Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3250€ tulot kelan avustamana :)

Vierailija
26.12.2019 |

12 000€ vuodessa korotetut lapsilisät ja kelalta elarit.
10080 vuodessa asumistukea
7200 työttömyystukea
+3300 vapautus päivähoitomaksuista johtuen pienistä tuloista
+3000 nyxä maksaavuodessa asumisestapimeästi
+exä maksaa lasten juttuja vuodessavähintään +3000, vaikka kelalta elarit.
Eli kannattaa tehdä töitä, että kelan asiakkaillaon rahhoo.

38580/12= 3250€/kk

Lisäksi köyhäin avustukset. Ruokalahjakortit ym toimeentulotuki.

Mites muut saatte avustuksia?

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan asumistukea 250 eur/kk. Palkkani on max. 500 eur/kk. Soviteltua päivärahaa tai mitään muitakaan tukia en saa, koska olen yliopistossa kirjoilla. Omistusasunto on velaton. 

Vierailija
62/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nostaa palkkaa yrittäjänä 4500e/kk ja lisäksi saa 650e/kk vielä asumistukea koska YEL. Ja minä joudun laittamaan meidän 10 kk ikäisen vauvan päivähoitoon koska ainoa raha minkä hoitovapaalla saisin on 338e/kk ja sillä en pärjää kun mies ei maksa MITÄÄN.

Eroa niin saat kaikkki mahdolliset tuet. Mitä tuollaisen pąskamiehen kanssa pyörimään jolle oman lapsen hyvinvointi on sivuseikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa mulle 4734€ joka kuukausi työttömyyskorvausta. Nyt jo kolmatta kuukautta työttömänä. Että siitä sitten. Työpaikan varmasti saan alkuvuodesta.

Vierailija
64/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpö höpö nyt taas. Ap yrittää vain saada vihaa lietsottua tukia nostajia vastaan.

Vierailija
65/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan muistanut hakea kaikki ruuat leipäjonosta? Säästää n. 400e/kk kun ei osta ruokaa ollenkaan. Jos jaksaa joka päivä käydä niin ruokaa tulee niin paljon että sillä ruokkii lemmikitkin.

Miten olet ratkaissut käteisen säilytyksen että toimeentulotuki ei lakkaa jos tilillä on liikaa rahaa? Itselläni on pieni kassakaappi kotona.

Kirkolta saa maksusitoumus lappuja kauppoihin tietyn väliajoin. Olethan ottanut huomioon että tavallisista kaupoista voi ostaa jemmaan esim. Lasten kaverisynttäreille pieniä lahjoja näillä? Yleensä kun siitä on rajattu vain alkoholi ja tupakka pois.

Hopelta saa sukset, luistimet, vaatetta. Kannattaa katsoa myös lasten harrastuksia maksavia yhdistyksiä.

Muista myös työn mahdollisuus. Itse tienaan usein 20e/vrk ottamalla lemmikkejä hoitoon. Perhe saa iloa lemmikistä ja taskurahaa lapsille tästä. Lapsia jos haluaa ottaa hoitoon niin tienaa vielä paljon enemmänkin.

Tässä omat vinkkini nuukailuun.

Vierailija
66/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me myytiin talo ja muutettiin miehen työn perässä toiselle paikkakunnalle alkukesästä. Minä olin kesän työttömänä ja sain ansiosidonnaista. Jouduimme muuttamaan vuokra-asuntoon, koska sopivaa uutta kotia ei heti löytynyt. Änkeydyttiin kolmioon ( 2 teiniä, 2 aikuista ja koira) jotta vuokramenot pysyisivät kohtuullisena.

Meillä oli yhteisellä tilillä muutama kymppitonni myyntivoittoa entisestä talosta, miehellä sijoituksia noin 10 000e ja lapsillakin muutama tonni. Tein ihan vitsinä Kelan sivuilla asumistukilaskelmat ja pistin hakemuksen sisään. Tästä meni pari viikkoa ja tilille tupsahti Kelalta yli 200e!

Olin ihan ihmeissäni mutta kaikki osinkotodistukset, tiliotteet sun muut olin kopsannut hakemukseen mukaan joten ihan tyynesti käytin rahat sitten ruokakauppaan. Jäin vain ihmettelemään että säästöillä ei sitten vissiin ole mitään merkitystä kun tukia jaellaan, ainoastaan kk-tuloilla. Minun mielestäni nämä tuet pitäisi olla se viimeinen oljenkorsi kun kaikki omaisuus on jo realisoitu.

Se viimeinen oljenkorsi on nimeltään toimeentulotuki. Ja sitä ei todellakaan saa, jos on säästöjä.

Vierailija
67/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on että muutaman lapsen yh saa enemmän tukia nettona kuin keskituloinen suomalainen palkkaa. Upea maa tehdä töitä.

Vierailija
68/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpö höpö nyt taas. Ap yrittää vain saada vihaa lietsottua tukia nostajia vastaan.

Höpöhöpö.

Paljonko sinä saat?

Vierailija
69/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei oo tuloja vaan tukia.

Vierailija
70/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me myytiin talo ja muutettiin miehen työn perässä toiselle paikkakunnalle alkukesästä. Minä olin kesän työttömänä ja sain ansiosidonnaista. Jouduimme muuttamaan vuokra-asuntoon, koska sopivaa uutta kotia ei heti löytynyt. Änkeydyttiin kolmioon ( 2 teiniä, 2 aikuista ja koira) jotta vuokramenot pysyisivät kohtuullisena.

Meillä oli yhteisellä tilillä muutama kymppitonni myyntivoittoa entisestä talosta, miehellä sijoituksia noin 10 000e ja lapsillakin muutama tonni. Tein ihan vitsinä Kelan sivuilla asumistukilaskelmat ja pistin hakemuksen sisään. Tästä meni pari viikkoa ja tilille tupsahti Kelalta yli 200e!

Olin ihan ihmeissäni mutta kaikki osinkotodistukset, tiliotteet sun muut olin kopsannut hakemukseen mukaan joten ihan tyynesti käytin rahat sitten ruokakauppaan. Jäin vain ihmettelemään että säästöillä ei sitten vissiin ole mitään merkitystä kun tukia jaellaan, ainoastaan kk-tuloilla. Minun mielestäni nämä tuet pitäisi olla se viimeinen oljenkorsi kun kaikki omaisuus on jo realisoitu.

Se viimeinen oljenkorsi on nimeltään toimeentulotuki. Ja sitä ei todellakaan saa, jos on säästöjä.

Siksi rahaa ei pidetä omalla tilillä.

Vierailija
71/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän seurakuntaan tuli irakilainen "kristitty". Putsasi seurakuntalaiset vanhoista tavaroistaan (telkku, läptop, huonekaluja) ja otti muutamilta seurakuntalaisilta vipit, yhteensä yli tonnin. Sen jälkeen häipyi eikä siitä ole kuulunut mitään.

Onhan näitä sankareita juu.

Vierailija
72/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tuo (loiselle) leivän pöytään.

Vierailija
73/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap unohti tarinastaan kissapoikueen, kolme koiraa ja hevosen, mitkä kunnon tukilypsäjällä pitää olla.

Vierailija
74/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei oo tuloja vaan tukia.

Kaikkia rahan arvoiset edut yhteenlaskettuna palkan kanssa, voidaan tuki/tulo komboja vertailla. Tavallinen palkansaaja on altavastaaja. Se ei ole oikein.

Vierailija
75/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensi vuonna isojen perheiden lapsilisiä nostetaan, lisää euroja ap:n "palkkaan".

Vierailija
76/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ensi vuonna isojen perheiden lapsilisiä nostetaan, lisää euroja ap:n "palkkaan".

Aloituksessa vain 3 lapsen yksinhuoltajataloudesta kyse.

Unihtui lasten ilmaishoito iltaisin ja viikonloppuisin sekin on rahanarvoinen etu, jota ei kaikille tarjota.

Vierailija
77/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se sitten naurattaa, kun pitää maksella takaisin.

Vierailija
78/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas höpöhöpö juttuja ja kansaan iskee kuin kuuma veitsi voihin. Ainoastaan "erityisryhmät" voivat saada noin paljon tukia. Kelan laskurillahan voi laskea vaikka mitä mutta on aivan eri asia maksetaanko sulle. Tätä ei moni trollaileva tajua, moni joutuu kynsin ja hampain tappelemaan ihan niistä kelan perusrahoista. 

Vierailija
79/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kehittynyt uusi ikäluokka joka surffaa ihan surutta jopa hankkimalla vaikka lapsia toimeentulonsa. Sitten voi aina olla adhd, assi, äärikansalainen tms ja kukaan ei ota töihin. Näillä pelaajia on. Ja jos vielä uhkaa joutua töihin niin aina on vielä masennus tai anoreksia.

Vierailija
80/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas höpöhöpö juttuja ja kansaan iskee kuin kuuma veitsi voihin. Ainoastaan "erityisryhmät" voivat saada noin paljon tukia. Kelan laskurillahan voi laskea vaikka mitä mutta on aivan eri asia maksetaanko sulle. Tätä ei moni trollaileva tajua, moni joutuu kynsin ja hampain tappelemaan ihan niistä kelan perusrahoista. 

No jos on vaikka fas, tai muu luki niin heti kolahtaa rahaa. Ja Lapsilla sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi