Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet

Vierailija
28.12.2019 |

itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.

Kommentit (2561)

Vierailija
1141/2561 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin työterveyslääkäriin koska silmä valutti vettä ja rähmi. Lääkärin mielestä minulla oli kuivat silmät ja käski ostaa apteekista siihen tarkoitettuja tippoja. Tein niin, mutta vaiva ei osoittanut paranemisen merkkejä. Kolme päivää myöhemmin silmä ei meinannut pysyä auki. Menin uudelleen ja sillä kertaa sain antibioottitipat ja kaksi päivää sairauslomaa. Vannotti vielä, että jos seuraavana päivänä tunnen itseni työkykyiseksi, pitää mennä töihin. Edellisestä sairauslomapäivästä oli kulunut yli 7 vuotta, joten en ollut ammattisairastaja. Silmä alkoi pysyä auki vasta seuraavana iltapäivänä, joten en mennyt töihin.

Vierailija
1142/2561 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.

- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?

Kuka menee flunssan takia lääkäriin?

Naiset. Jotka käyttävät julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla miehiä enemmän vuosittain. 

Ai pitäisikö olla käymättä neuvolassa ja synnyttää kotona miehen kanssa tehty lapsi? Ne kulut on kyllä ihan puoleksi miehen kuluja.

Jännästi kaikki maailman ihmiset myös Suomen kaikki miehetkin on tehnyt luoja eli nainen. Tokihan siitä ei saa tulla mitään kuluja yhteiskunnalle jolle naiset maksaa veroja. Tehkää ......tana veronmaksajia muuten yhteiskunta on ongeimissa mutta älä ........tana nainen käytä yhteiskunnan varoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/2561 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Mitä teet työksesi” kysyi tk-lääkäri 8vuotiaalta tyttäreltäni 😆

Vierailija
1144/2561 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri alkoi kysellä 11v tytäreltäni poikakaverista ja seksielämästä, luuli pissatulehdusta kai sp-taudiksi. Kun raivostuin änkytti, että olin luullut tytön olevan 15v! "Hän on niin pitkä"..

Vierailija
1145/2561 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisällä oli helvetillinen päänsärky. Terveyskeskuksesta olivat lähettämässä kotiin ja sai käskyn syödä Buranaa. Minun isäni oli mukana ja sanoi hoitohenkilökunnalle, että tämä mies ei kuulu kotiin. Onneksi uskoivat, sillä papalla todettiin aivoverenvuoto ja aika kiireellä vietiin sairaalaan.

Muitakin tapauksia on. En luota terveyskeskuksen osaamiseen enää lainkaan.

Vierailija
1146/2561 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reuma oli paniikkihäiriö kun oksentelin kivusta viikottain ja pulssi oli koholla jatkuvan tulehduksen takia.

Vierailija
1147/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa lääkäri vaan voivotteli korkeita verenpaine lukemia.

Menin yksityiselle sain verenpainetauti diagnoosin ja lääkityksen.

Vierailija
1148/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksessa lääkäri vaan voivotteli korkeita verenpaine lukemia.

Menin yksityiselle sain verenpainetauti diagnoosin ja lääkityksen.

Laihdutat ja opettelet elämään oikein niin et tartte lääkettä mitä terkkari ei määrännyt edes

Vierailija
1149/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nännipihojen iho rikki ja hyvin tulehtunut imetyksen myötä, ohje oli käyttää lanoliinia ja rintakumia! 

Vierailija
1150/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui minulle teininä, mutta vieläkin muistan. Olin kaatuessani selälleni ottanut kädelläni vastaan, käsi jäi siis selän ja maan väliin. Kauheat kivut heti. Lääkärissä pyydettiin nostamaan kättö ylös, en saanut edes suoraan eteen kun valahti hervottomasti alas. Lääkäri lähetti kotiin, pientä lepoa ja kyllä se siitä. Viikon burana kuurin ja käden, jota ei voinut vieläkään nostaa, jälkeen menin oma lääkärille ja hän käski röngteniin. Selvisi, että olkaluu oli murtunu, siis luu kyynärpään ja olkapään välistä. Kohtaa ei voi kipsata joten sain normaalia tujumman kantositeen. Onneksi oli kesäloma, sillä kädellä ei voinut kirjoittaa, vaikka murtuma ei kämmenessä ollutkaan- sormilla vähänkin puristaminen oli kivuliasta.

Vierailija
1151/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä hyviä kokemuksia terveyskeskuksen lääkäreistä saanut hoitoa vaivoihin ja hyvää hoitoa Haaparannan terveyskeskuksesta

Vierailija
1152/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein 1,5 vuotiaan terveyskeskukseen kun ripuloi ja lopetti juomisen. Oli oksennellut jo 3 päivää. Sain kehoituksen mennä takaisin kotiin ja jos vielä viidennen vuorokauden jälkeen oksentelisi ja ripuloisi, sain kehoituksen tulla takaisin.

No, menin suoraan päivystykseen ja lapsi joutui välittömästi nenämahaletkuun ja tippaan. Emme kuulemma tulleet hetkeäkään liian aikaisin, ts lapsi oli hengenvaarassa.

Mulla vähän vastaava kokemus, mutta 3kk ikäisellä vauvalla. Lääkäri jopa punnitsi vauvan vaippa täynnä tavaraa, ja sen mukaan arvio painon muutoksen/ kuivumisen. Ei toimenpiteitä. Yksityisen kautta sitten osastolle tiputukseen. Rota virus oli syynä.

Vierailija
1153/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fisteliin määrätty antibioottikuuri kahteen kertaan, myöhemmin työterveydessä lääkäri osasi laittaa lähetteen eteenpäin ja leikattiin. Meni tosin sit IBS aivan vituilleen niiden kuurien takia.

Opiskeluaikana päätä oli särkenyt kolme viikkoa putkeen. Olin kärsinyt päänsärystä aikaisemminkin mutta mitään diagnoosia ei ollut. Tk-lääkäriä ei kiinnostanut selvittää päänsäryn syytä, mutta olisi määrännyt jatkuvan masennuslääkityksen mielellään kyllä. Myöhemmin paljastui yksityisellä ihan migreeniksi ja oikeilla lääkkeillä, joita ei tarvitse syödä koko ajan ja ehkäisyn vaihdolla elämänlaatu parani huomattavasti.

Vierailija
1154/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen korvatulehdus diagnosoitiin pissatulehdukseksi. Meni vissiit päät sekasin.

Vierailija
1155/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaan tota ....lääkettä . Ihan sekaisin . Näitä kokeillaan tota lääkkeillä on moni jo kuollut . Tuttava sai kokeillaan tota verenpainelääkettä , sanoi että kauheet sivuoireita ja kuoli . Ei olisi pitänyt kokeilla .

Vierailija
1156/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin lääkäriin pitkään jatkuneiden vatsakipujen takia. Otettiin verikokeita ym, sitten lääkäri päätti, että tämä on maha-suolikanavan haavauma ja sain lääkkeet siihen.

Verikokeiden tulosten tultua lääkäri soitti, että voisin lopettaa lääkkeiden syönnin, ei olekaan haavaumaa, on keliakia....

Vatsavaivoista yli 20 kärsinyt, on parit suolentähystykset, ei keliakiaa, mutta 1-1,5 ruokailun jälkeen vatsaa vääntää ja kipristää. Tämän viimainitun takia meni arvauskeskukseen, kerroin, että olen myös "läpipasko", eli aamulla otettu diapeteskapseli tulee aamiaisen kanssa pihalle turvonneena ennen puoltapäivää. No, eihän sellainen ole mahdollista, ei! vaikka itse näin sen joka päivä pöntössä kellumassa! Sain lähetteen Acutaan maksa- ja haimatulehdusepäilyn vuoksi :-D. Ei ollut! sanoin lekurille, että tiesin sen ilman tutkimustakin!

Omahoito: en syö enää lääkkeitä, en usko koko diapetekseen (sokeriarvot kunnossa), eikä niitä kapseleita kannata ostella, kun eivät kerran pysy sisällä ja ehdi vaikuttaa. Syön puolet pienempiä ruoka-annoksia kuin ennen, vaikkeivat ne aiemminkaan suuria olleet (kiinalaisen take away-annoksesta riitti kolmelle päivälle). On mennyt usko arvauskeskuksen kandeihin/lekureihin. Piipaa-auto saa hakea suoraan ruumishuoneelle.

Vierailija
1157/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. Keskus hammaslääkäri ei millään anna reseptiä kun ikenessä on tulehdus mutta heti kun meni yksityiselle sai reseptin 2 viikon antibiootti ja parani täysin . Kyllä bakteeritulehdus paranee ja sukupuolitaudit lääkkeillä . Millä muuten . Ne joilla on vaivoja voi ostaa apteekista satiaslääkkeet ihottumien syynä voi olla ne . Joskus matokuuri auttaa vatsavaivoihin . Ulkomailla saa heti lääkkeet vaiva kun vauva . Parasiitit on yleisiä .

Vierailija
1158/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin olen joutunut lääkärissä käymään, joka kerta ollut jotain vakavaa, esim keuhkokuume. Olen aina mennyt terkkariin ja saanut hyvää hoitoa.

Vierailija
1159/2561 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lääkekuuri kirjoitti:

Terv. Keskus hammaslääkäri ei millään anna reseptiä kun ikenessä on tulehdus mutta heti kun meni yksityiselle sai reseptin 2 viikon antibiootti ja parani täysin . Kyllä bakteeritulehdus paranee ja sukupuolitaudit lääkkeillä . Millä muuten . Ne joilla on vaivoja voi ostaa apteekista satiaslääkkeet ihottumien syynä voi olla ne . Joskus matokuuri auttaa vatsavaivoihin . Ulkomailla saa heti lääkkeet vaiva kun vauva . Parasiitit on yleisiä .

Se tk.hammaslääkäri teki juuri oikein. Ientulehdus johtuu hammaskivestä, mikä taas johtuu plakin kovettumisesta, eli huonosta harjauksesta=plakin poistosta=bakteereista ientaskuissa. Eli hoitona hammaskiven poisto ja parempi suuhygienia. Toki se tulehdus hoituu antibiootilla, mutta se ei poista tulehduksen syytä!

Anoppi ruinaa=vaatii aina hammaslääkäriltään ab-kuurin ja suu haisee kuin mätä made!

Vierailija
1160/2561 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli yksin työpaikallaan ruokatauolla. Hän meni hakemaan jotain rakennuksen varastona toimineesta autotallista. Siivoojalta oli jäänyt lattialle hieman saippuavettä, johon äitini liukastui ja lensi selälleen kivilattialle. Hän makasi jonkin aikaa puolitajuissaan näköihäiriöitä silmissään, kunnes olo parani sen verran, että hän sai noustua. Äiti soitti terveyskeskukseen, selitti tilanteen ja kysyi pitäisikö tulla tarkastettavaksi. Hoitaja sanoi puhelimessa ivallisesti, ettei tänne tarvitse turhaan tulla. Äidillä oli pitkään hirveitä päänsärkyjä ja huimausta. Paljon myöhemmin äiti oli lääkärissä muissa asioissa. Hänestä otettiin jotain kuvia, joita katsoessaan lääkäri ihmetteli äidilleni, että mikä tämä takaraivossa oleva lievä, parantunut kallonmurtuma on? Mikset ole käynyt vastaaotolla?

Menin terveysasemalle valittamaan tuskallista alapääkipua. Lääkäri ei edes tutkinut mitään, vaan naureskeli että sinulla on kipu korvien välissä (suora lainaus). Menin gynekologille, joka totesi hiivan.