Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet

Vierailija
28.12.2019 |

itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.

Kommentit (2561)

Vierailija
2301/2561 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni käännytettiin lauantaina päivystyksestä kotiin. Maantaina ambulanssilla sairaalaan. Keuhkokuume. Oli jo viikonloppuna hyvin sairas, mutta silti lääkärit pesivät käsiään asiasta että ei siellä lauantaina vielä mitään ollut ja kotiuttaminen oli oikea päätös.

Vierailija
2302/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas tuon toisen ketjun innoittamana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämentykytys ihan normaalia, kuuntelin tuota 30v. Sitten iski paha kohtaus ja se saatiin ekg-käyrälle. 1.5kk ja olin sairaalassa katetriablaatiossa synnynnäisen rakennevian vuoksi. 

Vierailija
2304/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei hoideta. Minusta outo juttu. Ajetaanko sairaskuluvakuutusta kaikille? Fysiatri nuori sanoi ei osaa auttaa vaikka minulla epäilynä hermopinne. Miten pystyn kuntoutumaan jos ei lääkäri tee diagnoosia? Aika mahdoton juttu.

Lääkäri vetelee 15 tonnia ja minä en pysty edes omt terapiaa kustantamaan. Hienosti menee asiat terveydenhoidossa.

Vierailija
2305/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen yskä, lääkärin ohje: pane jalkapäähän sängyn jalkojen alle kirjat. Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
2306/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamatta "ruhjeet paranevat ajallaan". Hoidoksi Voltaren-geeliä. Jalka oli polvesta alaspäin musta ja kaksi kertaa normaalin kokoinen. Kävin sitten yksityisellä kuvauttamassa ja kipsauttamassa murtuman.

Vierailija
2307/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt edes lääkäriin vaan terveydenhoitajalle, vaikka kerroin kuumeen sahanneen 37 ja 39,5 asteen väliä jo usean päivän ajan (normilämpötila alle 36), vatsa oli ihan sekaisin ja olin ollut matkalla Puolassa, tauti oli alkanut jo siellä. "Nyt lämpö on 37,3, ei tää ole paha. Mene kotiin lepäämään, sullahan on lomaakin".

Neljän päivän päästä yksityiselle, joka oli heti todella närkästynyt, ettei musta oltu julkisella puolella otettu mitään testejä. Hän testautti; kampylobakteeri, joka voi aiheuttaa kroonisen reuman jälkitautina. Mulla vielä ilmeisen pahana, koska kun lääkäri soitti tuloksia, hän käski mun mennä ihan välittömästi apteekkiin hakemaan lääkkeet. Farmaseuttikin totesi "Oho, nyt olet todella vahvat antibiootit saanut!"

Vierailija
2308/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nilkka nyrjähti, hoidoksi voinsyönnin lopettaminen.

Vierailija
2309/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaus ja siitä johtuva kurkkukipu. -Voisit laihduttaa kaksoisleuasta.

Hoikka ruumiinrakenne.

Vierailija
2310/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohonneet valkosoluarvot johtunee tupakanpoltosta. Kas kun ei muilla tuntemillani tupakoitsijoilla ole kohonneet. 

Vierailija
2311/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset lähtivä tuppoina päästä. -Oletko vaihtanut shampoota tai värjännyt hiuksia? Seuraavana päivänä lähdin sairaalaan ja olikin verenmyrkytys ja luuydinlama.

Vierailija
2312/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen terveyskeskus on ihan vitsi. Hyvänä esimerkkinä meillä kuukauden sisällä tapahtunut:

Ensin loukkasi esikoisemme, urheillessaan. Meni tk- päivystykseen, siellä otettiin rtg ja todettiin jalassa kaksi murtumaa, kipsattiin samantien ja 6 viikon päästä olisi eka kontrollikuvaus. Ihmeteltiin kun esikoinen sanoi viikon kuluttua ettei jalkaan satu yhtään vaikka astuisi sillä kipsistä huolimatta. Mentiin yksityiselle joka otti uudet kuvat ja vertasi niitä tk:n kuviin, kummassakaan ei murtumaa, kipsi pois ja rasitus oman voinnin mukaan. Kyseessä venähdys.

Sitten kuopuksemme kaatui ulkona ja polvi vääntyi. Ei kyennyt astumaan sillä, jalka ei kestänyt yhtään. Tk:ssa kuvasivat ja kääntelivät, ei mitään vikaa ja astumaan vaan jalalla normaalisti, ei ole mitään vikaa. Taas mentiin myös yksityiselle, joka näki jalasta heti että ristisiteet menneet, kääntelyissä vahvistui. Leikkaus kiireellisesti.

Vierailija
2313/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin näyttämään murtunutta pikkuvarvasta, lääkäri huomasi jalkapohjassani "luomen". Tähtäsi tähän "luomeen" oikein valolla ja tuumasi että varaa lähtiessäsi aika luomen poistoon kun on kohdassa jossa "luomi" joutuu hankaukseen. Ihmettelin kovin ettei siinä kyllä luomea ole aiemmin ollut. Eikä ollut nytkään, vaan kotiin päästyäni  rapsutin tämän "luomen" pois. 

Vierailija
2314/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan kävin lääkärissä kovissa selkä säryissä ,olin aivan kippurassa siellä niin lääkäri totesi että kevät hangille vaan hiihtelemään.Minä tyttö totesin että eihän mulla vi,,,uinti oo ees suksia ja lähdin pois.

Vierailija
2315/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kauhein moka on pysyvään vammautumisen tai kuolemaan johtava hoitovirhe. Mutta lääkärit ovat  viimeisen päälle suojattuja vastuusta tapahtuneesta hoitovirheestä. Ihan ymmärrettävää. Lääkäreitä ei olisikaan, jos kaikesta joutuisi vastaamaan oikeudessa. (No, tää ei nyt liittynyt hauskoihin diagnoosehin tai hoito-ohjeisiin).

Vierailija
2316/2561 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani 5-vuotta oli kova yskä ollut pidempään, valittelin sitä lääkärille. Hän sanoi, että yskä kuuluu miehen elämään. 

Jälleen uusi reissu lääkärille, oli lääkäri onneksi vaihtunut. Hän lähetti labroihin ja todettiin hinkuyskä.

Vierailija
2317/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä on tehnyt valituksen?

Vierailija
2318/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löin pääni tapaturmassa. Hiukan siitä alkoi päänsäryt. Soitin ajanvaraukseen ja menin lääkärille. Ihmettelin lääkärin kummia kysymyksiä ja muita juttuja. Sitten kysyin onko tässä mitään järkeä? Selvisi että minut oli lähetetty psykiatrille ("päässä vikaa").

Oli jo kirjoittamassa lähetettä tarkkailujaksolle kun olin hakemassa röngtenaikaa

Vierailija
2319/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoksella kolme lääkäri ei huomannut että lapsi oli väärässä tarjonnassa (pää oli kyllä alaspäin mutta naama väärään suuntaan). 10 h yritettiin käynnistää synnytystä. Vuoro vaihtui 5 min sen jälkeen leikkaussaliin ja sektio.

edell kätilön ja lääkärin mukaan "nykyäidit ei halua synnyttää"

Lääkäri sanoi että jos ois ootettu vielä puol tuntia, sekä äiti että lapsi ois kuolleet.

myöhemmin tuotiin paperit joissa faktat oli kirjoitettu uudestaan. Äiti (joka oli ns.pihalla) allekirjoitti.

Vierailija
2320/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri käski yskimään. Yskin käskystä.

Käski yskimään lisää. yskin taas.

Diagnoosi: Yskä.