Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet
itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.
Kommentit (2561)
"Vastasin että en kävele käsilläni ja miten paino vaikuttaa olkavarteen. Ei vastannut, tosi töykeä ja mieliinpainuva ylimielinen asenne."
Tuollaisella asenteella olet saanut huonoa palvelua varmaan muuallakin. Et ole vielä ymmärtänyt peiliin katsoa noin kuvainnolllisesti tai ihan kirjaimellisesti ?
Käyn yleensä yksityisellä. Yleensä vielä erikoislääkärillä, vaikka asia olisikin aika yksinkertainen. Heillä on niin isot palkkiot että jaksaa vaikka teeskennellä ystävällistä sen vastaanoton ajan siitä hinnasta. Esim korvakivussa menen aina korvalääkärille. Viimeksi ei ollut edes tulehdusta mutta hyvä kun tuli tarkastettua. Maksan mielelläni 200 euroa siitä että ei heti ensimmäiseksi vaan ylimielisesti todeta että "se on vaan flunssa, ei tarvita mitään hoitoa, lähde kotiin sairastamaan" vaan lääkäri viitsii kuunnella ja tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Tk-lääkäri: toi on vaan joku harmiton pikku flunssa.
Todellisuus: kuukausi vuodelepoa, koska kaikki korona oireet mukaan lukien hengenahdistus (hengästyin kun kävelin jääkaapille), muutama kuukausi parantumisen jälkeen yths fyssarin neuvoilla tuolijumpan kautta kuntoon. Enkä koskaan päässyt korona testiin, koska eihän mulla mitenkään voinut olla korona.
No älä. Voi sitä käydä toisinpäinkin. Mulla epäiltiin koronaa ja jouduin ihan turhaan käymään testissä ja sitten vielä olemaan karanteenissa kunnes tulos, negatiivinen, tuli. Olis pitänyt kyllä heti tietää että ei ole koronasta kyse. Laitoin palautetta ko lääkärille, sekä klinikalle, joutaisi potkut antaa noin epäpätevälle!
Valitin lääkärille kivuista. Naureskeli että tuon ikäisillä kipuja pitää ollakin. Ei kysellyt enempää.
Kyselin lääkäriltä lukeneeni lehdestä että ovat keksineet uuden hoitomenetelmän. Eturauhaspotilaat voidaan hoitaa nyt kivuttomammin ja vähemmillä sivuvaikutuksilla kuin nykyisillä menetelmillä. Lääkäri vastasi että höpöhöpöjuttuja. Minä kysyin että ei kai ne toimittajat keksi omasta päästä näitä juttuja? No onhan se totta, mutta tämä lääke on niin kallista ettei näitä köyhille anneta. Näin lääkäri. Suoraa puhetta.
Tämmöisiä lääkäreitä meillä täällä Oulussa on.
Vierailija kirjoitti:
Valitin lääkärille kivuista. Naureskeli että tuon ikäisillä kipuja pitää ollakin. Ei kysellyt enempää.
Kyselin lääkäriltä lukeneeni lehdestä että ovat keksineet uuden hoitomenetelmän. Eturauhaspotilaat voidaan hoitaa nyt kivuttomammin ja vähemmillä sivuvaikutuksilla kuin nykyisillä menetelmillä. Lääkäri vastasi että höpöhöpöjuttuja. Minä kysyin että ei kai ne toimittajat keksi omasta päästä näitä juttuja? No onhan se totta, mutta tämä lääke on niin kallista ettei näitä köyhille anneta. Näin lääkäri. Suoraa puhetta.
Hyvä provo.
Kalliiseen lääkkeeseen saa yleensä KELA-korvauksen jos hoito on arvioitu aiheelliseksi ja että potilas siitä hyötyy. Joskus lausunto pitää saada erikoislääkäriltä. Mene sellaiselle niin asia selviää.
Toimittajat kyllä muuten keksii "omasta päästään juttuja". Yleensä ei terveysalan ammattilaisilta ole edes kysytty kannanottoa.
Todelliset terveysfaktat eivät kiinnosta ketään joten pitää saada otsikoista raflaavampia.
Esim " Miten voit pudottaa syöpäriskiäsi nopeasti? Lopeta tupakointi! " Luuletko että tällä uutisella myydään lehteä tai mainoksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä provo.
Kalliiseen lääkkeeseen saa yleensä KELA-korvauksen jos hoito on arvioitu aiheelliseksi ja että potilas siitä hyötyy. Joskus lausunto pitää saada erikoislääkäriltä. Mene sellaiselle niin asia selviää.
Toimittajat kyllä muuten keksii "omasta päästään juttuja". Yleensä ei terveysalan ammattilaisilta ole edes kysytty kannanottoa.
Todelliset terveysfaktat eivät kiinnosta ketään joten pitää saada otsikoista raflaavampia.
Esim " Miten voit pudottaa syöpäriskiäsi nopeasti? Lopeta tupakointi! " Luuletko että tällä uutisella myydään lehteä tai mainoksia?
Onhan toki lääkkeitä, joita ei ole vielä hyväksytty kelakorvauksen piiriin. Ystävällänikin on sydänlääke, jonka hän maksaa kokonaan itse.
Äitini meni tk:hon kun ei enää pystynyt kävelemään kaatuilematta, lääkäri syytti juopoksi.
Vasta kun päätyi äkillisen näönmenetyksen takia päivystykseen, tutkittiin kunnolla ja löytyi Ms -tauti.
"katotaanko tästä kirjasta yhdessä sopiva antibiootti lapsellenne"
Näin nais lääkäri meidän keuhkoputkentulehdus potilaasta. Tavallaan ymmärrän, toisaalta en.
"Kaksiosainen kohtu " olikin pieni myooma kohdussa ( yksityislääkäri )
Selkää särki kamalasti ja juoksutti koko ajan vessassa. Olin 15vuotias joten äiti vei minut lääkäriin ,mutta ei tullut mukaan huoneeseen. Lääkäri sitten totesi että sinulla on kuukautiset alkamassa ! Ei kuunnellut kun sanoin niiden loppuneen viikkoa aiemmin. Lähdin kotiin "katsomaan kivaa elokuvaa ja syömään suklaata"kuten lääkäri kehotti.
Aamulla oli pönttö punainen ja kivut pahentuneet,eikun uudestaan lääkärille. Nyt vastassa oli eri lääkäri joka oli tyrmistynyt siitä ettei minulta oltu otetty edellispäivänä virtsanäytettä. Sain antibiootit ja virtsatientulehdus parani hitaasti mutta varmasti.
Otsalohkon gradus nelonen kasvain johtui alkoholi ongelmasta, koska meillä ei käytetä alkoholia.
Sydämen ympärille kasvanut lymfooma hoituu refluksi lääkkeillä.
Kaksi greipin kokoista syöpä kasvainta munuaisjohtimien ympärillä ja muualka, koko kropassa, paitsi aivoissa, oli mielikuvitus oire. Koska lääkäri ei kopeloimalla kasvaimia tuntenut, niin niitä ei ollutkaan.
Piian polvi yritti venäläislääkäri imeä ruiskuun polven nestettä onnistumatta, suositteli lähtöä venäjälle savihoitoon. Ruiskutti kortisonia ja sanoi myös nyt pääset tanssimaan.
En päässyt vaan vedin jalkaa perässäni viikon.
Ei ollut piian polvea vaan kierukka rikki ja nivelsiteet samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tk-lääkäri: toi on vaan joku harmiton pikku flunssa.
Todellisuus: kuukausi vuodelepoa, koska kaikki korona oireet mukaan lukien hengenahdistus (hengästyin kun kävelin jääkaapille), muutama kuukausi parantumisen jälkeen yths fyssarin neuvoilla tuolijumpan kautta kuntoon. Enkä koskaan päässyt korona testiin, koska eihän mulla mitenkään voinut olla korona.
Mihin tieto koronasta olisi kohdallasi johtanut?
Mielenrauhan? Koska siinä vaiheessa kun taudilla ja oireilla on nimi, pystyy edes hetken hengähtämään, koska saattaa jopa saada oikeaa hoitoa ja siedettävää kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt varsinaisesti diagnoosi, mutta...
Menin arvauskeskukseen hyvin epäilyttävältä näyttävän luomen vuoksi. Tuijotti sitä hetken ja oli, että "jaa, kai tuo kannattaa pois leikata". Yritti laittaa mulle varauksen leikkaukseen. Siinä hetken päästä sanoi, että ei ole vapaita aikoja, mutta otetaan suhun yhteyttä kun on. Se luomi oikeasti stressasi minua. Oli sellainen tosi tumma ja näyttänyt muuttuvan punertavareunaisemmaksi. Yli viikkoon ei kuulunut mitään. Soitin ja kyselin asiaa. Siellä joku tantta suurinpiirtein tiuski takaisin ja sanoi, että ilmoitetaan.
Pari päivää vielä odottelin ja sitten meni hermot ja varasin ajan yksityiselle. Ylihuomenna luomi oli jo leikattu. Oli onneksi hyvälaatuinen "ärjyluomi". Nuo pääsääntöisesti leikataan aina varmemmaksi vakuudeksi pois, koska näyttävät epäilyttäviltä.
Tästä on nyt kulunut joku viitisen vuotta. Vieläkään ei ole arvauskeskus ottanut minuun yhteyttä.
Useita vuosia sitten - olisiko n. 8 vuotta - minutkin laitettiin terveyskeskushammaslääkärille peruutuspaikkajonoon. Vielä ei ole kutsua kuulunut, mutta elän toivossa, että vielä jonain päivänä.
Jos hammaslääkäri laittaa peruutuspaikan, niin opinko myös taskuperuutuksen?
Sori 🙃
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa tänne hassuimmat itsediagnoosit ja miten sitten kävi!
Jälkikaihi ja jälkikaihi/viherkaihi. Molemmat olivat jälkikaiheja, mutta jälkimmäinen erosi aiemmin koetuista kolmesta eli siksi arvaus ei ollut varma. Hassua lähinnä siksi, että nämä kolmekymppisellä naisella. Toki näkö myös alle 0.5 oireilevassa silmässä eli julkisen kriteereistä molemmat täyttyivät.
84% ahtauma sepelvaltimossa ja työterveyslääkäri totesi iän ja ulkonäön perusteella, että minulla ei voi olla (oireista huolimatta) sepelvaltimotautia. Menin sitten yksityiselle ja heti passitus tutkimuksiin. Onneksi henki säilyi.
Munasarjasyöpä diagnosoitiin terveyskeskuksessa laktoosi-intoleranssiksi koska "vatsaa vähän turvottaa".
Kuulostaa että lähtötilanne jo huono,kun sai pahan koronan.