3250€ tulot kelan avustamana :)
12 000€ vuodessa korotetut lapsilisät ja kelalta elarit.
10080 vuodessa asumistukea
7200 työttömyystukea
+3300 vapautus päivähoitomaksuista johtuen pienistä tuloista
+3000 nyxä maksaavuodessa asumisestapimeästi
+exä maksaa lasten juttuja vuodessavähintään +3000, vaikka kelalta elarit.
Eli kannattaa tehdä töitä, että kelan asiakkaillaon rahhoo.
38580/12= 3250€/kk
Lisäksi köyhäin avustukset. Ruokalahjakortit ym toimeentulotuki.
Mites muut saatte avustuksia?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Muuten en kommentoi, mutta Ap: laskelmassa on ainakin se virhe, että eikai kukaan laske tuloksi itselleen sitä, että saa vapautuksen päivähoitomaksusta. Ei se ole tuloa, jos joku meno on pois.
Meillä 2 työssäkäyvää aikuista, mutta silti on vapautus päivähoitomaksuista.
Vertailussa se laskettaisiin sinunkin tuloksi, koska kaikki eivät saa vapautusta.
Koska systeemi alkaa mahdollistamaan töihin pääsyn?
Uutisvinkki iltalehdelle, -sanomille tai hesarille. Olisi hyvä, jos asiantunteva taho laskisi, kuka meillä oikeasti on köyhä.
3000 kuukausituloilla harva perheellinen on köyhä, mutta sossuloisilta ininää riittää.
Jossain mättää. Asumistuki on tuloa, kuin myös vapautus päiväkotimaksuista jne. Rahanarvoisia etuja, joita ei kaikki saa.
Lasketaan, loppuu ininä ja verotetaan sieltä mistä kuuluu.
Mä saan 3100 käteen, 4800 e palkasta. 10v opintoja, opintovelat.
Uutisvinkki iltalehdelle, -sanomille tai hesarille. Olisi hyvä, jos asiantunteva taho laskisi, kuka meillä oikeasti on köyhä.
3000 kuukausituloilla harva perheellinen on köyhä, mutta sossuloisilta ininää riittää.
Jossain mättää. Asumistuki on tuloa, kuin myös vapautus päiväkotimaksuista jne. Rahanarvoisia etuja, joita ei kaikki saa.
Lasketaan, loppuu ininä ja verotetaan sieltä mistä kuuluu.
Minä tienaan 1400€/kk. En saa mistään mitään tukea. eli vuodessa 16800.
Mä en tulis toimeen noin pienellä summalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tulis toimeen noin pienellä summalla.
Aloituksen summalla?
Aletaan kaikki lekottelemaan. Piilotetaan sukanvarteen ensin omaisuus ja sitten oleilemaan.
Sillä tätä touhua koulutetaan. Ei ole oikein, että eniten käsi ojossa oleva saa eniten. Tulisi veroja jo maksaneellakin olla oikeus hetkellisesti lekotella täysillä tuilla.
Molloin työn saaminen tehdään niin helpoksi kuin mitä tuo ilmaisen rahan saaminen on?
Vierailija kirjoitti:
Milloin työn saaminen tehdään niin helpoksi kuin mitä tuo ilmaisen rahan saaminen on?
Tuskin koskaan.
Toiminta ei ole millään lailla ratkaisukeskeistä.
Kyllä muutolle tulee aina olla hyväksyttävät perusteet. Jos Kela on kehottanut etsimään edullisemman asunnon ja vuokranormin mukaisen löydät, on se suoraan peruste saada vakuus. Ei siihen sen pidempiä sepostuksia tarvita.
Nämä jatkuvasti perusteetta muuttavat lapsiperheet toimivat niin, että irtisanotaan vanha asunto ja sitten haetaan vakuutta. Kun vakuutta ei myönnetä perusteettoman muuton vuoksi, vedotaan siihen, että lapsiperhettä ei voi jättää kodittomaksi ja entinen on jo irtisanottu. Sitten on näitä, jotka saavat vähän väliä häätöjä. Joillakin perhesuhteet muuttuvat koko ajan jne. Oikeaati tuo muuttoralli on välillä ihan älytöntä yhteiskunnan kustannuksella.