Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketoilemalla kuntoon 2020. Muita innokkaita?

Vierailija
02.01.2020 |

Eilen se alkoi, kuukausia pohdittu elämäntapamuutos. Tarkoitus olisi tulevan vuoden aikana saada painoa pois reilusti, sekä energiaa ja eloa muutenkin elämään. Olisiko muita innokkaita tähän mukaan? Voitaisiin jakaa tuntoja tässä ketjussa vuoden aikana 😊 Mitat ja valokuvat otan tänään kun eilen en ehtinyt. Keto kickstartin ostin myös itselleni joululahjaksi ja siihen olen nyt perehtynyt. Ajattelin pitää tipattoman tammikuun nyt alkuun. Aamut alkavat rasvakahvin voimalla ja kaksi ateriaa olen nyt syönyt sen lisäksi päivän aikana. Ei ole nälkä! Elektrolyyttijuomaa nautin myös välttääkseni heikotuksen. Viikonloput voivat alkuun olla hankalia...innokkaasti mietin jo kuitenkin erilaisia ketoreseptejä. 😊

Kommentit (484)

Vierailija
441/484 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, sairaalakuntoon haluavia taas löytyy sankoin joukoin.... nähdään sitten kohta osastolla!

Minulle lääkäri suositteli vähähiilihydraattista ruokavaliota kohonneen verensokerin ja epämääräisesti nousseiden tulehdusarvojen vuoksi. Lääkäri oli enemmän kuin tyytyväinen, kun sain veriarvoni kolmessa kuukaudessanormaaliksi ja kehotti jatkamaan samaan malliin. Voi olla, että sinulle sopii toinen ruokavalio, mutta minulle ja monelle muulle esi-diabeetikolle sopii erinomaisesti vhh-dieetti.

Vierailija
442/484 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Help.

Ensi viikko tulee kulumaan ilman keittiötä. Keittiö käytössä maanantaiaamuun asti. Sen jälkeen käytössä vain mikro, kaasugrilli, vedenkeitin, crock pot, vohvelirauta.

Kysymys kuuluu: miten mä kokkaan munat?!

Vohveliraudalla vois tehdä chafflet, keittomunia maanantaina kun on vielä hella käytössä, juustopannariin saa upotettua puolen tiun verran. Pakko kai elää viikko ilman pinaattimunakasta ja kokkelia.

Mikrossa saa tehtyä kokkelia

Oisko tähän ihan seikkaperäistä ohjetta tyyliä "for dummies"?

https://kotiliesi.fi/resepti/munakokkeli-mikrossa/

Oi kiitos! En ollut ikinä ajatellutkaan, että kokkelia voi tehdä mikrossa. Pakko testata. Muutenkin käytän mikroa hyvin vähän mihinkään, niin en oikein tiedä mihin kaikkeen se soveltuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/484 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden tässä vaiheessa mukaan, nimimerkillä sösseli

Olo on ollut jo pitkään vetämätön ja tukala kun painoa on kertynyt niin paljon eikä ole tehnyt mieli liikkua. En lähde mukaan sillä asenteella että "rankaisisin" itseäni tai että pakottaisin itseni laihtumaan, vaan sillä mielellä että ansaitsen parempaa oloa ja pyrin tekemään parempia valintoja terveyteni kannalta, koska parempien valintojen ansiosta oon oikeesti kokenut oloni paremmaksi. mitat 163cm & 76kg, aikuisiällä olen painanut joskus 57kg mutta siihen en tähtää vaan 66kg, jossa ehkä pisimpään paino pysyi tasaisena ja jaksoin liikkua. Eli numeroina -10kg mutta tärkeämpi tavoite voida hyvin. Saas nähdä mitä tästä tulee, jännää

Vierailija
444/484 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia normaalipainon sisällä laihduttamisesta ketolla/vhh:lla?

Vierailija
445/484 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän hiilarimättökauden jälkeen ruotuun - jos ei ihan ketoille niin lähelle. !0 kg pois on tavoite, mutta suurempi ja tärkein tavoite on hyvä ja keventynyt olo ja pirteämpi mieliala.

Kokemusta on, ja nyt into korkealla.

Vierailija
446/484 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia normaalipainon sisällä laihduttamisesta ketolla/vhh:lla?

Olen nyt ollut 4kk tiukalla ketolla (hh max 20) ja ei juuri muutoksia painossa suuntaan tai toiseen. Kalorivajetta pitäisi suurentaa tai luopua maitotuotteista, mutta en ole nähnyt vaivaa. Aloitin arkipäivisin pätkäpaaston nyt kaksi viikkoa sitten ja normaali kuukautiskierron mukainen painonnousu jäi nousematta. Nähtäväksi jää, tuleeko pätkäpaaston myötä lisää vaikutuksia.

Olen 36-vuotias ja BMI 20,8.

Vierailija
447/484 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt ollut 4kk tiukalla ketolla (hh max 20) ja ei juuri muutoksia painossa suuntaan tai toiseen. Kalorivajetta pitäisi suurentaa tai luopua maitotuotteista, mutta en ole nähnyt vaivaa. Aloitin arkipäivisin pätkäpaaston nyt kaksi viikkoa sitten ja normaali kuukautiskierron mukainen painonnousu jäi nousematta. Nähtäväksi jää, tuleeko pätkäpaaston myötä lisää vaikutuksia.

Mitkä sulla on makrojen suhteet?

Vierailija
448/484 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hh 5%, protsku 18% ja rasva 77%. Rasvat aloin jättää vajaaksi n. 2kk jälkeen, kun toivoin, että lähtisi vaje sitten omista rasvavarastoista. Tästä on vähän kahta koulukuntaa. Kokeilen nyt pätkäpaastoa 1kk ja jos se ei tuo tulosta paremmin, niin alan lisätä taas rasvaa.

Vierailija
449/484 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hh 5%, protsku 18% ja rasva 77%. Rasvat aloin jättää vajaaksi n. 2kk jälkeen, kun toivoin, että lähtisi vaje sitten omista rasvavarastoista. Tästä on vähän kahta koulukuntaa. Kokeilen nyt pätkäpaastoa 1kk ja jos se ei tuo tulosta paremmin, niin alan lisätä taas rasvaa.

Joo, onhan se välillä aika säätämistä ennen kuin löytää sen sopivan. Mutta toivottavasti löydät sen sulle hyvän :)

Vierailija
450/484 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh miten alhaiseksi haluat saada painosi?

Vierailija
451/484 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh miten alhaiseksi haluat saada painosi?

Ei se lukema ole niin justiinsa, vaan se peilikuva! Vartaloni on hieman alapainotteinen ja olisi varaa vähentää rasvaa pyllystä ja jaloista. Treeni ei ole tuonut riittävästi toivottua tulosta, joten ketoa olen kokeillut nyt siinä sivussa. Keto tuo muitakin positiivisia vaikutuksia, joten ne ovat riittäneet motivaattoriksi, vaikka tosiaan paino (tai ne sentit) eivät niin olekaan sulaneet.

Vierailija
452/484 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yllättävä kokemus. Aloitin nyt jo vuosia sitten vähähiilarisen ruokavalion, olin normaalipainoinen ja tuolloin eikä tavoite ollut millään muotoa laihduttaa vaan kokeilin muista (terveydellisistä) syistä. Paino kuitenkin laski 10kg vähähiilarisen aloitettuani ja siinä se on pysynyt, ei oo liikkunut kumpaankaan suuntaan.

Vierailija
453/484 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, 2kg pudonnut viikossa

454/484 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse laihduttanut vähähiilarisella jo 13 kiloa. Laihdutus alkoi viime elokuussa eli aikaa on kulunut noin 9 kk.

Lähtöpainoni oli 91 kg ja nyt painan 78 kg. Tavoitteena on päästä ainakin alle 70 kilon, mielellään 65 kiloon.

Alussa paino tippui nopeasti, mutta nyt todella hitaasti. Olen pitänyt juhlapyhien (pääsiäinen, vappu, äitienpäivä jne.) kohdalla 1-3 päivän herkkuaikoja, jolloin olen syönyt mitä huvittaa. Tämä on hidastanut laihtumista vähän, mutta ei merkittävästi.

Olen 167 cm pitkä.

Vierailija
455/484 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana!

Oma paino on heilunut viime aikoina 82-87 kg välillä. Treenasin tässä 2 kk aika ahkerasti, paino nousi 83:sta 87 kiloon. Lihasta on kyllä tullut, mutta ruokavalio kaipaa nyt kunnon syyniä! Itselleni ei vaan taida toimia muu kuin hiilarien vähentäminen, sillä kuopuksen odotuksen jälkeen laihduin nopeasti 68 kiloon, kun seurasin hiilareita.

Ajattelin ottaa itselleni tähän lisäksi pätkäpaastot, ne pienentävät nälän tunnetta ja oma olo on jotenkin ”kirkkaampi” eikä sellainen usvainen.

Tänään söin ekan kerran kun edellisestä ateriasta oli 14 h, töistä ostin tonnikalasalaatin, kupeessa mukana pieni pala patonkia tosin. Tänään ajattelin paistaa iltapalaksi herkkusieniä ja katkarapuja. Ehkä illalla nappaisen vielä kourallisen pähkinöitä ja sitruuna Vichyyn sekoitettuna, niin saa varmasti myös C-vitamiinia. Päivän hiilarit 30 g.

Vierailija
456/484 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän "järkyttää" kuinka hyvin/nopeasti tää on lähtenyt itsellä käyntiin, jännittää että oon tyypillinen pikalaihtuja jolla kilot palaa nopeasti takaisin. Vajaa viikko takana ja 700g lähtenyt. Mutta tietty toi voi mennä normaalin vaihtelunkin piikkiin. Olo on kuitenkin energinen eikä niin pöhöttynyt eikä ajatukset ole olleet pelkässä ruoassa. Toivottavasti hyvä fiilis ja keventyminen jatkuisi. 

sösseli

Vierailija
457/484 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides päivä ilman keittiötä. Tänään saan keittiöni takaisin, entistä ehompana. Kivaa!

Kokeilin kokkelia mikrossa, ei ollut mikään suuri herkku, vaikka muutin sitä hieman karpimmaksi.

Viikko meni pätkäpaastotessa joka päivä 16:8 metodilla. Yksi isompi ateria ja pari pienempää. Grillasin, söin viikonlopulta jääneitä tähteitä, salaatteja, mantelileipää, jugurttia marjoilla. Kahvia, teetä, vettä, vissyä.

Ilahduttavan hyvin selvisin. Yleensä näissä tilanteissa tulee sorruttua johonkin mikrolämmitettävään einesruokaan tai ulkoruokailuun.

Vierailija
458/484 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtudtin vuodessa (2018-2018) yli 50 kiloa ketoosilla ja kirjoitin siitä eilen artikkelin ketoosi kokemukset. Tein aikapaljon virheitä, esim liikaa prosessoitua ruokaa, liian vähän proteiinia ja siksi nahka jäikin aika pahasti roikkumaan. Päätin kirjoittaa oppaan siksi kun lähes kaikki muut oppaat on kirjoitettu kaupallisessa tarkoituksessa myyden ihan turhia tuotteita. Ketoosi ei vaadi kotiruokaa ihmempää.

Vierailija
459/484 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 päivää eli kuukausi ketoa takana. HH alle 20 g/päivä, kalorit alle 1000/päivä.

Painoa lähtenyt 7,5 kg. Tavoitteena vielä toinen mokoma, mutta mielellään hiukan hitaammin saisi lähteä, eli tarkoitus syödä n. 1200 kcal/pvä. Lähtötilanne oli N51, 170 cm, 76 kg.

Helposti on mennyt, ainoa kohta jossa joutuu keskittymään on se hetki, kun tulen töistä kotiin iltapäivällä. Siinä kohtaa olen tottunut vuosien ajan mussuttamaan voileipiä ja mitä nyt milloinkin kaapista on löytynyt.

Vierailija
460/484 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yllättävä kokemus. Aloitin nyt jo vuosia sitten vähähiilarisen ruokavalion, olin normaalipainoinen ja tuolloin eikä tavoite ollut millään muotoa laihduttaa vaan kokeilin muista (terveydellisistä) syistä. Paino kuitenkin laski 10kg vähähiilarisen aloitettuani ja siinä se on pysynyt, ei oo liikkunut kumpaankaan suuntaan.

Painoin vuosi sitten 62kg (pituus 165cm) Vuoden karppaamisen tuloksena paino on nyt 59kg eli vuodessa lähtenyt 3kg. Senttejä sitten onkin vuodessa lähtenyt reilummin. Tässä vuosi sitten ja tänään mittoja:

Vyötärö

70cm->59cm

Peppu

98cm->90cm

Rinnanympärys

70cm-65cm

Suosittelen karppaamista ihan kaikille kun sen tekee vain oikein. Itse syön todella paljon kasviksia ja rasvat tulevat vain hyvistä lähteistä. Lihaa syön mutta myös paljon kalaa. Hedelmiä harvoin ja herkkupäivinä nykyään menee esim.kermavaahtoa mansikoilla. Ennen karppaamisen aloitusta herkkupäivinä meni karkki, sipsiä, suklaata..ja olo sen mukainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme