Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3250€ tulot kelan avustamana :)

Vierailija
26.12.2019 |

12 000€ vuodessa korotetut lapsilisät ja kelalta elarit.
10080 vuodessa asumistukea
7200 työttömyystukea
+3300 vapautus päivähoitomaksuista johtuen pienistä tuloista
+3000 nyxä maksaavuodessa asumisestapimeästi
+exä maksaa lasten juttuja vuodessavähintään +3000, vaikka kelalta elarit.
Eli kannattaa tehdä töitä, että kelan asiakkaillaon rahhoo.

38580/12= 3250€/kk

Lisäksi köyhäin avustukset. Ruokalahjakortit ym toimeentulotuki.

Mites muut saatte avustuksia?

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kokoomuksen nettitrollajaksi pääsee? Sehän olisi mukava etätyö. Kirjoittaisin huomattavasti parempia ja uskottavampia trollailuja kuin nämä nykyiset.

Vierailija
82/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me myytiin talo ja muutettiin miehen työn perässä toiselle paikkakunnalle alkukesästä. Minä olin kesän työttömänä ja sain ansiosidonnaista. Jouduimme muuttamaan vuokra-asuntoon, koska sopivaa uutta kotia ei heti löytynyt. Änkeydyttiin kolmioon ( 2 teiniä, 2 aikuista ja koira) jotta vuokramenot pysyisivät kohtuullisena.

Meillä oli yhteisellä tilillä muutama kymppitonni myyntivoittoa entisestä talosta, miehellä sijoituksia noin 10 000e ja lapsillakin muutama tonni. Tein ihan vitsinä Kelan sivuilla asumistukilaskelmat ja pistin hakemuksen sisään. Tästä meni pari viikkoa ja tilille tupsahti Kelalta yli 200e!

Olin ihan ihmeissäni mutta kaikki osinkotodistukset, tiliotteet sun muut olin kopsannut hakemukseen mukaan joten ihan tyynesti käytin rahat sitten ruokakauppaan. Jäin vain ihmettelemään että säästöillä ei sitten vissiin ole mitään merkitystä kun tukia jaellaan, ainoastaan kk-tuloilla. Minun mielestäni nämä tuet pitäisi olla se viimeinen oljenkorsi kun kaikki omaisuus on jo realisoitu.

Se viimeinen oljenkorsi on nimeltään toimeentulotuki. Ja sitä ei todellakaan saa, jos on säästöjä.

Siksi rahaa ei pidetä omalla tilillä.

Joo ja siksi isä omistaa asunnon ja vuokraa lapselleen ja lapsi muka maksaa vuokraa...joka haetaan sossulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka pohtivat voiko olla totta: kyllä voi.

Olen Kelan asiakaspalvelussa töissä. Palkkani on 2490e/kk bruttona (3v töissä Kelassa eli palkka jo hieman noussut aloituksesta, AMK tutkinto taustalla).

Joskus mietin että olen totaalisesti tiskin väärällä puolella.

Vierailija
84/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan aspa jatkaa..

Mitähän alapeukutettavaa kommentissani on? Se on vaa kylmä fakta.

Vierailija
85/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan saa asumistukea liki tonnia kuussa. Missä ihmeen kartanossa asutte? Ja kaksi päiväkoti-ikäistä lasta + aikuinen mahtuu kyllä kaksioonkin (nyxähän ei ilmeisesti ole edes kirjoilla luonasi?).

Kyllä saa 840€ noin1000€ vuokraan asumistukea, jos on esim 3 lasta.

Ihan normi tuki. Kela maksaa ihan laillisesti.

Siihen vielä 250€ kuussa nyxäb pimeitä maksuja. Nyksällä poste restante.

Niin ja tuo asumistuki ja vuokra kartuttaa asuntosijoittajan omaisuutta...

Vierailija
86/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille jotka pohtivat voiko olla totta: kyllä voi.

Olen Kelan asiakaspalvelussa töissä. Palkkani on 2490e/kk bruttona (3v töissä Kelassa eli palkka jo hieman noussut aloituksesta, AMK tutkinto taustalla).

Joskus mietin että olen totaalisesti tiskin väärällä puolella.

Mutta sä i diootti saat pitää omaisuutesi ja rahasi. Voit säästää ja sijoittaa eikä sua kytätä, haukuta ja nöyryytetä jatkuvasti. Te olette alinta kastia. Te t yperykset ette edes ymmärrä asiakkaiden tilanteita tai että saatte itse palkan PÄÄLLE lapsilisät, elarit ym., mutta louskuttaa osaatte. Saunan taakse teidät pitäisi viedä.

Vierailija
87/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kokoomuksen nettitrollajaksi pääsee? Sehän olisi mukava etätyö. Kirjoittaisin huomattavasti parempia ja uskottavampia trollailuja kuin nämä nykyiset.

Siten, että äo on noin 80 mutta ego valtava. Ne on aidosti todella typeriä näiden juttujensa kanssa, vaikka ovat muka niin fiksuja 😂 jestas miten noloa...

Vierailija
88/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas höpöhöpö juttuja ja kansaan iskee kuin kuuma veitsi voihin. Ainoastaan "erityisryhmät" voivat saada noin paljon tukia. Kelan laskurillahan voi laskea vaikka mitä mutta on aivan eri asia maksetaanko sulle. Tätä ei moni trollaileva tajua, moni joutuu kynsin ja hampain tappelemaan ihan niistä kelan perusrahoista. 

Ei ole mitään höpöhöpöä eikä koske erityisryhmiä. Ihan voit katsoa Kelan sivuilta ne toimeentulotuen perusosat ja laskea niihin vielä vuokran päälle. Siitä saa aika suoraan sen summan, mitä Kelasta vähimillään saa. Esim. neljän lapsen yksinhuoltaja saa pääkaupunkiseudun vuokrilla ihan helposti 3000e/kk Kelasta rahaa. Kylmä fakta. Jos saa vammaisetuuksia (ehkä sitä tarkoitit erityisryhmillä?), niin summa on suurempi, koska niitä ei huomioida tulona toimeentulotuessa.

Vierailija
89/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta ap, et sinä noin paljoa saa vaikka osa rahoista tilillesi napsahtaakin. Teitä on kolme joita tuetaan, joten ei tuo tukimäärä nokkaa koti ole kuin sen tonnin.

Vierailija
90/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan 250 opintotukea ja teen osa-aikaisena toimistotyötä, josta kokoaikaisena ilman ilta-, vklp- tai lisätöitä olisi palkka 3000 bruttona, lapsia tai exää ei ole omassa elämässä riesana, eli paremmin menee. :)

Vierailija
91/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas höpöhöpö juttuja ja kansaan iskee kuin kuuma veitsi voihin. Ainoastaan "erityisryhmät" voivat saada noin paljon tukia. Kelan laskurillahan voi laskea vaikka mitä mutta on aivan eri asia maksetaanko sulle. Tätä ei moni trollaileva tajua, moni joutuu kynsin ja hampain tappelemaan ihan niistä kelan perusrahoista. 

Ei ole mitään höpöhöpöä eikä koske erityisryhmiä. Ihan voit katsoa Kelan sivuilta ne toimeentulotuen perusosat ja laskea niihin vielä vuokran päälle. Siitä saa aika suoraan sen summan, mitä Kelasta vähimillään saa. Esim. neljän lapsen yksinhuoltaja saa pääkaupunkiseudun vuokrilla ihan helposti 3000e/kk Kelasta rahaa. Kylmä fakta. Jos saa vammaisetuuksia (ehkä sitä tarkoitit erityisryhmillä?), niin summa on suurempi, koska niitä ei huomioida tulona toimeentulotuessa.

Mutta mitä järkeä laskea asuminen mukaan? Eihän se raha jää mitenkään tuensaajan hyödyksi muuten kuin että on katto pään päällä. Vai teltassako pitäisi asua? Kai sä omista menoistasikin asumisen vähennät etkä selitä miten sulla on koko palkan verran kuukaudessa rahaa. Jestas mitä tampioita te olette.

Vierailija
92/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on mahtava yhteiskunta Suomessa. Ne saa, jotka osaa vaatia!

Ota nyt huomioon Ap:n lisäetuudet ja -tulot nyksältä ja eksältä - niitä ei Kela maksa.

Vierailija
93/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä asia vähän vaiettu tosiasia on. Etenkin monilapsinen, työtön perhe saa tukia niin paljon, että työssäkäyvänä saa olla melko hyvätuloinen, että jää plussalle. Mutta itse en silti osia vaihtaisi. Tykkään tienata omat rahani ja näyttää lapselle hyvää esimerkkiä yhteiskunnassa toimimisesta. Tiedän myös työttömiä, jotka haluaisivat todella kipeästi työelämään, mutta eivät vain saa töitä.

Vierailija
94/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä järkeä laskea asuminen mukaan? Eihän se raha jää mitenkään tuensaajan hyödyksi muuten kuin että on katto pään päällä. Vai teltassako pitäisi asua? Kai sä omista menoistasikin asumisen vähennät etkä selitä miten sulla on koko palkan verran kuukaudessa rahaa. Jestas mitä tampioita te olette.

Kyllä se vuokraankin saatuki tuki on tuensaajan tuloa, vaikka se asumiseen meneekin. Minun palkkani on 2500 euroa, josta asumiseen menee 700 euroa. En minä tosiaankaan sano, että palkkani on 1700 euroa siitä syystä, että loppuosa menee asumiseen. Että itse olet tampio.

Vierailija
95/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ihmettelen miten jotkut saa kinuttua tuollaiset tulot valtiolta.

Itsellä 1/2 eläke enkä saa edes työttömyyskorvausta toiselle puolelle.

Tyttären perhe ei saa mitään muuta kuin lapsilisän koska tytär on töissä pienellä palkallaan. Miehensä muutti ulkomailta Suomeen mutta ei saanut isyyspäivärahaa ennenkuin olisi ollut Suomessa 6kk, siihen mennessä lapsi oli jo päiväkodissa joten jäi saamatta. Työttömyyskorvaustakaan ei saa vaikka on työtön.

Tästä sen näkee että korkea moraali ja rehellisyys ei Suomessa kannata

Vierailija
96/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liian hyvät tuet. Mutta eipä tuo vasemmistohallitus taida paljon asiassa auttaa. Lisää on tulossa tulonsiirtoja työssäkäyviltä työtä vieroksuville. Tämä yhteiskunta kaatuu vielä omaan solidaarisuuteensa. Kohta ei ole varaa auttaa edes niitä kaikkein heikoimpia eli vanhuksia ja sairaita. On kestämätön yhtälö, että kotona makaamalla "tienaa" enemmän kuin korkeakoulutettu työelämässä. Nyt herätys päättäjät!

Vierailija
97/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvinvointi" valtio veroja nostetaan velkaa otetaan ja omaisuutta myydään, kun ei menoja uskalleta leikata. Vähän sama kun ottaisi pikavippiä ostaakseen uuden television.

Vierailija
98/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en kommentoi, mutta Ap: laskelmassa on ainakin se virhe, että eikai kukaan laske tuloksi itselleen sitä, että saa vapautuksen päivähoitomaksusta. Ei se ole tuloa, jos joku meno on pois.

Meillä 2 työssäkäyvää aikuista, mutta silti on vapautus päivähoitomaksuista.

Vierailija
99/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas unohdetaan tässä tuki ulinassa se että suomen tuethan ovat alimmalla tasolla kun verrataan muihin pohjoismaihin(ei,meitä on turha verrata mihinkään kehitysmaihin tai aasiaan, suomen asioissa pohjoismaissa mennään) Suomen tuissa ei ole mitään vikaa vaan siinä että peruseläminen on täällä kallista ja palkat naurettavan alhaisella tasolla,myös verotus korkea. Se on se oikea syy, ei ne jotka nostavat tukia. 

Vierailija
100/133 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Kelassa töissä ja jatkuvasti ihmiset laittaa viestejä tai kirjoittaa hakemuksiinsa siitä, kuinka perusturvan taso on Suomessa riittämätön, kuinka Suomi on saanut tästä huomautuksia ja kuinka riittävänä tasona olisi toimeentulotuen peruosa 750e/kk yhdeltä henkilöltä. Tuntuu, että ihmiset ovat täysin vieraantuneet Suomen palkkatasosta ja palkansaajien tulotasosta. Jos toimeentulotuen peruosa olisi 750 euroa, ei työnteossa olisi enää monellakaan alalla järkeä. Asumisen jälkeen ei tuon enempää monelle työssäkäyvälle jää. Välillä tuntuu, että mikään ei riitä. Ei ole tarkoituskaan, että työttömät saavat saman verran kuin työssäolevat. Eräässä koulutuksessa meille sanottiinkin, että toimeentulotukea myönnettäessä esimerkiksi muuttopalveluun, tulisi miettiä, että toimeemtulotuen saaja ei olisi paremmassa asemmassa kuin pienituloinen palkansaaja. Näin kyllä minusta monesti on, kun myönnetään muuttopalveluita muuttoautoineen, joihin pienituloisilla palkansaajilla ei ikinä kuuna päivänä olisi varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi