Auttakaa ihon hoidossa
Olen 40v, ihoni on aina ollut hyvä. Talvisin joskus joudun laittamaan perusvoidetta, siinä kaikki mitä on tarvinnut.
Keväällä minulla vaihdettiin pillerit kierukkaan ja ilmeisesti sen seurauksena kasvoihini on alkanut tulemaan näppyjä ja kasvojen iho myös rasvoittuu. Miten ihoa olisi nyt paras hoitaa? Kuorintaa, rasvausta vai mitä? Mitään kauhean kalliita tuotteita minulla ei ole mahdollista ostaa, jotain perus markettitavaraa tai dermosilia.
Kommentit (13)
Kotimainen LV -sarja on hajusteeton ja herkkäihoisille sopiva. Myös hinta on kohdillaan. Itsellä on rasvoittuva sekaiho, enää ei finnejä juuri tule, mutta huokoset on suuret. Tämä sarja sopii erinomaisesti. Päivittäisessä käytössä ovat kasvovesi, silmänympärysvoide sekä kosteusvoide.
Lue iltapäivä lehden sivuja aihesta..
Nelikymppinen kyselee siellä kuten joku teini.
Kysyisin apteekista neuvoja. Hyviä sarjoja voisivat olla esim cerave.
Kierukka pois. Itse kärvistelin 1,5 vuotta hormonikierukan kanssa ja otatin pois. Minulle tuli isoja kipeitä finnejä. Alkoi parin viikon kuluttua kierukan laitosta ja loppui heti kierukan poistoon.
Apteekista Avene-sarjan tuottet on hyviä herkällekin iholle
Aino-Maijan ärtynyt akneiho parani yhdellä yksinkertaisella muutoksella
"Kokeilun aluksi lopetin ihoa kuivattavia ainesosia sisältävien tuotteiden käytön. Korvasin geelimäiset, rasvaiselle ja herkälle iholle tarkoitetut apteekkituotteet öljypohjaisella luonnonkosmetiikalla.
Uuden puhdistusöljyn ja kasvoöljyn kanssa ihonhoitorutiinini koostuu kolmesta vaiheesta:
1. Tuplapuhdistus puhdistusöljyllä. Levitän öljyn kuivalle iholle meikin päälle, hieron hellästi ja huuhtelen veden kanssa meikin ja öljyn pois. Kosteille kasvoille hieron puhdistusöljyn uudelleen, pyörittelen kymmenisen sekuntia ja huuhtelen.
2. Kasvovesi. Suihkutan kasvoilleni apteekista ostamaani kasvovettä. Tämä vaihe oli vanhasta ihonhoitorutiinistani tuttu.
3. Kasvoöljy. Levitän kasvoöljyn, kun kasvoni ovat vielä kasvovedestä kosteat.
Kokeile suolasaippuuaa, kuulostaa just siltä, että kiristää ihoa, mutta just päinvastoin. Minulla atopiaan taipuva ihotyyppi ja kulmakarvat ja nenänalunen varsinkin kierron loppuvaiheessa usein punoittavat, mutta tämä saippua todella auttoi. Suolasaippuaa on varmasti muillakin merkeillä, mutta minulla käytössä saaren taika niminen.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile suolasaippuuaa, kuulostaa just siltä, että kiristää ihoa, mutta just päinvastoin. Minulla atopiaan taipuva ihotyyppi ja kulmakarvat ja nenänalunen varsinkin kierron loppuvaiheessa usein punoittavat, mutta tämä saippua todella auttoi. Suolasaippuaa on varmasti muillakin merkeillä, mutta minulla käytössä saaren taika niminen.
Ainakin on suolainen hinta tuolla suolasaippualla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin on suolainen hinta tuolla suolasaippualla!
Yhtä hyviä ja paljon halvempia suolasaippuoita on saatavilla, ei kannata tyytyä ylihintaiseen tuotteeseen.
Lisään vielä, että iho on aina ollut aika herkkä ja esim hajustetut rasvat kirvelevät. Iho ollut aikaisemmin enemmänkin kuiva kuin rasvainen.
Ap