Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää "tätiytyminen"?

Vierailija
26.12.2019 |

Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?

Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".

Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.

Kommentit (751)

Vierailija
601/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24-v täti kirjoitti:

Miksi täällä on meille tädeille omistettu oma vihaketju? Veljenpoikani olisi varmasti monen täällä totuuksia laukovan kanssa eri mieltä.

Vaikka lienetkin vänkääjätrolli, onko esim. ketju, jossa pohditaan miten pysyä hoikkana vihaketju lihavia kohtaan?

En ole em. kirjoittaja, mutta en myöskään ole lukenut laihdutusketjua. Haukutaanko sielläkin siis kaikki normaalin painoindeksin ylärajalta ylöspäin poikkeuksetta tyylittömiksi, ilkeiksi, säälittäviksi jne? Siis jos halutaan puhua laihduttamisesta?

Ja miksi joku tässä keskusteluketjussa puhui "ilonpilaajista" kun joku kyseenalaisti ketjun idean ja toi esille sen vihamielisyyden? Tuottaako tällainen haukkuminen todella iloa noin monelle??

Vierailija
602/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varmasti tarkoittamasi täti. Pukeudun juuri niinkuin itse huvittaa, vaatteisiin joista tykkään, mukavantuntuisiin ja omasta mielestäni kivan näköisiin kenkiin. Hiuksia en välitä värjätä vaikka muutama harmaakin näkyy jo. Minulla itselläni on hyvä olla näin ja muiden mielipide ei kiinnosta vähääkään saati että alkaisin muuttamaan ulkoasuani miellyttääkseni jotakuta muuta.

Ikää 46.

Täällä toinen samanlainen, joka ei kykene kuivien silmien vuoksi käyttämään enää piilolinssejä. Siksi otan kaiken ilon irti silmälaseista koska joudun joka tapauksessa hankkimaan ne kaksitehoina ikänäön vuoksi.

Jotkut vaikuttavat kammoavan neutraaleista poikkeavia silmälasinkehyksiä yli neljäkymppisillä naisilla.

Ja joku neuvoi ettei pitäisi käyttää kulmikkaita laseja. Ne kylläkin sopii mun kasvonpiirteille. Näytän pyöreissä silmälasimalleissa ihan mielisairaalasta karanneelta.

Jep. Jos näyttää haalistuneelta perunalta ja kasvonmuoto on pyöreä pallo, joka keikkuu sentin mittaisen paksun kaulan päällä, niin siihen yhdistetään hengettömät pyöreät rillit. Ja valkoinen pakkopaita.

Voi eiiii! (hekottaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä täytin just 30v ja lapsiakin on, olen kuullut useammaltakin miten nyt olisi aika antaa Nenälävistyksen mennä umpeen ja leikata lyhyt helppohoitoinen tukka kun ei enää ole nuori! No en aio kyllä tehdä näistä kumpaakaan.

Just tuollaiset naamalävistykset vanhentaa, 40+ takuuvarma elähtänyt täti. "Nuortenjutuilla" tulee valitettavasti käänteinen vaikutus kun ikääntyy. Kulmalävistykset oli kauheita vanhemmilla, nyt niitä ei niinkään ole näkynyt.

Arvaa mitä? Ei kiinnosta yhtään, minä pidän siitä joten en ota sitä pois :)

Vierailija
604/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä täytin just 30v ja lapsiakin on, olen kuullut useammaltakin miten nyt olisi aika antaa Nenälävistyksen mennä umpeen ja leikata lyhyt helppohoitoinen tukka kun ei enää ole nuori! No en aio kyllä tehdä näistä kumpaakaan.

Just tuollaiset naamalävistykset vanhentaa, 40+ takuuvarma elähtänyt täti. "Nuortenjutuilla" tulee valitettavasti käänteinen vaikutus kun ikääntyy. Kulmalävistykset oli kauheita vanhemmilla, nyt niitä ei niinkään ole näkynyt.

Sun asenne vanhentaa..taidat olla OIKEA täti ihminen

Vierailija
605/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvakudoksen lisääntyminen iän myötä on ihan fysiologinen ilmiö. Kaikkialla maailmassa, kaikissa kulttuureissa ihmisten keskimääräinen paino kasvaa iän karttuessa, jos vain on riittävä määrä ruokaa tarjolla. Ja vaikka paino pysyisi jollain yksilöllä samana (usein suurin ponnistuksin), iän myötä rasvakudoksen osuus pyrkii kasvamaan. Mikään määrä treeniä ei kokonaan estä tätä, koska kyse on luonnollisesta ikääntymiseen liittyvästä ilmiöstä.

Jossain kohtaa siellä 30-50v välillä useimmille naisille koittaa se hetki, jolloin rintaliivit puristavat selkään pienet makkarat. Se ei ole ihan hirveän esteettisen näköistä, jos käyttää kireää paitaa. Niinpä useimmat naiset siirtyvät jossain kohtaa hiukan väljempiin yläosiin.

Toinen syy väljiin yläosiin liittyy vatsanseudun muutoksiin raskauksien myötä. Useamman lapsen äidillä on harvemmin viisikymppisenä litteä pyykkilautavatsa. Tämäkään ei ole puhdas treenikysymys tai minkäänlainen itsekuriasia, vaan aivan luonnollinen iän myötä tapahtuva muutos siinä missä kasvojen juonteet tai hiusten harmaantuminen.

Näitä väljempiä yläosia voi sitten nimittää tätivaatteiksi ja kaavuiksi, jos haluaa olla ilkeä. Oikeasti ne ovat ihan tyylikkäitä valintoja siinä tilanteessa, missä ne valitaan. Ongelma on naisvihassa ja ikääntymisen halveksimisessa.

Vierailija
606/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmaan liittyy aikuistumiseen ja viisastumiseen. Ennen nuorena oli tärkeä näyttää, että tällainen kroppa. Nykyisin ihan yks hailee, se on mun kroppa ja voi olla vaikka kuinka upea, mutta jos minusta on mukavampi pukeutua johonkin "käsityö-ope" -kaapuun niin tottavie pukeudun kuten haluan. En koe enää velvollisuutta paljastaa koko ajan joka kurvia ja muotoa kaikille katselijoille.

Mielestäni seksuaalisuus ei katoa mihinkään, vaan se kasvaa itsevarmuuden myötä. Moni makkarankuoressa sipsuttava "seksikäs" nainen on paljon epävarmempi ja "antiseksuaalisempi" kuin arvonsa tunteva TÄTI.

Yksittäisenä vanhentavana piirteenä tietysti voi mainita ylipainon. Mutta joku tätiytyminen ei ole laihdutukselle mikään syy. Terveys on ainoa syy miksi kannattaa laihduttaa.

Kummasti vaan ne, joiden kroppa säilyy hyvännäköisenä eivät pukeudu niihin kaapuihin ja ne, joilla ei säily peittävät kroppansa kaapuihin, koska ovat kypsiä aikuisia.

Miten selität ne nuoret ja nätit, jotka "pukeutuvat kaapuihin"? Tuo ilmaisu ei varmaan aukea sinulle. Se tarkoittaa mm. sellaisia avantgardistisia vaatteita, jotka ovat enemmän taideteoksia kuin peruskuteita, ja joiden pointti on olla upeita eikä vain esitellä vartaloa.

Hyvännäköinen tarkoittaa seksikästä. Kaapu, vaikka kuinka olisi "visuaalisesti mielenkiintoinen", ei ole seksikäs vaate vaan hemulitätien oloasu.

Vai että hyvännäköinen tarkoittaa seksikästä? Mielestäni esimerkiksi ystäväni lapsi on hyvännäköinen, eikä taatusti ole mielestäni seksikäs.

Taitaa olla monella käsitteet sekaisin.

Vierailija
607/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

huikea kaunotar tyyliin hollywood tähti ei ole KOSKAAN täti.

tavis naisista tulee tätejä

Vierailija
608/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäs keskittyä enemmän siihen, että on onnellinen ja on sydämmen sivistystä. Kukaan 40-vuotias nainen tai mies ei näytä 25-vuotiaalta eikä ole tarkoituskaan. Vanhetkaa ylpeydellä. Kaikki me vanhetaan.

Vierailija
609/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmaan liittyy aikuistumiseen ja viisastumiseen. Ennen nuorena oli tärkeä näyttää, että tällainen kroppa. Nykyisin ihan yks hailee, se on mun kroppa ja voi olla vaikka kuinka upea, mutta jos minusta on mukavampi pukeutua johonkin "käsityö-ope" -kaapuun niin tottavie pukeudun kuten haluan. En koe enää velvollisuutta paljastaa koko ajan joka kurvia ja muotoa kaikille katselijoille.

Mielestäni seksuaalisuus ei katoa mihinkään, vaan se kasvaa itsevarmuuden myötä. Moni makkarankuoressa sipsuttava "seksikäs" nainen on paljon epävarmempi ja "antiseksuaalisempi" kuin arvonsa tunteva TÄTI.

Yksittäisenä vanhentavana piirteenä tietysti voi mainita ylipainon. Mutta joku tätiytyminen ei ole laihdutukselle mikään syy. Terveys on ainoa syy miksi kannattaa laihduttaa.

Kummasti vaan ne, joiden kroppa säilyy hyvännäköisenä eivät pukeudu niihin kaapuihin ja ne, joilla ei säily peittävät kroppansa kaapuihin, koska ovat kypsiä aikuisia.

Miten selität ne nuoret ja nätit, jotka "pukeutuvat kaapuihin"? Tuo ilmaisu ei varmaan aukea sinulle. Se tarkoittaa mm. sellaisia avantgardistisia vaatteita, jotka ovat enemmän taideteoksia kuin peruskuteita, ja joiden pointti on olla upeita eikä vain esitellä vartaloa.

Hyvännäköinen tarkoittaa seksikästä. Kaapu, vaikka kuinka olisi "visuaalisesti mielenkiintoinen", ei ole seksikäs vaate vaan hemulitätien oloasu.

Vai että hyvännäköinen tarkoittaa seksikästä? Mielestäni esimerkiksi ystäväni lapsi on hyvännäköinen, eikä taatusti ole mielestäni seksikäs.

Taitaa olla monella käsitteet sekaisin.

Oletko pil..kun nussija ..kerro lisää itsestäsi

Miksi pidät lasta hyvännäköisenä?

Vierailija
610/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten pitäs keskittyä enemmän siihen, että on onnellinen ja on sydämmen sivistystä. Kukaan 40-vuotias nainen tai mies ei näytä 25-vuotiaalta eikä ole tarkoituskaan. Vanhetkaa ylpeydellä. Kaikki me vanhetaan.

oletko tavis?

Kukaan ei katso sinua silmiin ja hymyile ...

jäljelle jää siis ylpeys..

hoe vanhenen ylpeydellä...kyllä se siitä

Vierailija
611/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvakudoksen lisääntyminen iän myötä on ihan fysiologinen ilmiö. Kaikkialla maailmassa, kaikissa kulttuureissa ihmisten keskimääräinen paino kasvaa iän karttuessa, jos vain on riittävä määrä ruokaa tarjolla. Ja vaikka paino pysyisi jollain yksilöllä samana (usein suurin ponnistuksin), iän myötä rasvakudoksen osuus pyrkii kasvamaan. Mikään määrä treeniä ei kokonaan estä tätä, koska kyse on luonnollisesta ikääntymiseen liittyvästä ilmiöstä.

Jossain kohtaa siellä 30-50v välillä useimmille naisille koittaa se hetki, jolloin rintaliivit puristavat selkään pienet makkarat. Se ei ole ihan hirveän esteettisen näköistä, jos käyttää kireää paitaa. Niinpä useimmat naiset siirtyvät jossain kohtaa hiukan väljempiin yläosiin.

Toinen syy väljiin yläosiin liittyy vatsanseudun muutoksiin raskauksien myötä. Useamman lapsen äidillä on harvemmin viisikymppisenä litteä pyykkilautavatsa. Tämäkään ei ole puhdas treenikysymys tai minkäänlainen itsekuriasia, vaan aivan luonnollinen iän myötä tapahtuva muutos siinä missä kasvojen juonteet tai hiusten harmaantuminen.

Näitä väljempiä yläosia voi sitten nimittää tätivaatteiksi ja kaavuiksi, jos haluaa olla ilkeä. Oikeasti ne ovat ihan tyylikkäitä valintoja siinä tilanteessa, missä ne valitaan. Ongelma on naisvihassa ja ikääntymisen halveksimisessa.

miten suun kiinnipitäminen on suuri ponnistus?

Vierailija
612/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on asia, jota en koskaan ole ymmärtänyt: mitä niin iljettävää on pestyssä, kammatussa ja enimmäkseen hajuttomassa naisen ruumiissa että on kohteliasta kätkeä ja muokata se meikillä, hiuslisäkkeillä, korkokengillä ja mikä muu nyt sitten sattuukin olemaan muodikas väline itsen muokkaamiseen sopivaksi. Se ei minusta eroa mitenkään oleellisesti vaikka talebanien ajatuksesta naisen iljettävyydestä (= houkuttelu irstauden syntiin jne.). Toki itselleen sopii tehdä noita asioita, jos siltä tuntuu, ei minua huivikaan häiritse, mutta en minä mitään naisten vallankumouskaartiakaan kumpaankaan suuntaan haluaisi.[/quote]

Tämä on viisaasti sanottu. Tänä aikana toitotetaan suvaitsevaisuudesta, mutta samalla ollaan pinnallisempia kuin koskaan.

Vierailija
613/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli.

Itseäni on tituleerattu tädiksi jo joskus juuri ylioppilaaksi pääsyn aikoihin.

Vierailija
614/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oletko tavis?

Kukaan ei katso sinua silmiin ja hymyile ...

jäljelle jää siis ylpeys..

hoe vanhenen ylpeydellä...kyllä se siitä

Riippuu siitä mikä on tavis? Kerro ensin se niin tiedän vastata.

Vierailija
615/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN AIVAN NORMAALI TAVIS kirjoitti:

huikea kaunotar tyyliin hollywood tähti ei ole KOSKAAN täti.

tavis naisista tulee tätejä

Emma Thompson on minusta upea Hollywood tähti, mutta myös mahtava täti. Ihana nainen!

Vierailija
616/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuta, kuin että tätiytymistä välttelevien yksi hirveimmistä teoista on leikata tukka lyhyeksi ja värjätä joko kokonaan tai osittain jollain kirkkaalla värillä, ja sitten luullaan olevansa nuorekkaita. Yäk! Pätee kyllä nuorempiinkin.

Itse olen vasta 35 ja mies, mutta setäytyminen on päässyt ottamaan jo valtaa minustakin. Farkut on pelkkää yksiväristä mustaa tai tummamsinistä, paidoissa ei mitään väriä, kuvia eikä tekstiä. Kunnon nahkatakista haaveilen aina, mutta silti jo vuosia takin virkaa on toimittanut joku halpahallin aleräkistä ostettu peruspussukka. Autokin ollut jo vuosia sellainen, jolla ajaa yleensä just se keski-iän kynnyksellä oleva toimistotäti joka sanoo "autolla ei ole minulle mitään väliä, se on vain väline millä pääsee paikasta A paikkaan B". Lause jota vihasin nuorempana. Vaan tässäpä sitä nyt ollaan. En käy baareissa enää, en missään muuallakaan. Aikuistumistako? Ehkä. Tylsää? Kyllä!!! 

Vierailija
617/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ratsastus" pitää vyötäröt kiinteänä, tädit ei taida harrastaa sitä?  ;)

Vierailija
618/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tädin elämään kuuluvat:

- viinit

- hyvä ruoka

- hyvä seura

- liikunta

- pukeutuminen kuten huvittaa

- kirjallisuus

- rentoutuminen ml. AV-palsta

- feminismi

Ihanaa olla täti!

Vierailija
619/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on " täti" . Ikää vasta reilu 20 mutta tyyli ja olemus vanhentaa 10 vuotta. Kolmikymppiseksi luullaan...

On melko isokokoinen ja pitkä, pukeutuu juurikin aina tunikoihin ja tukka polkka, silmälasit tätimäiset värikkäät paksuilla kehyksillä... meikkikin vahvoine huulipunineen " tätiä".

Ihana tyyppi ja ystävä, mutta esimerkki siitä miten todella tyyli vanhentaa.

Vierailija
620/751 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aikuiset ihmiset mitkä kehuu toisia aikuisia taviksiksi ovat yleensä itse vähän lapsellisia aikuisia, mitkä 1. Pukeutuvat kuten 15 vuotiaat 2. Yleensä omaavat narsistisia piirteitä ja kaipaavat huomiota ja huomion keskipisteenä olemista. 3. Ovat pa. Nämä niinku omasta kokemuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi