Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3250€ tulot kelan avustamana :)

Vierailija
26.12.2019 |

12 000€ vuodessa korotetut lapsilisät ja kelalta elarit.
10080 vuodessa asumistukea
7200 työttömyystukea
+3300 vapautus päivähoitomaksuista johtuen pienistä tuloista
+3000 nyxä maksaavuodessa asumisestapimeästi
+exä maksaa lasten juttuja vuodessavähintään +3000, vaikka kelalta elarit.
Eli kannattaa tehdä töitä, että kelan asiakkaillaon rahhoo.

38580/12= 3250€/kk

Lisäksi köyhäin avustukset. Ruokalahjakortit ym toimeentulotuki.

Mites muut saatte avustuksia?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Kelassa töissä ja jatkuvasti ihmiset laittaa viestejä tai kirjoittaa hakemuksiinsa siitä, kuinka perusturvan taso on Suomessa riittämätön, kuinka Suomi on saanut tästä huomautuksia ja kuinka riittävänä tasona olisi toimeentulotuen peruosa 750e/kk yhdeltä henkilöltä. Tuntuu, että ihmiset ovat täysin vieraantuneet Suomen palkkatasosta ja palkansaajien tulotasosta. Jos toimeentulotuen peruosa olisi 750 euroa, ei työnteossa olisi enää monellakaan alalla järkeä. Asumisen jälkeen ei tuon enempää monelle työssäkäyvälle jää. Välillä tuntuu, että mikään ei riitä. Ei ole tarkoituskaan, että työttömät saavat saman verran kuin työssäolevat. Eräässä koulutuksessa meille sanottiinkin, että toimeentulotukea myönnettäessä esimerkiksi muuttopalveluun, tulisi miettiä, että toimeemtulotuen saaja ei olisi paremmassa asemmassa kuin pienituloinen palkansaaja. Näin kyllä minusta monesti on, kun myönnetään muuttopalveluita muuttoautoineen, joihin pienituloisilla palkansaajilla ei ikinä kuuna päivänä olisi varaa.

Sinun mielestäsi siis pitäisi jättää tuen varassa elävä luultavasti sairas ihminen jolla ei myöskään ole mitään tukiverkostoa ja sukulaisia apuna, aivan yksin muuttoineen ja kamoineen ulos koska ei pysty järjestämään muuttoa itse? Ota myöskin huomioon että tuella elävä harvoin pystyy ottamaan lainaa tai maksamaan edes osamaksulla niitä palveluita mitä pienipalkkainen kuitenkin yleensä pystyy. 

Kyse ei ollut tällaisesta tilanteesta. Tietäisitpä vain millaisissa tilanteissa näitä muuttoja haetaan ja maksetaan. Ensinnäkin toimeentulotuen asiakkaat tuntuvat muuttavan jatkuvasti, mitä aina ihmettelen. Miksi sitä asuntoa pitää jatkuvasti vaihtaa? Sitten yksinhuoltaja tietysti muuttaa aina viimeisillään raskaana eikä pysty itse kantamaan mitään. Lasten isä ei tietenkään kuvioissa eikä ketään kuka voisi auttaa (isällä usein Poste restante osoite ja hyvät palkkatulot). Että tällaisia nämä muutot.

Täältä sivusta vaan kommentoin. Eikö sille muutolle pidä olla jotain perusteluja jos meinaa tukea siihen saada? Vai onko tämäkin yksi asia, miten joku kansanosa lypsää rahaa.

Oon työtön yksineläjä ja muutin vuosi sitten. En olisi halunnut, mutta oli pakko: vuokra oli liian iso ja kela ei huomioinut koko vuokraa tukia laskiessa ja töihin en päässyt.

Sain edullisen asunnon aika hämäräperäisestä lähiöstä ja jouduin tekemään selvityksen, miksi muutan saadakseni takuuvuokran. Ensimmäiseen vuokraan en saanut avustusta ja itse muuttoavustusta sain muutaman kympin. Jos en pääse enää koskaan töihin (oon yli 50v) taidan olla loppuelämäni jumissa täällä n*rkkien ym. seassa, koska en voi esittää mitään kunnollista selitystä muuttamiselle.

Ja ne mun hurjat tuet ovat n.495e työmarkkinatukea, n.340e asumistukea ja 30-50e toimeentulotukea.

Nyt unohdat mainita, että koska saat toimeentulotukea niin sinulle (tai muille totuprheille) korvataan erikseen reseptilääkkeet, sähkö, vesimaksut, mahdolliset kiinteistövero, jätevesi, jätehuoltomaksu, sitten silmälasit 2v välein mikäli tarve (tai useammin jos näkö heikentynyt nopammin), kunnalliset terveyspalvelut ja kunnallinen hammashoito, uusi henkkari vanhentuvan tai kadonneen tilalle, mahdollisten lasten ip-kerho ja päiväkotilaskut.....

T. Se kelan aspa

No sä taisit unohtaa lukea mun viestin sisällön.

Asun yksin kaupungin vuokra-asunnossa. Eli ei ole noita mainitsemiasi muita kuluja. Oon onnekas, etten tarvitse mitään säännöllistä lääkitystä enkä silmälaseja. Uudet henkkarit maksoin ihan itse, en halua olla käsi ojossa jos vain on mahdollisuus itse maksaa.

Jos olet oikeasti kelan aspa, voit varmaan kertoa, millä perusteella tukiasiakas saa avustuksia muuttamiseen. Eli voiko vaan huvin vuoksi muuttaa?

Oma kokemus: Kela käskee hakemaan halvempaa asuntoa. Teen työtä käskettyä ja saan halvemman, mutta Kelan mielestä on vieläkin liian kallis eli ei anneta takuuvuokraa. Löydän superhalvan ja joudun silti kirjoittamaan pitkät selvitykset muuttotarpeesta. Kerro, onko meillä kahden kerroksen asiakkuuksia Kelassa jos osa väestä hakee ja saa kokoajan muuttoavustusta?

Kyllä muutolle tulee aina olla hyväksyttävät perusteet. Jos Kela on kehottanut etsimään edullisemman asunnon ja vuokranormin mukaisen löydät, on se suoraan peruste saada vakuus. Ei siihen sen pidempiä sepostuksia tarvita.

Nämä jatkuvasti perusteetta muuttavat lapsiperheet toimivat niin, että irtisanotaan vanha asunto ja sitten haetaan vakuutta. Kun vakuutta ei myönnetä perusteettoman muuton vuoksi, vedotaan siihen, että lapsiperhettä ei voi jättää kodittomaksi ja entinen on jo irtisanottu. Sitten on näitä, jotka saavat vähän väliä häätöjä. Joillakin perhesuhteet muuttuvat koko ajan jne. Oikeaati tuo muuttoralli on välillä ihan älytöntä yhteiskunnan kustannuksella.

Vierailija
122/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten en kommentoi, mutta Ap: laskelmassa on ainakin se virhe, että eikai kukaan laske tuloksi itselleen sitä, että saa vapautuksen päivähoitomaksusta. Ei se ole tuloa, jos joku meno on pois.

Meillä 2 työssäkäyvää aikuista, mutta silti on vapautus päivähoitomaksuista.

Vertailussa se laskettaisiin sinunkin tuloksi, koska kaikki eivät saa vapautusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska systeemi alkaa mahdollistamaan töihin pääsyn?

Vierailija
124/133 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisvinkki iltalehdelle, -sanomille tai hesarille. Olisi hyvä, jos asiantunteva taho laskisi, kuka meillä oikeasti on köyhä.

3000 kuukausituloilla harva perheellinen on köyhä, mutta sossuloisilta ininää riittää.

Jossain mättää. Asumistuki on tuloa, kuin myös vapautus päiväkotimaksuista jne. Rahanarvoisia etuja, joita ei kaikki saa.

Lasketaan, loppuu ininä ja verotetaan sieltä mistä kuuluu.

Vierailija
125/133 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan 3100 käteen, 4800 e palkasta. 10v opintoja, opintovelat.

Vierailija
126/133 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisvinkki iltalehdelle, -sanomille tai hesarille. Olisi hyvä, jos asiantunteva taho laskisi, kuka meillä oikeasti on köyhä.

3000 kuukausituloilla harva perheellinen on köyhä, mutta sossuloisilta ininää riittää.

Jossain mättää. Asumistuki on tuloa, kuin myös vapautus päiväkotimaksuista jne. Rahanarvoisia etuja, joita ei kaikki saa.

Lasketaan, loppuu ininä ja verotetaan sieltä mistä kuuluu.

Vierailija
127/133 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan 1400€/kk. En saa mistään mitään tukea. eli vuodessa 16800.

Vierailija
128/133 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tulis toimeen noin pienellä summalla.

Vierailija
129/133 |
29.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tulis toimeen noin pienellä summalla.

Aloituksen summalla?

Vierailija
130/133 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaan kaikki lekottelemaan. Piilotetaan sukanvarteen ensin omaisuus ja sitten oleilemaan. 

Sillä tätä touhua koulutetaan. Ei ole oikein, että eniten käsi ojossa oleva saa eniten. Tulisi veroja jo maksaneellakin olla oikeus hetkellisesti lekotella täysillä tuilla.

Vierailija
131/133 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molloin työn saaminen tehdään niin helpoksi kuin mitä tuo ilmaisen rahan saaminen on?

Vierailija
132/133 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin työn saaminen tehdään niin helpoksi kuin mitä tuo ilmaisen rahan saaminen on?

Tuskin koskaan.

Toiminta ei ole millään lailla ratkaisukeskeistä.

Vierailija
133/133 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tuista nousi juuri :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi