Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette pidä matkailusta?

Vierailija
31.12.2019 |

Itselle matkailu on yksi elämän suurimmista iloista ja alkaa ahdistaan jos ei ole matkaa varattuna lähitulevaisuudessa. Kuitenkin tuntuu olevan paljon näitä jotka eivät ikinä halua lähteä minnekään. Miten te oikein irtaudutte arjesta ja saatte jännitystä elämään?

Kommentit (199)

Vierailija
141/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te oikein irtaudutte arjesta ja saatte jännitystä elämään?

En mitenkään. En halua irtautua arjesta tai yhtään sen enempää jännitystä kuin elämässäni on jo nyt.

Komppaan tätä. Elän arkena unelmaelämääni. Olisi kamalaa luoda omasta ainoasta elämästä sellaista, että siitä tarvitsee "irtiottoja".

Vierailija
142/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustelin nuorena paljonkin, mutta en enää kun ikää 50+. Iljettää kaikki ötökät, lutikat, torakat likaiset koirat ja kissat. Ärsyttää ihmiset. Nukun huonosti hotelleissa, wct on yleensä likaisia. Ei tule lämmintä vettä, on liian kuuma, jääkaapit ja pakastimet umpijäässä. Lentokoneessa ahdistaa istua 6-7 h suuntaansa ja aina ne lennot on yöaikaan joten menee ainakin kaksi päivää toipuessa. Pitää hankkia passi ja kuvat, vakuutukset, matkarahaa, pakata ja punnita laukku. Joka kerta turvatarkastuksessa kopeloidaan ettei ole mitään luvatonta, jostain syystä minut tutkitaan aina ja minä olen aina se joka lukee sanatarkasti mitä saa pakata mihinkin. Ikinä kävele edes punaisia päin, mutta roistolta näytän, aina, joka lennolla tutkitaan.  Jos menee pakettimatkalle ja ostaa retkiä, opastus on vieraskielistä, huonoa, tökeröä, ei näe sitä mitä luvataan tai retkelle pitää lähteä aamutuimaan. Takseihin ei voi luottaa, taskuvarkaita joka puolella, huijareita joka kahvilassa. Tuputusta ja tyrkytystä joka paikassa. Tulee ostettua tavaraa jolla ei koskaan mitään käyttöä. Syömisestä saa mahataudin, pitää ottaa rokotuksia ettei tule vedestä hepatiittia. Kieliä pitäis osata enemmän kuin pelkkä suomi, ruotsi, englanti, saksa.Totesin muutama vuosi sitten että maksakoon muut itsensä kipeäksi lentelystä ja lomailusta. Minä näen Youtubessa videoista sen mitä muut kuvaa. Eikä maksa sentin killinkiäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tein 12 vuotta reissukonsultin hommia ja lentelin enemmän kuin yhden ihmisiän tarpeiksi, lentoja tuli parhaimmillaan toistasataa  vuodessa ja eri maita kulttuureineen tuli nähtyä kaikilta mantereilta Antarktista lukuunottamatta.

Nykyään matkailuni rajoittuu vaellus- ja kalareissuihin Lappiin, arvostan luontoa, rauhaa ja hiljaisuutta paljon enemmän kuin ympäri palloa reissaamista.

Vierailija
144/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet puhuvat jännityksestä liittyen matkailuun. Mikä se jännitys oikein on? Itselle matkustaminen on rentoutumista eikä jännitystä. 

Jos ei jännittävää niin ainakin rasittavaa on se, että joutuu puhumaan vierasta kieltä. Ja yleensä jotain englantia kun en paljon muuta osaa, ja silloin joutuu jännittämään, osaako vastapuoli sitä ja kuinka hyvin.

Vierailija
145/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ei ole taidettu vielä mainita:

- töissä joudun puhumaan aivan riittävästi englantia, enkä halua puhua sitä vapaa-ajallani

- en pidä tungoksesta enkä valvomisesta

- Suomessa on puhdas ilma ja kaunis luonto

- inhottaa herätä aamuyöllä, jotta ehtisi ajoissa koneeseen

Vierailija
146/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa mitään arjesta irtautumista tai jännitystä lainkaan. Rakastan pientä arkea ja sen elämyksiä. Aina menee huonompaan päin kun joutuu esim. työn takia arjestaan irtautumaan. Mieluiten viettäisin täysin rutiininomaista arkea.

En ole myös koskaan ollut ns. elämysihminen. Ei minua kiinnosta mitkään näkemiset tai erilaiset ruoat. Olen sen verran introvertti että lähinnä kiinnostaa oma päänsisäinen maailma, ulkomaailma on jotain kohtuu epäkiinnostavaa jota pitää jossain määrin seurailla hengissä pysyäkseen valitettavasti. 

Olen ollut ulkomaanmatkalla viimeksi vuonna 1986 vanhempieni raahaamaana, ja toivottavasti en joudu ikinä enää menemään.

Sinä ihana ihminen, olen sinun miespuolinen versio. T. 44-v valkoinen heteromies

Vierailija
147/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä matkustelin nuorena paljonkin, mutta en enää kun ikää 50+. Iljettää kaikki ötökät, lutikat, torakat likaiset koirat ja kissat. Ärsyttää ihmiset. Nukun huonosti hotelleissa, wct on yleensä likaisia. Ei tule lämmintä vettä, on liian kuuma, jääkaapit ja pakastimet umpijäässä. Lentokoneessa ahdistaa istua 6-7 h suuntaansa ja aina ne lennot on yöaikaan joten menee ainakin kaksi päivää toipuessa. Pitää hankkia passi ja kuvat, vakuutukset, matkarahaa, pakata ja punnita laukku. Joka kerta turvatarkastuksessa kopeloidaan ettei ole mitään luvatonta, jostain syystä minut tutkitaan aina ja minä olen aina se joka lukee sanatarkasti mitä saa pakata mihinkin. Ikinä kävele edes punaisia päin, mutta roistolta näytän, aina, joka lennolla tutkitaan.  Jos menee pakettimatkalle ja ostaa retkiä, opastus on vieraskielistä, huonoa, tökeröä, ei näe sitä mitä luvataan tai retkelle pitää lähteä aamutuimaan. Takseihin ei voi luottaa, taskuvarkaita joka puolella, huijareita joka kahvilassa. Tuputusta ja tyrkytystä joka paikassa. Tulee ostettua tavaraa jolla ei koskaan mitään käyttöä. Syömisestä saa mahataudin, pitää ottaa rokotuksia ettei tule vedestä hepatiittia. Kieliä pitäis osata enemmän kuin pelkkä suomi, ruotsi, englanti, saksa.Totesin muutama vuosi sitten että maksakoon muut itsensä kipeäksi lentelystä ja lomailusta. Minä näen Youtubessa videoista sen mitä muut kuvaa. Eikä maksa sentin killinkiäkään.

Sinä ihana ihminen, olen samaa maata kanssasi, aivan täsmälleen! T. 44-v valkoinen heteromies

Vierailija
148/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun haluan hiihtää ja luistella Helsingissä.

Malmin lentokenttä. Suljettu alue vapaaseen käyttöön viimein!

Uusi kuntalaisaloite avattu.

kuntalaisaloite.fi/ selaa kuntalaisaloitteita/ Malmin lentokentän rakentaminen

Sähköpostilla tunnistautuminen tai pankkitunnuksilla.

Vierailija
149/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä vähän omaa hölmöyttä jos kaikki reissut on ollut noin surkeita. Seuramatkalle voi varata paremman hotellin sellaisesta matkatoimistosta, joka tarjoaa ne suomenkieliset selostukset. Keski-Euroopassa on upeita kaupunkeja joihin pääsee kolmessa tunnissa ja kun oletettavasti ei ole enää pieniä lapsia, et olisi riippuvainen koulujen loma-ajoista ja sesongeistä eli voisit matkustaa sesonkien ulkopuolella=ei turistitungoksia. Passia ei tarvitse uusia kuin 5v välein. Vakuutuksen saa helposti netistä ellei se jo sisälly kotivakuutukseen. 

Mutta ongelmia on helppo keksiä tietenkin. Kaiken kaikkiaan sinä olet kummallisilla reissuilla ollut, että sinänsä ymmärrän ettei ole halua matkustaa. Ihme kun joillakin huijaritkin piinaa koko ajan ja jotkut ei koskaan törmää huijareihin. Mistäköhän tämä kertoo?

Vierailija
150/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka käytte paikoissa, jotka eivät ole turistien pilaamia. Jokainen paikka on ollut sellainen ennen ensimmäistä turistia. Te aloitatte niiden paikkojen pilaamisen menemällä sinne ensin. Olette turisteja itsekin, muistakaa se. 

Vierailija
151/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäminen pilaa ilmaston. Sinulla ei ole mitään oikeutta lennellä huvin vuoksi vain koska sinä haluat tehdä niin. Hyi kun olet itsekäs.

Mulla ei ole lapsia ja olen vegaani. Kai itsekin olet lapseton ja kieltäydyt lihasta ilmaston vuoksi? Kyllä meistä kaikki jotenkin osallistuu jollain tavalla ilmaston pilaamiseen. Kaikki matkani ei toki taltu lentäen, ja ihan mielelläni matkustan junalla jos siihen vain suinkin on mahdollisuus. Yleensä ne jotka vetää tuon ilmastokortin esille on just niitä, jotka eivät välitä matkustaa ja siksi kieltäisivät sen kaikilta.

Vegaanisuudella ei pysty kompensoimaan läheskään kaikkia lentomatkustuksen aiheuttamia päästöjä.

Vierailija
152/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitystä elämään saa vaikka menemällä kalaan tai lenkille aamuvarhaisella tai iltamyöhällä pururadalle. Harrastuksilla saa jännitystä vaikka miten, ihan ilmaisillakin harrastuksilla. Ehkä vois joskus mennä matkoille, jos ehtii, mutta mulla pitää olla joku tapahtuma, minkä takia lähden matkalle. En jaksa lähteä vain syömään ja ihmettelemään ja kiertämään jotain linnoja. Helteistä en tykkää. 

Vierailija
153/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentopelkoinen kotikissa

Vierailija
154/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ei ole taidettu vielä mainita:

- töissä joudun puhumaan aivan riittävästi englantia, enkä halua puhua sitä vapaa-ajallani

- en pidä tungoksesta enkä valvomisesta

- Suomessa on puhdas ilma ja kaunis luonto

- inhottaa herätä aamuyöllä, jotta ehtisi ajoissa koneeseen

Eikö tuo ole positiivista, että osaa englantia? Miksi sinun pitäisi valvoa? Miksi menet tungokseen? Muuallakin on puhdas ja kaunis luonto? MIksi pitää ottaa niin varhainen lento, että pitää herätä aamuyöllä, on myös olemassa päivä- ja iltalentoja? Mutta ymmärrän hyvin ettei halua matkustaa, mutta nuo syyt on aika naurettavia, kun nuo voi välttää niin helposti. 

Vierailija
155/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hihnalle laukku ja viimeinen kuppi naamaan. Matka varattu Australiaan, eikä ilmastonmuutos ahdista. Kysykää vaan kiinanpojalta, paljonko pössäyttää saastetta ilmaan ja nuo ulkona raketteja ampuvat tollot. Kuin olisi sota syttynyt ja tykistö olisi nurkalla.

Vierailija
156/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka käytte paikoissa, jotka eivät ole turistien pilaamia. Jokainen paikka on ollut sellainen ennen ensimmäistä turistia. Te aloitatte niiden paikkojen pilaamisen menemällä sinne ensin. Olette turisteja itsekin, muistakaa se. 

Tietyistä paikoista ei okoskaan tule massaturismipaikkoja, koska ne ei kiinnosta suurinta osaa turisteista. 

Vierailija
157/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyistä paikoista ei okoskaan tule massaturismipaikkoja, koska ne ei kiinnosta suurinta osaa turisteista. 

Ihan syystä. Tavan hipsteri-reppureissaaja kuitenkin pääsääntöisesti nauttii niistä paikoista joista voisi tulla massaturismipaikkoja, kunhan joku keksisi. Puolet nautinnostahan on siinä että kokee että minä löysin näin hienon paikan jota kukaan muu ei ole (vielä) keksinyt.

Vierailija
158/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu on stressaavaa niin monella tavalla, etten jaksa edes luetella. Pystyn rentoutumaan vain kotona. Ja olen kyllä matkustellut siitäkin huolimatta - mutta en viimeiseen 8 vuoteen. Tuntuu, että olen nähnyt jo tarpeeksi. En kuitenkaan vanno, etten enää koskaan lähde minnekään.

Vierailija
159/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten olin vielä innoissani matkustamisesta. Uusista paikoista, kokemuksista, ihmisistä.

Nyt en mielelläni lennä. En pidä lentokentistä. Koen raskaana turvatarkastukset, odottelun, pitkät kävelyt kentällä, ihmismassat, jonottamisen.

Toinen asia on pakkaaminen. Pakkaan aina liian vähän vaatteita, siis tosi niukasti. Eikä se laukun purkaminen reissun jälkeen ole yhtään sen mukavampaa.

Teen päivän reissuja, jos sitä nyt matkustamiseksi voi sanoa. Omaan kotiin ja vuoteeseen yöksi.

Vierailija
160/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ettei halua matkustaa, mutta jos syynä on ettei jaksa pakata ja purkaa laukkua sekä pestä pyykkiä, niin kyllä on elämässä jotain pahasti vialla muutenkin. Ja tietenkin luonnollista ettei jaksa myös matkustaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi