Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää "tätiytyminen"?

Vierailija
26.12.2019 |

Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?

Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".

Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.

Kommentit (751)

Vierailija
101/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28 ja täysin tätiytynyt jo.

Vierailija
102/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piritta Hagman hyvä esimerkki ei-tätityylistä. 40- vuotias, mutta hoikka ja sporttinen. Pitkät hiukset ja kuulas iho. Nuorekas muttei teinityylinen pukeutuminen. Kai pienet rinnatkin nuorentaa, jos vertaa vaikka Vappu Pimiään. Isot luomurinnat vanhentaa.

Niin, niin. Eli pitää näyttää missiltä tai mallilta tai muuten on "täti" ja sehän on paska nakki naiselle se. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari vinkkiä:

- Hametta voi käyttää vanhempanakin. Kaupoista löytyy muitakin kuin roiskeläppiä

-Tukkaa ei tarvitse kyniä lyhyeksi. Pitkät hiukset ovat kauniit kaiken ikäisillä naisilla

-Mahdollisiin silmälaseihin kannattaa panostaa. Eli ei niitä Pex-seiverssin halvimpia musti paksuja pullonpohjia. Kokeile nk "hengettömiä" kakkuloita, näyttää ettei laseja olisikaan.

-On ihan ok diggailla uudemmasta ja vanhemmasta musasta vaikka samana päivänä

- Se että vähän hidastuu fyysisesti ei tarkoita että pitää alkaa tantaksi

- Hymyilläkin voi ja samalla koittaa ymmärtää että miehet ei nyt niin kauheita ole, itse valitset seurasi, kaikkia miehiä ei omista huonoista valinnoista tarvitse syyllistää. Annoitko sinä ikinä mahdollisuutta sille kiltimmälle, ehkä hieman hiljaisemmalle hepulle?

- Katso mitä suuhusi tunget: Pulla ja melli eivät tuo lohtua

- Live long and prosper!

Vierailija
104/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan tulla tädiksi. Tänäänkin joku kaupustelija aloitti kauppakeskuksessa:”Hei neiti, oletko opiskelija...”

Olen 47 jumal.auta.

Vierailija
105/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iältäni 49 ja minua tytötellään jatkuvasti, joten luulenpa, etten vielä ole kovinkaan tätimäinen olemukseltani.  Sama pituus ja paino kuin nuorempana, BMI 19.

Vierailija
106/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysytellä hoikkana. Tädit on aina vähän pyyleviä.

Vierailija
107/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla vaan jää itsensä tuseeraaminen ja helpompi vaan olla kaavuissa ja fleecetakeissa, kun on muitakin mietittävä.

Aatemaailmastakaan se ei voi johtua, kun ajattelee esim. koko kansan tiukkistätiä Päivi Räsästä. On muuten ikäisekseen erittäin vetävän näköinen, siinä tavoitetta itselläkin.

Räsäskä on muuten naamastaan suorastaan hätkähdyttävän ryppyinen, mikä ei oikein välity kuvissa. Helsingin rautatieasemalla hänet näin.

Vierailija
108/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa mieleen Mette Mannonen, joka ei tunnu vanhenevan ainakaan ulkonäöllisesti lainkaan. Kuulemma 46-vuotias, ei ikinä uskoisi. 😮

Mä taas uskon hyvin, itse olen 48 :)

Vierailija
109/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmasti tarkoittamasi täti. Pukeudun juuri niinkuin itse huvittaa, vaatteisiin joista tykkään, mukavantuntuisiin ja omasta mielestäni kivan näköisiin kenkiin. Hiuksia en välitä värjätä vaikka muutama harmaakin näkyy jo. Minulla itselläni on hyvä olla näin ja muiden mielipide ei kiinnosta vähääkään saati että alkaisin muuttamaan ulkoasuani miellyttääkseni jotakuta muuta.

Ikää 46.

Täällä toinen samanlainen, joka ei kykene kuivien silmien vuoksi käyttämään enää piilolinssejä. Siksi otan kaiken ilon irti silmälaseista koska joudun joka tapauksessa hankkimaan ne kaksitehoina ikänäön vuoksi.

Jotkut vaikuttavat kammoavan neutraaleista poikkeavia silmälasinkehyksiä yli neljäkymppisillä naisilla.

Ja joku neuvoi ettei pitäisi käyttää kulmikkaita laseja. Ne kylläkin sopii mun kasvonpiirteille. Näytän pyöreissä silmälasimalleissa ihan mielisairaalasta karanneelta.

Vierailija
110/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi välttää tätiytyminen?

Tädit on ihania!

Mielestäni isompi kysymys on, että miten välttää katkeroituminen? Tämä on erityisen vaikeaa heille, joille ikä ja ulkonäkö on kovin tärkeäitä.

Vierailija
111/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta tulee tätinainen aivan samalla tavalla kuin miehistäkin tulee setämiehiä. Kannattaa vain hyväksyä tämä osaksi elämän kiertokulkua.

Pah, minä ainakin olen oman elämäni airasamulin in the making!

Vierailija
112/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuus. Seksuaalisesti aktiivisista naisista ei tule tätejä, kuten heikomman libidon omaavista. Tämä mun teoria.

Vierailija
113/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaikeaa ole kirjoitti:

Tässä pari vinkkiä:

- Hametta voi käyttää vanhempanakin. Kaupoista löytyy muitakin kuin roiskeläppiä

-Tukkaa ei tarvitse kyniä lyhyeksi. Pitkät hiukset ovat kauniit kaiken ikäisillä naisilla

-Mahdollisiin silmälaseihin kannattaa panostaa. Eli ei niitä Pex-seiverssin halvimpia musti paksuja pullonpohjia. Kokeile nk "hengettömiä" kakkuloita, näyttää ettei laseja olisikaan.

-On ihan ok diggailla uudemmasta ja vanhemmasta musasta vaikka samana päivänä

- Se että vähän hidastuu fyysisesti ei tarkoita että pitää alkaa tantaksi

- Hymyilläkin voi ja samalla koittaa ymmärtää että miehet ei nyt niin kauheita ole, itse valitset seurasi, kaikkia miehiä ei omista huonoista valinnoista tarvitse syyllistää. Annoitko sinä ikinä mahdollisuutta sille kiltimmälle, ehkä hieman hiljaisemmalle hepulle?

- Katso mitä suuhusi tunget: Pulla ja melli eivät tuo lohtua

- Live long and prosper!

Jaajaa, nyt tuli kyllä palstan pohjat! :D Että saatiin k-miesten huomioiminen ympättyä nuorekkaana pysymiseen :D Ei voi kyllä yrityksen puutteesta moittia, harmi vaan ettei se täällä palstoilla ole kovin hedelmällistä. Kannattaisi todistaa sitä sinnikkyyttään oikeassa elämässä ennemmin.

Vierailija
114/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisuus. Seksuaalisesti aktiivisista naisista ei tule tätejä, kuten heikomman libidon omaavista. Tämä mun teoria.

Minkä ikäinen olet? Vaihdevuosien aikana kiinnostus miehiin saattaa innokkaammillakin lopahtaa. Ei seksi sentään mikään nuoruuden eliksiiri ole vaikka jotkut niin luulevatkin.

Vierailija
115/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin paska teoria. Libidovetoinen liskoaivoisuus ja saastaisten elimien hinkkaus/halukkuus siihen ei ole mitenkään verrannollinen nuorekkuuden kanssa.

Vierailija
116/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa mieleen Mette Mannonen, joka ei tunnu vanhenevan ainakaan ulkonäöllisesti lainkaan. Kuulemma 46-vuotias, ei ikinä uskoisi. 😮

Itselle Mette Mannonen on aina ollut tyypillinen tätityyppi, vaikka nuoren/nuorekkaan näköinen onkin. Juuri sellaiset stereotyyppiset kirjastotätivibat tulee hänestä. Ja en tarkoita pahalla, koska minusta tätifiiliksissä ei ole mitään pahaa. Minusta "tädit" ovat sellaisia vähän kiltimmän oloisia naisia, joita on helppo lähestyä ja jotka ovat asiallisen oloisia ja asioista tietäviä.

Vierailija
117/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen iältäni 49 ja minua tytötellään jatkuvasti, joten luulenpa, etten vielä ole kovinkaan tätimäinen olemukseltani.  Sama pituus ja paino kuin nuorempana, BMI 19.

Nonni. Muistakaa nyt naiset, että tärkeintä on pitää se BMI alle 20! Muuten olette epäonnistuneita täti-ihmisiä.

Vierailija
118/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just semmoiset "hengettömät" silmälasit nimenomaan ovat tätimäiset. 

Vierailija
119/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite en ainakaan vielä oo tätiytyny. Oon 40v, mutta meen heittämällä kolmekymppisestä.

En juurikaan oo muuttunu 20vuoteen. Oon suunnilleen saman kokonen, en käytä tätivaatteita ja elämän asennekkin on samaa luokkaa 😃

Kaverit on lähes kaikki 10vuotta nuorempia ja kai sekin osaltaan pitää nuorekkaassa elämässä kiinni.

Aika moni nelikymppinen sanoo näyttävänsä kymmenen vuotta nuoremmalta. En tunne yhtäkään joka oikeasti näyttäisi.

Mä olen alkanut ihmetellä että miltä se nelikymppinen sitten "oikeasti" näyttää, kun kerran liki poikkeuksetta kaikki näyttää nuoremmalta. Eikö ikäisensä näköinen nelikymppinen sitten näytä just siltä kuin miltä nelikymppiset näyttääkin? Mihin sitä omaa naamaa/olemusta oikein verrataan, kun kerran liki kaikki näyttää omasta mielestään nuoremmalta kuin "normi" nelikymppinen?

Ja juu, yleensä nuo jotka eniten kertoo näyttävänsä ikäistään nuoremmalta on niitä joita vuodet ei ole mitenkään kauniisti kohdelleet ja he näyttävät jopa kuluneemmalta kuin ikätoverinsa. Sitten jos siihen venähtäneeseen naamaan vielä yhdistää ne 20 vuotta sitten kuuminta hottia olleet vaatteet/hiustyylin/meikin niin avot.

Ap:lle sanoisin että normipainoisena/hoikkana pysyminen estää, ainakin ennenaikaista, tätiytymistä parhaiten kun yhdistää sen suht liikunnalliseen elämäntapaan. Lisäksi hyvä ryhti on ihan ehdoton. Ihminen jonka (tuki)lihaksisto on kunnossa osaa kantaa itsensä kauniisti.

Vierailija
120/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrasta villiä seksiä nuorempien miesten kanssa

t. nuorempi mies

Ai että mä allekirjoitan tämän. Vieläpä kun mies on käsissä pelkkää kovaa lihasta, niin se seksi on sitten sellaista kokovartalotyötä ja siinä saa itsekin kunnon treenit samalla. Kannatetaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi