Miten välttää "tätiytyminen"?
Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?
Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".
Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.
Kommentit (751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä varmaan liittyy aikuistumiseen ja viisastumiseen. Ennen nuorena oli tärkeä näyttää, että tällainen kroppa. Nykyisin ihan yks hailee, se on mun kroppa ja voi olla vaikka kuinka upea, mutta jos minusta on mukavampi pukeutua johonkin "käsityö-ope" -kaapuun niin tottavie pukeudun kuten haluan. En koe enää velvollisuutta paljastaa koko ajan joka kurvia ja muotoa kaikille katselijoille.
Mielestäni seksuaalisuus ei katoa mihinkään, vaan se kasvaa itsevarmuuden myötä. Moni makkarankuoressa sipsuttava "seksikäs" nainen on paljon epävarmempi ja "antiseksuaalisempi" kuin arvonsa tunteva TÄTI.
Yksittäisenä vanhentavana piirteenä tietysti voi mainita ylipainon. Mutta joku tätiytyminen ei ole laihdutukselle mikään syy. Terveys on ainoa syy miksi kannattaa laihduttaa.
Kummasti vaan ne, joiden kroppa säilyy hyvännäköisenä eivät pukeudu niihin kaapuihin ja ne, joilla ei säily peittävät kroppansa kaapuihin, koska ovat kypsiä aikuisia.
Jaa.
Mulla on hyvä kroppa, väittäisin. Olen täti, tai oikeastaan vissiin tädiksikin jo yli-ikäinen (56), ja totta kai se naamasta näkyykin. Vartalonmyötäiset vaatteet mulla on pilatestunnilla ja uima-altaassa, mutta muuten pukeudun kyllä kaapuihin ja tunikoihin. Koska ne on niin mukavia.
(16-vuotias kummityttöni pukeutuu samanlaisiin....? Sen sijaan kolmekymppiset tyttäreni tällä hetkellä pukeutuvat kyllä aika vartalonmyötäisesti.)
Mutta te ette taida julistaakaan pukeutuvanne kaapuihin, koska olette niin aikuisia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapset eivät pukeudu vauvojen vaatteisiin, miksi nuoret eivät pukeudu lastenvaatteisiin, miksi aikuiset eivät pukeudu nuorten vaatteisiin. On se niin väärin!
Tämä !
pinkki tukka on naurettava tädillä
napapaita on naurettava tädillä
täti ei saa olla tatuoitu, lävistetty ..tatskattu
vaihtakaapa se pomppiva fitnesspäiväkirja tyttö aikuiseksi naiseksi,= seko täti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä varmaan liittyy aikuistumiseen ja viisastumiseen. Ennen nuorena oli tärkeä näyttää, että tällainen kroppa. Nykyisin ihan yks hailee, se on mun kroppa ja voi olla vaikka kuinka upea, mutta jos minusta on mukavampi pukeutua johonkin "käsityö-ope" -kaapuun niin tottavie pukeudun kuten haluan. En koe enää velvollisuutta paljastaa koko ajan joka kurvia ja muotoa kaikille katselijoille.
Mielestäni seksuaalisuus ei katoa mihinkään, vaan se kasvaa itsevarmuuden myötä. Moni makkarankuoressa sipsuttava "seksikäs" nainen on paljon epävarmempi ja "antiseksuaalisempi" kuin arvonsa tunteva TÄTI.
Yksittäisenä vanhentavana piirteenä tietysti voi mainita ylipainon. Mutta joku tätiytyminen ei ole laihdutukselle mikään syy. Terveys on ainoa syy miksi kannattaa laihduttaa.
Kummasti vaan ne, joiden kroppa säilyy hyvännäköisenä eivät pukeudu niihin kaapuihin ja ne, joilla ei säily peittävät kroppansa kaapuihin, koska ovat kypsiä aikuisia.
Jaa.
Mulla on hyvä kroppa, väittäisin. Olen täti, tai oikeastaan vissiin tädiksikin jo yli-ikäinen (56), ja totta kai se naamasta näkyykin. Vartalonmyötäiset vaatteet mulla on pilatestunnilla ja uima-altaassa, mutta muuten pukeudun kyllä kaapuihin ja tunikoihin. Koska ne on niin mukavia.
(16-vuotias kummityttöni pukeutuu samanlaisiin....? Sen sijaan kolmekymppiset tyttäreni tällä hetkellä pukeutuvat kyllä aika vartalonmyötäisesti.)
Mutta te ette taida julistaakaan pukeutuvanne kaapuihin, koska olette niin aikuisia?
Mikäs paikka sinulla ahistaa?
Vierailija kirjoitti:
Käkkäräpermanetti. Se on tätimäisyyden huipentuma, jota en koskaan tule ymmärtämään.
Olen niin iloinen, että permis on taas muotia. Minulla oli permis kasarilla ja nyt voi taas mennä kampaajalle, kun osaavat tehdä sen!
Vierailija kirjoitti:
Täti ei myöskään voi olla nykäsen matti tai reetu.
Kännissä muita hakkaava ja nuoria poikia vikittelevä nainen ei saa positiivista julkisuutta.
Korkeintaan loukkaavia kuvapäivityksiä tyyliin ex big brother tähtönen terassilla (katso kuvista kun on läski)
niin onko tuksu täti?
ai niin hän ei pukeudu kuten aikuinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta nillitystä koko ketju!
Lopputulos on, että kaikki 38+ naiset ovat vanhan ja tyylittömän näköisiä tätejä. :DKaikki mitä teet on joka tapauksessa väärin ja tosi tätimäistä.
Jotenkin suloista.Joo, jos olet harmaa täti, ei hyvä.
Jos porukasta erottuva täti, ei hyvä. Erotut väärin ja epämuodikkaasti. Jos erottaudut mielestäsi muodikkaasti, valehtelet kuitenkin ja olet silti nolo. Jos näytät nuoremmalta, valehtelet - ja olet nolo.
Jos näytät vanhemmalta, olet kauhea epähygieninen, tyhmä, ilkeä, ruma ja itsestään huoltapitämätön täti.
Pukeudut aina huonosti, muista se! Nuorilla on yksinoikeus pukeutua kummallisiin vaatteisiin.
Tämä !
pinkki tukka on naurettava tädillänapapaita on naurettava tädillä
täti ei saa olla tatuoitu, lävistetty ..tatskattu
vaihtakaapa se pomppiva fitnesspäiväkirja tyttö aikuiseksi naiseksi,= seko täti
Tatska/ lävistys ihmisille ne ovat elämäntapa ja on ihan oma genrensä, ja heille on ihan sama mitä muut ajattelevat
Vierailija kirjoitti:
ihan ekaksi kannatta unohtaa se polkkatukka,tunika ja legginsit.
eli pitäkää paino kuosissa niin ei tartte tommosiin sekaantua.
Ja höpsis! Polkka on muotia suuren maailman näyttelijöilläkin, tunikakin voi olla muutakin kuin yhtä isoa unikkokuosia ja mustat legginsit on hoikissa jaloissa just hienot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmasti tarkoittamasi täti. Pukeudun juuri niinkuin itse huvittaa, vaatteisiin joista tykkään, mukavantuntuisiin ja omasta mielestäni kivan näköisiin kenkiin. Hiuksia en välitä värjätä vaikka muutama harmaakin näkyy jo. Minulla itselläni on hyvä olla näin ja muiden mielipide ei kiinnosta vähääkään saati että alkaisin muuttamaan ulkoasuani miellyttääkseni jotakuta muuta.
Ikää 46.Täällä toinen samanlainen, joka ei kykene kuivien silmien vuoksi käyttämään enää piilolinssejä. Siksi otan kaiken ilon irti silmälaseista koska joudun joka tapauksessa hankkimaan ne kaksitehoina ikänäön vuoksi.
Jotkut vaikuttavat kammoavan neutraaleista poikkeavia silmälasinkehyksiä yli neljäkymppisillä naisilla.
Ja joku neuvoi ettei pitäisi käyttää kulmikkaita laseja. Ne kylläkin sopii mun kasvonpiirteille. Näytän pyöreissä silmälasimalleissa ihan mielisairaalasta karanneelta.
Jep. Jos näyttää haalistuneelta perunalta ja kasvonmuoto on pyöreä pallo, joka keikkuu sentin mittaisen paksun kaulan päällä, niin siihen yhdistetään hengettömät pyöreät rillit. Ja valkoinen pakkopaita.
Minusta on hienoa että ihmiset voivat meillä pukeutua kuten haluavat. Olisinpa hauska nähdä, miten nämä, jotka täällä suu vaahdossa haukkuvat toisten naisten tyylejä, itse pukeutuvat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Eipä tuo minulle kyllä kuulukaan, mutta joskus vaan kyllästyttää, kun seuraa joidenkin epätoivoista laihdutusta, ja kun se ei onnistu, aletaan käyttää kaapuja ja ollaan niin kypsää.
Mä täytin just 30v ja lapsiakin on, olen kuullut useammaltakin miten nyt olisi aika antaa Nenälävistyksen mennä umpeen ja leikata lyhyt helppohoitoinen tukka kun ei enää ole nuori! No en aio kyllä tehdä näistä kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Eipä tuo minulle kyllä kuulukaan, mutta joskus vaan kyllästyttää, kun seuraa joidenkin epätoivoista laihdutusta, ja kun se ei onnistu, aletaan käyttää kaapuja ja ollaan niin kypsää.
Jos välillä sinäkin söisit, niin olisit ehkä paremmalla tuulella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä säälittävältä näyttää ne neli-viisikymppiset jotka väkisin haluaa pukeutua nuorisovaatteisiin. Ovatko juuri niitä jotka eivät halua näyttää tädeiltä?
Minkälaisia vaatteita ovat nuorisovaatteet?
Esim. potkuhaalarit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten selität ne nuoret ja nätit, jotka "pukeutuvat kaapuihin"? Tuo ilmaisu ei varmaan aukea sinulle. Se tarkoittaa mm. sellaisia avantgardistisia vaatteita, jotka ovat enemmän taideteoksia kuin peruskuteita, ja joiden pointti on olla upeita eikä vain esitellä vartaloa.
Hyvännäköinen tarkoittaa seksikästä. Kaapu, vaikka kuinka olisi "visuaalisesti mielenkiintoinen", ei ole seksikäs vaate vaan hemulitätien oloasu.
Jos haluaa olla nuori täti niin kauneusleikkaus pöydälle. Ajovalot uudet, isommat ja sopivasti yläviistoon lyhdyt. Sen jälkeen ryppyjen kiristys ja rasvaimu, ja tukka kuntoon Peppu pitää nostaa myös ylös kirurgisesti, että näyttää hyvälle jos on jo "pudonnut"
Tämän jälkeen vaateostoksille ja salille. Nuorekas vaatetus ja meikki.
Maksaa rahaa. Ei edes sali enää riitä yksistään :)
Vierailija kirjoitti:
Mä täytin just 30v ja lapsiakin on, olen kuullut useammaltakin miten nyt olisi aika antaa Nenälävistyksen mennä umpeen ja leikata lyhyt helppohoitoinen tukka kun ei enää ole nuori! No en aio kyllä tehdä näistä kumpaakaan.
Just tuollaiset naamalävistykset vanhentaa, 40+ takuuvarma elähtänyt täti. "Nuortenjutuilla" tulee valitettavasti käänteinen vaikutus kun ikääntyy. Kulmalävistykset oli kauheita vanhemmilla, nyt niitä ei niinkään ole näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hep hep! Keskustelu menee sivuraiteille kun aletaan vain mainostaa kuinka päheetä tätiys on. Taitaa tulla seuraava lifestyle siitä...
Olet ihan oikeassa, jos olet seurannut muoti- ja lifestylejuttuja meiltä ja maailmalta. Monessa suomalaisessakin naistenlehdessä on alkanut olla muotijutuissa koko ajan enemmän mm. harmaatukkaisia täti-ihmisiä. Kauniita sellaisia.
Mutta onko pinkki tukkaisia tverkki mummoja
nainen ikäänny arvokkaasti..näytä kauniilta mummolta..jota kukaan ei katso SEKSUAALISESTI
Musta tulee sellainen. Nyt olen punertavatukkainen twerkkitäti.
Heteromies kirjoitti:
Jos haluaa olla nuori täti niin kauneusleikkaus pöydälle. Ajovalot uudet, isommat ja sopivasti yläviistoon lyhdyt. Sen jälkeen ryppyjen kiristys ja rasvaimu, ja tukka kuntoon Peppu pitää nostaa myös ylös kirurgisesti, että näyttää hyvälle jos on jo "pudonnut"
Tämän jälkeen vaateostoksille ja salille. Nuorekas vaatetus ja meikki.
Maksaa rahaa. Ei edes sali enää riitä yksistään :)
Ja lopulta näyttää Madonnalta, ja se on lopulta surullista.
Itse ainakin käytän rahani kaikkeen mukavaan! Esim. HEMULIMEKKOIHIN JA KEKKOSLASEIHIN!
Helposti. Elä ota elämää niin helvetin tosissaan ja vaikka itse tietäisit että muut tekee virheitä ja olet muita ylempi ja älykkäämpi niin elä puutu asioihin. Anna muiden tehdä virheitä ja oppia.
kerro oletko SINÄ aikuinen?
Kerro miten AIKUINEN pukeutuu
mitä eikö?