Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Malmin lentokentälle kokoontumassa mielenosoittajia uutenavuotena: ”Vastustamme Helsingin kaupungin mielivaltaa”

Lapsen oikeus isään ja äitiin!
29.12.2019 |

Kommentit (471)

Vierailija
201/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yht’äkkiä Malmin hieno funkkistakennus onkin aivan järjettömästi rakennettu väärään paikkaan.

Minun mielestä, näitä heidän lausuntojaan lukiessa, Pro-Malmi on hassuttelusetien puuhastelukerho.

Vierailija
202/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentämisen puolesta kaikki päivät netissä koko ajan mauttomammin öyhöttävä sakki asuu kokemusteni perusteella ihan muualla kuin Malmilla. Malmille tullaan vain paskomaan.

Puolustan kentän säilyttämistä ekologisista syistä, ja olen asunut kentän vieressä liki 30 vuotta. Naapurustossani asukkaat myös puolustavat kentän säilyttämistä.

En tiedä, missäpäin sinä asut? Varmaan sitten kentän toisella laidalla? Siellä on uudempaa asutusta. Tällä vanhan asutuksen puolella ne naapurit, yms. Joiden kanssa olen tervehti is - asteella, kyllä puolustavat kentän säilyttämistä.... Eriksisista syistä. Täällä kenttä on se ina ollut ja se on osa alueemme identiteettiä. Siihen sisältyy myös mukavia muistoja, lähes kaikki alueemme poikalapset ovat jossain vaiheessa käynneet katsomassa koneita, paloautoja yms. Ilma palloja kentällä...

Ei pidä paikkaansa. Asun Sunnuntaipalstoilla jo kahdettakymmennettä vuotta ja kyllä meitä rakentamisen kannattajia on myös lähialueen asukkaissa. Tunnen itse monia, tosin emme juuri huutele mielipidettämme, koska olen ainakin itse huomannut, että tästä "väärästä mielipiteestä" saa helposti naapureiden vihat niskaansa. Maailma muuttuu, muututaan mekin.

No tuo nyt ei pidä paikkaansa. Täällä malmin kentän laidalla rakentamista vastustetaan kovasti. Lentokenttä on osa identiteettiämme.

Tästä on keskusteltu jopa leikkipuistoissa, yms. Koko ajan. Asukkaat täällä vastustavat rakentamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Malmin tyylikäs ja suojeltu lennonjohtorakennus ei ole jo vajonnut suohon?!?

Se sijaitsee suo-alueen laidalla missä ei tarvittu "kuin" 11 - 18m pitkiä paaluja. 420 kpl.

Tuolta voi kurkistaa kuvia miten maa on ympärillä vajonnut:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/807ff643-658b-4239-9cc9-5d2349ff31aa

Falkullan alue rakennettiin myös tuon suon laitamille, eikä vajoamisen aiheuttamilta ongelmilta ole säästytty.

Vierailija
204/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenttä on osa identiteettiä.

Kyllä lentokentillä pitää olla ihmisoikeudet.

Vierailija
205/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tiet poikki ja yleislakko, että ilmailuharrastajat saavat harrastukseensa tukea verovaroista.

Miten sulle ei mene perille, että siellä on suurin osa koulutusta eikä harrastusta?

Mihin ammattiin ne Malmin koulut valmistaa oppilaansa?

No voi, yritä arvata.

Ootko koskaan ollut perheesi, kadtesi kanssa lentokoneessa? Minä en ole, ekologisista syistä.

Silti, malmin lentokentällä koulutetaan lentäjiä ja tulevaisuuden takia (ilmailun sähköistymisen takia) kenttä tulisi mielestäni säilyttää. Niin idealisti siis oon,...

Vierailija
206/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talin Golfkenttä olisi hyvä alue rakentaa uusi 25000 asukkaan kaupunginosa. Olisi ratikka 4 jo valniina, merinäköalat, lapsille hiekkarannat.

Miksi kaupunki ei sinne rakenna?

Golfkentän alueelle olisikin hyvä saada asuntoja, joskaan ei sinne Helsingin kaavoitusperiaatteilla 10000 uutta asukasta enempää mahtuisi. Varsinainen pointti on kuitenkin se, että MINNEKÄÄN ei voi uutta rakentaa ilman että joku urputtaa, Malmi on tästä äänekkäin esimerkki.

Vierailija
207/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin mennä mukaan. Asun lähellä ja tykkään lentokentästä. Pienkoneita on kiva katsella ja kun on näytöksiä niin läheisiltä kallioilta voi katsella.

Paljonko olisit valmis maksamaan tuon huvin jatkumisesta vielä 30 vuotta? Tonnin? Kymppitonnin? Sata tuhatta? Muutaman miljoonan?

Se ei ole mitään halpaa aluetta. Sillä on iso arvo asuntohelvetin helpottamisessa, ja moni asukas olisi valmis panemaan kaikki säästönsä ynnä ison pinon lainarahaa saadakseen sieltä asunnon. Paljonko sinä olisit valmis maksamaan siitä, että saisit yhä käyttää sitä omiin tarkoituksiisi? Jos vastaat vähemmän kuin 200 000 €, joku muu tarvitsee aluetta kipeämmin.

Siis tiedätkö millainen maine Malmilla on asuinalueena?

Ei tuonne  nyt mitään kovan rahan asuntoja kai edes olla ajateltu rakentaa, suon päälle. Vuokrakasarmeja ma mui lle ja muille syrjäyty neille. Malmille ei oikeasti kukaan omalla rahalla halua.

Vierailija
208/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentämisen puolesta kaikki päivät netissä koko ajan mauttomammin öyhöttävä sakki asuu kokemusteni perusteella ihan muualla kuin Malmilla. Malmille tullaan vain paskomaan.

Puolustan kentän säilyttämistä ekologisista syistä, ja olen asunut kentän vieressä liki 30 vuotta. Naapurustossani asukkaat myös puolustavat kentän säilyttämistä.

En tiedä, missäpäin sinä asut? Varmaan sitten kentän toisella laidalla? Siellä on uudempaa asutusta. Tällä vanhan asutuksen puolella ne naapurit, yms. Joiden kanssa olen tervehti is - asteella, kyllä puolustavat kentän säilyttämistä.... Eriksisista syistä. Täällä kenttä on se ina ollut ja se on osa alueemme identiteettiä. Siihen sisältyy myös mukavia muistoja, lähes kaikki alueemme poikalapset ovat jossain vaiheessa käynneet katsomassa koneita, paloautoja yms. Ilma palloja kentällä...

Ei pidä paikkaansa. Asun Sunnuntaipalstoilla jo kahdettakymmennettä vuotta ja kyllä meitä rakentamisen kannattajia on myös lähialueen asukkaissa. Tunnen itse monia, tosin emme juuri huutele mielipidettämme, koska olen ainakin itse huomannut, että tästä "väärästä mielipiteestä" saa helposti naapureiden vihat niskaansa. Maailma muuttuu, muututaan mekin.

No tuo nyt ei pidä paikkaansa. Täällä malmin kentän laidalla rakentamista vastustetaan kovasti. Lentokenttä on osa identiteettiämme.

Tästä on keskusteltu jopa leikkipuistoissa, yms. Koko ajan. Asukkaat täällä vastustavat rakentamista.

Miksi intät? Mielipiteitä on monia ja sanonpahan vain, että rakentamista vastustavat ovat huomattavasti kovaäänisempiä kuin me rakentamisen kannattajat ja siksi sinulla voi olla mielikuva siitä, että "kaikki vastustavat." Ja sitten tuo identiteettipuoli... Perheestäni kukaan ei koe lentokenttää miksikään identtikysymykseksi. Ihan hassu ajatus. Aika aikaansa kutakin, ja nyt on niin, että aika on ajanut pahasti ohi Malmin lentokentästä.

Ja juuri muuten Hietakummun joulujuhlassa aiheesta kahvipöydässä puhuttiin ja meistä valtaosa, jos nyt ei suoraan kannattanut, niin ainakin ymmärsi Helsingin perustelun lakkauttaa kenttätoiminta ja rakentaa asuntoja alueelle. Meitä oli pöydässä neljästä eri malmilaisesta perheestä ihmisiä.

Vierailija
209/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista propellivollottajille. Juna meni jo!

Vierailija
210/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malmin kentän vieressä on yksi Suomen pisimpiä siltoja, Tattarisuon silta. Siinä on myös tuhansia paaluja kilometrien matkalla.

Meinaavatko mielenosoittajat sulkea myös Lahden moottoritien?

Autoilua pitäisi rajoittaa, tik, tik, tik, tok, greetan kello käy. Tuskin enää Helsinkiin tehdään uusia sisääntulo moottoriteitä, jaatuihan tuo keskystatunnelikin, onneksi! Olemassa oleva Infra riittää. Malmin lentokenttä toimii hyvänä sähkö lentokone koulutus ja kehittämistä keskuksena....

Aivan totta - heti kun maksatte siitä käyvän hinnan.

Sille jättimäiselle hiilijalanjäljelle, jonka pohjanvahvistus aiheuttaa, ei voi laskea hintaa.

Aikamme loppuu kesken, ilmakehän aika.

Vierailija
211/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan samat mielenosoittajat valittavat ettei helsingissä ole tarpeeksi asuntoja

Vierailija
212/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisten Helsinki^

Vierailija
213/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malmin kentän vieressä on yksi Suomen pisimpiä siltoja, Tattarisuon silta. Siinä on myös tuhansia paaluja kilometrien matkalla.

Meinaavatko mielenosoittajat sulkea myös Lahden moottoritien?

Autoilua pitäisi rajoittaa, tik, tik, tik, tok, greetan kello käy. Tuskin enää Helsinkiin tehdään uusia sisääntulo moottoriteitä, jaatuihan tuo keskystatunnelikin, onneksi! Olemassa oleva Infra riittää. Malmin lentokenttä toimii hyvänä sähkö lentokone koulutus ja kehittämistä keskuksena....

Aivan totta - heti kun maksatte siitä käyvän hinnan.

Sille jättimäiselle hiilijalanjäljelle, jonka pohjanvahvistus aiheuttaa, ei voi laskea hintaa.

Aikamme loppuu kesken, ilmakehän aika.

Nyt puhuu ilmailija!

Oh the irony...

Vierailija
214/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukkaat vain pelkäävät että oman asunnon arvo laskee jos viereen rakennetaan paljon asuntoja, ei heitä tippaakaan muuten se kenttä kiinnosta

Vierailija
215/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talin Golfkenttä olisi hyvä alue rakentaa uusi 25000 asukkaan kaupunginosa. Olisi ratikka 4 jo valniina, merinäköalat, lapsille hiekkarannat.

Golfkentän alueelle olisikin hyvä saada asuntoja, joskaan ei sinne Helsingin kaavoitusperiaatteilla 10000 uutta asukasta enempää mahtuisi. Varsinainen pointti on kuitenkin se, että MINNEKÄÄN ei voi uutta rakentaa ilman että joku urputtaa, Malmi on tästä äänekkäin esimerkki.

Taliin 25000 asukasta, tornitaloja, korkealle, tiiviimpää, se on ekologisempaa. Näköalat talliinaan.

Kenttä kannattaa säästää.

Vierailija
216/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitten höpöttäjien strategia pyörii juuri tuon enemmistökuvitelmansa ympärillä. Asiat päätetään vaaleilla valittujen edustajien toimesta eikä tilatuilla ”gallupeilla”.

Vierailija
217/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne asuntojen hinnat laske. Päinvastoin.

Asukkaat vain pelkäävät että oman asunnon arvo laskee jos viereen rakennetaan paljon asuntoja, ei heitä tippaakaan muuten se kenttä kiinnosta

Vierailija
218/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelosen ratikka ei yllä edes lähelle sitä, mihin Talin gofkenttä päättyy. Se rajoittuu Munkkivuoreen, Talin alueeseen ja Pajamäkeen. Nelonen kulkee Munkasta - siis Munkkiniemestä.

Sekoitat nyt Koneen puiston golfkenttään. Koneen puistohan alkaa siitä nelosen päättäriltä ja jatkuu sinne Talin asuinalueelle saakka. Golfkenttää se ei ole.

Toki golfkentän liepeiltä pääsee Munkkivuoren busseihin ja Pajamäen päässä pienellä kävelyllä 14 ja 59 päättärille. Mutta ratikkaa se ei ole millään tavalla lähellä. Tai ei lähempänä kuin vaikka Munkkivuori on nelosen ratikkaa.

Golfkentällä on yhdestä kohtaa merinäköala, mutta Tali on rakennettu jo siihen kohtaan.

Hiekkaranta? Edelleen Talin kohdalla on lietteinen kaislaranta ja sen jälkeen pieni allas, jonka Turunväylä erottaa Tarvon lahdesta.. Jota ei ole ruopattu niiden vuosikymmenten aikana, jolloin Talin asuinalue on ollut olemassa. Miksiköhän? Muualta  golfkentältä ei ole merinäköalaa. Se rajoittuu entiseen kaatopaikkaan, jätemäkeen ja mätäojaan. Jätemäen päälle ei kukaan halua rakentaa ja lapsuuden siellä asuneena, en todellakaan ihmettele yhtään.

Toki alue on kiva ja viehättävä, alueena ulkoilumaasto alueen asukkaille. Mutta kai se on pakko saada täyteen betonikerrostaloja.  Tosin Mätäoja taitaa olla suojeltu alue, jätemäelle ei kukaan halua rakentaa ja Talin asuinalue jo on. Iso osa siitä, mitä ihmiset kuvittelevat golfkentäksi, on itse asiassa Talin urheilupuistoa ja Koneen puistoa. 

Vierailija
219/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää mitä lystäätte.

Vierailija
220/471 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironista on myös se että drone-harrastajat kuuluvat nykyään Suomen Ilmailuliitto SILiin.

POINTTI: Droneilla ei ole mitään asiaa lähellekään lentokenttiä.

Monet nuoret ilmailunharrastajat ovat nimenomaan drone-harrastajia, aivan kuten nuoruudessani olivat kaltaiseni lennokin rakentajat. Jotain ilmailusta vuosikymmenten aikana ymmärtäneenä; nolottaa tuo Malmin yhdistyksen toiminta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi