja maksatetaan kaikki asiakkailla joilla on PAKKO käyttää tätä täysin pilalle mennyttä organisaatiota jonka nimi oli väillä muodikkaasta ITELLA ja joka moka maksoi aikoinaan ihan hirveitä summia kun koettivat ideoida hienon uuden nimen, mutta palasivat postiksi. Säälittävän huonoa palvelua. Sanonta posti on suojatyöpaikka pitää paikkansa.
Ihmettelin kerran, että miksi ihmeessä olen saanut ulosotolta postia kun maksan kaikki laskut aina heti kun vaan saan tiedon laskusta.
No selvittelin siinä tilannetta niin eräs lasku oli livahtanut oma postiin, laskuttava firma oli lähettänyt myös 2 muistutusta sinne. Sitten he olivat laittaneet laskun perintään ja perintätoimistolta oli tullut sinne omapostiin myös kirjeitä. Koska en ollut reagoinut mihinkään niin seuraava osoite oli ulosotto. Ulosotolta oli myös tullut sinne omapostiin kirje, jonka sain myös paperisena.
Onneksi tuli ulosotolta se paperikirje muuten olisin ollut vielä enemmän vaikeuksissa. Maksoin sitten uo laskun ja olihan se iso summa kertynyt.
Turha omaposti kun sitä ei käytä.
Mulle Omaposti tuli myös osoitteemmuuton yhteydessä täysin yllätyksenä. Koin sen tosi rasittavana ja huomasin , että vaikka en ollut tikkua pistänyt ristiin sen saamiseksi, niin sen irtisanominen olikin tehty mahdollisimman hankalaksi. Pääsin siitä lopulta eroon, enkä kyllä enää takaisin huoli.
Tällä samalla tavalla ensimmäinen sähkölaskuni oli (luultavasti) lähellä mennä ulosottoon pari vuotta sitten. Käväisin omapostissa seuraamassa tilaamiani housuja, kun huomasin että lasku oli tullut ajat sitten kaksi maksumuistutusta perässään. Myöhemmästäkin muistutuksesta oli mennyt eräpäivä jo päiviä sitten ja maksettuani laskun pienessä paniikissa odottelin seuraavat päivät, että pärähtääkö postiluukusta kohta jobinpostia.
Ilmeisesti Ropo Capitalissa oltiin kuitenkin armollisia ja homma oli sillä taputeltu, mutta tästä kämmistä lähin olen tsekannut sen helkkarin Omapostin säännöllisesti
Irtisanoin tuon sonnan just äsken koska on niin järkyttävän ala-arvoinen kyhäelmä. Ainoa millä voit todistaa, ettet ole lukenut posteja on lähettäjän edessä oleva sininen pallo joka häviää kun olet avannut postin eka kertaa. Mulle oli lähetetty TE-keskuksesta joku selvityspyyntö ja kun en ollut lukenut tätä postia niin olivat tehneet kielteisen päätöksen, etten ole hakenut töitä riittävän aktiivisesti vaikka olen käynyt vuoden alusta kahdessa haastattelussa ja väsäsin kolme hakemusta viime viikoll.a Ai shaatana , että kyrsii tuommonen alkukantanen touhu.
En tajua miten jotkut eivät saa mitään viestejä Omapostista. Mulle tulee aina sähköposti, kun sinne ilmestyy lasku. Lisäksi kun on vielä käytössä Omaposti-sovellus, niin sekin lähettää ilmoitukset.
Kannattaa myös huomata, että jos omapostin ottaa pois käytöstä, niin tunnukset otetaan pois käytöstä HETI vaikka palvelun käytöstä pois ottaminen vie kolme viikkoa. Eli lasku voi jäädä limboon omapostiin.