Kuinka kauan synnytyksesi ovat kestäneet, koitko sen lyhyeksi vai pitkäksi?
Kauanko synnytyksesi ovat kestäneet, koitko ne pitkänä vai lyhyenä ja olitko tyytyväinen synnytykseen ? Mun eka synnytys kesti 10 h, toka 12,5 h eli lyhyitä molemmat ja olen tosi tuutyväinen
Kommentit (43)
Eka:
-Kesti 7 h, alkoi lapsivesien menolla, supistuksia siis vain 5 h, voimakkaita/todella kivuliaita supistuksia 3 h, joista 1 h täysin puudutettuna, ponnistus vartissa, muutama tikki.
-Koin synnytyksen nopeaksi ja aikaiseksi koska olin kuvitellut, että siihen olisi vielä viikkoja.
Toka:
-Kesti 12 h, ennakoivia supistuksia parina edeltävänä päivänä. Alkoi hyvin vaimeilla supistuksilla, joita kestin kotona 10 h, voimakkaita supistuksia vain 2 h, joista taas 1 h täysin puudutettuna, ponnistus n. vartissa.
-Koin synnytyksen ensimmäistä lyhyempänä (koska niin vähän kipuja ja säätämistä), kivuttomampana ja selvempänä.
Kolmas:
-Kesti 16 h. Alkoi yllättäen seksin jälkeen ja luulin niitä ensin orgasmin jälkeisiksi supistuksiksi, mutta kun eivät loppuneet niin tajusin mistä kyse... :D Epämääräisen lieviä supistuksia tuli kun siivosimme miehen kanssa ennen lastenvahdin tuloa. :S Supistukset olivat todella laimeita ja loppuivatkin välillä kun kävimme sairaalassa makoilemassa. Voimakkaita supistuksia vasta viimeiset 2 h, joista taas 1 h täysin puudutettuna. Ponnistaminen oli tällä kertaa vaikeaa puudutteiden vuoksi (en pystynyt liikkumaan tai käyttämään lihaksia tietoisesti) ja sain taas tikkejä.
-Koin synnytyksen pitkäksi ja väsyttäväksi, en kuitenkaan erityisen vaikeaksi kun ei ollut paljon kipuja.
Kaikista palautunut hyvin, ei laskeumia, vatsalihasten erkaumia tai inkotinenssijuttuja.
Jännittää kuinka pitkä neljännestä synnytyksestä tulee. Pitää siivota viikkoja etukäteen, jotta pystyn rentoutumaan paremmin. :D Ehkä viedään lapset mummolaan, jotta kotona voi olla rauhassa avautumisvaiheen alun.
Tiivistettynä: Koin kaikki synnytykset lyhyiksi koska kivut olivat kovat vain muutaman tunnin ja lopussa sain puudutukset, joten tuntui, etten olisi ollut synnyttämässäkään.
Muistaakseni synnytyksen kestoksi määriteltiin jossakin se aika kun säännölliset jatkuvat supistukset vähintään x minuutin välein. En muista oliko tuo minuuttimäärä 5 vai 10 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on jäänyt epäselväksi, miten synnytyksen kesto papereihin määritellään. Reipas 5h kesti synnytys ja nopeaksi koin tuon ajan. Salissa olin kauemmin ja sairaalassa vielä pidempään.
Ja mietin sitä, että jos olisin mennyt sairaalaan kun olin 6cm auki niin oisko synnytyksen kesto olllut 4h. En tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen 20h ja kuopus 4h.
Esikoisen synnytyksessä pyysin kipulääkettä kätilöltä. Sanoin, etten haluaisi vielä epiduraalia, vaan ottaisin jotain vähän lievempää. Hänpä tokaisi, että ei ole lievempää ja häipyi. En nähnyt häntä sen jälkeen koko yönä. Olin aivan helvetin kipeä koko yön ja purin hampaita yhteen joka supistuksen kohdalla. Sain kivunlievitystä 12h päästä synnytyksen alusta, kun kätilön työvuoro vaihtui. Arvostus tuota kätilöä kohtaan NOLLA.
Toisen lapsen synnytyksessä oli ihana kätilö. Sain puudutteita ja ilokaasua heti. Synnytys oli lähes kivuton ja nopea.
Toivottavasti teit valituksen tai ainakin annoit palautetta.
En viitsinyt tehdä valitusta. Olin vain tyytyväinen, että selvittiin tytön kanssa hengissä. Mun sisko meinasi vauvansa kanssa oikeasti kuolla synnytykseen. Sisko sai toispuoleisen halvauksen. Se teki valituksen Valviralle, koska vauva olisi jo lähtötietojen mukaan pitänyt saada nopeasti ulos. Oli riski hapenpuutteelle. Sinne ne kätilöt jättivät virumaan johonkin käytävään, kun oli niin täyttä. Vauva meinasi lopulta syntyä hissiin. Onneksi selvisivät hengissä. Myönsivät Valvirassa virheen sattuneen, mutta käskivät pitää suut supussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin on jäänyt epäselväksi, miten synnytyksen kesto papereihin määritellään. Reipas 5h kesti synnytys ja nopeaksi koin tuon ajan. Salissa olin kauemmin ja sairaalassa vielä pidempään.
Ja mietin sitä, että jos olisin mennyt sairaalaan kun olin 6cm auki niin oisko synnytyksen kesto olllut 4h. En tajua.
Se määritellään joko lapsivesien menosta tai säännöllisten supistusten alkamisesta. Vähän vaihtelee mitä se säännöllisten supistusten alkaminen on, joillain alkaa 1 minuutin pituinen/20 min, joillain 1 10 s pituinen/2 min. Jotkuthan ovat jo useamman sentin auki ennen synnytyssupistusten alkamista, toisilla alkaa aina nollasta (kuten itselläni tähän mennessä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se määritellään joko lapsivesien menosta tai säännöllisten supistusten alkamisesta. Vähän vaihtelee mitä se säännöllisten supistusten alkaminen on, joillain alkaa 1 minuutin pituinen/20 min, joillain 1 10 s pituinen/2 min. Jotkuthan ovat jo useamman sentin auki ennen synnytyssupistusten alkamista, toisilla alkaa aina nollasta (kuten itselläni tähän mennessä).
Okei. Mikä sen sit määrittää lasketaanko se just siitä vesien menosta vai suppareiden alkamisesta. Sori jos kyselen tyhmiä :) haluisin vaan vastauksen siihen kun mun synnytys on kestänyt yli 20 h ja vesien menosta 7 h niin lapsi oli maailmassa.
Yksi synnytys takana, käynnistettiin rv 39 kun vauvan päänympärys oli niin iso, että epäiltiin, ettei mahdu myöhemmin enää ulos alateitse. Kesti supistusten alkamisesta yhteensä n. 12h, josta 3h aktiivista ponnistamista, koska vauva oli avosuisessa tarjonnassa ja kätilö ilmeisesti ammattitaidoton tai muuten vain häijy. Ja se pää jäi sitten kuitenkin jumiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Mikä sen sit määrittää lasketaanko se just siitä vesien menosta vai suppareiden alkamisesta. Sori jos kyselen tyhmiä :) haluisin vaan vastauksen siihen kun mun synnytys on kestänyt yli 20 h ja vesien menosta 7 h niin lapsi oli maailmassa.
Lapsivesien menosta kai lasketaan jos vedet menevät/alkavat tihkua ennen supistuksia. En tiedä vaikuttaako se jos supistukset eivät sitten alakaan. Ja säännöllisiksi supistuksiksi lasketaan suunnilleen yksi selvä supistus 10 min välein, sitten synnytys on alkanut. Mutta joku supistus voi toki jäädä välistäkin välillä ja avautumiseen voi tulla taukojakin ainakin 6 cm asti eli supistukset voivat välillä loppua. Toisaalta aika usein ne vain voimistuvat ilman mitään taukoja.
Esikoisen synnytys kesti 4h, en ehtinyt saamaan useasta pyynnöstä huolimatta mitään kipulääkitystä, synnärillä ehdin olla 2h. Synnytys ja supistukset (3min välein) alkoivat ihan yllättäin sellaisella voimalla, että lyyhistyin kivusta lattialle enkä ymmärtänyt mitä tapahtuu. Tuota pidän nopeana synnytyksenä.
Kuopuksen synnytys kesti 6h, eteni huomattavasti hitaammin ja kivuttomammin. Sain vielä toimivan spinaalipuudutteen noin tunti ennen syntymää ja sillon se viimeinen tunti tuntui hyyyyyyvin pitkältä odottelulta ja paljon pidemmältä ajalta.
Kaiken kaikkiaan taitavat lukeutua nopeisiin synnytyksiin kumpikin. Nostan kyllä hattua kaikille, jotka selviävät pidemmistä synnytyksistä! Ihanaa, että oli itsellä nopeasti ohi, ihan kamalia tarinoita ne joilla epiduraalien vaikutusaika ehtii loppua kesken synnytyksen tai joutuvat valvomaan kolmatta vuorokautta...
Ensimmäinen 61h ja tuntui pitkältä. Toinen 9h 30 min ja tuntui nopealta.
Yli 30h (vesien menolla ja oli hidasta ennen kuin varsinainen avautumisvaihe alkoi), tuntui pitkältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn nyt tyhmänä, kun en ole koskaan oikein tajunnut, mistä se synnytyksen kesto siis lasketaan? Ensimmäisistä supistuksista siihen, että lapsi on ulkona? Yhden lapsen olen synnyttänyt ja silti en tiedä. Menin sairaalaan, kun oli kivuliaita supistuksia, mutta siellä sanottiin, ettei synnytys ole käynnissä, eikä lapsi synny sinä päivänä. Muutaman tunnin päästä oli lapsi kuitenkin sylissä.
En mäkään ymmärrä. Mäkin haluaisin tähän vastauksen. Mun synnytys on kestänyt kuulema 23h mutta en minkään mukaan saa tuota aikaa. Vesien menosta laskettuna vaan 7h.
Myös mulla, kätilö kirjasi ajan siitä, kun mentiin saliin. No, eihän siitä niin laskien tullut kuin viitisen tuntia mutta todellisuudessa kellon ympärys ekasta kunnon supistuksesta.
10h ja 12h tuntui pitkältä, ponnistuskin niissä kesti yli tunnin. 8h lyhyeltä, ponnistus pari minuuttia.
Eka synnytys 13 tuntia, alkoi lapsivesien menolla, vauva ei ollut laskeutunut vielä ja siksi kesti. Koin pitkäksi ja tuskalliseksi. Ponnistus 15min.
Toka kesti 3 tuntia, ihan eri meininki, ei kipuja paljo mitään kun kalvot puhkaistiin lopuksi. Ei sattunut. Ponnistus 3 min.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ala säännöllisistä supistuksista. Näin muistelen.
Kyllä, itsellä vaan lienee kaikki tuosta laskien olleen syöksyjä. No ehkä ei eka.
Ensimmäinen 10 h eli normaali. Seuraavat 3 synnytystä 46min - 1 h 20 min ja erittäin lyhyitä ja kivuliaita
Ensimmäinen, ja tähän mennessä ainoa, synnytys kesti 34 tuntia. Ei se muuten olisi edes pitkältä tuntunut, mutta kun ponnistus kesti reilun tunnin, niin alkoi olla voimat melko lopussa. Mutta hieno kokemus kaiken kaikkiaan.
Toivottavasti teit valituksen tai ainakin annoit palautetta.