Astiafriikit!
Mitä keräilette? Mitä teillä jo on? Mistä astiasta/sarjasta saatte eniten iloa?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Kerään Marimekon Sääpäiväkirjaa ja Siirtolapuutarhaa. Haaveena olisi löytää jokin sarja, jota voisi yhdistellä näiden molempien kanssa.
Jokaisella tehtaalla on hieman erisävyinen valkoinen, joten sinun kannattaa ensisijaisesti katsella muita Marimekon astioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerään Marimekon Sääpäiväkirjaa ja Siirtolapuutarhaa. Haaveena olisi löytää jokin sarja, jota voisi yhdistellä näiden molempien kanssa.
Jokaisella tehtaalla on hieman erisävyinen valkoinen, joten sinun kannattaa ensisijaisesti katsella muita Marimekon astioita.
Marimekolla on vähän astioita. Joku tuhkakuppi ja teepannu, siinä se. Ei niistä sarjoja keräillä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekolla on vähän astioita. Joku tuhkakuppi ja teepannu, siinä se. Ei niistä sarjoja keräillä.
Eri
Ei edes ole! Ihan kokonaisia sarjoja ne on! Mistä olet saanut moisen päähäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä musta?
Miten te säilytätte astioitanne? Lautaset pitäisi säilyttää pystyssä, jotta ne eivät vahingoittuisi, mutta eihän kellään ole sellaisia tiloja kotonaan. Itsellä pääsi yksi sarja krakeloitumaan aika pahasti, ja se todella harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Taidat asua aika pienellä kylällä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään kauniista astioista. Pentik on kyllä mennyt alaspäin kuin lehmän häntä.
Punainen Eden oli kyllä mielestäni aika kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Miten te säilytätte astioitanne? Lautaset pitäisi säilyttää pystyssä, jotta ne eivät vahingoittuisi, mutta eihän kellään ole sellaisia tiloja kotonaan. Itsellä pääsi yksi sarja krakeloitumaan aika pahasti, ja se todella harmittaa.
Laatikossa pyyhe pehmusteena, siellä kahvikupit ylösalaisin, lautaset pinossa.
Mainio -astiat jokapäiväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä musta?
Minulla ei ole mustia astioita, joten en valitetavasti osaa varmasti sanoa. Uskoisin kuitenkin, että mustasta on vähemmän variaatioita kuin valkoisesta. Kannattanee vertailla kaupassa kirkkaassa valossa, taittaako esim. osa mustista enemmän siniseen tai harmaaseen vai onko kaikkien tehtaiden musta yhtä tummaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä musta?
Minulla ei ole mustia astioita, joten en valitetavasti osaa varmasti sanoa. Uskoisin kuitenkin, että mustasta on vähemmän variaatioita kuin valkoisesta. Kannattanee vertailla kaupassa kirkkaassa valossa, taittaako esim. osa mustista enemmän siniseen tai harmaaseen vai onko kaikkien tehtaiden musta yhtä tummaa.
Joku musta sopis varmaankin noitten Marimekko-astioiden kanssa (kun ei ole tietoa niiden väristä, paitsi että mustaa ja valkoista niissä on kaikissa).
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kellään ei ole sellaisia tiloja? Minulla ainakin on ihan normaali kuivauskaappi. Siinä ne lautaset on pystyssä eikä edes kosketa toisiaan. Jos sitä ei ole, niin ei ole muuta konstia kuin hankkia se kuivausritilä siihen tiskipöydälle, siinähän ne lautaset mukavasti pysyy pystyssä ja pölyttyy mutta mikäs siinä. Tai sitten laittakaa joka lautasen väliin joku liina. Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee tilan puute, muuten ostaisin koko ajan uusia astioita.
Minulla on jo pari pentikin sarjaa, arabiaa, iittalaa. En tykkää teemasta.Kerään tyttärelle valkoista teemaa, pojalle mustaa. Kun sitten lähtevät joskus niin ottavat mukaansa.
Miksi noin tylsää? Eikö Villeroy & Bochilta löytyisi jotain valkoista, tyylikkäämpää sarjaa?
Vain täysin Teeman Kilta-historiaa tuntematon voi implikoida sen tyylittömyydestä. Arvostan Kaj Francin kaikkea tuotantoa. Kun taas V&B näyttää aina sellaiselta, ettei sitä kukaan ole suunnitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kellään ei ole sellaisia tiloja? Minulla ainakin on ihan normaali kuivauskaappi. Siinä ne lautaset on pystyssä eikä edes kosketa toisiaan. Jos sitä ei ole, niin ei ole muuta konstia kuin hankkia se kuivausritilä siihen tiskipöydälle, siinähän ne lautaset mukavasti pysyy pystyssä ja pölyttyy mutta mikäs siinä. Tai sitten laittakaa joka lautasen väliin joku liina. Kätevää.
Juu kyllä meilläkin kuivauskaappi löytyy. Ei sinne kuitenkaan määrättömästi tavaraa mahdu, varsinkin kun sitä tarvitaan myös alkuperäiseen tarkoitukseensa eli astiankuivaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä?! En ole kuullutkaan! Siis tapahtuiko lasitukselle jotain? Minulla on kaikki lautaset pinossa. Jos lautasia olisi tarkoitettu säilytettävän pystyssä, eikö keittiöissä olisi tätä varten suunnitellut hyllyt? En ole misdään törmännyt moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?! En ole kuullutkaan! Siis tapahtuiko lasitukselle jotain? Minulla on kaikki lautaset pinossa. Jos lautasia olisi tarkoitettu säilytettävän pystyssä, eikö keittiöissä olisi tätä varten suunnitellut hyllyt? En ole misdään törmännyt moiseen.
Krakeloituu herkästi, jos lautasia on paljon päällekkäin. Jos on arvokkaammista lautasista kyse, niin ei kotona kannata säilyttää juuri yli puolta tusinaa päällekkäin. Jos on ihan antiikkia, niin pystyasennossa täytyis pitää. Ohje on tullut antiikkikaupasta.
Rakastan New Wavea. Minulla on ne valkoiset kaffikuppilautaset, sellaiset kaarevat, ja neljä ihanaa kahvikupposta. En tiedä onko niitä monenlaisia erilaisia mutta minulla on ihan kuviottomat valkoiset. Niitä on palstalla paljon haukuttu, mutta se on kateellisten kotkotusta. Juon aamukaffini ja päiväkaffini ja lähes kaikki kaffini niistä kupeista ja kyllä on ihanaa, luksushetki kun saa juoda erikoiskahvia tyylikkäästä kupista.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan New Wavea. Minulla on ne valkoiset kaffikuppilautaset, sellaiset kaarevat, ja neljä ihanaa kahvikupposta. En tiedä onko niitä monenlaisia erilaisia mutta minulla on ihan kuviottomat valkoiset. Niitä on palstalla paljon haukuttu, mutta se on kateellisten kotkotusta. Juon aamukaffini ja päiväkaffini ja lähes kaikki kaffini niistä kupeista ja kyllä on ihanaa, luksushetki kun saa juoda erikoiskahvia tyylikkäästä kupista.
Olen ihsillut niitä kahvikuppeja, ne ovat tosi tyylikkäät, mutta en tykkää sarjasta muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihsillut niitä kahvikuppeja, ne ovat tosi tyylikkäät, mutta en tykkää sarjasta muuten.
Minä tykkään 😍 ihanan erilaisia. Mutta minulla on IHAN LIIKAA astioita, joten en saa nyt ostaa yhtäkään lisää. Minulla olisi varaa hajottaa 10 lautasta ja silti jäisi ihan tarpeeksi jäljelle. Huh, olen ollut vähän hullu...
Suosittelen käymään Töölön torin lähellä sijaitsevassa Astia-Liisassa. Siellä on lähes mitä tahansa kotimaista lasia ja astiasarjaa.
Otan oppia :)