Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni surulliseksi: olin menossa lasten, jotka asuvat isällään, luo, niin siellä olikin lapsella kaveri ja hirveä hulabaloo päällä :(

Vierailija
25.12.2019 |

Eilisen vietin perheen parissa myös ja illalla oli puhetta, että ainakin yritän tänäänkin mennä. Lapset ovat isällään siksi, etten oikeastaan jaksanut seuraavanlaisia tilanteita, joita tässäkin kerron.
En soittanut ennen lähtöäni, vaan ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten. Niin eikös siellä tytön kaveri riehu sotkun keskellä, mies on unessa ja isoveli ilmeisesti nukkui tai oli ainakin huoneessaan koska eihän kukaan täysipäinen kestä siskon huonoja tapoja (ei siis huomioi muita kuin itsensä, ja vässykkä-isä hyväksyy tämän.)
Kysyin, että miksi täällä on vieraita ja kun en saanut kunnon vastausta, käännyin kannoillani ja sanoin, että sitten minä lähden. Olisin halunnut soittaa pianoa ja tutkia lasten kanssa yhdessä heidän eilen saamiaan lahjoja, jutella lasten ja lasten isän kanssa ja syödä jotain (toin ruokaa mukanani).
Mutta ei.
Mies ehdotti, että tytöt menisivät tytön kaverille. Kuinkahan moni muu huusholli on niin hullu, että kaipaa lapsen kaveria joulupäivänä kotiinsa heilumaan? Ymmärrän, jos mies olisi vaikka pistänyt viestiä, että täällä onkin lapsen kaveri, koska siitä on ennenkin puhuttu, että jos minä vietän siellä aikaa lasten kanssa, en halua kavereita sinne.
Että sellaista taas tänä jouluna.

Kommentit (874)

Vierailija
181/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti onkin perhetyön ja perheteraputin kanssa puhuttu, että ei kavereita silloin, kun olet kylässä. Kuulostaa ihan järkevältä, että näin onkin. Mutta onko siitä puhuttu, että jos siellä onkin kaveri, niin sinä suutut asiasta ja lähdet pois? Luulen, että perheterapeuttikin on sitä mieltä, että toimintatapasi ei ollut lapsen kannalta paras mahdollinen. Keskustele, vaikka heidän kanssaan sitten, miten jatkossa tuo tilanne pitäisi aikuismaisesti hoitaa.

Vierailija
182/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaisi hankkia ammattiapua ensin itsellesi, sitten voisit ehkä olla avuksi myös petheellesi. Ymmärrän että pahoitit mielesi, kun kaikki ei mennytkään sinun suunnitelmiesi mukaan, mutta ymmäräthän että myös tyttäresi lahjoitti mielensä, kun tulit yllättäen ja syyllistit häntä siitä että hän leikki kaverinsa kanssa. Sanoit että tyttäresi oli hokenut että olisi pitänyt kertoa sinulle että kaveri on kylässä, mutta sinun olisi pitänyt ilmoittaa kun olit tulossa, niin kaveri olisi ehtinyt lähteä, eikä kukaan olisi pahoittanut mieltään. Sinä OLETIT että joulupäivänä ei voi olla vieraita, ja he OLETTIVAT että ilmoitat kun olet tulossa. Voidaan myös ajatella että syyllisiä ei ollut, kaikki vain OLETTIVAT asioiden olevan toisin. Tyttäresi säälittää paljon, hän ei tehnyt mitään väärä, mutta lahjoitti mielensä joulupäivänä, kun äiti tuli ilmoittamatta, suuttui kun kaveri oli kylässä ja lähti.

Niin säälittää, mutta olisit säälinyt minua kun olin lapsi, niin olisit ollut ajoissa liikkeellä. Äitini halveksi minua ja kehtasi väittää sitä välittämiseksi. Eli kun arvosteli ja satutti, niin se kertoikin välittämisestä. Sellaisessa henkisessä kodissa kasvoin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä ehkä onkin probo, niin valitettavasti tälläisiä ap.n kaltaisia ihmisiä on olemassa. Syytetään muita omista ongelmista ja sen sijaan että yrittäisi itse löytää ratkaisun ongelmaan jankuttaa siitä että muut ovat syyllisiä. Säälin lapsiasi onneksi heillä on kuitenkin isä, sinun olisi syytä tutkia asiaa siltä kannalta, että jos muut tekivät väärin, niin miten itse olisit voinut toimia niin että kenenkään, edes sinun oma mielesi ei olisi pahoittanut. Meille vieraat tulevat yleensä juuri Joulupäivänä ja Tapaninpäivänä, ja varsinkin ne lasten kaverit, eivätkä ole edes sukulaisia. Se on meidän tapamme ollut aina, ja vieraat ovat tervetulleita. Se että itse olet sitä mieltä että silloin ei kuulu olla vieraita, ei tarkoita että kaikki muut ajattelisivat niin.

Siitä on aiemminkin jo puhuttu perhetyön ja perheterapeutin kanssa, että lasten ystävät eivät saa häiritä minun ja lasten yhdessä viettämää aikaa.

Ap

Olisit sitten kutsunut ne lapsesi luoksesi.

Miksi? Heillä on kaikki lahjat, tv (konsolille) ja lasten oma miljöö.

Ap

Ei. Vaan et kestä lapsiasi omassa asunnosasi. Tai missään ilman miestä. Voisit joutua vaikka hoitamaan heitä. 10- ja 12-vuotiaat on liian raskaita hoitaa.

Tai joutuisit vaikka ostamaan heille ruokaa. Ja tekemään sitä. Tai siivoomaan heidän jälkiään.

Eihän sitä jaksa!

Onko olemassa etä-äitiä, joka ei koskaan ota lapsia luokseen? Tai koskaan vietä edes yhtä yötä lastensa kanssa? Ei varmasti ole muita.

Vierailija
184/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti onkin perhetyön ja perheteraputin kanssa puhuttu, että ei kavereita silloin, kun olet kylässä. Kuulostaa ihan järkevältä, että näin onkin. Mutta onko siitä puhuttu, että jos siellä onkin kaveri, niin sinä suutut asiasta ja lähdet pois? Luulen, että perheterapeuttikin on sitä mieltä, että toimintatapasi ei ollut lapsen kannalta paras mahdollinen. Keskustele, vaikka heidän kanssaan sitten, miten jatkossa tuo tilanne pitäisi aikuismaisesti hoitaa.

Voihan siitä keskustella, mutta tajuatko, että se vaatisi mieheltäni sellaista, mihin hän ei ole näyttänyt kykenevänsä: asettaa lasten äiti kaverin edelle ja lähettää se kaveri kotiin. Koska kaverikin kerran on heillä.

Ap

Vierailija
185/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet aivan kamala ihminen ja lapset käy sääliksi. En sano näin koskaan kenellekään mutta todella tarkoitan sitä. Olet sairas.

Olisit yrittänyt EDES KERRAN laittaa lasten edun itsesi edelle, mutta ei :( olet hirviö!

Vierailija
186/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kykenisi asettamaan lastensa äidin kaverin edelle, niin olisi sanonut heti tilanteen taajutessaan, että hei, mä hoidan tämän, älä pahoita mieltäsi! Ja alkanut toimia. Tyttö kotiin ja minulle tilaa.

Ap

Vierailija
187/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en päästäisi kaveria alun alkaenkaan kotiimme, siksi en ala uloskaan heittää.

Ap

Vierailija
188/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tajuta että joku voi äitinä olla noin itsekäs ja ajatella omaa harmiaan vaan. Jos lapsi oli tietämättä äidin mielipiteitä kutsunut kaverin kylään, äiti olisi voinut opettaa että nyt on joulupäivä ja nyt ollaan perheen kesken. Äiti on vastuussa tästä tilanteesta, ei äidin perinteitä tietämätön lapsi. Äiti olisi voinut sanoa että nyt me tehdään näin, ja kaikki olisi mennyt erilailla. Lopeta kaikkien muiden haukkuminen. Jos puoliso on masentunut, AUTA. Jousta omista toiveista, jos ne eivät täysin voi toteutua. Näe lasten hätä. Kukaan ei tahdo sulle pahaa. Se tuntuu susta pahalta, koska et osaa hallita turhautumisen aiheuttamaa aggressiota, kun todellisuus ei vastaa toiveitasi. Opettele rauhoittamaan itsesi noissa tilanteissa, lastesi takia.

Olisipa jossain kuunneltavissa YLE radion dokumentti ”orjuuden sisälläni”, siitä olisi sinulle apua. Tässä ylen sivulta tekstiä tosta dokumentista. Jos saat sen jostain käsiisi, kuuntele!

”Lapsuudessa traumatisoituneen toistuva kokemus on tunne siitä, että on täysin toisen vallassa ja puolustuskyvytön. Vielä aikuisuudessakin, kun alistusreaktiota kantava traumakokemuksen osa aktivoituu, käyttäytyy traumatisoitunut aikuinen pienen puolustuskyvyttömän lapsen tavoin.

Monesti tällainen lapsuudessa traumatisoitunut aikuisena vihaa vahingoitetun lapsen kokemusosia itsessään ja syyttää itseään kaikesta tapahtuneesta tuntien syvää lojaalisuutta vanhempiaan kohtaan. Persoonan lapsiosat kantavat tavallisesti pelkoon, häpeään, vihaan, rakkauden kaipuuseen ja yksinäisyyteen liittyviä kokemuksen osia traumatapahtumasta.

Vakavistakin traumoista voi toipua. Kun traumatisoitunut alkaa tuntea myötätuntoa itseään kohtaan ja tulee pelon sijasta uteliaaksi omaa mieltään kohtaan, sitä paremmin tulee mahdolliseksi mielen menneiden päättymättömien tapahtumien muuttuminen muistoiksi, jotka eivät enää hallitse nykyelämää.”

Tsemppiä.

Minä olen itse masentunut ja miehen pitäisi auttaa minua tässä! Kun minä jaksan mennä sinne, niin kaverit eivät ole silloin siinä! En ole kovin usein ollut sinne änkemässä!!!

Ap

Miksi miehen pitäisi sua auttaa? Ei hän ole susta missään vastuussa. Sun pitäisi olla aikuinen, joka osaa itse hoitaa omat asiansa.

Lasten takia pitäisi välittää minusta.

Ap

Miksi? Lasten takia eronneiden vanhempien olisi hyvä tulla keskenään toimeen ja saada asiat hoidettua, mutta mikään pakko ei eksästä ole enää välittää. Välitätkö sinä itse entisestä miehestäsi? Ilkeämielisten viestiesi perusteella et.

Välitän minä, minäkö tässä häntä satutin? Miten?

Ap

Sinä satut heitä kaikkia.

Etkö tajua sitä. Juuri sen pitäisi tehdä sinut surulliseksi, että loukkaisit heitä. Sinun pitäisi hävetä.

Minun reaktioni, että pahoitan mieleni, saa heidät surulliseksi? Voi voi.

Ap

Siis etkö ymmärrä että olet heidän äitinsä? Sun tehtävä on kestää se, että lapset on esimerkiks, no, LAPSIA. Jos sun mieli harmistuu, voit hetken hengitellä ja vaikka laskea kymmeneen. Ja sitten ottaa tilanne hallintaan ja muistaa että sinä luot omilla teoillasi näiden lasten joulun ja joulumuistot.

Eihän tätä riitaa tai mielen pahoittumista lasten kanssa käydäkään, vaan miehen. Palstalaiset vetävät lasten tunteet tähän mukaan. Ymmärrän, että niihin voi koskea, mutta siksihän mieleni pahoittuminen onkin huono asia ja ongelma.

Ap

Tytärhän siinä oli toinen osapuoli.

Juuri häntä sinä lo6kkasit taas.

Siitä sinun mielesi kuuluisi pahoittua, loukkasit taas lastasi.

Miten niin loukkasin? Enkö saa käydä siellä kääntymässä? Eikö poiskääntymisen syy saa olla hänen kaverinsa?

Ap

Mieti mitä teit. Mieti miten tämän väärinteon voisit hyvittää.

Vierailija
189/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en päästäisi kaveria alun alkaenkaan kotiimme, siksi en ala uloskaan heittää.

Ap

Se ei edelleenkään ole sinun kotisi.

Vierailija
190/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt mies vetoaa mielensä menttämiseen ja masennukseen, ettei kyennyt toimimaan. Vaikka jos olisi toiminut, ei varmasti tarttis masentua.

Ap

Vierailija
191/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenteri ja aikataulu käyttöön ja ei sovita mitään, mitä ei voi pitää.

Jos ei voi ennustaa oloa, niin ehkä-suunnitelmat pitää olla myös suunniteltu esim tulen jos jaksan klo 10-10.30.

Vierailija
192/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, no sen paremmin en voi heittää ulos, tajuat varmaan.

Ap

Vierailija
193/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa pyytää anteeksi, koska hän pahoitti mieleni.

Ap

Vierailija
194/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Et voikaan. Ja on kohteliasta ilmoittaa jos on menosssa kylään.

Vierailija
195/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt mies vetoaa mielensä menttämiseen ja masennukseen, ettei kyennyt toimimaan. Vaikka jos olisi toiminut, ei varmasti tarttis masentua.

Ap

Miksi mies vetoaa mihinkään. Hän ei ole tehnyt mitään väärin!

Sinä olet ainoa väärintekijä tässäkin tilanteessa.

Vierailija
196/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta hän ei pyydä. Olen surullinen, koska en mene käymään siellä, koska hän on siellä. Ja loukkasi minua.

Ap

Vierailija
197/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi mies vetoaa mihinkään. Hän ei ole tehnyt mitään väärin!

Sinä olet ainoa väärintekijä tässäkin tilanteessa.

Kyllähän on. On puhuttu, etteivät lasten ystävät saa estää minun ja lasten yhdessä oloa. Miksei alkanut heittää kaveria ulos, siis sanonut minulle, että auttaa, odota, ettei minun tarvitse lähteä? Hänen olisi pitänyt heti havaita, että kaveri on tiellä, ja toimia.

Ap

Vierailija
198/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Et voikaan. Ja on kohteliasta ilmoittaa jos on menosssa kylään.

On toki, mutta koskaan ei ole tullut viestintää, ettei mun sinne menemiseni sopisi tai olisi ok. Joten ajattelin, että on vieläpä yllätys, kun tuloni ei edes veny.

Ap

Vierailija
199/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä hän tietää, että sinulta pitää aina pyytää anteeksi, vaikkei yhtään tiedä mitä. Aina kuitenkin on jotain, josta pahoitat mielesi ja sitä pitää taaaaaas pyytää anteeksi. Varmasti pyytääkin. Ihan varmuuden vuoksi.

Ihmispoloinen!

Vierailija
200/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali, välittävä mies olisi osoittanut, että on MINUN puolellani, ja että kaveria pyydetään lähtemään ennen kuin mä hermostun ja suutun!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä