Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan synnytyksesi ovat kestäneet, koitko sen lyhyeksi vai pitkäksi?

Vierailija
29.12.2019 |

Kauanko synnytyksesi ovat kestäneet, koitko ne pitkänä vai lyhyenä ja olitko tyytyväinen synnytykseen ? Mun eka synnytys kesti 10 h, toka 12,5 h eli lyhyitä molemmat ja olen tosi tuutyväinen

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 h kesti, toinen 4h. Eka oli pitkä ja toka lyhyt. Mua nyt ei synnytyksen kesto kiinnosta. Mulle oli tärkeintä, että sain kokea alatiesynnytyksen.

Vierailija
2/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys 10h ja toka 7h, ja molemmat tuntuivat ainakin parilta päivältä kun oli niin järkyttävät tuskat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kyselee synnytyksen kestoa? Olen kohta 50 v eikä kukaan ole elämäni aikana kysellyt synnytykseni pituutta.

Vierailija
4/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 4h kaikki kolme. Spontaanisti käynnistyneet, ensimmäinen vesien menolla ja kaksi muuta supistuksilla. Rajua menoa oli, kivunlievityksenä oli kahdella kerralla ilokaasu ja viimeisin ilman mitään.

Nopeita oli, totta kai ja iloinen olen siitä. Toivuin joka kerta myös nopeasti.

Vierailija
5/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-12 tuntia. Lyhyehköjä, mutta en kuvailisi lyhyeksi enkä helpoksi, vaikka sujuvasti etenivätkin.

Vierailija
6/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä tuntia. Kyllä se tuntui pitkältä. Spontaanista vesien menosta n. 24h että vauva oli rinnalla ja istukkakin syntynyt. Nyt ajattelen että se oli ihan normaali pituus ensisynnytykseksi kuitenkin pysyi alle sen 24h. Oma kivunsietoni meni sillä lailla että 6h aktiivivaihetta selvisin ilman mitään, seuraavat 6h ilokaasulla mutta sitten aloin kaivata järeämpiä kivunlievityksiä. Tosin mulla oli se että en saanut liikkua tai olla suihkussa tai kylvyssä, mistä olisi ollut suuri apu. Synnytys oli hieno, järisyttävä kokemus ja tekisin sen uudelleen. ❤

Vierailija
7/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 13h. Minusta se oli lyhyt.

Vierailija
8/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen synnytys alkoi niin, että herätessä pissalle ponnistutti jo. Kauhea odottaa ambulanssia (viikot 35+) ja matka sairaalaan kesti tuskaisat 30min vaikka täysillä mentiin. Sain pidettyä sisällä sairaalaan asti. Istukan paikka oli epäselvä enkä todellakaan olisi ponnistanut ennen kuin on kätilö paikalla.

Liian nopeaa aina. Mieluummin maltillinen tahti.

Vierailija
9/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka reilu 30 tuntia ja tuntui todella pitkältä ajalta.

Toinen noin 3 tuntia ja 30 min. Todella hyvä kokemus.

Kolmas reilu 30 min ja turhan nopea kun ei kerennyt itse oikein mukaan.

Muta kaikki ihan ok kokemuksia.

Vierailija
10/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3½ h.

Ihan hyvä.

Lyhyt.

Olisi ollut paljon lyhyempi, jos lapsi pää olisi ollut oikeassa asennossa.

Vierailija
11/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkkaan. Aamusta puoli kymmeneen illalla karmeeta tuskaa.

Vierailija
12/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn nyt tyhmänä, kun en ole koskaan oikein tajunnut, mistä se synnytyksen kesto siis lasketaan? Ensimmäisistä supistuksista siihen, että lapsi on ulkona? Yhden lapsen olen synnyttänyt ja silti en tiedä. Menin sairaalaan, kun oli kivuliaita supistuksia, mutta siellä sanottiin, ettei synnytys ole käynnissä, eikä lapsi synny sinä päivänä. Muutaman tunnin päästä oli lapsi kuitenkin sylissä.

Vierailija
13/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.terveyskyla.fi/naistalo/raskaus-ja-synnytys/synnytys/synnyt…

Synnytyksen kesto kirjattiin ainakin minulla synnytyskertomukseen.

Vierailija
14/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen parikymmentä tuntia, toinen kuusi tuntia. Olen kyllä oikein tyytyväinen molempiin.

Vierailija
15/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn nyt tyhmänä, kun en ole koskaan oikein tajunnut, mistä se synnytyksen kesto siis lasketaan? Ensimmäisistä supistuksista siihen, että lapsi on ulkona? Yhden lapsen olen synnyttänyt ja silti en tiedä. Menin sairaalaan, kun oli kivuliaita supistuksia, mutta siellä sanottiin, ettei synnytys ole käynnissä, eikä lapsi synny sinä päivänä. Muutaman tunnin päästä oli lapsi kuitenkin sylissä.

En mäkään ymmärrä. Mäkin haluaisin tähän vastauksen. Mun synnytys on kestänyt kuulema 23h mutta en minkään mukaan saa tuota aikaa. Vesien menosta laskettuna vaan 7h.

Vierailija
16/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka noin 40 tuntia, toka 15. Molemmat tuntui kyllä tosi pitkiltä. Eka siksi, että koko hommassa meni niin hemmetin pitkään ja toinen siksi, että vauva olikin raivotarjonnassa eikä homma edennyt, kuten oppikirjoissa (avautuminen keskeytyi, mikään kivunlievitys ei auttanut jne).

Vierailija
17/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 20h ja kuopus 4h.

Esikoisen synnytyksessä pyysin kipulääkettä kätilöltä. Sanoin, etten haluaisi vielä epiduraalia, vaan ottaisin jotain vähän lievempää. Hänpä tokaisi, että ei ole lievempää ja häipyi. En nähnyt häntä sen jälkeen koko yönä. Olin aivan helvetin kipeä koko yön ja purin hampaita yhteen joka supistuksen kohdalla. Sain kivunlievitystä 12h päästä synnytyksen alusta, kun kätilön työvuoro vaihtui. Arvostus tuota kätilöä kohtaan NOLLA.

Toisen lapsen synnytyksessä oli ihana kätilö. Sain puudutteita ja ilokaasua heti. Synnytys oli lähes kivuton ja nopea.

Vierailija
18/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on jäänyt epäselväksi, miten synnytyksen kesto papereihin määritellään. Reipas 5h kesti synnytys ja nopeaksi koin tuon ajan. Salissa olin kauemmin ja sairaalassa vielä pidempään.

Vierailija
19/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin erittäin tyytyväinen synnytykseeni siihen asti, kun neuvolassa sanottiin, ettei kuulema olla koskaan nähty 25 h synnytystä ja että miten voi kestää noin kauan.

Itkin sen päivän kun tulin kotiin jälkitarkastuksesta. Vieläkin tuo jyllää takaraivossa. Olen toki päässyt yli, mutta tunne ei ole enää positiivinen synnytyksen suhteen. Koin että ole epäonnistunut synnyttäjä, jonka keho ei pelaa. Toivoisin, että en olisi koskaan kuullut noita sanoja.

Vierailija
20/43 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 tuntia. Säännölliset supistukset alkoivat aamuyöstä ja tiesin heti että tästä se alkaa. Sinnittelin liian pitkään kotona, olin järkyttävän kipeä jo kun pääsin sairaalaan ja heti synnytyssaliin. Tuntia ennen ponnistusta ehdin sentään saada epiduraalin ja selvisin melko vähin vaurioin. Ihan ok ensisynnytys.