Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketoilemalla kuntoon 2020. Muita innokkaita?

Vierailija
02.01.2020 |

Eilen se alkoi, kuukausia pohdittu elämäntapamuutos. Tarkoitus olisi tulevan vuoden aikana saada painoa pois reilusti, sekä energiaa ja eloa muutenkin elämään. Olisiko muita innokkaita tähän mukaan? Voitaisiin jakaa tuntoja tässä ketjussa vuoden aikana 😊 Mitat ja valokuvat otan tänään kun eilen en ehtinyt. Keto kickstartin ostin myös itselleni joululahjaksi ja siihen olen nyt perehtynyt. Ajattelin pitää tipattoman tammikuun nyt alkuun. Aamut alkavat rasvakahvin voimalla ja kaksi ateriaa olen nyt syönyt sen lisäksi päivän aikana. Ei ole nälkä! Elektrolyyttijuomaa nautin myös välttääkseni heikotuksen. Viikonloput voivat alkuun olla hankalia...innokkaasti mietin jo kuitenkin erilaisia ketoreseptejä. 😊

Kommentit (484)

Vierailija
461/484 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaaminen on oikea menetelmä vain sairaalloisen lihaville alkuun. Normaali ruokavalion ( se perinteinen kolmio ) noudattaminen tuottaa pitkällä aikavälillä tuloksia parhaiten. Itse voin parhaiten, kun kasviksia on riittävästi lautasella, ja lihaa/kalaa/kanaa. Hiilareita tarvitsee pääkoppa enemmän kuin keho. Tarpeeksi liikuntaa päivittäin, niin laihtuu ja vartalo kiinteytyy. Ns dieettejä ei kukaan loputtomiin pysty pitämään, vaan elämäntapojen muutos tuottaa pysyviä tuloksia. Näe itsesi peilistä kauniina/komeana äläkä mieti liikoja. Osta vaikka liian pienet farkut joihin aiot mahtua tietyn ajan kuluttua. Voimia sinne tavoitteesesi :)

Vierailija
462/484 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karppaaminen on oikea menetelmä vain sairaalloisen lihaville alkuun. Normaali ruokavalion ( se perinteinen kolmio ) noudattaminen tuottaa pitkällä aikavälillä tuloksia parhaiten. Itse voin parhaiten, kun kasviksia on riittävästi lautasella, ja lihaa/kalaa/kanaa. Hiilareita tarvitsee pääkoppa enemmän kuin keho. Tarpeeksi liikuntaa päivittäin, niin laihtuu ja vartalo kiinteytyy. Ns dieettejä ei kukaan loputtomiin pysty pitämään, vaan elämäntapojen muutos tuottaa pysyviä tuloksia. Näe itsesi peilistä kauniina/komeana äläkä mieti liikoja. Osta vaikka liian pienet farkut joihin aiot mahtua tietyn ajan kuluttua. Voimia sinne tavoitteesesi :)

Olen kanssasi samaa mieltä vain siitä, että elämäntapojen muutos tuo pysyviä tuloksia. Muuten kohdallani ei päde mikään kirjoittamasi.

Karppausta yli kymmenen vuotta elämäntapana, enkä näe syytä vaihtaa siihen suositus ruokavalioon, koska se vaan ei toimi. Karppaus ei ole minulle mikään kuuri, vaan pysyvä asiaintila ja elämäntapa. Ainoa tyyli, jolla olen laihtunut pysyvästi, saanut selätettyä sokerikoukun, korjattua veriarvot mallilleen, saanut rutkasti lisää energiaa tehdä asioita, päässyt eroon lukuisista eri vaivoista. Enkä ole ainoa, meitä on monia monia muita, jotka ovat hyötyneet vielä enemmän tästä elämäntavasta ja jotka ovat karpanneet vielä pidempään kuin minä.

Joillain toimii virallisterveellinen, toisilla muut keinot, jokainen etsikööt itselleen parhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/484 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemn ollut paleolla kauan, mutta en keto tai vhh. Tosin hiilareita on vähemmän jokatapauksessa. Olen kuullut ettei naisen pitäisi olla kovin vähillä hiilareilla ettei hormonitoiminta lakkaisi. Tästä oli Paleo Helsingin sivuilla.

Vierailija
464/484 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ehkä ole oikea ketju sulle. Et näköjään tiedä karppauksesta, mutta silti pystyt kritisoimaan.

Vierailija
465/484 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N-77 kirjoitti:

Olemn ollut paleolla kauan, mutta en keto tai vhh. Tosin hiilareita on vähemmän jokatapauksessa. Olen kuullut ettei naisen pitäisi olla kovin vähillä hiilareilla ettei hormonitoiminta lakkaisi. Tästä oli Paleo Helsingin sivuilla.

Rasvalla ne hormonit ennemminkin toimii. Siis hyvällä rasvalla, ei margariineilla tai siemenöljyillä.

Vierailija
466/484 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa aloitettu keto ja pätkäpaasto. Pääsiäiseen menessä oli -15kg

Edelleen jatkan vielä -10 jäljellä.

Sitte voi jättää paastot pois ja pysyä ketolla ylläpidossa

Vierailija
467/484 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ehdottaisitte aamiaiseksi? en pidä suolaisista aamiaisista (esim pekonia/munakasta/juustoa )

Vierailija
468/484 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tullut mielitekoa ahmia vai onko ne poistuneet kokonaan ajan myötä? 

Vierailija
469/484 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdottaisitte aamiaiseksi? en pidä suolaisista aamiaisista (esim pekonia/munakasta/juustoa )

Käviskö turkkilainen jugurtti/smetana/kermaviili  marjojen kanssa?

Vierailija
470/484 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tämähän alkoi hienosti, kilo tullut lisää painoa viikossa lähtötilanteesta :D ... motilost

Vierailija
471/484 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei sopinut itsellenikään. Kuukauden ajan punnittin ja laskin ruokia ja elin kauheessa stressissä, että "nyt pitää tehdä tää oikein". Oli ihan kauhea kuukausi ja tulos: + 2kg. 

Joo, ei kiitos. 

Vierailija
472/484 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei sopinut itsellenikään. Kuukauden ajan punnittin ja laskin ruokia ja elin kauheessa stressissä, että "nyt pitää tehdä tää oikein". Oli ihan kauhea kuukausi ja tulos: + 2kg. 

Joo, ei kiitos. 

Tuo on aika lyhyt aika tietenkinsanoa,ettei toimi. Mutta on ketoilulla mahdollista lihoa,jos syö liikaa.

Mä lihoin karppaamalla, ku saatoin syödä kanaa kilon päivässä, yli puolikiloa juustoa (feta, mozarella, edam) ja vielä sen puolikiloa kasviksia suorastaan hukutin oliiviöljyyn ja viinietikkaan. Olihan se ihanaa, mutta painoa tuli tasaisesti 2 kiloa viikossa.

Vierailija
473/484 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kiitos. 

Tuo on aika lyhyt aika tietenkinsanoa,ettei toimi. Mutta on ketoilulla mahdollista lihoa,jos syö liikaa.

Mä lihoin karppaamalla, ku saatoin syödä kanaa kilon päivässä, yli puolikiloa juustoa (feta, mozarella, edam) ja vielä sen puolikiloa kasviksia suorastaan hukutin oliiviöljyyn ja viinietikkaan. Olihan se ihanaa, mutta painoa tuli tasaisesti 2 kiloa viikossa.

Monet tekeekin juuri sen "virheen", että syövät sitä proteiinia aivan liikaa.  Proteiinin syöntiä ei pidä lisätä, vaan syödä vain tarpeen mukaan. Kasviksia paljon ja energia rasvasta. Rasvaakaan ei erikseen tarvitse lisätä kun ruoka on normaalirasvaista. Myös lihoista kannattaa valita ne rasvaisimmat osat.

Vierailija
474/484 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kiitos. 

Tuohan ei suinkaan ollut karppaamista.

Vierailija
475/484 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä tuli paino takaisin puolet nopeammin. 2 kk jaksoin vetää, sitten en enää.

Kun ei jaksanut edes 3 km lenkkiä kävellä :( Keho tarttee hiilareita.

Nimim. 5 kiloa oli ylipainoa, ja se tuli takaisin 2 viikon sisään kun lopetin

Vierailija
476/484 |
18.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin nyt ns. hyväkarppipaleon, jossa sallin välillä perunaa ruokavaliossa. Mieli ja treeni ei toimi ketolla, vatsa ei toimi runsailla hiilareilla. Toivon löytäväni jostain 80-100g hiilarimaastosta sen hyvän olotilan (tykkään syödä marjoja ja hedelmiä, niin niistä saa aika hyvin hiilareita). Elämä olisi kyllä helpompaa, jos ei olisi suolistosairautta. Söin tuossa kuukauden ajan ns. normaalia ruokaa ja en muista milloin viimeksi voin yhtä huonosti vatsan takia.

Vierailija
477/484 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, merkittävästä ylipainosta lievään ylipainoon. 11kg normaalipainoon. Loistava fiilis

Vierailija
478/484 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatin 2 kk. Paino tippui 2-3 kg, vaikka tavoite ei ollut laihtua. Eka viikko oli vähän voimaton, mutta sen jälkeen vointi hyvä! Parasta oli virkeys ja se, että ei väsyttänyt päivisin. Pidän myös keto-ruoasta. Ainoa miinus oli hiustenlähtö ja se sai lopulta luopumaan dieetistä. Hiuksia alkoi irrota ihan nipussa ja jotenkin säikäytti. Palasin ns normi ruokavalioon ja hiustenlähtö loppui. Hiukset ovat kyllä edelleen ohuehkot, vie aikansa kun palautuvat. Olen ihan perusvirkeä ja jaksava, mutta usein päivällä tulee hetkellinen voimakas väsymyspiikki. Näitä ei ketoillessa ollut, mutta nyt taas on, kun hiilareita ruoassa.

Vierailija
479/484 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noudatin 2 kk. Paino tippui 2-3 kg, vaikka tavoite ei ollut laihtua. Eka viikko oli vähän voimaton, mutta sen jälkeen vointi hyvä! Parasta oli virkeys ja se, että ei väsyttänyt päivisin. Pidän myös keto-ruoasta. Ainoa miinus oli hiustenlähtö ja se sai lopulta luopumaan dieetistä. Hiuksia alkoi irrota ihan nipussa ja jotenkin säikäytti. Palasin ns normi ruokavalioon ja hiustenlähtö loppui. Hiukset ovat kyllä edelleen ohuehkot, vie aikansa kun palautuvat. Olen ihan perusvirkeä ja jaksava, mutta usein päivällä tulee hetkellinen voimakas väsymyspiikki. Näitä ei ketoillessa ollut, mutta nyt taas on, kun hiilareita ruoassa.

Toi hiustenlähtö on yleistä, mutta loppuviimeksi kasvaa uudet hiukset. Kuuluu asiaan, vaikka tuntuukin hölmöltä.  Monet, niin kuin sinäkin, lopettavat ruokavalion tämän takia ja syyttävät ruokavaliota. Vaikka eivät ole perehtyneet asiaan.

Vierailija
480/484 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis perehtynyt ruokavalioon ennen noudattamista. Hiustenlähtö kuuluu asiaan, uudet hiukset kasvaa vahvempina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä