Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet
itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.
Kommentit (2561)
kaikenlaista hehe kirjoitti:
menin valittamaan kipeää olkavartta niin aksentilla puhunut lääkäri alkoi piirrellä polvien kuvaa. Ei saanut mitään selvää millä tavoin polvet liittyvät kipeään olkavarteen.
Toisella kerralla saman asian tiimoilla olikin sitten suomalainen alansa asiantuntija joka heti ovella tiesi kertoa kuinka tärkeää olis pudottaa painoa. Vastasin että en kävele käsilläni ja miten paino vaikuttaa olkavarteen. Ei vastannut, tosi töykeä ja mieliinpainuva ylimielinen asenne.
No ihan tosiasian lääkäri sanoi! Metabolinen oireyhtymä aiheuttaa jänteiden rakenteellisia ja toiminnallisia ongelmia, myös olkapääkipu voi olla tästä seuraus. Tämä nyt on fakta samoin kuin se että ylipainoisilla ihmisillä on elimistössä jatkuva tulehdustila. Siksi meilläkin fysioterapeutti hoitaa tästä vaivasta kärsiviä olkapääkipuisia potilaita. Lääkäri olisi kyllä voinut tämän sinulle selittää.
Vierailija kirjoitti:
Aampp kirjoitti:
Menin terveyskeskukseen valittamaan pohkeen kipua kävellessä. Nuori naislääkäri koitteli pohjettani ja totesi että olen kuulemma syönyt vain leipää liikaa (painoni oli silloin 80 kg). Sanoin että minulla on ollut ennenkin veritulppa samassa jalassa että on kokemusta kivusta. Sanoin että haluan että minulle todistetaan verikokeilla että EI ole veritulppa. No vaivoin lääkäri määräsi verikokeeseen. Oli keskiviikko ja odottelin vastausta verikokeesta, mutta soitin sitten perjantaina kun ei vastausta kuulunut ja sairaanhoitaja kertoi, että KYLLÄ sinulla on veritulppa, mene äkkiä Ensiapuun ja lähdin taksilla ja veritulppa todettiin vielä kuvauksessa.
Jos olisi epäilty veritulppaa tosissaan, olisit saanut heti lähetteen jalan ultraan, siitä näkee onko veritulppa heti.
Ja kyllä lääkäri näkee heti, onko syytä epäillä veritulppaa, se näkyy tietyllä jalassa, on pahasti turvonnu yms.
Kommentoija puhuu nyt puuta heinää.[/quote
Eipä välttämättä laskimotukos oireile kuin kovalla kivulla, omakohtaista kokemusta 10 tukoksen verran ja kahdella kertaa oireena vain särky ja kipu
Täällä on nyt selvästi joku portinvartija-hoitsu (tämähän ei kuule ole päivystysasia!")
Torppaamassa ihmisten kokemuksia ja väittämässä valehtelijaksi.
Mulla on korona. Työterveyslääkäri totesi työkykyiseksi näkemättä.
Minäpä luulen että se on elämäänsä kyllästynyt ja petetty peräkammarin mies joka haluaa päteä täällä ja torpata ihmisiä. Googlettaa vimmatusti..
Mitenköhän nää lääkärit aina viisastuu kun ne siirtyy tk:sta illaksi yksityiselle puolelle? Samat lääkärit toimii molemissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taidan lopettaa nämä hommat. Lähes joka puolella suomalaisella auttaa ongelmaan kuin ongelmaan painonpudotus ja oikea ruokavalio. Ei mulla muuta.
Ja tiedän, että on ylipainoisia sairaita ihmisiä jotka eivät tule lääkärin vastaanotolle koska heille sanotaan että pudota painoa.Ylipaino aiheuttaa niin lukuisia sairauksia että jokainen järkevä epäilee ensin sitä, paitsi itse ylipainoiset. (Ei en ole lääkäri en siksi puolustele.)
Mehän hoidetaan valtava määrä ylipainon aiheuttamia sairauksia joka päivä! Uniapnea, diabetes ja sen komplikaatiot, verenpainetauti, sydämen vajaatoiminta, nivelrikko
Moneen asiaan vaikuttaa myös muut asiat ylipainon lisäksi. Edellä mainittuja sairauksia yhdistää se että kaikkien sairauksien ensisijainen hoito olisi painon pudotus.Älä viitsi jaella disinformaatiota, sivistymätön idiootti.
Tälläkin hetkellä uniapneapotilaista kolmannes on täysin normaalipainoisia. Diagnosoiduista siis, luoja tietää paljonko ihmisiä nukahtelee rattiin tietämättä uniapneastaan, kun kukaan ei osaa niillä epäillä "läskien" tautia.
Vaikka sen näkee sillä, että pyytää potilasta avaamaan suunsa. Matala suulaki ja iso kieli ei laihduttamalla korjaannu.
Ylipainoin aiheuttama uniapnea edellyttää sitten jo aika amerikanmallista obesiteettia ja yli 40 cm kaulanympärystä.
Mutta kaksi kolmesta uniapneapotilaasta on ylipainoisia, kuten riviesi välistä voi selvästi lukea. Taidat itse olla ylipainoinen uniapeetikko? Kysymys vielä murtoluvuista: kumpi on suurempi, yksi kolmasosa vai kaksi kolmasosaa? Mieti ihan rauhassa.
- eri
Kun nyt iso osa keski- ikäisistä ihmisistä on vähintään lievästi ylipainoisia, niin onhan se selvä, että minkä tahansa sairauden kohdalla myös iso osa diagnosoiduista potilaista on väistämättä ylipainoisia.
Ei se suoraan sitä tarkoita, että ylipaino on aiheuttanut sen sairauden. Minä tunnen useamman normaalipainoisen uniapneaa sairastavan.
Uskon kyllä, että ylipaino lisää riskiä sairastua moneen sairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taidan lopettaa nämä hommat. Lähes joka puolella suomalaisella auttaa ongelmaan kuin ongelmaan painonpudotus ja oikea ruokavalio. Ei mulla muuta.
Ja tiedän, että on ylipainoisia sairaita ihmisiä jotka eivät tule lääkärin vastaanotolle koska heille sanotaan että pudota painoa.Ylipaino aiheuttaa niin lukuisia sairauksia että jokainen järkevä epäilee ensin sitä, paitsi itse ylipainoiset. (Ei en ole lääkäri en siksi puolustele.)
Mehän hoidetaan valtava määrä ylipainon aiheuttamia sairauksia joka päivä! Uniapnea, diabetes ja sen komplikaatiot, verenpainetauti, sydämen vajaatoiminta, nivelrikko
Moneen asiaan vaikuttaa myös muut asiat ylipainon lisäksi. Edellä mainittuja sairauksia yhdistää se että kaikkien sairauksien ensisijainen hoito olisi painon pudotus.Älä viitsi jaella disinformaatiota, sivistymätön idiootti.
Tälläkin hetkellä uniapneapotilaista kolmannes on täysin normaalipainoisia. Diagnosoiduista siis, luoja tietää paljonko ihmisiä nukahtelee rattiin tietämättä uniapneastaan, kun kukaan ei osaa niillä epäillä "läskien" tautia.
Vaikka sen näkee sillä, että pyytää potilasta avaamaan suunsa. Matala suulaki ja iso kieli ei laihduttamalla korjaannu.
Ylipainoin aiheuttama uniapnea edellyttää sitten jo aika amerikanmallista obesiteettia ja yli 40 cm kaulanympärystä.
Mutta kaksi kolmesta uniapneapotilaasta on ylipainoisia, kuten riviesi välistä voi selvästi lukea. Taidat itse olla ylipainoinen uniapeetikko? Kysymys vielä murtoluvuista: kumpi on suurempi, yksi kolmasosa vai kaksi kolmasosaa? Mieti ihan rauhassa.
- eri
Jos on kyse ylipainosta, ei sairaalloisesta lihavuudesta, niin useimmiten uniapnea on aiheuttanut sen ylipainon. Kehon hormonitoiminta sekoaa huonon levon vuoksi
T. Eri
Raskauden liitoskipuja - Burana 600 mg x 3 pv:ssä, järin syömättä ja otin saikkua.
No ei nyt varsinaisesti diagnoosi, mutta...
Menin arvauskeskukseen hyvin epäilyttävältä näyttävän luomen vuoksi. Tuijotti sitä hetken ja oli, että "jaa, kai tuo kannattaa pois leikata". Yritti laittaa mulle varauksen leikkaukseen. Siinä hetken päästä sanoi, että ei ole vapaita aikoja, mutta otetaan suhun yhteyttä kun on. Se luomi oikeasti stressasi minua. Oli sellainen tosi tumma ja näyttänyt muuttuvan punertavareunaisemmaksi. Yli viikkoon ei kuulunut mitään. Soitin ja kyselin asiaa. Siellä joku tantta suurinpiirtein tiuski takaisin ja sanoi, että ilmoitetaan.
Pari päivää vielä odottelin ja sitten meni hermot ja varasin ajan yksityiselle. Ylihuomenna luomi oli jo leikattu. Oli onneksi hyvälaatuinen "ärjyluomi". Nuo pääsääntöisesti leikataan aina varmemmaksi vakuudeksi pois, koska näyttävät epäilyttäviltä.
Tästä on nyt kulunut joku viitisen vuotta. Vieläkään ei ole arvauskeskus ottanut minuun yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa tänne hassuimmat itsediagnoosit ja miten sitten kävi!
Toinen korva soi sellaista loppumatonta huminaa/puuppausta ja huimasi ihan kokoajan.
Oma diagnoosi (kiitos Google): aivosyöpä, korvasyöpä, MS-tauti
Oikea diagnoosi: hartiat jumissa
.... no tuota... köh
hohhohoijaaa...zzzz kyllä siellä lukee olkavarsi, eikä olkapää. Sekalaista ja sekaisin olevaa hoitohenkilökuntaa. Hakeutukaa hoitoon jos että ymmärrä potilaan puhetta.
Voih kun vouhotetaan diabeteksesta terv. huollossa. Vaikka ei itse valittelisi oireita niin heti käydään kimppuun että tehdäänpä nyt sokerirasitus koe. Hänellekin kuulemma tehtiin kun oli ylipainoa. En ollut kyllä yhtä läski kun tuo testiin yllyttäjä.
Kävin kesällä näyttämässä kutiavia pikkunäppylöitä vyötärön ympärillä. Lääkäri totesi jonkun hyönteisen puremiksi ja määräsi kortisonivoidetta, joka ei yhtään auttanut. Ihmettelin asiaa kampaajalleni, joka sanoi heti, että minulla on varmaan vyöruusu. Menin uudestaan lääkärille, joka nyt ymmärsi asian, kun sen hänelle kerroin. Siihen auttavaa lääkettä ei enää voinut määrätä ja kortisoni oli vain pahentanut oireita. Onneksi vyöruusu kuitenkin vähitellen parani, eikä jättänyt oireita, mutta huonomminkin olisi voinut käydä. Kampaaja siis tietää taudit paremmin kuin tk-lääkäri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri totesi, että flunssa tuli takaisin. Parin päivän kuluttua menin uudestaan lääkäriin, jolloin eri lääkäri totesi tutkimusten jälkeen minulla olevan flunssan jälkitauti keuhkoputkentulehdus. Tämä kävi yksityisellä, ei julkisella puolella.
Mitä tuo on tarkoittavinaan? Keuhkoputken tulehdus eli ylempien hengitysteiden tulehdus on yleinen flunssan oire.
Olet väärässä.
Ylähengitystiet ovat se osa hengityselimistöstä, joka muodostuu ihmisen nenästä, nenäontelosta, nenänielusta, suusta, kielestä, nielusta, kurkunkannesta ja äänihuulista. Alahengitysteihin kuuluvat keuhkoputket ja henkitorvi.
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt varsinaisesti diagnoosi, mutta...
Menin arvauskeskukseen hyvin epäilyttävältä näyttävän luomen vuoksi. Tuijotti sitä hetken ja oli, että "jaa, kai tuo kannattaa pois leikata". Yritti laittaa mulle varauksen leikkaukseen. Siinä hetken päästä sanoi, että ei ole vapaita aikoja, mutta otetaan suhun yhteyttä kun on. Se luomi oikeasti stressasi minua. Oli sellainen tosi tumma ja näyttänyt muuttuvan punertavareunaisemmaksi. Yli viikkoon ei kuulunut mitään. Soitin ja kyselin asiaa. Siellä joku tantta suurinpiirtein tiuski takaisin ja sanoi, että ilmoitetaan.
Pari päivää vielä odottelin ja sitten meni hermot ja varasin ajan yksityiselle. Ylihuomenna luomi oli jo leikattu. Oli onneksi hyvälaatuinen "ärjyluomi". Nuo pääsääntöisesti leikataan aina varmemmaksi vakuudeksi pois, koska näyttävät epäilyttäviltä.
Tästä on nyt kulunut joku viitisen vuotta. Vieläkään ei ole arvauskeskus ottanut minuun yhteyttä.
Useita vuosia sitten - olisiko n. 8 vuotta - minutkin laitettiin terveyskeskushammaslääkärille peruutuspaikkajonoon. Vielä ei ole kutsua kuulunut, mutta elän toivossa, että vielä jonain päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kesällä näyttämässä kutiavia pikkunäppylöitä vyötärön ympärillä. Lääkäri totesi jonkun hyönteisen puremiksi ja määräsi kortisonivoidetta, joka ei yhtään auttanut. Ihmettelin asiaa kampaajalleni, joka sanoi heti, että minulla on varmaan vyöruusu. Menin uudestaan lääkärille, joka nyt ymmärsi asian, kun sen hänelle kerroin. Siihen auttavaa lääkettä ei enää voinut määrätä ja kortisoni oli vain pahentanut oireita. Onneksi vyöruusu kuitenkin vähitellen parani, eikä jättänyt oireita, mutta huonomminkin olisi voinut käydä. Kampaaja siis tietää taudit paremmin kuin tk-lääkäri!
Vyöruusussa ei ole näppylöitä vaan rakkuloita, eivätkä ne rakkulat ole ympäri vyötäröä, vaan vain toisella puolella keskilinjaa.
Tk-lääkäri: toi on vaan joku harmiton pikku flunssa.
Todellisuus: kuukausi vuodelepoa, koska kaikki korona oireet mukaan lukien hengenahdistus (hengästyin kun kävelin jääkaapille), muutama kuukausi parantumisen jälkeen yths fyssarin neuvoilla tuolijumpan kautta kuntoon. Enkä koskaan päässyt korona testiin, koska eihän mulla mitenkään voinut olla korona.
Vierailija kirjoitti:
Tk-lääkäri: toi on vaan joku harmiton pikku flunssa.
Todellisuus: kuukausi vuodelepoa, koska kaikki korona oireet mukaan lukien hengenahdistus (hengästyin kun kävelin jääkaapille), muutama kuukausi parantumisen jälkeen yths fyssarin neuvoilla tuolijumpan kautta kuntoon. Enkä koskaan päässyt korona testiin, koska eihän mulla mitenkään voinut olla korona.
Mihin tieto koronasta olisi kohdallasi johtanut?
no mikä siinä kädessä oli ja mistä tullu?