Joko olette heittäneet talviturkin?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä. Ehkä siinä juhannuksen aikoihin.
Mä olen hyvin valmistautunut, kun olen miettinyt talviturkin heittämistä jo ehkä viikon verran. Ajattelin, et josko aloittaisi veteen totuttautumisen näin aikaisin keväällä ja uisi sitten avantouintikauteen asti.
Mökin myytyämme en ole uinut luonnonvesissä lainkaan. Mennyt kai jo kolme vuotta.
Ikävä on mökkeilyä.
Kävin pulahtamassa viime viikolla, liian kylmää vettä vielä minulle. Tykkään uida luonnonvesissä mutta lähempänä juhannusta veden lämpötila on mulle sopiva. Olen vilukissa.
Suomessa on aina liian kylmää vettä. Vasta kovimpina hellejaksoina lämpö olisi ok, mutta sitten levä pilaa vedet, eli vähiin on jäänyt omat uimiseni.
1.1 jo.
Käyn järvessä monta kertaa viikossa ympäri vuoden (no, talvella 1-2x ja kesäaikaan 5-9)
Olen käynyt jo parin kuun ajan kylmäaltaissa valmistautumassa talviturkin heittoa varten. Yleensä olen käynyt toukokuun alussa, mutta nyt ei ole ollut mökkireissuja ja talviturkki on jäänyt heittämättä.
Enhän mä hyvää turkkia mihinkään heitä. Enkä mee uimaan luonnon vesiin. Yäk mitä kaikkee ne kalat tekee niissä.
Menen heti mereen kun ulkona pärjää ilman kamelinnahkaulsteria.
1.1. heitin jo. Suosittelen muillekin, kylmä/viileä vesi tekee niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Onko jäänyt yhtään karvoja?
Kaikki karvat on kastuneet ;)
Viime kesänä kävin joka pvä siihen asti, kun sain kauhean kutinan. Varmaan joku järvisyyhy. Ei ihottumaa eikä onkaloita, mutta 2 kk kesti. En tiedä, uskallanko siihen kodin lähellä olevaan järveen enää. Jotkut koiriaan uittaa siellä. Karsea kihinä ja hirvee homma siivotessa ja lääkevoiteiden kans pelatessa.
Suosittelen naku-uintia heinäkuussa . Tekee hyväå.
Sain korvatulehduksen kun viimeksi uin meressä.
Ei vielä. Ehkä siinä juhannuksen aikoihin.