Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää "tätiytyminen"?

Vierailija
26.12.2019 |

Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?

Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".

Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.

Kommentit (751)

Vierailija
81/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps kirjoittelen tätä mukavasti shaali hartioilla. Ihana.

Vierailija
82/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps kirjoittelen tätä mukavasti shaali hartioilla. Ihana.

Lukulasit myös 😀👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käkkäräpermanetti. Se on tätimäisyyden huipentuma, jota en koskaan tule ymmärtämään.

Vierailija
84/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen naisvihaoksennusta taas? Täti viittaa jo sanana ei enää aivan nuoreen naishenkilöön. Siksi ”tätimäisyys” pitää sisällään ne piirteet, mitä nyt ikä naiseen yleisimmin tuo. Ja niitäkö sitten pitää vihata ja peitellä ja välttää? Ikää kertyy, jos ei satu kuolemaan, sille ei kukaan mitään voi. Ja ikä muuttaa ihmistä, myönsi sen tai ei.

Vierailija
85/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jämähtää muotiin, jos on vähän ylipainoa, jos vastustaa esim. uutta teknologiaa, jos on pessimistinen ja kyyninen.

Vierailija
86/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt sitten on tätimäistä? Ja onko se huono asia? Miksi?

Mulla oli eilen päällä tummanpunainen melkein polviin ulottuva villakangastakki, mustat paksut legginsit ja mustat korolliset nilkkurit sekä pieni olkalaukku. Olinko tätimäisen näköinen?

Omasta mielestäni asuni oli ihan ok. Ikää on puoli vuosisataa.

Vierailija
87/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulkomailla ja pukeutunut midikukkahameeseen, beigeihin sandaaleihin ja puuvillapaitapuseroon. Katsoin itseäni kauhistuneena matkamuistomyymälän peilistä, koska muistutin tyyliltäni +60 vuotiasta. Kuiskasin miehelleni että olen aivan tädin näköinen. Hän vastasi että sovin hyvin porukkaan (oltiin ikäihmisten ympäröiminä) Olen kolmekymppinen.

Vierailija
88/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 40, tein nämä välttyäkseni tätiytymiseltä:

- pudotin painoa (BMI 22 -> 21) ja sain näin vatsamakkaran pois

- leikkautin silmäni eli hankkiuduin eroon laseista

- aloin nukkumaan enemmän

- käyn säännöllisesti kampaajalla fiksaamassa long bob -mallin ja värjään kevyesti harmaat piiloon

- lisäsin liikuntaa kolmesta kerrasta neljään kertaan viikossa

- harrastan monipuolisesti juoksua, kiipeilyä, pyöräilyä, kehonpainoharjoittelua ja joogaa

- seuraan sen verran lifestyle-blogeja ja pinterestiä, että tiedän millaista on nykymuoti

- vältän sekä teinitrendejä että ”räväkkää” tyyliä (shokkivärit vaatteissa ja hiuksissa)

Vierailija
89/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmasti tarkoittamasi täti. Pukeudun juuri niinkuin itse huvittaa, vaatteisiin joista tykkään, mukavantuntuisiin ja omasta mielestäni kivan näköisiin kenkiin. Hiuksia en välitä värjätä vaikka muutama harmaakin näkyy jo. Minulla itselläni on hyvä olla näin ja muiden mielipide ei kiinnosta vähääkään saati että alkaisin muuttamaan ulkoasuani miellyttääkseni jotakuta muuta.

Ikää 46.

Just näin. Ja varsinkin kun tässä iässä on nähnyt miten miehet arvostaa naisia ja vaimoja. Kiitosta saa vain jos avaa sakset, muuten on arvoton kynnysmatto, jota muistutetaan kun ei ole enää kuten nuorena tyttönä eikä panosteta viehättävyyteen. No cmoon, eipä nuo miehet ole yhtään sen timmimpiä; kaljamaha ja manboobsit roikkuu, kalju päälaki kiiltää, parta ajamatta monta päivää, reikäiset sukat jalassa ja joku olutmainospusero päällä.

Miksi naisen pitäisi leikkiä jotain barbinukkea jos mies on kuin metsästä revitty mörkö? Mä olen sanonut ukolle, että mene ja nai joku börlöffi, avioero astuu voimaan 6 kuukaudessa. Suuttuu vaan, ei ole ottanut eroa. Vaikka siis avoimesti olen tarjonnut.

Vierailija
90/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin ole huomannut että siinä viiskymppisenä moni tätiytyy. Työkaverini esimerkiksi. Lyhyt tukka, mahdollisesti permanentti. Sellaiset suorakaiteen muotoiset lasit (mitkä ei muuten sovi KENELLEKÄÄN), telttamsllidet raitapaidat/muut printtipaidat jollain ihme lentävillä lauseilla/kukkien kuvilla. Vyötärölihavuus. Terveyskengät. Telttamalliset toppatakit. Monilla iisilläni (38) on tosi paljon jotain niitä hemmetin kalliita jumalattoman isokuvioisia printtitunikoja yhdistettyinä legginseihin. Ihan hirveitä mielestäni. En koskaan kiskoisi moisia päälleni. Mukavia ehkä mutta ihan tolkuttoman mummomaisia.

Vierailija
91/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen naisvihaoksennusta taas? Täti viittaa jo sanana ei enää aivan nuoreen naishenkilöön. Siksi ”tätimäisyys” pitää sisällään ne piirteet, mitä nyt ikä naiseen yleisimmin tuo. Ja niitäkö sitten pitää vihata ja peitellä ja välttää? Ikää kertyy, jos ei satu kuolemaan, sille ei kukaan mitään voi. Ja ikä muuttaa ihmistä, myönsi sen tai ei.

Totta.

Myös termi kukkahattuTÄTI. Paheksujissa on yhtä lailla setiä.

Vierailija
92/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täytin 40, tein nämä välttyäkseni tätiytymiseltä:

- pudotin painoa (BMI 22 -> 21) ja sain näin vatsamakkaran pois

- leikkautin silmäni eli hankkiuduin eroon laseista

- aloin nukkumaan enemmän

- käyn säännöllisesti kampaajalla fiksaamassa long bob -mallin ja värjään kevyesti harmaat piiloon

- lisäsin liikuntaa kolmesta kerrasta neljään kertaan viikossa

- harrastan monipuolisesti juoksua, kiipeilyä, pyöräilyä, kehonpainoharjoittelua ja joogaa

- seuraan sen verran lifestyle-blogeja ja pinterestiä, että tiedän millaista on nykymuoti

- vältän sekä teinitrendejä että ”räväkkää” tyyliä (shokkivärit vaatteissa ja hiuksissa)

Vaikutat henkisesti myöhäiskeski-ikäseltä.

Vierailija
93/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen räväkkätukkainen täti.

Vierailija
94/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jossain kohtaa nainenkin tajuaa, ettei maksa vaivaa miellyttää ulkoisesti ketään, jos se vaatii paljon työtä.

Miten tuo liittyy kenenkään miellyttämiseen? Korkeintaan itsensä. Tuohan on enemmän elämänasenne.

Vierailija
95/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tullut täti jo nyt. Tykkään leipoa, litkiä teetä, istua kotona kissani kanssa, ja parhaat perjantai-illan suunnitelmat on sellaiset ettei niitä ole. Käytän mukavia, lämpimiä kenkiä, ja talvitakin valitsin veden- ja tuulenpitävyyden enkä seksipotentiaalin kautta. Minusta on ihanaa ostaa uusia siivoustarvikkeita, ja kerään kahta astiasarjaa. Pikkulapset usein teitittelevät. Tykkään :)

Tv. 25 v tantta

Vierailija
96/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin ole huomannut että siinä viiskymppisenä moni tätiytyy. Työkaverini esimerkiksi. Lyhyt tukka, mahdollisesti permanentti. Sellaiset suorakaiteen muotoiset lasit (mitkä ei muuten sovi KENELLEKÄÄN), telttamsllidet raitapaidat/muut printtipaidat jollain ihme lentävillä lauseilla/kukkien kuvilla. Vyötärölihavuus. Terveyskengät. Telttamalliset toppatakit. Monilla iisilläni (38) on tosi paljon jotain niitä hemmetin kalliita jumalattoman isokuvioisia printtitunikoja yhdistettyinä legginseihin. Ihan hirveitä mielestäni. En koskaan kiskoisi moisia päälleni. Mukavia ehkä mutta ihan tolkuttoman mummomaisia.

Oletpa tarkkaillut muita kovin tiiviisti.

Vierailija
97/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin haluan tätimäiseksi. En ymmärrä miksei joku haluaisi. Se kuuluu henkiseen kasvuun. Ja tämä ei liity ulkonäköön mitenkään vaan on enemmänkin asennekysymys. Lisäksi olen huomannut, että kel hyvä kroppa on, se kannattaa piilottaa ainakin työpaikalla näin vinkiksi alokkaille. Kyllä tätikerhoon mahtuu!

Henkiseen kasvuun? Kroppaa ei tartte piilottaa.

Jos joskus saan hoikan kroppani takaisin, en taatusti piilota sitä, kuten tein nuorena.

Vierailija
98/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei ymmärretä, että monet näistä tätimäisyyden ilmentäjistä ovat käytännön sanelemia pakkovalintoja, vaihdevuosien jälkeen hiuksista kolmasosa katoaa ja hiuslaatu ohenee niin että päälaki paistaa läpi, vyötärölle tulee 10-20 senttiä makkaraa, selkä ei kestä kävelyä muutoin kuin terveyskengissä, tissit kasvaa kaksi kokoa, ilman silmälaseja ei näe lukea mitään, miehet muuttuu sietämättömiksi luontokappaleiksi. 

Vierailija
99/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmasti tarkoittamasi täti. Pukeudun juuri niinkuin itse huvittaa, vaatteisiin joista tykkään, mukavantuntuisiin ja omasta mielestäni kivan näköisiin kenkiin. Hiuksia en välitä värjätä vaikka muutama harmaakin näkyy jo. Minulla itselläni on hyvä olla näin ja muiden mielipide ei kiinnosta vähääkään saati että alkaisin muuttamaan ulkoasuani miellyttääkseni jotakuta muuta.

Ikää 46.

Täällä toinen samanlainen, joka ei kykene kuivien silmien vuoksi käyttämään enää piilolinssejä. Siksi otan kaiken ilon irti silmälaseista koska joudun joka tapauksessa hankkimaan ne kaksitehoina ikänäön vuoksi.

Jotkut vaikuttavat kammoavan neutraaleista poikkeavia silmälasinkehyksiä yli neljäkymppisillä naisilla.

Vierailija
100/751 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen Mette Mannonen, joka ei tunnu vanhenevan ainakaan ulkonäöllisesti lainkaan. Kuulemma 46-vuotias, ei ikinä uskoisi. 😮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä