Miten välttää "tätiytyminen"?
Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?
Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".
Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.
Kommentit (751)
Jo nelikymppisenä kannattaa aloittaa ajoittain lännenhatun käyttö. Samoin ottaa stetson-selfieitä. Tästä ikääntyessä enenevissä määrin. Miehille se viestittää rentoa lännentyttöfiilistä ja -asennetta. Alitajuinen seksuaalinen merkitys on myös selvä: tämä _tyttö_ ratsastaa hautaan saakka!
Mammat alapeukuttavat kaikkia, jotka eivät suosiolla tätiydy, heh. N48, ei täti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmasti tarkoittamasi täti. Pukeudun juuri niinkuin itse huvittaa, vaatteisiin joista tykkään, mukavantuntuisiin ja omasta mielestäni kivan näköisiin kenkiin. Hiuksia en välitä värjätä vaikka muutama harmaakin näkyy jo. Minulla itselläni on hyvä olla näin ja muiden mielipide ei kiinnosta vähääkään saati että alkaisin muuttamaan ulkoasuani miellyttääkseni jotakuta muuta.
Ikää 46.Täällä toinen samanlainen, joka ei kykene kuivien silmien vuoksi käyttämään enää piilolinssejä. Siksi otan kaiken ilon irti silmälaseista koska joudun joka tapauksessa hankkimaan ne kaksitehoina ikänäön vuoksi.
Jotkut vaikuttavat kammoavan neutraaleista poikkeavia silmälasinkehyksiä yli neljäkymppisillä naisilla.
Ja joku neuvoi ettei pitäisi käyttää kulmikkaita laseja. Ne kylläkin sopii mun kasvonpiirteille. Näytän pyöreissä silmälasimalleissa ihan mielisairaalasta karanneelta.
Erilaisille kasvoille sopii erin malliset lasit. Ehkä enemmänkin tuon kommentoijan olisi pitänyt puhua silmälasien päivittämisestä. Neliskulmaisistakin laseista on tullut uusia malleja, jotka keventävät ilmettä. Esim. 2000-luvun alussa oli hyvin raskaita ja kapeita neliskulmaisia laseja. Monilla kiikkuu samat lasit edelleen, mikä voi tehdä vanhanaikaisen näköiseksi. Eli samalla lailla silmälasityyliä kuin muutakin tyyliä voi joutua päivittämään, ettei näytä menneeseen aikaan jämähtäneeltä.
Vierailija kirjoitti:
Jo nelikymppisenä kannattaa aloittaa ajoittain lännenhatun käyttö. Samoin ottaa stetson-selfieitä. Tästä ikääntyessä enenevissä määrin. Miehille se viestittää rentoa lännentyttöfiilistä ja -asennetta. Alitajuinen seksuaalinen merkitys on myös selvä: tämä _tyttö_ ratsastaa hautaan saakka!
Jumalauta mikä master theory 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta mikä master theory 😂
Joo huvitti ihan sama, mutta ei se pohjaviesti välttämättä niin huti ole heitetty kuin luulisi. Vaikka vähän hassulta kieltämättä kuulostaakin, lännenhatut täällä pohjolassa luontaisena osana naisen ikääntymistä :D
t. ohis
Vierailija kirjoitti:
Toisilla vaan jää itsensä tuseeraaminen ja helpompi vaan olla kaavuissa ja fleecetakeissa, kun on muitakin mietittävä.
Et taida tietää, mitä tuseeraaminen tarkoittaa! xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuus. Seksuaalisesti aktiivisista naisista ei tule tätejä, kuten heikomman libidon omaavista. Tämä mun teoria.
Minkä ikäinen olet? Vaihdevuosien aikana kiinnostus miehiin saattaa innokkaammillakin lopahtaa. Ei seksi sentään mikään nuoruuden eliksiiri ole vaikka jotkut niin luulevatkin.
Voi hyvänen aika! Progynova käyttöön ja vaihdevuodet on vain juttuja lehdissä! Seksi on ihanaa ja yli 30- vuorinen parisuhde kukoistaa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuus. Seksuaalisesti aktiivisista naisista ei tule tätejä, kuten heikomman libidon omaavista. Tämä mun teoria.
Minkä ikäinen olet? Vaihdevuosien aikana kiinnostus miehiin saattaa innokkaammillakin lopahtaa. Ei seksi sentään mikään nuoruuden eliksiiri ole vaikka jotkut niin luulevatkin.
Voi hyvänen aika! Progynova käyttöön ja vaihdevuodet on vain juttuja lehdissä! Seksi on ihanaa ja yli 30- vuorinen parisuhde kukoistaa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisilla vaan jää itsensä tuseeraaminen ja helpompi vaan olla kaavuissa ja fleecetakeissa, kun on muitakin mietittävä.
Et taida tietää, mitä tuseeraaminen tarkoittaa! xD
Naureskelin samaa mutta en jaksanut alkaa ruveta oikaisemaan. :D
Se on niin kiva kun ihmiset käytää sanoja, joiden merkitystä ne ei tiedä.
Kokeile vaikka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esteogeenilisätuhero? Vain seksin ”maistumisen” vuoksi?
Voi ihmistä.
Jaa, en tiedä. Itse oon 36 ja mun kaveripiiri noin 34-45 vuotiaita, eikä kukaan meistä oo kovin tätimäinen. Kaikilla kauniit, nuorekkaat mutta ei teinit vaatteet, kaunis hiustyyli ja kaunis meikki. Just katsoin kuvaa kun oltiin tyttöporukalla oltu juhlimassa, ja mielestäni kaikki meistä näyttää paremmilta kuin mitä oltiin parikymppisenä. Kaikilla kauniit, pitkät hiukset, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet ja korut. Kaikki löytäneet oman tyylinsä.
Tiedän kyllä myös näitä tätejä, eli yleensä jotkut legginsit, värikäs trikootunika, lyhyehköt hiukset ja vähän ylipainoa. Tai toinen ääripää on jotkut kulahtaneet verkkarit, miehen työtakki ja turvakengät. Crocsit kesällä ehkä kaikista pahin ja jotkut caprihousut.
Vierailija kirjoitti:
Käkkäräpermanetti. Se on tätimäisyyden huipentuma, jota en koskaan tule ymmärtämään.
Ei sellaista ole enää kellään.
Ei mitenkään voi välttää. Kyllä se ikääntyminen näkyy ihosta. Niille naureskellaan jotka koittavat epätoivoisesti peitellä että että parasta ennen päiväys on mennyt iät ja ajat sitten ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, en tiedä. Itse oon 36 ja mun kaveripiiri noin 34-45 vuotiaita, eikä kukaan meistä oo kovin tätimäinen. Kaikilla kauniit, nuorekkaat mutta ei teinit vaatteet, kaunis hiustyyli ja kaunis meikki. Just katsoin kuvaa kun oltiin tyttöporukalla oltu juhlimassa, ja mielestäni kaikki meistä näyttää paremmilta kuin mitä oltiin parikymppisenä. Kaikilla kauniit, pitkät hiukset, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet ja korut. Kaikki löytäneet oman tyylinsä.
Tiedän kyllä myös näitä tätejä, eli yleensä jotkut legginsit, värikäs trikootunika, lyhyehköt hiukset ja vähän ylipainoa. Tai toinen ääripää on jotkut kulahtaneet verkkarit, miehen työtakki ja turvakengät. Crocsit kesällä ehkä kaikista pahin ja jotkut caprihousut.
Aivopestyjä miestenmiellyttäjiä. Surullista massaa. 🙁
Mä tätiydyin ylipainon myötä. Nyt -20kg ja vaikka olis samanlaiset vaatteet, en enää näytä tantalta. Itekin aina yllätyn uudesta peilikuvastani. t. 49
Vierailija kirjoitti:
Kauniit vaatteet. Kaunis meikki. Nuorekkaat, kauniit vaatteet. Kaunis, siisti meikki. Kauniit, pitkät hiukset. Kauniit korut. Kauniit, tyylikkäät vaatteet. Kaunis meikki. Ja kauniit hiukset.
No niin. Mutta hei hyvä, että osaat huolehtia ulkonäöstäsi, koska kirjoitustyyli ei ainakaan ole kovin rikas ja monipuolinen sanavarastoltaan.
(Ja kuulosti siltä, että nimenomaan ETTE ole löytäneet omia tyylejänne. Sait teidät vaikuttamaan toistenne kopioilta tuon kuvailun perusteella.)
Liiku, pidä paino kurissa, pidä hiukset vähintään puolipitkinä ja hoida niitä hyvin, pidä kädet ja kynnet hyvässä kunnossa, pysy kiinnostuneena asioista, älä tupakoi, pidä alkoholi minimissä ja pidä seksihaluja yllä itsellesi sopivalla konstilla, HYMYILE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit vaatteet. Kaunis meikki. Nuorekkaat, kauniit vaatteet. Kaunis, siisti meikki. Kauniit, pitkät hiukset. Kauniit korut. Kauniit, tyylikkäät vaatteet. Kaunis meikki. Ja kauniit hiukset.
No niin. Mutta hei hyvä, että osaat huolehtia ulkonäöstäsi, koska kirjoitustyyli ei ainakaan ole kovin rikas ja monipuolinen sanavarastoltaan.
(Ja kuulosti siltä, että nimenomaan ETTE ole löytäneet omia tyylejänne. Sait teidät vaikuttamaan toistenne kopioilta tuon kuvailun perusteella.)
Kaunis kiitos sinulle tätyli tästä :) Heivaa ne crocsit mäkeen ja panosta säkin vähän itseesi niin ei niin paljon rasita tämä häikäisevä kauneus :)
Vierailija kirjoitti:
Liiku, pidä paino kurissa, pidä hiukset vähintään puolipitkinä ja hoida niitä hyvin, pidä kädet ja kynnet hyvässä kunnossa, pysy kiinnostuneena asioista, älä tupakoi, pidä alkoholi minimissä ja pidä seksihaluja yllä itsellesi sopivalla konstilla, HYMYILE.
Omista koko elämäsi miesten miellyttämiselle. Älä ajattele itse, kysy miehiltä.
Kyllä on yhä Suomi surullinen paikka.
Ei se tarkoita, että olisi pakko tätiytyä yllä kuvaillulla tavalla. Eri