Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet

Vierailija
28.12.2019 |

itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.

Kommentit (2561)

Vierailija
2321/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin yks aamu ja olkapääni oli todella kipeä. En saanut edes käsivartta niin ylös että olisin voinut pukea takin tai pyöräillä töihin. Menin lääkäriin ja kerroin totuudenmukaisesti mitä oli tapahtunut (miksi valehtelisin?). Lääkäri vastasi, että: Ei voi pitää paikkaansa. 

No kesti varmaan kaksi vuotta ennen kuin tilanne oli jotakuinkin normaali. Nykyisin, 10 v tuosta, toinen olkapää on liikkumattomaksi kuin toinen. Syytä ei tiedä kukaan.

Vierailija
2322/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin yks aamu ja olkapääni oli todella kipeä. En saanut edes käsivartta niin ylös että olisin voinut pukea takin tai pyöräillä töihin. Menin lääkäriin ja kerroin totuudenmukaisesti mitä oli tapahtunut (miksi valehtelisin?). Lääkäri vastasi, että: Ei voi pitää paikkaansa. 

No kesti varmaan kaksi vuotta ennen kuin tilanne oli jotakuinkin normaali. Nykyisin, 10 v tuosta, toinen olkapää on liikkumattomaksi kuin toinen. Syytä ei tiedä kukaan.

Liikkumattomampi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri alkoi puhua  painonpudotuksesta kun olin kuudennella kuulla raskaana ja silmätulehduksen takia  terveyskeskuksessa. Mitenhän se paino liittyy silmään?!

Meni kyllä lääkäri vaisuksi kun tokaisin että mulla on laskettu aika syyskuussa. 

Vierailija
2324/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä on tehnyt valituksen?

Muistan tein eräästä terveyshenkilöstä valituksen potilasasiamiehelle. Pistin meilin liitteineen (mm.16 sivuinen doc) n.kl 8:00. 8:12 tuli vastaus ei aiheuta toimenpiteitä. Tämä siis Tampereella.

Vierailija
2325/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä "liikkumaton olkapää". Googlaa Frozen shoulder, ihan klassinen sellainen, tulee yleensä myös toiseen olkapäähän. Varsinaista syytä ei tiedetä, mutta hyvin yleinen vaiva. Ennen muinoin hoidettiin narkoosimobilisaatiolla (nukutuksessa tehdään väkisin liikuvaksi), mutta nykytieteen mukaan se ei nopeuta parantumista, vain  aika ja tulehduskipulääkkeet sekä fysioterapia voivat hiukan helpottaa.

Vierailija
2326/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kirjoitti:

Mitenköhän nää lääkärit aina viisastuu kun ne siirtyy tk:sta illaksi yksityiselle puolelle? Samat lääkärit toimii molemissa.

Tk:ssa ainakin evätään tutkimuksia ja hoitoa rahan vuoksi. Siellä on myös muita erikoisia tapoja, mitkä haittaa hoitoa. Ja myöskään kaikki ei tee yksityisellä iltatöitä.

Vierailija
2327/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua paskaa niin että tiedän että valehtelee ja on osaksi tietoinen rikoksista mitä tehty. Herää vaan kysymys,onko kaikista tietoinen nimittäin kun tässä useammasta terveydenhuollosta tehdystä rikoksesta,voikin olla hämäytyks3bä annettu joidenkin tietoon vaan osa jutusta ja luulevat se on se "jymu" juttuja ja salaisuus. Eivät tiedä että on vielä ihmeellisempi juttu. Se ei yksinkertaisesti voisi pysyä kovin hyvin salaisuutena,kun hyvin pienissä piireissä. Epäilen että terveyskeskustasollakqan kukaan tietää siitä. 

Niin että kun myhäilet sielläettä tiedät mistä kyse, tiedät todennäköisesti vain jostain osasta (jotka jo itsessään aiheuttä what efektin) joka hämää niitä vielä isompia juttuja. Ne minkä takia pitkin maailmaa seurataan. 

Vierailija
2328/2561 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitäpä juttuja ei pelkälle "lääkäri" status ihmiselle kerrota. 

Vierailija
2329/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin vanhoja edellisen työn työterveyden saikkulappuja, yhdestä oli vain osittainen kuva, diagnoosina Dol. cr. l. dx.

Mitä mahtaa tarkoittaa?

Vierailija
2330/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v lapsella

tk-lääkäri1: huulet paleltuneet (ahavoituneet), laita Bepanthenia.

Tk-lääkäri2: paha herpes, ei voi mitään.

Lopullinen dg: ALL (leukemia).

Vierailija
2331/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroonistunut sappikivitauti oli närästystä. Vielä senkin jälkeen, kun vihdoin oli laittanut ultraan ja siellä näkyi yksi n. 3 cm halkaisijaltaan oleva sappikivi ja paljon pienempiä. "Ei noita poisteta jos eivät vaivaa.."

Olivathan ne vaivanneet jo kuukausia ja sen takia olin lääkäriin hakeutunutkin. Kerran kohtauksen aikana tilasin ambulanssin itselleni kun olo oli niin järkyttävä. Mutta kuulemma vain närästi vaikka maksa-arvokin katossa ja pissa kohtausten jälkeen todella erikoisen väristä..

Vierailija
2332/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vilja-allergia ja asiasta juteltiin. Sain ajan ravintoterapeutille. Kävimme läpi ateria vaihtoehtoja ja lopuksi hän totesi, että muista terveellinen aamupala. Vielä sanoi lähtijäisiksi: Aamupuuro marjoilla on hyvä vaihtoehto. Jep, hyvin menee. kun on itse tarkkana.

Vierailija
2333/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitin väsymystä lääkärille terveyskeskuksella. Sanoi; kaikki nyt sattuu olemaan väsyneitä. Paljastui vuosien päästä CVI immuunipuutos ja harvinaisreuma MCTD.

No kappas kummaa kun ei heti tullut lääkärille tuo mieleen. Noin harvinainen sairaus ei tule edes erikoislääkärille välttämättä vastaan uran aikana. 

Vierailija
2334/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoi koneelta mitä lääkettä olin edelliseen flunssaan saanut.

- oliko tää hyvä? Laitetaanko sitä?

Meiltä kysyi nuori päivystävä lääkäri, että mitä lääkettä me haluamme lapsemme korvatulehduksen?

Vierailija
2335/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin selkäkivun takia työterveyteen, pyysin päästä fysioterapeutille, mutta antoivat jostain syystä ensin ajan lääkärille. Lääkäri oli lukenut mun vanhat potilastekstit, missä oli vuosia sitten burnoutin takia psykologin ja psykiatrin kirjauksia eli koko elämänkertani. Lääkäri oli näiden pohjalta vakuuttunut selkäkivun johtuvat mun traumaattisesta lapsuudesta ja lähdin vastaanotolta mielialalääkereseptin kanssa ja kehoitettiin hakeutumaan psykoterapiaan.

Peruin lopulta sen fysioterapeutin ajankin, koska eipä hän varmaan olisi voinut mun "traumoja" hoitaa :)

Mietin millainen olisi ollut vastaanotto jos olisin ollut kaksilahkeinen.... 

Vierailija
2336/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyse neuvolalääkäristä. Lapsi ei oppinut puhumaan ja lääkäri sanoi syyksi kielen jänteen. Naapurin puheterapeutti oli sitä mieltä, että kyseessä on jotain muutakin, mutta eihän häntä kuunneltu, kun lääkäri oli sanonut kielen jänteestä. Varsinkin lapsen isovanhemmat lähes suuttuivat, kun joku uskaltaa epäillä sitä, mitä lääkäri sanoo. Lapselta löydettiin sitten myöhemmin kehitysvamma, joka vaikutti myös puheen kehitykseen.

Vierailija
2337/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin kerran lekurille siinä sivussa kun poristiin että minä en tiedä mitä on pääkipu kun ei ole ikinä ollut.Vastas että on sinulla mutta sinä et tunne sitä.Erikoista??

Vierailija
2338/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on ihan hirveästi, epäpäteviä lääkäreitä. Osanotto kaikille uhreille.

Vierailija
2339/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi on kaikkitietäviä potilaitakin..... 

Vierailija
2340/2561 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhässä tulee tieto tällekin "lääkärille" mutta kuumeeton korvakipupotilas, aikuinenkin, pitää ottaa lääkärin vastaan päivystyksessä. Itsellä on siitä päätös, että virhe tehtiin kun ei otettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan