Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette pidä matkailusta?

Vierailija
31.12.2019 |

Itselle matkailu on yksi elämän suurimmista iloista ja alkaa ahdistaan jos ei ole matkaa varattuna lähitulevaisuudessa. Kuitenkin tuntuu olevan paljon näitä jotka eivät ikinä halua lähteä minnekään. Miten te oikein irtaudutte arjesta ja saatte jännitystä elämään?

Kommentit (199)

Vierailija
161/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, joten en tiedä oliko nää jo mainittu.

Mulle olis ihan hirveetä joutua ulkomailla onnettomuuteen ja sairaalaan. Tai saada joku paikallinen loinen, ameeba tai mitä näitä alkueläimiä nyt onkaan, ja joutua sairaalaan. Niitähän lymyää joka paikassa, hanavedessä, uimavedessä, meressä, joessa, järvessä, rantahiekassa, kulkukoirissa, kulkukissoissa, villieläimissä... sairaalasta sitten joku mrsa tai tarttuva tauti. Amputoivat vielä jonkun raajan turhaan.

Yhden turistiripulin Espanjassa sairastaneena, kiitos ei enää koskaan!

Vierailija
162/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka käytte paikoissa, jotka eivät ole turistien pilaamia. Jokainen paikka on ollut sellainen ennen ensimmäistä turistia. Te aloitatte niiden paikkojen pilaamisen menemällä sinne ensin. Olette turisteja itsekin, muistakaa se. 

Tietyistä paikoista ei okoskaan tule massaturismipaikkoja, koska ne ei kiinnosta suurinta osaa turisteista. 

Ihan syystä. Tavan hipsteri-reppureissaaja kuitenkin pääsääntöisesti nauttii niistä paikoista joista voisi tulla massaturismipaikkoja, kunhan joku keksisi. Puolet nautinnostahan on siinä että kokee että minä löysin näin hienon paikan jota kukaan muu ei ole (vielä) keksinyt.

Älä nyt puhu sontaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakasta omaa, tavallista, arkista vapaa-aikaani kotonani. Jos lähtisin matkalle, se aika olisi pois siitä vapaa-ajastani. En todellakaan halua tuhlata lomaani matkustamiseen, kun voin nauttia vapaa-ajasta kotonani, omassa rauhassani. Ei tarvitse kuunnella muitten ihmisten pölötystä, ei tarvitse siirtyä paikasta toiseen tai tylsistyä hotellissa. Ei tuliisi mieleenikään pilata elämääni matkustamisella.

Vierailija
164/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu lentämällä on epäitsekästä ilmaston tuhoamista. Siis huvimatkailu esim. Perheen kanssa. Se tulisi kieltää lainsäädännöllä.

Niin kauan siis, kun lentokoneet ovat polttomoottori tekniikalla toimivia.

Eriasia sitten, jos koneet olisivat puhtaalla ekosähköllä toimivia.

Vierailija
165/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsä elämä jos pitää siihen varta vasten jännitystä olla hakemassa. Itsellä on aina riittänyt jännitettävää ihan normaalissa arjessa, ja kun haluan matkustaa, matkustan mökille, lyön kaikki yhteydenpitovälineet kiinni ja möllötän miehen kanssa kahdestaan RAUHASSA.

Vierailija
166/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tylsä elämä jos pitää siihen varta vasten jännitystä olla hakemassa. Itsellä on aina riittänyt jännitettävää ihan normaalissa arjessa, ja kun haluan matkustaa, matkustan mökille, lyön kaikki yhteydenpitovälineet kiinni ja möllötän miehen kanssa kahdestaan RAUHASSA.

Teillähän vielä tylsempää on, jos jännityksen saa mökille matkustamalla?

Vierailija
167/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te oikein irtaudutte arjesta ja saatte jännitystä elämään?

En mitenkään. En halua irtautua arjesta tai yhtään sen enempää jännitystä kuin elämässäni on jo nyt.

Komppaan tätä. Elän arkena unelmaelämääni. Olisi kamalaa luoda omasta ainoasta elämästä sellaista, että siitä tarvitsee "irtiottoja".

Kyllä minäkin elän hyvää ja onnellista elämää ja siihen sisältyy nimenomaan ulkomaanreissut. Ei mun reissut ole mitään irtiottoja, ne on osa mun lomanviettoa. Lomanviettoon sisältyy hyvässä hotellissa yöpyminen kun ei tarvitse siivota, kokata, tiskata eikä juuri käydä edes kaupassa. Rantalomilla olen käynyt kahdesti 90-luvulla.

Vierailija
168/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaaminen ja mukaan otettavien tavaroiden pähkäily on minustakin rasittavaa. Matkakohteet harvoin ovat niin upeita kuin etukäteen kuvitellut, yleensä tulee pettymys. Ehkä omasta ujosta luonteesta johtuen tunnen olevani reissussa "irrallaan" enkä saa kontaktia muihin ihmisiin. Harvoin jos koskaan juttelen tai tutustun uusiin ihmisiin, merkityksellisiä kohtaamisia ei tapahdu. Ruokakin on ihan ok muttei ihmeempi elämys ja stressaan löydänkö nähtävyyksiin ja saanko kaiken oleellisen paikasta irti, en osaa heittäytyä nautiskelemaan.

Vierailija
169/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, joten en tiedä oliko nää jo mainittu.

Mulle olis ihan hirveetä joutua ulkomailla onnettomuuteen ja sairaalaan. Tai saada joku paikallinen loinen, ameeba tai mitä näitä alkueläimiä nyt onkaan, ja joutua sairaalaan. Niitähän lymyää joka paikassa, hanavedessä, uimavedessä, meressä, joessa, järvessä, rantahiekassa, kulkukoirissa, kulkukissoissa, villieläimissä... sairaalasta sitten joku mrsa tai tarttuva tauti. Amputoivat vielä jonkun raajan turhaan.

Yhden turistiripulin Espanjassa sairastaneena, kiitos ei enää koskaan!

Eli et matkusta ulkomailla, koska pelkäät että raajasi amputoidaan? Nyt kyllä dramatisoit aikalailla. Ensinnäkin monessa maassa sairaanhoito on yhtä hyvää ellei parempaa kuin Suomessa. Vaarallisia tauteja vastaan on taas olemassa matkarokotukset. Eikä sitä hanavettä tietenkään juoda jos kehotetaan olla juomatta.

Vierailija
170/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultahan tätä ei kysyttykään, mutta vastaan silti, että rakastan matkailua yli kaiken! Se on ollut murheellisen elämäni ylivertaisesti suurin ilo. Aina pitää olla matka varattuna (mielellään useampi), jotta jaksaa tätä raskasta arkea. Minulla on ollut kaipuu muille maille aivan lapsesta saakka. Sitä on vaikea edes selittää ihmiselle, joka ei mitään vastaavaa ole kokenut.

Vierailija
171/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä, jotka sanovat etteivät matkusta koska eivät tarvitse jännitystä. En minä ainakaan jännityksen takia ole ikinä reissannut vaan nähdäkseni maailmaa.

Itse olen asunut viidessä eri maassa ja matkustanut muutenkin aika paljon. Koen että yksi reissu avartaa maailmankuvaani enemmän kuin kymmenen kirjaa ja aina opin joka paikasta jotain uutta. Kummasti oppii Kiinan elinkeinoista kun reissaa maan halki ja näkee omin silmin mitä siellä tapahtuu. Teksti tai dokumentti olisi ainakin minulle tyystin eri asia.

Ja vaikka kuulostan älykääpiöltä niin en ymmärrä että miksi kotoa ei voisi lähteä edes viikoksi pois? Mitä menetettävää siinä on? Mistä jää paitsi jos matkustaa? Jos oma sänky on hyvä niin palatessa sitä arvostaa vielä enemmän. Jos ei pidä pakkaamisesta niin viikon kuluttuahan sitä saa taas laittaa kamat omaan kaappiin.

Vierailija
172/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä, jotka sanovat etteivät matkusta koska eivät tarvitse jännitystä. En minä ainakaan jännityksen takia ole ikinä reissannut vaan nähdäkseni maailmaa.

Itse olen asunut viidessä eri maassa ja matkustanut muutenkin aika paljon. Koen että yksi reissu avartaa maailmankuvaani enemmän kuin kymmenen kirjaa ja aina opin joka paikasta jotain uutta. Kummasti oppii Kiinan elinkeinoista kun reissaa maan halki ja näkee omin silmin mitä siellä tapahtuu. Teksti tai dokumentti olisi ainakin minulle tyystin eri asia.

Ja vaikka kuulostan älykääpiöltä niin en ymmärrä että miksi kotoa ei voisi lähteä edes viikoksi pois? Mitä menetettävää siinä on? Mistä jää paitsi jos matkustaa? Jos oma sänky on hyvä niin palatessa sitä arvostaa vielä enemmän. Jos ei pidä pakkaamisesta niin viikon kuluttuahan sitä saa taas laittaa kamat omaan kaappiin.

No miksi nyt yleensä pitäisi tehdä jotain epämieluista ellei sitten ole pakko?

Vierailija
173/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillähän vielä tylsempää on, jos jännityksen saa mökille matkustamalla?

Sulla on aika tylsät aivot. Eivät ymmärrä edes lukemaansa oikein mitenkään. Jännitystä on tuolla kirjoittajalla siis ihan riittävästi, joten vapailla hän nimen omaan hakee rauhoittumista. Miten mielestäsi rauhoittuminen on jännotyksen hakemista? Ai sori, et varmaan ymmärrä näin monimutkaista kysymystä. Antaa siis olla.

Vierailija
174/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän matkailusta, mutta en pitkistä matkoista. Lentäminen on todella tylsää. En myöskään pidä kovin kuumasta, en välitä rantalomista enkä eksotiikasta. Kaukolomille en kaipaa. Matkailen mieluiten Euroopassa.

Vierailija
175/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulta meni ohi, niin ne vastaavat tuolle kirjoittajalle joka hakee matkailusta jännitystä eikä mitenkään voi ymmärtää miksi kaikki maailman ihmiset eivät myös matkustele jännityksen vuoksi. Siksi tässä puhutaan jännityksestä. Kannattaa lukea ketju ennen kuin alkaa ihmettelemään asioita jotka ketjussa on jo käsitelty moneen kertaan.

Vierailija
176/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on menetettävänä se viikko siellä omassa kodissa, jota rakastaa ja jossa viihtyy kaikkein parhaiten, jossa on onnellinen. Jää paitsi siitä rauhallisesta viikosta, joka rentouttaa ja josta nauttii. Miksi ihminen lähtisi sieltä viikoksi matkustamaan muiden ihmisten mielipiteiden tähden? Minä vähät välitän siitä, että jonkun mielestä matkailu avartaa ja se rentouttaa. Minua rentouttaa se kotona rauhassa oleminen, jossa saan puuhastella ja tehdä kotitöitä omaan tahtiini ja vain olla, jos siltä tuntuu.  

Vierailija
177/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen huomannut että ne jotka perustelevat matkailuaan sanomalla "matkailu avartaa" ovat yleensä niitä kaikista kapeakatseisimpia ihmisiä. He eivät voi ymmärtää edes niin pientä asiaa, kuin että kaikki eivät pidä matkustamisesta. Mielestäni henkilö joka ei tätä ymmärrä, ei ole mitenkään päin avarakatseinen, tai maailmaa nähnyt ja siitä mitään oppinut. Avarakatseinen ja ymmärtävä henkilö on sellainen joka tajuaa ettei kiinaan matkustaminen ja siellä siipaleen näkeminen jostain muurista kerro yhtään mitään, vaan se ymmärtämys eri kulttuureja kohtaan tulee avarasta sydämestä, ja edes niin pienen asian ymmärtämisestä, että KAIKKI EIVÄT pidä matkustelusta. Mutta ei.

Vierailija
178/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään ole pakko.

Mutta kovin monella nuo matkustamattomuuden syyt tuntuvat aikamoisilta tekosyiltä ja taustalla taitaa paistaa

pelko uutta kohtaan.

Jos vaakakupissa on vaikka Balin reissu ja tämän palstan mukaan moni sanoisi ei kiitos koska joutuisi pakkaamaan, näkemään ötököitä tai puhumaan vierasta kieltä niin mielestäni haitta/hyötysuhde ei kuulosta loogiselta ja uskottavalta.

Vierailija
179/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka käytte paikoissa, jotka eivät ole turistien pilaamia. Jokainen paikka on ollut sellainen ennen ensimmäistä turistia. Te aloitatte niiden paikkojen pilaamisen menemällä sinne ensin. Olette turisteja itsekin, muistakaa se. 

Tietyistä pakoista ei tule koskaan turistikohteita, koska ne ei vaan kiinnosta ihmisiä. Käyn paikoissa, joista ystäväni ja työkaverini sanovat tyyliin tuonne en ikinä matkustaisi. 

Vierailija
180/199 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään ole pakko.

Mutta kovin monella nuo matkustamattomuuden syyt tuntuvat aikamoisilta tekosyiltä ja taustalla taitaa paistaa

pelko uutta kohtaan.

Jos vaakakupissa on vaikka Balin reissu ja tämän palstan mukaan moni sanoisi ei kiitos koska joutuisi pakkaamaan, näkemään ötököitä tai puhumaan vierasta kieltä niin mielestäni haitta/hyötysuhde ei kuulosta loogiselta ja uskottavalta.

Viittaukset jännitykseen johtuu varmaan aloituksesta,jossa AP nimenomaan kysyi, mistä muut hakee jännitystä, koska hän saa sitä matkustelusta.

Ihan oikeasti on olemassa ihmisiä,jotka eivät halua matkustaa, väitän todella ettei se kerro pelkästään pelosta uusia asioita kohtaan. Tunnen myös ihmisen,joka matkustaa maailmalla,mutta elää hyvin neuroottisesti halliten elämää täällä kotimaassa ja ei voisi yksin käydä vaikka teatterissa. Kyllä ne ihmismielen rajoitteet tulee esiin muissa asioissa kuin siinä ettei tykkää reissata.

Luulisi että matkustajille olisi syntynyt sen verran avarakatseisuutta, että ymmärtäisi,että ihmiset on ERILAISIA, eikä siinä ole mitään pahaa.

Päinvastoin on varmasti kaikkien kannalta parempi,ettei koko universumin ihmiskunta hyppää joka vuosi lentokoneeseen ja kansoita turistikohteita, tai mitään muutakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä