Luetellaan tänne Tk- lääkäreiden "parhaat" diagnoosit ja hoito-ohjeet
itse sain refluksioireisiin burana-kuurin. Ibuprofeeni on muuten yksi refluksitaudin aiheuttajista.
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla puhkesi anoreksia 15-vuotiaana. Hypin silloin kotona raivokkaasti jotain jumppaa musan tahdissa, kun päässä alkoi tuntua oudolta ja siksi hakeuduin lääkäriin. (Nais)lääkäri vain ihasteli, miten helppoa joidenkin onkaan pudottaa painoa. Mittani olivat 165/37. Ei mitään toimenpiteitä. Seuraavalla viikolla pyörryin ihan normaalilla liikuntatunnilla koulussa ja suoraan sairaalaan tippaan.
Kukaan oikeasti anorektinen ei hakeudu hoitoon tuollaisen vaivan vuoksi.
Googlaa anoreksia diagnostiset kroteerit. Siellä ei sanota sanaakaan siitä, ettei ihminen itse saattaisi hakea apua. Diagnoosiin riittää pelkät oireet.
Ylipäätään nämä lääkärit yms nykyisin.
Toivottavasti suurin osa teistä ei hae niitä lääkkeitä apteekista mitä määrätään,
Tässä muutama esimerkki määräyksiä (mitä ei kannata).
Unettomuuteen Dormix,levozin,ketipinor yms
Ja muutenkin kaikkeen määrätään nykyisin maasennus lääkkeitä oli vaiva mikä tahansa.
Nykyisin tuputetaan niitä oikein että ne auttaa kaikkeen.
Totuus tekee pidemmän päälle ihmisistä passiivisen ja hitaan.
Anteeksi, tämä kävi kunnan eläinlääkärissä eli aiheen sivusta mutta kuitenkin:
Meidän kissalla murtui häntä. Oli jäänyt ilmeisesti oven väliin tms. Lähdettiin samantien lääkäriin.
Diagnoosi: hiiriallergia
Lääkäri suositteli 100mg primaspania(asperiinia) / vrk. 7v:n jälkeen sain siitä vatsahaavan. Onneksi 5 päivää sairaalassa tipassa yms. + pussi verta auttoi.
lääketieteenoikeapuoli kirjoitti:
Toivottavasti suurin osa teistä ei hae niitä lääkkeitä apteekista mitä määrätään,
Ja muutenkin kaikkeen määrätään nykyisin maasennus lääkkeitä oli vaiva mikä tahansa.
Dormix on hyvä lääke nukahtamisvaikeuksiin satunnaisesti käytettynä. Itsellä auttaa erinomaisesti jos olen esim. matkoilla tai on stressiä ja sen takia vaikea nukahtaa. Puolikas tbl riittää. Ei väsytä seuraavana päivänä. Myös Ketipinor sopii nukkumisvaikeuksiin monella ihmisellä. Kaikki ollaan erilaisia ja toiset lääkkeet sopii joillekkin oikein hyvin. Ei pidä yleistää.
Tuttua.
Olen pyytänyt unettomuuteen juurikin _nukahtamis_ lääkettä. Ei ole määrätty, mutta masennuslääkettä tarjotaan. Ei minulla masennusta ole.!!Ja sitten jos saan vaikka Tenox-reseptin, ei kukaan ymmärrä että 1 tabletti ei auta yhtään, 2 pitää ottaa että saa edes jotenkuten nukuttua. Ei muka saa määrätä isompaa annosta. mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut kyllä. Joudun hakemaan reseptin muualta koska muuten aina lääke loppuu ennen kuin voi uusia. Kalliiksikin tuo tulee koska joudun menemään yksityiselle.
Jos joudun valvomaan, tulee tykyttelyä, verenpaine nousee jne. Kuka on vastuussa jos saan vaikka sydänkohtauksen?
Vierailija kirjoitti:
Puolitoista vuotta kestäneet alavatsakivut, virtsaamisongelmat ja jatkuva verinen vuoto = hiivatulehdus.
Papakokeeseen en päässyt, koska olin 22-vuotias, joten pääsin seulontaan muutaman vuoden päästä. Diagnoosi kohdunkaulan syöpä.
En olisi jäänyt odottelemaan, papa yksityisen kautta. Joskus tuntuu, että ihmiset eivät halua mistään maksaa itse. Tosin, väärin hoidettu. Tyhmemmälläkin lääkärillä olisi pitänyt kelloja herättää.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua.
Olen pyytänyt unettomuuteen juurikin _nukahtamis_ lääkettä. Ei ole määrätty, mutta masennuslääkettä tarjotaan. Ei minulla masennusta ole.!!Ja sitten jos saan vaikka Tenox-reseptin, ei kukaan ymmärrä että 1 tabletti ei auta yhtään, 2 pitää ottaa että saa edes jotenkuten nukuttua. Ei muka saa määrätä isompaa annosta. mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut kyllä. Joudun hakemaan reseptin muualta koska muuten aina lääke loppuu ennen kuin voi uusia. Kalliiksikin tuo tulee koska joudun menemään yksityiselle.
Jos joudun valvomaan, tulee tykyttelyä, verenpaine nousee jne. Kuka on vastuussa jos saan vaikka sydänkohtauksen?
Tiesitkös, että kyllä se terveyskeskuksessa Tenoxia uusiva lääkärisi näkee, että olet yksityiseltä hakenut samaa lääkettä, ja sen, että sinulla kuluu lääkettä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskauspahoinvointiin hoito-ohjeeksi kahvin juomisen ja rasvaisten ruokien syömisen välttämistä. Piti oikein vinkua sitä pahoinvointilääkettä, ei olisi halunnut määrätä.
Mutta määräsi sulle kuitenkin pahoinvointilääkettä koska vinkuit?
Olipa paska lääkäri, kun määrää odottavilta äideiltä kiellettyä lääkettä odottavalle äidille? Ja mimmoinen äiti ottaa lapselleen tällaisia riskejä?
, Are
Anteeksi mikä kielletty? Huomaa, että et ole päivääkään työskennellyt alalla. Perusnesteytys ja pahoinvointilääke iv eli suonensisäisesti on ihan peruskauraa raskaana olevalle. Yleensä se, miksi raskauspahoinvointia ei hoideta hyvin, johtuu tiedonpuutteesta tai välinpitämättömyydestä. Toisilla raskauspahoinvointi ei ole pelkkää kerran kaksi päivässä tulevaa, joka helpottuu syömällä nimenomaan rasvaista ruokaa. Itse oksensin salaatit ulos, ei pysy sisällä. Toisilla puhutaan hyperemeesistä eli raskauspahoinvointi voi kestää sinne raskauden loppuun asti ja viedä äidin todella huonoon kuntoon, eli oksentelu jatkuu x 10 kertaa päivässä x monta kuukautta. Että sillee tiedoksi.
Sitä perus otetaan burana ja seurataan. Yhdesti oli hengenlähtö lähellä tuon heitteillejätön takia mutta yksityisen avulla pääsin leikkaukseen onneksi.
lääketieteenoikeapuoli kirjoitti:
Joopa joo. Ihmiset varmasti hakisivat lääkkeitä kunhan ne hoidettaisi muullakin kuin otetaan burana ja seurataan-periaatteella. Terveystalo ja Synlab pelasti kirjaimellisesti henkeni. Lääkitys on, ja hyvin menee.
Ei tk-lääkäri, vaan yksityinen gynekologi. Kohdunulkopuolinen raskaus ei hänen mielestään voinut olla kohdunulkopuolinen, koska en ollut tarpeeksi kipeä. Kävin vastaanotolla kahdesti, koska oireet vaan jatkuivat.
Myöhemmin päivystyksen ja leikkauksen kautta selvisi, että oli kohdunulkopuolinen. Onneksi ei mennyt henki.
Kävin aikoinani lääkärillä kovien vatsakipujen vuoksi. Lääkäri naputti oireitani tietokoneeseen ja alkoi ehdotella eri diagnooseja kuin lottoarvonnassa. Yksi niistä oli klamydia. Sanoin, että se ei ole mahdollista. Lopulta paljastui, ei toki tällä lääkärikäynnillä, että minulla oli yli 3 cm kokoinen kysta munasarjoissani. Että sellainen "klamydia".
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasen vajaatoimintaan masennuslääkitystä.
Onkohan välimäki jo eläkkeell...
Turha pilkata tk -lääkäreitä. Pöyristyttävimmät diagnoosit irtoaa Mehiläisen työterveyslääkäreiltä. Siellä puhuu työnantaja eikä lääketieteen ammattilainen.
Tämä ei tapahtunut minulle vaan tutulleni. Hänelle puhkesi yhtäkkiä yli 40 asteen kuume, iholle nousi jotain näppylöitä ja tauti teki hänestä lähes toimintakyvyttömän (en muista oliko muita oireita). Tuttuni meni puolisonsa kanssa sitten päivystykseen missä lääkäritkin olivat ihan ihmeissään mikä tätä vaivaa ja varmuuden vuoksi ohjasivat tämän eristykseen. Verikokeiden tuloksissa ei kuitenkaan näkynyt mitään poikkeavaa joten potilas lähetettiin samana päivänä sitten takaisin kotiin särkylääkkeen kanssa. Ttiedä sitten, näin maallikkona voisi kuvitella että jos ihmisellä on ns. Tuntematon tauti mitä lääkäritkin eivät osaa nimetä sekä korkea kuume minkä takia on todella heikossa kunnossa niin ehkä potilas kuuluisi olla tarkkailussa yhden yön? Minulla olisi ainakin puolisona orpo olo olla kotona heiveröisen kumppanin kanssa jolla on tuntematon tauti mihin lääkärikään ei osaa muuta sanoa kuin antaa särkylääkettä. Ja ymmärtääkseni ei ikinä selvinnyt mikä tämä tauti oli. Jäi vain kasa jälkitauteja kuten kuulon aleneminen toisesta korvasta ja tasapainon heikentyminen.
Vierailija kirjoitti:
Veritulppa jalassa oli iskias ja käski hierontaan. Hieronnan tuloksena seuraavana yönä päivystykseen keuhkoveritulpan takia...
Onneksi jäin henkiin.
Onneksi jäit, hyi mikä tarina. Hierojana en osaisi välttämättä kyseenalaistaa, jos lääkäri on diagnosoinut iskiaksen, ellei oireet sitten olisi todella selkeät. Luotan lääkärien ammattitaitoon. Veritulppaista jalkaa ei missään nimessä saisi hieroa. Toivottavasti ei tule tämmöistä omalle kohdalle.
Menin tk:een ja valitin masennusta. Lääkäri määräsi antibioottikuurin ja kehotti tulemaan uudelleen, jos olo ei helpota. No, helpottihan se, kun poskiontelotulehdus parani. Ihana vanhempi mieslääkäri 😊
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri suositteli 100mg primaspania(asperiinia) / vrk. 7v:n jälkeen sain siitä vatsahaavan. Onneksi 5 päivää sairaalassa tipassa yms. + pussi verta auttoi.
100 mg:n Primaspanista ei kenellekään tule vatsahaavaa. Sinulla on täytynyt olla se jo ennestään.
Kilpirauhasen vajaatoimintaan masennuslääkitystä.