Ahdistus kun juhlapyhät ohi
Ärsyttävää. Tässä on saanut elellä kuplassa missä joulu ja sitten odotettiin uuttavuotta ja nyt kaikki ohi, arki painaa päälle. Taas pelkkää selviytymistä päivästä toiseen, laskut niskassa.
Kommentit (24)
Sama. Tammi-ja helmikuu on kamalia. Hirvee masennus kun joulu on ohi. Se joulunodotus mikä alkaa jo marraskuussa on vaan ihanaa kaikkine pikkujouluineen
Olet siis ensi maanantain töissä? Loppiainen on ainakin meillä vapaa.
"Ahdistus"?! Tammikuun 2. on vuoden paras päivä, koska siitä on pisin matka seuraavaan joulun ja uudenvuoden hössötykseen! JIPPII!!
Vierailija kirjoitti:
Loppiainen on ihan turha vapaa
Ei ole, nyt wt-jengi voi vetää vielä sunnuntainakin perseet olalle.
Oon aina inhonnut tammikuuta. Ihanat joulunpyhät ovat jääneet taakse, joka paikassa luukutetaan alennusmyyntejä ja itsellä on jotenkin jähmeä ja masentunut fiilis. Onneksi päivät ovat edes pidentymään päin.
Mä odotan jo päivien pidentymistä, kevättä.. onneksi alkutalvi on ollut näin lauhaa niin ehkä pakkaset ja lumet jotenkin kestää kun tietää että mennään jo kohti valoa❤️
On rahaa tammikuussakin kun en ole pyhiä elänyt liian leveesti. Yhtäkään joululahjaa ei tarvinnut ostaa kun en sellaisia keneltäkään saa. Nuorempana piti ain törsätä ylivarojensa ja sitten elää rahattomana alku vuosi. Olihan sekin tyhmää. Kantapään kautta oppi että sen suureellisen hetken iloisen tuhlailun jälkeen tulee veetutus että ihan turhaan tuhlasi rahansa. Ihan kun ei iloa muuten saa irti.
Tulisipa hyvä ja kaunis talvi. Nautin todella käydä pitkillä kävelyillä läheisellä järvellä, jonne hyvinä talvina saadaan tehtyä hyvät jääreitit. Nätit, lumiset ja aurinkoiset talvikävelyt <3 Silloin osaan nauttia talvesta odottamatta kesälomaa.
Tänään otan joulukuusen pois. Onhan tämä hiukan haikeaa, mutta sain nauttia joulunajasta koko joulukuun. Eihän se voi ikuisesti kestää. Ilman arkea juhlatkaan eivät tuntuisi niin mukavilta.
Kannattaa järjestää se oma arki sellaiseksi ettei tarvitse juhlapyhiä niin hirveästi hypettää.
Itselläni hyvä arki on ollut aina elämän 1.prioriteetti ja juhlahumut jätetään vähemmälle. Jouluunkin valmistauduttiin tähdellä ikkunassa ja parilla muulla kausivalolla sekä leipomisella. Lahjat ihan pientä tarve tavaraa ja paras lahja on aina mieheni tekemä vuoden valokuvakirja meistä❤️
Panostakaa arkeen ihmiset, juhlat tulevat ja menevät omalla painollaan.
Onkohan minussa jotain optimistin vikaa kun rakastan joulua mutta innolla odotan myös laskiaista, paastoa ja pääsiäistä.
Et ole ainut. Ahdistaa enkä näe valoa tunnelin päässä... Tai jos näenkin, se on juna joka tulee päälle.
En saa itseäni kasaan, makaan vaan.
Joka vuosi samaa paskaa varsinkin tämä aika ja kevät.
Tammikuu on ihan paras kuukausi. Ensimmäinen oikea kunnon talvikuukausi ja koko ajan kohti valoa. Siemenluettelot esiin ja suunnittelemaan ensi kesän istutuksia. Chilit voi kylvää nyt esikasvatukseen jne.
Joulunpyhät on niin tunkkaista pakkopullaa. Kuin kivirekeä vetäis pilkkopimeässä suossa. Nyt ne on lusittu tältä erää ja kaikelle uudelle on taas tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä odotan jo päivien pidentymistä, kevättä.. onneksi alkutalvi on ollut näin lauhaa niin ehkä pakkaset ja lumet jotenkin kestää kun tietää että mennään jo kohti valoa❤️
Mene muualle odottamaan. 😩
Ainut kunnon lomapäivä kk sisään on tänään ja ahdistus päällä joulun jälkeen, tekisi mieli vain olla yksikseen neljän seinän sisällä mutta tottakai sukulaisia tunkemassa kylään eikä kehtaa kieltää kun olen rahaa velkaa.
Ihanaa kun nämä hössötykset ohi ja saa levähtää
T: myyjä
Mulle joulun ja uudenvuoden ohi meneminen tarkoittaa sitä, että kesä tulee nyt huimaa vauhtia ja päivät alkaa kohta pitenemään ihan silmissä. Ihanaa, että kolmen kuukauden päästä on jo huhtikuu ja kesä ihan lähellä. Mulla semmonen ahdistus ja ”masennus” on juurikin marras- ja joulukuussa.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis ensi maanantain töissä? Loppiainen on ainakin meillä vapaa.
Espanjassa kolme itämaan tietäjää jakaa lahjat loppiaisena. Gaspar, Balthazar ja Melchor hoitavat siellä Joulupukin hommat.
Minä odotan jo ensi joulua. Tämä joulu oli kurja ja ikävä - olin iltavuorossa, mutta ensi jouluaatto on siis vapaa. Muutaman päivän kuluttua olen menossa Tupperware-kutsuille ja sieltä on tarkoitus ostaa ensimmäiset joululahjat.
Täähän se olis. Plus kuus kiloa lisää joulusta ennestään paksuun podiin. Feels good.