Miksi pidät käden löysänä kätelessä?
Niin miksi? On todella ällöttävää kätellä henkilöä, jonka käsi on luonnottoman löysä ja joka ei itse aktiivisesti kättele takaisin.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Miksi käyttää liikaa voimaa kättelyyn?
Ei kättely ole mitään voimannostoa. Rento selvennys siitä että olen vastapuoli ja minuun voi luottaa ilman että isken toisella kädellä sinua tuo luottamuksen.
Ei luottamusta tuo se että puristaa jämäkästi, vaan se että antautuu koskemaan toista ilman että piilottelee kättä selän takana.
Se nyt vain on viesti, halusit tai et, kuten tästä ketjusta huomannet. Jonkinlaista puristusta pitää olla, että voidaan puhua kättelystä. Se ei ole jotain lääsimistä.
Sellaista löysää kättä on kiva alkaa oikein vatkaamaan niin että olkapäästä saakka heiluu. Monia naisia varsinkin kättelen niin että vedän heitä samalla itseäni vasten. Mitä viehättävämpi nainen, sen kovemmin vedän itseäni kohti.
Täällä yksi löysäkätinen vastaa, ex-normaalikättelijä. Sairastuin reumansukuiseen sairauteen, ja nyt melkein pelkään kättelemistä. Se yksinkertaisesti sattuu käteeni. Yritän usein sanoakin, josko ei käteltäisi lainkaan. Toki varmasti ihmisiä ihmetyttää. Etenkin jollen kerro syytä miksei.
Pidän löysiä kättelijöitä henkisesti ja moraalisesti laiskoina sekä epäluotettavina. Luihun ja ylimielisen ihmisen merkki. Ihan sama onko oikeasti, mutta se on ensimmäinen mielikuva minkä he antavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen löysäkättelijät kaiken kaikkiaan vastenmielisinä ja luihuina vetelyksinä, jotka ovat päättäneet, että en ole heidän kädenpuristuksensa arvoinen. Tällaisena hentoina naisena en itsekään kovin hirveästi purista kätellessäni, mutta oleellista mielestäni on, että osoittaa jonkinlaista tarmoa.
Sama mulla, tulee olo ettei niitä kiinnosta kätellä mua. Tekevät sen vaan kohteliaisuudesta.
Kohteliaisuudesta se kai yleensä tehdään? Harva varsinaisesti hinkuu kättäsi puristelemaan.
Arkuus ja huono itseluottamus voivat olla taustalla tai sitten tarkoituksella himmaillaan voimankäyttöä ja jämäkkyyttä kättelyssä, ettei vaikutettaisi päällepäsmärultä tai rusennettaisi toisen kättä. Tai vieraan ihmisen lähelle meno ja kosketus ahdistavat. Tai hävettää, että käsi on hikinen tai kylmä.
mun mielestä taas oikein jämerästä kättelijästä jää helposti feikki kuva, ja niinhän se usein onkin tietynlaista roolin vetämistä: ''näin kätellään jämerästi kuin mies''. paljon aidompaa ja rohkeampaa lähteä ensikontaktiin ihmisen kanssa omana itsenä varovasti ja aidosti tunnustellen toisen viboja , ja varsinkaan vyöryttämättä jotain puristuspaineita toisen suuntaan. Muutenkin noloa ja typerää arvioida ihmistä jonkun kädenpuristuksen voimakkuuden perusteella :D
Vierailija kirjoitti:
mun mielestä taas oikein jämerästä kättelijästä jää helposti feikki kuva, ja niinhän se usein onkin tietynlaista roolin vetämistä: ''näin kätellään jämerästi kuin mies''. paljon aidompaa ja rohkeampaa lähteä ensikontaktiin ihmisen kanssa omana itsenä varovasti ja aidosti tunnustellen toisen viboja , ja varsinkaan vyöryttämättä jotain puristuspaineita toisen suuntaan. Muutenkin noloa ja typerää arvioida ihmistä jonkun kädenpuristuksen voimakkuuden perusteella :D
Ei ole ollenkaan noloa ja typerää arvioida ihmistä tämän käytöksen ja elekielen perusteella. Kerrothan tekeväsi niin itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni joka on lihaksikas "äijä" kättelee epämääräisen löysästi. Se on jäänyt mieleen. Taannoin pyysin kättelemään niin sanoi että sattuu kun puristan. Mitä winettoa??
Tapasin hiljattain vanhan tuttavani, konemiehiä, iso kaveri ja sen mukaiset konemiehen kourat. Käteltiin. Aina se on yhtä hämmästyttävä kokemus, niin löysä käsi kuin vain olla voi. Hämmästys tulee siitä ristiriidasta, mikä on miehen olemuksen ja kättelyn välillä. Usein on käynyt mielessä, että pelkääkö hän rusentavansa vastapuolen käden.
Aikoinaan yhdellä kollegallani o!i tiukka linja, hän ei ottanut tiimiinsä (koodareita) yhtään löysästi kättelevää, vaikka oli millaiset meriitit. Perusteli, että heihin ei voi luottaa tiukassa paikassa, kun ovat liian arkoja.
Antaakohan tuo kollega vähän liikaa painoarvoa kättelylle. Kyse on kuitenkin koodarista eikä jostain rauhanturvaajasta :D
Itse olen varmaan ollut huono kättelijä nuorempana. Jännitin paljon sosiaalisia tilanteita ja saatoin epähuomiossa toimia noin, jos en muistanut keskittyä siihen kättelyyn. Joku armelias minut aina kuitenkin töihin otti ja aina olin luotettava ja ahkera työntekijä, joka kehittyi myös rohkeammaksi. En lainkaan luihu, epämiellyttävä ja epäluotettava lahnakoura.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi löysäkätinen vastaa, ex-normaalikättelijä. Sairastuin reumansukuiseen sairauteen, ja nyt melkein pelkään kättelemistä. Se yksinkertaisesti sattuu käteeni. Yritän usein sanoakin, josko ei käteltäisi lainkaan. Toki varmasti ihmisiä ihmetyttää. Etenkin jollen kerro syytä miksei.
Mikset sano että "mulla on käsi kipeä, joten ei nyt kätellä", varmasti kaikki ymmärtää yskän eikä sun tarvitse koko sairaushistoriaasi kaikille kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta jos nyt kuitenki päätyy siihen kättelyyn, niin eihän sitä voi jättää pelkästään toisen tehtäväksi, kuten nämä löysäkädet tekee.
Haluaisin tietää, kuten ketjun ensimmäinen vastaajakin, että mitä tapahtuu kun kaksi löysää kohtaa toisensa? Kun eihän se ole mikään kättely että lyödään löysät räpylät vastakkain ja sitten heilutellaan ylösalas.
Vierailija kirjoitti:
Arkuus ja huono itseluottamus voivat olla taustalla tai sitten tarkoituksella himmaillaan voimankäyttöä ja jämäkkyyttä kättelyssä, ettei vaikutettaisi päällepäsmärultä tai rusennettaisi toisen kättä. Tai vieraan ihmisen lähelle meno ja kosketus ahdistavat. Tai hävettää, että käsi on hikinen tai kylmä.
Jos on kädet jäässä, voi toiselle sanoa siitä jotain, ellei kovin virallisesta tilanteesta ole kyse. Juuri äskettäin sanoin tuttavalla, että onpa hänellä ihanan lämmin käsi, vaikka toki sen normaali ihminen ymmärtää, että ulkoa tulevilla voi olla viileämpi käsi kuin sisällä olevilla.
Vierailija kirjoitti:
Höps. Ei siinä mitään tunnusteluja tai esileikkejä harrasteta. Kättely on rituaali, jonka ideana on tehdä jotain, mistä ollaan samaa mieltä, samalla viivalla ollen. Esimerkiksi neuvottelut aloitetaan ja lopetetaan kätellen ikään kuin reilun pelin merkiksi. (Ihan eri asia on, kun mennään naimisiin tai erotaan myrskyisästi. Silloin on toisenlaiset eleet.) Jo lapsena opetettiin, että "kättä päälle" eli tehdiin sovinto ja oltiin taas kavereita. Tietysti joskus myös halattiin. Jos olet kätellyt ihmistä reippaasti, se ei tarkoita, että olisitte sen jälkeen mitään sielunkumppaneita. Silti luonnollisestikin myös kättelyllä alkanut tapaaminen voi päättyä ilman kättelyä tai jopa halauksella/suukolla, jos tilanne niin eteene.
Vierailija kirjoitti:
Mä kättelen löysästi jos koen käteltävän vastenmieliseksi. Jotenkin inhottaa edes kättelyn verran koskettaa, jolloin vaan mahdollisimman löysästi hipaisee kättä.
Neutraalit ja miellyttävän oloiset ihmiset kättelen jämäkämmin.
Tämähän todistaa, että löysissä kättelijöissä on jotain vikaa.
Tilanteet, joissa tervehditään, onnitellaan jne. eivät ole sitä varten, että niissä osoitetaan mieltä ja annetaan elekielellä ymmärtää toisen olevan vastenmielinen. Muutenkin on täysin sopimatonta viestiä tällaista, ellei toinen todella ole tehnyt jotain inhottavaa.
Kuulostat ilkeältä ja itsekeskeiseltä ihmiseltä. Kädenpuristuksesi kertoo sinusta paljon.
Olen olluttyössäni paljon tekemisissä lukiolaisten kanssa ja valmentanut mm. abiturientteja lakkiaistilaisuuteen. Kättelystä on puhuttu paljonkin, mutta aina mukaan mahtuu joku, joka ojentaa onnittelijalle kätensä kuin kylmän velton kalan. Monet näistä eivät myöskään osaa katsoa kättelijää silmiin. Aika puistattavaa, varsinkin kun ajattelee, että ne nuoret ovat käyneet koulua kaksitoista vuotta, mutta peruskäytöstavat ovat edelleen puutteelliset.
Samasta syystä kuin rakastelen veltolla qullilla.
En koe sinua niin tärkeäksi, että viitsisin kovettua.
Vierailija kirjoitti:
Olen olluttyössäni paljon tekemisissä lukiolaisten kanssa ja valmentanut mm. abiturientteja lakkiaistilaisuuteen. Kättelystä on puhuttu paljonkin, mutta aina mukaan mahtuu joku, joka ojentaa onnittelijalle kätensä kuin kylmän velton kalan. Monet näistä eivät myöskään osaa katsoa kättelijää silmiin. Aika puistattavaa, varsinkin kun ajattelee, että ne nuoret ovat käyneet koulua kaksitoista vuotta, mutta peruskäytöstavat ovat edelleen puutteelliset.
Syytä koulujärjestelmää.
En ainakaan muista, että koulussa olisi opeteltu asioita elämää varten.
Tärkeämpää oli tietää, mm. millä kellonlyömällä solmittiin pähkinäsaaren rauha ja ammuttiin Mainilan laukaukset.
Käytöstavoista, laskujen maksamisesta, pyykinpesusta, asunnon vuokrauksesta yms turhanpäiväisestä tavalliseen elämään kuulumattomista asioista ei paljoa huudeltu.
Miksi käyttää liikaa voimaa kättelyyn?
Ei kättely ole mitään voimannostoa. Rento selvennys siitä että olen vastapuoli ja minuun voi luottaa ilman että isken toisella kädellä sinua tuo luottamuksen.
Ei luottamusta tuo se että puristaa jämäkästi, vaan se että antautuu koskemaan toista ilman että piilottelee kättä selän takana.