Astiafriikit!
Mitä keräilette? Mitä teillä jo on? Mistä astiasta/sarjasta saatte eniten iloa?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kauniista astioista. Pentik on kyllä mennyt alaspäin kuin lehmän häntä.
Samaa mieltä! Pentikistä on tullut jotenkin rahvaanomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kauniista astioista. Pentik on kyllä mennyt alaspäin kuin lehmän häntä.
Samaa mieltä! Pentikistä on tullut jotenkin rahvaanomainen.
No eikö rahvaanomaisuus ole se pentikin idea? Kaikki Aino- ja Tapiosarjat. Pirtti pitää kuvitella ympärille, sellainen rustiikkinen.
Mulla on tää. http://herendusa.com/dinnerware/queen-victoria.html?limit=36 Unkarilaisen Herend-poliinitehtaan Queen Victoria.
Sitä mun ei tarvitse keräillä, koska astiasto, joka minulla on, on isoäitini 12 hengen perintönä saatu häälahja-astiasto vuodelta 1938. Hän oli suurlähettilään tytär, siksi se on noinkin hieno, vaikka oli sota-ajat edessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tää. http://herendusa.com/dinnerware/queen-victoria.html?limit=36 Unkarilaisen Herend-poliinitehtaan Queen Victoria.
Sitä mun ei tarvitse keräillä, koska astiasto, joka minulla on, on isoäitini 12 hengen perintönä saatu häälahja-astiasto vuodelta 1938. Hän oli suurlähettilään tytär, siksi se on noinkin hieno, vaikka oli sota-ajat edessä.
Olisitko itse valinnut tuon kuosin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee tilan puute, muuten ostaisin koko ajan uusia astioita.
Minulla on jo pari pentikin sarjaa, arabiaa, iittalaa. En tykkää teemasta.Kerään tyttärelle valkoista teemaa, pojalle mustaa. Kun sitten lähtevät joskus niin ottavat mukaansa.
Teeman/Artican lasitus ei jostain syystä ole kovin kestävä. Meillä on menossa kolmas tai neljäs erä Teemaa arkiastioina. Teemaa ollut käytössä n. 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mun ei tarvitse keräillä, koska astiasto, joka minulla on, on isoäitini 12 hengen perintönä saatu häälahja-astiasto vuodelta 1938. Hän oli suurlähettilään tytär, siksi se on noinkin hieno, vaikka oli sota-ajat edessä.Olisitko itse valinnut tuon kuosin?
Mahdollisesti, mielestäni se on todella kaunis ja aivan erilainen, kuin mitä ikinä on tullut vastaan, ja koska se on ollut rakkaan isoäitini, ja läsnä muistorikkailla sukupäivällisillä jouluisin, suhteeni sen kuvioihin on ainutlaatuinen. Olin varmaan jotain 14- tai 15-vuotias, kun havahduin asiaston erikoisuuteen. Tosin voi olla, ettei isoäiti tarjoillut siltä aivan alkuvuosina, kun pöydässä olimme me lapset paljon pienempinä. (Minun jälkeen vielä serkkujani). Minulla on myös sarjaan kuuluva lamppu ja pidän itse antiikkityylistä ja voisin helposti asua jossain Downtown Abbeyn sisätilojen tyylisessä ympäristössä. Niin lampusta on jalan alin osa korjattu aika tökeröllä tavalla ja katsoin, mitä uusi vastaava lamppu maksaisi.gulp, 1800 dollaria. Miten voi olla???! 😃
Taika mustavalkoisena
Taika Siimes
Satumetsä
Kastehelmi (lähinnä kirkkaina mutta esim. joulupöytään on lasit smaragdina)
Viskille Ultima Thule ja Gaissa
...Onhan tuo aika Iittalapainotteista ja kuviota löytyy moneen sorttiin :D Taika Siimestäkin oli pakko saada syksyyn, kyllähän ne keitot maistuu niistä paremmalta.
Mulla on Arabian 24h-sarjaa sinisenä ja Villeroy&Bochin Manoiria valkoisena. Kerään Riihimäen lasin värilasia,vihreää Grapponiaa, keltaista Jesperiä ja Saara Hopean lasistoja.
Näillä yhdistellen saan mahtavia kattauksia-asutaan Amerikassa ja useinkin saan kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on jo pari pentikin sarjaa, arabiaa, iittalaa. En tykkää teemasta.Kerään tyttärelle valkoista teemaa, pojalle mustaa. Kun sitten lähtevät joskus niin ottavat mukaansa.
Miksi noin tylsää? Eikö Villeroy & Bochilta löytyisi jotain valkoista, tyylikkäämpää sarjaa?
Mikä tahansa on tyylikkäämpi kuin Teema - jopa vessapaperista tarjottu lounas...
No kaikilla ei ole silmää selkeälle, hyvälle muotoilulle. Meneppäs tiskaamaan kuninkaalliset kuppisi ja muista varoa käsinmaalattuja talvioita.
Vierailija kirjoitti:
Materialismin huipentuma tämä astioiden keräily. Hautaanko meinaatte ne ottaa mukaanne?
Ei tietenkään. Ajattelin nauttia astioistani, keittiöstäni ja kaikesta tämän elämäni aikana.
Vastaus: Haalin 50-70 lukujen arabiaa. Uusia en osta, koska kaikki tarpeellinen on jo ja tilanpuute rajoittaa. Mutta kun löydän yhdenkin oikean, niin se ilahduttaa kovin.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö astiastoasi siis juhlissa ympäri vuoden vai pelkästään kesällä?
Vierailija kirjoitti:
Minä kerään valkoista Teemaa, jota rytmitän vaaleansinisillä Kartio-laseilla ja Savonia-aterimilla. Mieheni tykkää niistä vakavalla hartaudella, sillä ruokapöydässä hän ei puhu sanaakaan. Myös Tupperware-ystäväni kadehtivat niitä selkäni takana, mutta olen siitä täysin tietoinen sillä seuraan heitä Facebookissa.
En ymmärä. Mitä tekemistä kattauksella ja säilytyksellä on tekemistä keskenään?
Erilaisia astiasarjoja on useita, mutta näin jouluihmisenä saan eniten iloa Apilanlehden Valkoinen tonttumetsä -sarjasta.
Minulla on monia vajaita astiastoja. Haluaisin ne täysiksi. Mutta ne harmillisesti ovat niin kalliita ettei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Erilaisia astiasarjoja on useita, mutta näin jouluihmisenä saan eniten iloa Apilanlehden Valkoinen tonttumetsä -sarjasta.
Kiitos, nyt aloin haaveilemaan sitten tästä. Eiks ne oo sopivasti joulun jälkeen alessakin... God help me. Terveisin 28
Millaisista kipoistate kyynikot ja muut irvailijat ruokanne syötte, vai onko teillä vain kertakäyttölautaset ja mukit? Olen aina ihmetellyt, miksi joillakin ihmisillä on niin ilkeä suhtautuminen esim. Teema-sarjaan? Se on kestävä ja ajaton ja sitä on helppo yhdistellä muihinkin astioihin. Sopivat niin arkeen kuin jyhlaankin.
Kun lähdin muutama vuosikymmen sitten opiskelemaan, sain kotoa kaksi sinistä Kilta-sarjan teekuppia ja yhden "korvallisen" murokulhon. Aloin sitten vähitellen aina varojen salliessa hankkia lisäosia. Nyt astioita on puoli tusinaa kaikkia muita paitsi suurimpia ruokalautasia, joita en ole halunnut hankkia. Vanhimmat osat ovat Kiltaa, uudemmat Teemaa. Perintönä olen saanut sinivalkoisia Arabian ruoka-astioita kuudelle, mutta olen myös hankkinut laadukasta englantilaista posliinia jonkin verran. Ja jotta pilkkakirveet saisivat vielä lisää vettä myllyynsä, niin paljastettakkoon, että ruokailuvälineet ovat Savoniaa, perintönä tuli sitten Scandicia. Ja juomalasitkin ovat mielikuvituksettomia Aino Aalto -laseja ja Kaj Franckin Kartioita. Mutta on yksi asia, jota ei minun huusholliini tule: muumimukit ja muut sen sarjan astiat. En vain pidä niistä, mutta en sen takia ivaile niitä, jotka niistä pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin tylsää? Eikö Villeroy & Bochilta löytyisi jotain valkoista, tyylikkäämpää sarjaa?
Mikä tahansa on tyylikkäämpi kuin Teema - jopa vessapaperista tarjottu lounas...
Olipa ikävästi sanottu.
Mikä on oma suosikkisi, jos suoralinjainen Teema ei kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Blogissasi ei koskaan näkynyt astioita, niihin ei panostettu. Ei myöskään laitettu ruokaa, hui, tiskiä ja rumaa jälkeä.
Kenen blogissa?
Haluaisin löytää ihanan juhlavan astiaston, jonka voisi tiskata koneessa. Toivoisin suurehkot lautaset, joissa olisi vähän reunaakin, ja väritys tai kuviointi sellainen, että ruoka näyttää hyvältä. Oletettavasti siis vaalea ja hillitty, mutta ei missään tapauksessa tylsä. Löytyykö ehdotuksia?