Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet
itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.
Kommentit (2561)
Menin terveyskeskukseen kovan toispuoleisen vatsakivun takia. Hoitaja oli kyllä ymmärtäväinen ja kuunteli, mutta mennessään takahuoneeseen kysymään lääkäriltä neuvoa, kuului sieltä miespuolinen ääni: SANO SILLE ETTÄ OTTAA BURANAA! Hehheh. Ei paljon naurattanut.
Vierailija kirjoitti:
Menin terveyskeskukseen kovan toispuoleisen vatsakivun takia. Hoitaja oli kyllä ymmärtäväinen ja kuunteli, mutta mennessään takahuoneeseen kysymään lääkäriltä neuvoa, kuului sieltä miespuolinen ääni: SANO SILLE ETTÄ OTTAA BURANAA! Hehheh. Ei paljon naurattanut.
Jos aina määrää buranaa, kyllä se joskus sattuu oikeaankin...
Polvilumpio luiskahti pois paikoiltaan, ja tietysti turposi polvi ja osa säärtä ja päätin et täytyy näyttää lääkärille.Oli kyllä väärä päätös, semmone tyttö siellä istui ja odotti minua, tutki ja sanoi Sinulla on jalkasilsa,.Päätti et kirjoittaa reseptin silsaan, sanoin ei kiitos, sinne jäi raapustamaan reseptiään.Asia kyllä sit hoitui kyllä ihan hyvin.
Menin aikoinani verikokeeseen. Heti kun olin ilmoittautunut, hoitaja kutsui sukunimellä. Ihmettelin että kylläpäs oli nopeaa toimintaa ja menin hoitajan luo, joka ohjasi minut vessaan ja kysyi onko minulta aiemmin otettu huumausaine testiä.. Hetken olin huuli pyöreänä jo pelkästään vessaan joutumisesta, tulinhan vain verikokeeseen joten mainitsin hoitajalle asiasta. Hän tarkasti henkilötunnuksen joka ei täsmännyt, eikä tietty etunimikään, selvisi että odotusaulassa oli toinen henkilö, jolla sama sukunimi, jonka vuorolla meikäläinen marssi sisään.. Kyllä hävetti.. Tämä nyt ei ollut mikään ihme diagnoosi, tuli vain mieleen tällainen aikoinaan sattunut kömmähdys 🤦🏼
Itsellä oli paha vaiva selässä, en voinut seistä paikoillani viittä minuttia kauempaa. Särky oli ihan helvetillinen. Työterveys syötti pillereitä, lopulta olin jopa kuntoutuksessa selän takia. Hyvä keikka sinällään, apua vain ei ollut. Sattumalta törmäsin ortopedisen osteopatian opiskelijaan kun menin hierontaan ja hän kiinnostui selästä. Kolme kertaa väänteli ja kääteli, sattuikin välillä niin maan perusteellisesti. Kas, selkä parani tuon vaivan osalta. Koululääketiede ei asiaa osannut auttaa.
Anopilla rauta-arvot tipahtivat, mitään muutosta ei ollut missään. Ravasi lääkärissä, aina sanottiin, että syö rautaa. Kerran sitten sattui venäläinen lääkäri, hän oli ensimmäinen joka kiinnostui, MIKSI veriarvot oli pielessä. Lähetti kokeisiin ja kas, syöpähän se suolistossa.
Moni lääkäri menee siitä mistä rima on matalin. Tämä kielii siitä, että ei haluta keskittyä koska ei ole aikaa. Rahaakin on rajoitetusti ja kaikessa pitää säästää.
Lisäksi on perin hassua, että kun valitin polvea työterveydessä, niin lääkäri olisi halunnut kuvauttaa sen. Työterveyssopimus ei sellaista tunne, joten pisti lähetteen sairaalaan. Samalla viikolla tuli kirje, että lähetettä ei hyväksytä, lähete pitää olla avoimelta puolelta. Eli, arvauskeskuksesta. Sieltä sanotaan, että mene työterveyteen..
Solisluu meni pois paikoiltaan, sitä koskaan laitettu paikoilleen.Olin sit päivän soutamassa sitä ei kestänyt,kipu oli kamala.,Menin tkh:n, siellä lääkäri tuumas et kyllä noilla kiloilla sattuu solisluuhun , ja mikä aika ironista tää täti oli vielä aika paljon lihavampi kuin minä.Apua ei tullut
Vierailija kirjoitti:
Menin aikoinani verikokeeseen. Heti kun olin ilmoittautunut, hoitaja kutsui sukunimellä. Ihmettelin että kylläpäs oli nopeaa toimintaa ja menin hoitajan luo, joka ohjasi minut vessaan ja kysyi onko minulta aiemmin otettu huumausaine testiä.. Hetken olin huuli pyöreänä jo pelkästään vessaan joutumisesta, tulinhan vain verikokeeseen joten mainitsin hoitajalle asiasta. Hän tarkasti henkilötunnuksen joka ei täsmännyt, eikä tietty etunimikään, selvisi että odotusaulassa oli toinen henkilö, jolla sama sukunimi, jonka vuorolla meikäläinen marssi sisään.. Kyllä hävetti.. Tämä nyt ei ollut mikään ihme diagnoosi, tuli vain mieleen tällainen aikoinaan sattunut kömmähdys 🤦🏼
Tietosuojavirhe! Ihan ensimmäiseksi on aina tarkastettava, että henkilö on varmasti se mikä pitää olla.
Nyt sinun tietoosi joutui toisen henkilön terveystietoja mitä ei olisi saanut tapahtua missään tapauksessa!!
Saneluiden mukaan mulla on dilatoiva kardiomyopatia, ei ole. Aika iso moka, jos tulisi sairauskohtaus.
Köyhä Insinööri kirjoitti:
Puolisoni astui vuosia sitten työaamun normaalien touhujen aikana ampiaisen päälle keittiössämme ja se pisti häntä jalkapohjaan. Hän sai siitä allergisen reaktion, jonka seurauksena jalka turposi nopeasti ja piti mennä lääkäriin sairauslomaa varten.
Lääkärinä oli ulkomaalaistaustainen mies. Hän oli tiukannut ensin pitkään, että "kenen ampiainen se oli?" "oliko se sinun ampiainen?" "oliko se naapurin ampiainen?". Ei meinannut mennä jakeluun millään, että amppari oli vaan amppari. Sitten hän oli naputellut tietokonetta useita minuutteja mutisten ja tuhisten koko ajan jotain.
Lääkärintodistuksen ja kipulääkereseptin hän oli läväyttänyt pöydälle, riipaisi todistukseen allekirjoituksensa ja noussut kätelläkseen puolisoni ulos. Onneksi puoliso katsoi lääkärintodistusta, siinä oli kirjoitettu kaksi päivää sairauslomaa ja syynä oli ollut "vakava krotiilin purema".
Silloinen esihenkilönsä oli ollut täysin huumorintajuton tiukkis, joten puoliso oli joutunut anelemaan uuden lääkärintodistuksen koska tämä krokotiilinpurema tuskin olisi mennyt läpi vaikka lapussa oli ollut lääkärin allekirjoitus. Uusi todistus muodostui kuulemma huomattavasti nopeammin ja syyksi oli kirjattu "myrkyllisen hyönteisen pisto tai purema". Tämä oli menny läpi töissäkin.
😂😂😂
Pitkään ollut polvikipua, rappusia en pysty kävelemään kohta ollenkaan. Seuraavaksi pitää hakea lääkärintodistus että saan asunnon minne pääsee hissillä. Mitään vikaa ei muka löydy. Joka kerta jankutetaan vaan että pitäisi laihduttaa. Joo tiedän että on ylipainoa kun painan noin 130kg mutta ei nyt kyse ole siitä vaan polvista.
Ehdotettiin kuntopiiriä. Että punttisalilleko menisin kipeitä polviani ja selkääni rikkomaan?
Idiootit. Yksityiselle menisin mutta ei ole rahaa siihen.
Köyhä Insinööri kirjoitti:
Puolisoni astui vuosia sitten työaamun normaalien touhujen aikana ampiaisen päälle keittiössämme ja se pisti häntä jalkapohjaan. Hän sai siitä allergisen reaktion, jonka seurauksena jalka turposi nopeasti ja piti mennä lääkäriin sairauslomaa varten.
Lääkärinä oli ulkomaalaistaustainen mies. Hän oli tiukannut ensin pitkään, että "kenen ampiainen se oli?" "oliko se sinun ampiainen?" "oliko se naapurin ampiainen?". Ei meinannut mennä jakeluun millään, että amppari oli vaan amppari. Sitten hän oli naputellut tietokonetta useita minuutteja mutisten ja tuhisten koko ajan jotain.
Lääkärintodistuksen ja kipulääkereseptin hän oli läväyttänyt pöydälle, riipaisi todistukseen allekirjoituksensa ja noussut kätelläkseen puolisoni ulos. Onneksi puoliso katsoi lääkärintodistusta, siinä oli kirjoitettu kaksi päivää sairauslomaa ja syynä oli ollut "vakava krotiilin purema".
Silloinen esihenkilönsä oli ollut täysin huumorintajuton tiukkis, joten puoliso oli joutunut anelemaan uuden lääkärintodistuksen koska tämä krokotiilinpurema tuskin olisi mennyt läpi vaikka lapussa oli ollut lääkärin allekirjoitus. Uusi todistus muodostui kuulemma huomattavasti nopeammin ja syyksi oli kirjattu "myrkyllisen hyönteisen pisto tai purema". Tämä oli menny läpi töissäkin.
Ei saisi nauraa mutta repesin ihan tyystin siihen kenen amppari kyselyyn :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietosuojavirhe! Ihan ensimmäiseksi on aina tarkastettava, että henkilö on varmasti se mikä pitää olla.
Nyt sinun tietoosi joutui toisen henkilön terveystietoja mitä ei olisi saanut tapahtua missään tapauksessa!!
Enpä ole asiaa tuolta kannalta ajatellutkaan, olen vain pitänyt itseäni hölmönä, sillä tietooni tuli vain, että jollekin muulle jolla sama sukunimi oli määrätty kyseinen testi. Odotus aulassa oli ainakin 20 muutakin ihmistä, ei mitään tietoa kenelle heistä tämä testi lopulta tehtiin.
Väsymys, huimaus, paikallinen pääkipu, oudot hajuaistimukset ym. oireet johtuivat kuulemma lihavuudesta, koska isot rinnat aiheuttavat niskoihin kiristystä.
Oikea diagnoosit olivat epilepsia ja kasvain aivolohkojen välissä, syvällä pään sisällä. .Onneksi hyvälaatuinen ja poistettavissa - joskin sairaseläkkeelle jouduin jäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli pitkään kestänyt ihan järjetön yskä, että välillä tuntui, että yskin keuhkot ulos, niin lääkäri vaan sanoi, että yskimisestä voi tulla tapa ja yritä olla yskimättä. Lisäksi sanoi, että näytän alakuloiselta. No, pitäskö näyttää iloiselta, kun tulet kipeänä lääkäriin klo 7 aamulla ja lääkäri vaan viisastelee. Ei välttämättä yskittänyt just sillä hetkellä kun siellä lääkärillä olin. En kyllä mene enää mielelläni yskästä lääkäriin tai muutenkaan. Se on aika yleistä, että lähden sieltä tyhjin käsin ja tunnen itseni typeräksi, että edes kävin. Ei koske ainoastaan tk-lääkäreitä vaan yksityisellä vielä pahempaa. No, mitä nyt särkylääkettä tai muita epämääräisiä kalliita lääkkeitä kirjottavat silloin kun niitä vähiten kaipaisit. Töihin vaan vaikka et kunnolla kävelisi. Sitten kun haluat lääkkeen johonkin vaivaan niin ihan varmasti et sitä saa vaikka kuinka kerjäät ja anelet. On kyllä lääkärin ammatin arvostus pudonnut mun mielessä. On toki mukavia ja fiksujakin lääkäreitä ollut molemmilla yleisellä ja yksityisellä, mutta harvemmin ne jää mieleen. Enempi mieleen jää se kun päin naamaa nauretaan ja lähden vihaisena ovet paukkuen ulos.
Jos tyhjin käsin lähteminen lekurin luota yleistä sulle, niin joko et osaa esittää asiaasi,tai sitten sitä asiaa ei ole .
Kannattaa laittaa paperille kaikki asiat aina ennenkuin menee.
Sitäpaitsi on ihan totta, että yskimisestä voi tulla tapa. Itse olen huomannut sen ihan itsekseni, ilman lääkäriä. Minulla oli keuhkokuume muutama vuosi sitten ja sen jälkeen joka flunssasta meinaa jäädä yskä "päälle". Siis olen muuten terve, mutta yskittää, yskittää, yskittää.
Menee ohi sillä, että puree hammasta ja yrittää aina pitkittää sitä yskäisynväliä. Muutamassa päivässä loppuu, kun muistaa tuon, että aina ei ole pakko yskäistä kun yskittää, ei se mikään aivastus ole se yskä.
Hermosto ilmeisesti vaan jotenkin herkistyi keuhkokuumessa tuolle yskimiselle.
Cocillana auttaa myös, koska nimenomaan poistaa sen yskäisyrefleksin, mutta se sisältää etyylimorfiinia joten on aikamoinen knokkauslääke.
"Sun täytyy nyt vaan antautua levolle", sanoi erikoislääkäri vastaanotollaan. Noin neljätoista kertaa. Diagnosoituaan kroonisen väsymysoireyhtymän.
Pitää myös vältellä stressiä, koska se pahentaa oireita.
Hieman jäi epäselväksi, miten toteutan nuo kaksi ohjetta, kun sairaslomaa ei saa, kuntoutusta ei saa, yhtään mitään ei saa, hoitosuhdetta ei ole, vaan tyhjän päälle jätetään yksin ihmettelemään.
Toki olen kiitollinen siitä, että kaikki ALSin, MS-taudin ja Parkinsonin kaltaiset on suljettu pois. Ja siitä, että ei tarvitse syödä mitään lääkkeitä joiden tehosta ei edes ole näyttöä -turhia lääkkeitä tyrkyttävistä lääkäreistä on riittämiin kokemusta.
Mutta kertokaa ihmeessä, miten välttelen stressiä ja antaudun levolle samalla, kun elämän ilmeisesti pyhällä hengellä suunnattomassa epävarmuudessa ilman mitään tukea tai apua muilta kuin perheeltä ja sukulaisilta (joita onneksi on, kaikilla ei ole)?
Ei auttanut edes työterveys. Ei antanut lääkärille aikaa. Kotiin kolmeksi päiväksi. Olikin keuhkokuume..meni luotto sinnekkin. Yksityinen otti todesta.
No ei nyt varsinaisesti lääkärin diagnoosi mutta joskus yläasteella terveydenhoitaja hämmästeli miten kylmät varpaat mulla oli kun näytin tarkastuksessa kipeää jalkaa ja antoi ohjeeksi pitää villasukkia :D
Menin paikalliseen terveyskeskukseen ihottuman vuoksi. Lääkäri tutki hetken ihottumaa ja totesi huonolla suomenkielellö että Ehkä se on ihottuma, sinun täytyy laittaa rasvaa. Lähdin kotiin kortisonirasva reseptin kanssa, ja kyllä.. olin jo koittanut kyseistä rasvaa ihottumaan eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Lopulta ihotautien erikoislääkäriltä sain diagnoosiksi psoriasiksen.
"Voit etsiä lisää tietoa Googlesta" :D -todellinen lause lääkärin suusta
🤣🤣🤣🤣