Miksi pidät käden löysänä kätelessä?
Niin miksi? On todella ällöttävää kätellä henkilöä, jonka käsi on luonnottoman löysä ja joka ei itse aktiivisesti kättele takaisin.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Mua aina pelottaa, että muserran sellaisen löysän käden, vaikken normaalisti liian lujaa puristakkaan, mutta kun puuttuu se "takaisin puristus" niin saattaa käydä toiselle kipeästi.
Esim tosi vanhojen kädet ei kestä kovaa rutistusta
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt kotona tapakasvatus kesken, jos ei näin keskeistä ja yksinkertaista asiaa hallitse. Eri juttu tietysti, jos on jokin vamma tms. Tuntisin itseni aivan ummikoksi Suomessa, jos en osaisi kätellä reippaasti ja napakasti.
Ehkä ennemmin tilannetaju. Kun elää ja käy tilaisuuksissa, harrastuksissa, töissä jne, niin joutuu kättelytilanteisiin. Normaalijärkinen ihminen oppii muilta, että kannattaa kätellä mielummin napakasti kuin löysästi.
Mä kättelen löysästi jos koen käteltävän vastenmieliseksi. Jotenkin inhottaa edes kättelyn verran koskettaa, jolloin vaan mahdollisimman löysästi hipaisee kättä.
Neutraalit ja miellyttävän oloiset ihmiset kättelen jämäkämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen löysäkättelijät kaiken kaikkiaan vastenmielisinä ja luihuina vetelyksinä, jotka ovat päättäneet, että en ole heidän kädenpuristuksensa arvoinen. Tällaisena hentoina naisena en itsekään kovin hirveästi purista kätellessäni, mutta oleellista mielestäni on, että osoittaa jonkinlaista tarmoa.
Sama mulla, tulee olo ettei niitä kiinnosta kätellä mua. Tekevät sen vaan kohteliaisuudesta.
Eiköhän jokainen kohteliaisuudesta kättele? Miksi muutenkaan...
Niin, Suomessa ei ole tapana kätellä aviopuolisoiden kesken. Saksassahan avioparit saattavat kätellä aamulla ja se on heille/heiltä jonkinlainen rakkaudenosoitus.
Kättely on todella helppo tapa. Ajatelkaa nyt, jos pitäisi hieroa neniä tai suudella poskille tai kädelle. Tasa-arvoinen kättely ei alista ketään.
Eli tähänastiset selitykset: Epävarmuus (ujous) ja epämiellyttävä persoona (pitää muita niin vastenmielisenä ettei voi edes kätellä kunnolla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt kotona tapakasvatus kesken, jos ei näin keskeistä ja yksinkertaista asiaa hallitse. Eri juttu tietysti, jos on jokin vamma tms. Tuntisin itseni aivan ummikoksi Suomessa, jos en osaisi kätellä reippaasti ja napakasti.
Ehkä ennemmin tilannetaju. Kun elää ja käy tilaisuuksissa, harrastuksissa, töissä jne, niin joutuu kättelytilanteisiin. Normaalijärkinen ihminen oppii muilta, että kannattaa kätellä mielummin napakasti kuin löysästi.
Toki maailmallakin oppii, jos kotona ei ole opetettu. Mutta kannattaa opettaa lapset kättelemään pienestä pitäen, niin ei tarvitse aikuisena kammota näin tavallista asiaa. On todella epäkohteliasta kätellä löysästi siksi, ettei pidä toisesta ihmisestä. Kaikki joutuvat joskus olemaan tekemisissä sellaistenkin ihmisten kanssa, jotka eivät miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina pelottaa, että muserran sellaisen löysän käden, vaikken normaalisti liian lujaa puristakkaan, mutta kun puuttuu se "takaisin puristus" niin saattaa käydä toiselle kipeästi.
Silloin pitää vaan koventaa puristusta entisestään ja katsoa tiukasti silmiin. Pieni virne suupieleen. Irti päästetään, kun vastapuolella alkaa hikipisarat valua otsalta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kättelen löysästi jos koen käteltävän vastenmieliseksi. Jotenkin inhottaa edes kättelyn verran koskettaa, jolloin vaan mahdollisimman löysästi hipaisee kättä.
Neutraalit ja miellyttävän oloiset ihmiset kättelen jämäkämmin.
Oletko ajatellut että annat siinä itsestäsi näille vastenmielisille ihmisille itsestäsi vastenmielisen vaikutelman?
Mieheni joka on lihaksikas "äijä" kättelee epämääräisen löysästi. Se on jäänyt mieleen. Taannoin pyysin kättelemään niin sanoi että sattuu kun puristan. Mitä winettoa??
Vierailija kirjoitti:
On ihan kamala kätellä sellaista kuollutta kalaa 😣 362
Juuh, löysä ja hikinen käsi, yöks!
Aika jännä, että joku voi lamaantua kättelytilanteesta niin, että käsi menee sen vuoksi ihan veltoksi :D
Niin totta. Jossain luki että se voi olla jonkin sairauden merkki. En oikein luottaisi henkilöön joka ei reippaasti purista takaisin.
Vierailija kirjoitti:
On ihan kamala kätellä sellaista kuollutta kalaa 😣 362
Saati nuolla.
Koska olen tottunut siihen kun lyön vaimoni käteen jotain löysää hän muuttaa sen kovaksi.
Appelsiinimiehen kättely on aina oikea tyyli. Kellopeliappelsiinimiehen kättely on aina vasen tyyli. Elmhurstin kättely on aina yhtä kokonainen. Vasen ja oikea kättely, oikeassa on ehkä enemmän puristusta mutta löysäkätien antaminen vasemmalta on aina löysää ja kuraa 🐫💩... löysä vasen hiekka kirkkovene.
Vain hölmö kättelee jämerästi puolituntemattomia. Ei kättä koskaan suljeta toisen käteen ilman varuilla olemisen tuntua.
Käsi rentona on yhtä kuin kädessä on voimaa.
Rennosta kädestä saa nopeasti voimaa jos kättelijä paljastuukin puukottajaksi.
Kaikkihan tietää että kun jonkin raajan jäykistää niin siitä tulee käyttökelvoton, mitä taisteluun tulee.
Siksi taistelut käydään aina vetelällä kädellä ilman lihasjännitystä.
Mä annan aina sille työhaastattelijalle löysää, kun halua päästää töihin.
Toimii aina😁
Vierailija kirjoitti:
Mieheni joka on lihaksikas "äijä" kättelee epämääräisen löysästi. Se on jäänyt mieleen. Taannoin pyysin kättelemään niin sanoi että sattuu kun puristan. Mitä winettoa??
Tapasin hiljattain vanhan tuttavani, konemiehiä, iso kaveri ja sen mukaiset konemiehen kourat. Käteltiin. Aina se on yhtä hämmästyttävä kokemus, niin löysä käsi kuin vain olla voi. Hämmästys tulee siitä ristiriidasta, mikä on miehen olemuksen ja kättelyn välillä. Usein on käynyt mielessä, että pelkääkö hän rusentavansa vastapuolen käden.
Aikoinaan yhdellä kollegallani o!i tiukka linja, hän ei ottanut tiimiinsä (koodareita) yhtään löysästi kättelevää, vaikka oli millaiset meriitit. Perusteli, että heihin ei voi luottaa tiukassa paikassa, kun ovat liian arkoja.
Nää lahnakourat antaa itsestään vaikutelman jotenkin kaikin puolin epäilyttävinä ja vajaina ihmisinä. Sellaisina joilta ei osteta käytettyä autoa tai pyydetä uusille treffeille.