Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää "tätiytyminen"?

Vierailija
26.12.2019 |

Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?

Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".

Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.

Kommentit (751)

Vierailija
321/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisuus. Seksuaalisesti aktiivisista naisista ei tule tätejä, kuten heikomman libidon omaavista. Tämä mun teoria.

Minkä ikäinen olet? Vaihdevuosien aikana kiinnostus miehiin saattaa innokkaammillakin lopahtaa. Ei seksi sentään mikään nuoruuden eliksiiri ole vaikka jotkut niin luulevatkin.

Kyllä, juuri näin. Niillä keillä vaihdevuosi latistaa libidon tapahtuu tämä tätiytyminen. Hormonit vaikuttavat kaikkeen. Joillakin libido säilyy, en tiedä miksi, ja heillä pysyy tietty vilkkaus ja nuorekkuus. Varmaan perintötekijöissä tämäkin. Kehno kumppani/parisuhde saattaa vaikuttaa myös.

Olen osittain eri mieltä.

Pahimmat tädit on näitä, jotka kuolaa kaikkien miesten perään. Ihan kaikki kävisi, yhtään miestä ei kuitenkaan saada nalkkiin, kuin enintään joku pieneksi hetkeksi hyttiin sikahumalassa Ruotsin laivalla.

Nyt on sinulla mennyt käsitteet sekaisin. Noita sanotaan puumiksi.

Katoppas, kun väki palsta-yllis on tullut tänne kirjoittamaan lempiaiheestaan ja rnkkaamaan kun haaveilee av mammoista🤣

Kyllä kyllä. Setämies on eilen ollut nuorten naisten suosimassa diskoteekissä iskemässä nuoria naisia, mutta jälleen kerran epäonnistunut, ja purkaa nyt pllunpuutteesta johtuvaa katkeruuttaan täällä. 👍

Vierailija
322/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä mainitaan monessa viestissä että ei-tantalla on pitkät hiukset. No eipä se kaikille ole mahdollista, jos hiukset on ohuet , ne näyttää hirveiltä pitkinä. Pakko pitää lyhyttä polkkaa, se näyttää ehkä tantalta mutta on ainoa malli joka näyttää vähän tuuheammalta. Leikin väreillä.

Olen nykyään normaalipainossa mutta on vahdattava koko ajan mitä syö, vyötärö kyllä pullistuu nopeasti. Pukeudun sekalaisesti osa vaatteita in mukavia ja luultavasti tätimäisiä mutta mulle ihan sama, mukavuus edellä, myös hupparit ja tennarit on kotona pop. Töihin puen klassisempaa. Harrastukseni ovat tätimäisiä, puutarhan hoito ja kasvimaa, sienestys, lukeminen, lenkkeily. Mielentilaltani en ole pätkääkään tantta, tykkään matkustaa ja lainata, käydään ystävien kanssa keikoilla ja festareilla. Innostun helposti uusista asioista tekniikoista yms.

Ai luoja, onko mitään tanttamaisempaa kuin tädit vähän viihteellä Iskelmä-festareilla?

Ei. Liian tumma sävy kauheassa, ohentuneessa liehuletissä, keinonahkatrikoiden läpi haisee eltaantunut esteogeenilisätuhero ja keinokiima yltyy kännin mukana.

Nämä romutransunaiset on erikseen!! Joo, noitakin on paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käkkäräpermanetti. Se on tätimäisyyden huipentuma, jota en koskaan tule ymmärtämään.

Ei sellaista ole enää kellään.

Kyllä valitettavasti on. Ja jos lyhyehköä permistukkaa vähän laitetaan, niin paplareilla tietty. Näillä on kunniassa myös polvet peittävät tätimekot, tunikat, suorat housut, mummo(ulko)takit ja tylsät irtobleiserit, ja sukkahousut. Vaatteet ovat aina kuin joltain väärältä vuosikymmeneltä, vaikka olisivat uusiakin hankintoja. Taito se on sekin.

Mutta kamalinta on heidän käytöksensä. Kyttäävät ja lyttäävät muita naisia. Puhuvat sievästi kirjakieltä. Ja nokka on aina nyrpällään. Vain oma aviomies on ihana ihminen, vaikka olisi minkälainen juntti.

Nämä naiset pääsevät usein esimiesasemaan, vaikka todelliset kyvyt olisivat olemattomat. Seksitön, kuiva ulkokuori ja jatkuva valitus ja kylmä, kopea käytös jotenkin tekevät heistä muka luotettavan pikkujohtajan. En vaan ymmärrä. Yleensä alaiset vihaavat ja pelkäävät heitä. Mutta tekevät pilkunviilauksellaan ja nipoilevalla tarkkuudellaan vaikutuksen isoihin pomoihin. Vaikka todellisuudessa saattavat olla firman pahimpia tuhlaajia ja epäluovuudessaan hyvinkin tuottamattomia. Mutta siistit excelit ja kuoliaaksi säästäminen muiden kustannuksella vaikuttavat näennäistehokkaalta.

Omat lapset välttelee, kasvattavat lapsensa rahalla.

Voi että. Onpa ikävää, kun joku täti on sinun sijastasi saanut esimiespaikan , vaikka sentään osaat (not) olla nuorekas.

En ole pyrkinyt samoihin paikkoihin, jos se nyt mitenkään tähän täti-keskusteluun kuuluu. Minua ei kiinnosta johtaminen eikä esimies-työ.

Mutta tulipahan tähän nyt kuvattua, miltä se täti-ihmisen ammatillinen kehittyminen saattaa meistä ulkopuolisista vaikuttaa, vaikka täti olisikin itseensä ja palkkaansa hyvinkin tyytyväinen.

Vierailija
324/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sukupuolenvaihdosleikkauksessa. Et tätiydy. Tykkäätkö enemmän setämieslookista?

Vierailija
325/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käkkäräpermanetti. Se on tätimäisyyden huipentuma, jota en koskaan tule ymmärtämään.

Kyllä valitettavasti on. Ja jos lyhyehköä permistukkaa vähän laitetaan, niin paplareilla tietty. Näillä on kunniassa myös polvet peittävät tätimekot, tunikat, suorat housut, mummo(ulko)takit ja tylsät irtobleiserit, ja sukkahousut. Vaatteet ovat aina kuin joltain väärältä vuosikymmeneltä, vaikka olisivat uusiakin hankintoja. Taito se on sekin.

Mutta kamalinta on heidän käytöksensä. Kyttäävät ja lyttäävät muita naisia. Puhuvat sievästi kirjakieltä. Ja nokka on aina nyrpällään. Vain oma aviomies on ihana ihminen, vaikka olisi minkälainen juntti.

Nämä naiset pääsevät usein esimiesasemaan, vaikka todelliset kyvyt olisivat olemattomat. Seksitön, kuiva ulkokuori ja jatkuva valitus ja kylmä, kopea käytös jotenkin tekevät heistä muka luotettavan pikkujohtajan. En vaan ymmärrä. Yleensä alaiset vihaavat ja pelkäävät heitä. Mutta tekevät pilkunviilauksellaan ja nipoilevalla tarkkuudellaan vaikutuksen isoihin pomoihin. Vaikka todellisuudessa saattavat olla firman pahimpia tuhlaajia ja epäluovuudessaan hyvinkin tuottamattomia. Mutta siistit excelit ja kuoliaaksi säästäminen muiden kustannuksella vaikuttavat näennäistehokkaalta.

Kuka tässä kyttää ja lyttää... Sappea sammiollinen tuossa vuodatuksessa.

Todellakin on sappea vuodatettu.

Olen joutunut parista tällaisesta tositädistä kärsimään elämäni aikana. Ja ei ole tarvinnut kytätä, nämä kaikki asiat on läväytetty naamalleni pyytämättä ja todellakin vastoin tahtoani. Mieluummin olisin pysynyt täysin erossa ja etäällä. Enkä nyt lytännyt yhtään, tiputtelin vaan faktoja tietämistäni tädeistä permis-väitteen innoittamana..

Ahaa, nyt ymmärrän. Eli olet joutunut parissa työpaikassa esimieheksi puhutteluun. Ja sekös vtuttaa. Taisi tulla fudut molemmilla kerroilla, vai takusitko itse lähteä ensin? Tiesithän, että niissä on painavat syyt takana, eli että jos olisitte oikeuteen menneet, olisit hävinnyt.

Tästä tämä tätivihasi siis johtuu.

Vierailija
326/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisuus. Seksuaalisesti aktiivisista naisista ei tule tätejä, kuten heikomman libidon omaavista. Tämä mun teoria.

Minkä ikäinen olet? Vaihdevuosien aikana kiinnostus miehiin saattaa innokkaammillakin lopahtaa. Ei seksi sentään mikään nuoruuden eliksiiri ole vaikka jotkut niin luulevatkin.

Kyllä, juuri näin. Niillä keillä vaihdevuosi latistaa libidon tapahtuu tämä tätiytyminen. Hormonit vaikuttavat kaikkeen. Joillakin libido säilyy, en tiedä miksi, ja heillä pysyy tietty vilkkaus ja nuorekkuus. Varmaan perintötekijöissä tämäkin. Kehno kumppani/parisuhde saattaa vaikuttaa myös.

Olen osittain eri mieltä.

Pahimmat tädit on näitä, jotka kuolaa kaikkien miesten perään. Ihan kaikki kävisi, yhtään miestä ei kuitenkaan saada nalkkiin, kuin enintään joku pieneksi hetkeksi hyttiin sikahumalassa Ruotsin laivalla.

Nyt on sinulla mennyt käsitteet sekaisin. Noita sanotaan puumiksi.

En nyt puhu mistään paulakoivuniemistä tai puumista, vaan sellaisista täti-ihmisen näköisistä tädeistä, joilla ei ole se libido latistunut samaa vauhtia kuin ulkokuori. Siis miehiä metsästetään, vaikkei edes siihen ulkokuoreen viitsitä panostaa.

Vierailija
327/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että. Onpa ikävää, kun joku täti on sinun sijastasi saanut esimiespaikan , vaikka sentään osaat (not) olla nuorekas.

En ole pyrkinyt samoihin paikkoihin, jos se nyt mitenkään tähän täti-keskusteluun kuuluu. Minua ei kiinnosta johtaminen eikä esimies-työ.

Mutta tulipahan tähän nyt kuvattua, miltä se täti-ihmisen ammatillinen kehittyminen saattaa meistä ulkopuolisista vaikuttaa, vaikka täti olisikin itseensä ja palkkaansa hyvinkin tyytyväinen.

En usko, eli luulenpa että tuossa on käynyt juurikin noin kuin sanoin. Voi voi. Kyynel

Vierailija
328/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Mitä olen kaveripiirissä katsellut ja havaintoja tehnyt, niin suurin ja pahin ja yleisin fail on ylipaino.

Tokalla sijalla on ruma lyhyt tätitukka ja kolmannella sijalla silmälasit.

Jos väistät nämä kolme miinaa, olet voitolla.

Olet 170cm ja 75 kg ja gootti..

estääkö goottius tätiyden?

Vierailija
329/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut parista tällaisesta tositädistä kärsimään elämäni aikana. Ja ei ole tarvinnut kytätä, nämä kaikki asiat on läväytetty naamalleni pyytämättä ja todellakin vastoin tahtoani. Mieluummin olisin pysynyt täysin erossa ja etäällä. Enkä nyt lytännyt yhtään, tiputtelin vaan faktoja tietämistäni tädeistä permis-väitteen innoittamana..

Ahaa, nyt ymmärrän. Eli olet joutunut parissa työpaikassa esimieheksi puhutteluun. Ja sekös vtuttaa. Taisi tulla fudut molemmilla kerroilla, vai takusitko itse lähteä ensin? Tiesithän, että niissä on painavat syyt takana, eli että jos olisitte oikeuteen menneet, olisit hävinnyt.

Itse asiassa kukaan näistä ei ole ollut minun esimieheni tai -naiseni. Että sikäli meni sinulta pieleen. 

:)

Vierailija
330/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vois antaa tilaa kaikille olla omanlaisensa ja vanheta omalla tavallaan, ilman että aletaan puhua heistä vähättelevästi. Onko pakko haukkua lyhyt- tai pitkätukkaiset, tai pulleat, tai vaatteisiin panostavat tai marketista ne ostavat. Antakaa toisten olla. Jos olet elämääsi ja itseesi tyytyväinen aikuinen ihminen,  ei pitäisi olla tarvetta haukkua muita tai naureskella muiden tyylille.

Jaa, en tiedä. Itse oon 36 ja mun kaveripiiri noin 34-45 vuotiaita, eikä kukaan meistä oo kovin tätimäinen. Kaikilla kauniit, nuorekkaat mutta ei teinit vaatteet, kaunis hiustyyli ja kaunis meikki. Just katsoin kuvaa kun oltiin tyttöporukalla oltu juhlimassa, ja mielestäni kaikki meistä näyttää paremmilta kuin mitä oltiin parikymppisenä. Kaikilla kauniit, pitkät hiukset, siisti meikki ja tyylikkäät vaatteet ja korut. Kaikki löytäneet oman tyylinsä.

Tiedän kyllä myös näitä tätejä, eli yleensä jotkut legginsit, värikäs trikootunika, lyhyehköt hiukset ja vähän ylipainoa. Tai toinen ääripää on jotkut kulahtaneet verkkarit, miehen työtakki ja turvakengät. Crocsit kesällä ehkä kaikista pahin ja jotkut caprihousut.

Oli vissiin pakko tämä kommentti kaivaa vielä uudelleen esille :D eihän tässä naureskella muille, vaan todetaan niinkuin asia on. Jokainen on ihan validi valitsemaan itse oman tyylinsä, jos haluaa olla täti-tyylinen niin sitten on. Mutta jos taas ei halua olla, niin sitten ei ole. Eikö se kuitenkin ole jokaisen henkilökohtainen valinta miltä haluaa näyttää, ja jos haluaa näyttää tädiltä niin miksi sitten suhtautua negatiivisesti niihin jotka tädiltä eivät halua näyttää? 🤔

Vierailija
331/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Eikö me tädit saada rauhassa edes tehdä töitä?

Vierailija
332/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oon varmaan täti siinä mielessä että en yleensä jaksa meikata eikä muiden mielipiteet hetkauta minua mihinkään suuntaan. Olen työstäni intohimoisesti kiinnostunut ja minulla on siihen nyt osaamista ja aikaa kun lapset ovat isoja. Nautin elämästäni enemmän kuin kolmekymppisen.

Elämä on valintoja. Siinä missä joku herää joka aamu pari tuntia aikaisemmin ja tekee täydellisen meikin, kampauksen ja miettii tarkkaan asuvalinnat, niin joku toinen jatkaa yöuniaan, saadakseen riittävät yöunet tai lähtee juoksulenkille, jotka lisäävät hyvinvointia ja auttaa panostamaan työuraansa tai lukee loppuun aloittamansa kirjan tai tekee käsityön.

Minä meikkaan joka aamu, mutta käyn myös juoksulenkeillä ja luen paljon. Ja nukun riittävästi. Ei kai ne toisiaan sulje pois.

Hyvä sinä. Ei tietenkään ne ole pois sulkevia, mutta ihmiset nyt sattuvat tekemään ja arvostamaan eri asioita. Sellainen on ihmismieli.

Siinä missä sinä meikkaat ja teet juoksulenkin, voi joku arvostaa enemmän perheen kanssa nautittua yhteistä aamiaista, ennen kuin lähdetään töihin ja lapset viedään päiväkotiin ja se aika käytetään siihen.

Vierailija
333/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3185 kirjoitti:

Mä oon ollu jo pitemmän aikaa 22-23-v: kanssa töissä ja ei o ikä tai ulkonäkö ollut esteenä. Ollaan gootteja ja osa on vegaaneja. Mä on 44 ja nauran satasella vuoden mittaan sattuneita legendaarisia tapauksia. Kun ihmisten luokittelu ulkonäön perusteella ei johda mihinkään. Mä oon kysyny nuoremmiltani neuvoa ja he multa. Tai, jos ni sitten olemme yhdessä tuumailleet. Tai kysyneet esimieheltä.

Siis oletko gootti vai vegaani???

Vierailija
334/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kukaan näistä ei ole ollut minun esimieheni tai -naiseni. Että sikäli meni sinulta pieleen. 

No miksi he sinua niin sapettavat, jos et sitten ilmeisesti ole heidän kanssaan lähemmin tekemisissä, kun et työskentele heidän kanssaan esimiehen ominaisuudessakaan? Ohis

Vierailija
335/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmistä voi vihata ihan vaan ilman alaisen asemaakin?

Koska täällä jotain täti-ihmistä nyt tuntuu kiinnostavan ihan hitosti suhteeni näihin inhoamiini täti-ihmisiin, niin kerrottakoon nyt sitten, miten olen joutunut heihin tutustumaan.

-2 heistä on aikoinaan työskennellyt samassa firmassa kuin minä. Eivät ole olleet minun esimiehiäni, mutta olen joutunut terapoimaan heidän alaisiaan eli työkavereitani. Ja kuullut vähän liikaakin vuodatusta uhreilta, ja omin silmin taas katsellut kauhulla tätien tätilookkeja. 

-1 on räksyttävä naapurini, jonka työosaamisesta ja vähän muustakin olen saanut kuulla tyttäreni kavereilta.

Rauhoitutko nyt?

Vierailija
336/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä näyttää täti gootti?

Kerro oi kakkahattutäti keskustelupalstan vaki gootitar

Vierailija
337/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä oon varmaan täti siinä mielessä että en yleensä jaksa meikata eikä muiden mielipiteet hetkauta minua mihinkään suuntaan. Olen työstäni intohimoisesti kiinnostunut ja minulla on siihen nyt osaamista ja aikaa kun lapset ovat isoja. Nautin elämästäni enemmän kuin kolmekymppisen.

Elämä on valintoja. Siinä missä joku herää joka aamu pari tuntia aikaisemmin ja tekee täydellisen meikin, kampauksen ja miettii tarkkaan asuvalinnat, niin joku toinen jatkaa yöuniaan, saadakseen riittävät yöunet tai lähtee juoksulenkille, jotka lisäävät hyvinvointia ja auttaa panostamaan työuraansa tai lukee loppuun aloittamansa kirjan tai tekee käsityön.

Minä meikkaan joka aamu, mutta käyn myös juoksulenkeillä ja luen paljon. Ja nukun riittävästi. Ei kai ne toisiaan sulje pois.

Hyvä sinä. Ei tietenkään ne ole pois sulkevia, mutta ihmiset nyt sattuvat tekemään ja arvostamaan eri asioita. Sellainen on ihmismieli.

Kuules nyt..sulla ei oo aavistustakaan kauanko täyden goottimeikin tekeminen kestää!!

Siinä missä sinä meikkaat ja teet juoksulenkin, voi joku arvostaa enemmän perheen kanssa nautittua yhteistä aamiaista, ennen kuin lähdetään töihin ja lapset viedään päiväkotiin ja se aika käytetään siihen.

Vierailija
338/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kymppinen ihaili mua cooliksi työmaalla. Hänellä lävistyksiä jne.. Mulla ei. Oli työmaan teemapäivä. Pistin parhaani mukaan. Rock on salaisuuteni.

Vierailija
339/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi he sinua niin sapettavat, jos et sitten ilmeisesti ole heidän kanssaan lähemmin tekemisissä, kun et työskentele heidän kanssaan esimiehen ominaisuudessakaan? Ohis

Sapetus johtuu siitä, että olen joutunut tahtomattani osalliseksi heidän pahantahtoisesta täti-energiastaan. Ja siksi ehkä jaksan täällä marmattaa, kun eivät täysin ole päässet minua nujertamaan johtuen pienestä etäisyydestämme välillämme. En olisi heidän kanssaan lainkaan tekemisissä, jos voisin valita.

Kiitos, että kysymyksesi oli sentään suht neutraali.

Vierailija
340/751 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

wow..goottitätit on sexyi ja ärhäköitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän