Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni surulliseksi: olin menossa lasten, jotka asuvat isällään, luo, niin siellä olikin lapsella kaveri ja hirveä hulabaloo päällä :(

Vierailija
25.12.2019 |

Eilisen vietin perheen parissa myös ja illalla oli puhetta, että ainakin yritän tänäänkin mennä. Lapset ovat isällään siksi, etten oikeastaan jaksanut seuraavanlaisia tilanteita, joita tässäkin kerron.
En soittanut ennen lähtöäni, vaan ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten. Niin eikös siellä tytön kaveri riehu sotkun keskellä, mies on unessa ja isoveli ilmeisesti nukkui tai oli ainakin huoneessaan koska eihän kukaan täysipäinen kestä siskon huonoja tapoja (ei siis huomioi muita kuin itsensä, ja vässykkä-isä hyväksyy tämän.)
Kysyin, että miksi täällä on vieraita ja kun en saanut kunnon vastausta, käännyin kannoillani ja sanoin, että sitten minä lähden. Olisin halunnut soittaa pianoa ja tutkia lasten kanssa yhdessä heidän eilen saamiaan lahjoja, jutella lasten ja lasten isän kanssa ja syödä jotain (toin ruokaa mukanani).
Mutta ei.
Mies ehdotti, että tytöt menisivät tytön kaverille. Kuinkahan moni muu huusholli on niin hullu, että kaipaa lapsen kaveria joulupäivänä kotiinsa heilumaan? Ymmärrän, jos mies olisi vaikka pistänyt viestiä, että täällä onkin lapsen kaveri, koska siitä on ennenkin puhuttu, että jos minä vietän siellä aikaa lasten kanssa, en halua kavereita sinne.
Että sellaista taas tänä jouluna.

Kommentit (874)

Vierailija
221/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edelleenkään tajua, miksi kaverin olisi pitänyt lähteä samantien kun äiti pelmahtaa paikalle? Jos tilanteessa olisi oikeasti menty lapsen tunteet edellä (kuten pitäisi), olisi kysytty haluaako lapsi olla kaverinsa kanssa vai äitinsä kanssa. Kuulostaa tosi epäterveeltä, että äiti ei siedä lapsellaan kavereita, vaikka juuri eilen on oltu perheen kesken.

Lapsen eikä myöskään ex-miehen tehtävä ei ole hyppiä kuin marionettinuket, jotta selkeästi epävakaalle äidille ei tule paha mieli. Kumpikaan heistä ei ole vastuussa sinun pahasta mielestä. Sinä sen sijaan olet vastuussa siitä, että kun olet pahoittanut mielesi kohtuuttomasti, et siirrä mielipahaasi heille (lähtemällä pois) vaan käsittelet mielipahasi aikuismaisesti ja mietit oikeasti oliko tilanne sinun syytäsi vai muiden ja oliko siinä sinulta kohtuullista pahoittaa mielesi.

Ei lähteä heti, mutta miehen olisi pitänyt ilmaista minulle se heti, että kaveri saa luvan lähteä. Tai siinä vaiheessa, kun olin suuttuneena lähdössä pois. Tai sanoin vaan, että sitten minä lähden. Kysyin ensin, miksi täällä on vieras.

Ap

Mieti mielummin miten sinun olisi pitänyt toimia

Vierailija
222/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyylä. (Toi pianon pimputtelu kohta sai minut kyllä nauramaan kippurassa.) 

Mitäs menit häiritsemään toisten elämää pyytämättä. Isän luona on eri säännöt, se ei sinulle kuulu, kunhan lapset tulee hengissä takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyylä. (Toi pianon pimputtelu kohta sai minut kyllä nauramaan kippurassa.) 

Mitäs menit häiritsemään toisten elämää pyytämättä. Isän luona on eri säännöt, se ei sinulle kuulu, kunhan lapset tulee hengissä takaisin. 

Takaisin?

Ap on epä-äiti. Lapset eivät ole koskaan hänen luonaan.

Vierailija
224/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö kirjoittaja on "äitihullu"? Nimeen olen törmännyt työssäoppijaketjussa, mutta luulin, että se on joku tyyppi, joka jauhaa äidistään. Voisiko joku linkata äitihullun muita hengentuotoksia? Vaikuttaa vähän omituiselta.

Vierailija
225/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edelleenkään tajua, miksi kaverin olisi pitänyt lähteä samantien kun äiti pelmahtaa paikalle? Jos tilanteessa olisi oikeasti menty lapsen tunteet edellä (kuten pitäisi), olisi kysytty haluaako lapsi olla kaverinsa kanssa vai äitinsä kanssa. Kuulostaa tosi epäterveeltä, että äiti ei siedä lapsellaan kavereita, vaikka juuri eilen on oltu perheen kesken.

Lapsen eikä myöskään ex-miehen tehtävä ei ole hyppiä kuin marionettinuket, jotta selkeästi epävakaalle äidille ei tule paha mieli. Kumpikaan heistä ei ole vastuussa sinun pahasta mielestä. Sinä sen sijaan olet vastuussa siitä, että kun olet pahoittanut mielesi kohtuuttomasti, et siirrä mielipahaasi heille (lähtemällä pois) vaan käsittelet mielipahasi aikuismaisesti ja mietit oikeasti oliko tilanne sinun syytäsi vai muiden ja oliko siinä sinulta kohtuullista pahoittaa mielesi.

Ei lähteä heti, mutta miehen olisi pitänyt ilmaista minulle se heti, että kaveri saa luvan lähteä. Tai siinä vaiheessa, kun olin suuttuneena lähdössä pois. Tai sanoin vaan, että sitten minä lähden. Kysyin ensin, miksi täällä on vieras.

Ap

Ei tavata lapsia? Olla menemättä? Tuoda luokseni, missä mahdollisesti tapahtuu jotain mistä tympäännyn heihin? Heidän luonaan en tympäänny ja jos tympääntyminen lapsiin uhkaakin, voin mennä muualle.

Ap

Vierailija
226/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat narsistilta ap ja lisäksi muutenkin mt-ongelmaiselta. Eipä mikään ihme, ettei sinua haluta visiitille.

Vierailija
227/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tavata lapsia? Olla menemättä? Tuoda luokseni, missä mahdollisesti tapahtuu jotain mistä tympäännyn heihin? Heidän luonaan en tympäänny ja jos tympääntyminen lapsiin uhkaakin, voin mennä muualle.

Ap

Jos LAPSIA ajatellaan, parasta olisi, että minä menen siis sinne. Kai minulla on syytä olettaa, että mies osoittaa, että olen lapsille tärkeämpi, kuin kaveri? Jos mies ei ole sitä mieltä, niin.... se tekee pahaa minulle.

Ap

Vierailija
228/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käy siellä äiteilemässä, jos tulee noin paha mieli. Problem solved.

Vierailija
229/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna sinä odotit anteeksipyyntöä mieheltäsi epätoivoisesti. Oli sinun tapaamisviikonloppusi, mutta mies oli käymässä lasten kanssa vanhemmillaan, eikä ollut varma ehtiikö tuoda lapsia. Tytär kuitenkin halusi nähdä sinut, joten mies lähti aikaisemmin. Tytär soitti matkalla sinulle, mutta et voinut ottaa häntä vastaan, koska sinulla oli kirja kesken. Moitit ex-miestäsi sinun ja tyttären välien pilaamisesta. Kelvoton ukko ei edes pyytänyt sinulta anteeksi.

Vierailija
230/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat narsistilta ap ja lisäksi muutenkin mt-ongelmaiselta. Eipä mikään ihme, ettei sinua haluta visiitille.

Ikinä ei olla sanottu, etten voisi mennä.

Ap

Vierailija
231/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ap, mutta vaikuttaa siltä ettei sinulla ole kaikki ihan hyvin. Et voi olettaa sinun lasten tai heidän isän tietävän tulostasi, jos olet ilmoittanut ”ehkä” meneväsi. Tekstari tai soitto ennen lähtöä olisi ollut kohteliasta ja järkevää, jotta tuloosi olisi osattu varautua. Et voi syyttää tapahtuneesta miestä, lapsiasi tai varsinkaan lapsen kaveria. Ihmiset viettävät joulua eri tavalla, joillekin se on vain perhe juhla, jotkut taas nauttivat kavereiden ja tuttavien seurasta. Meilläkin oli muutama ystävä perheen lisäksi mukana juhlimassa.

Jos olisin sinä lopettaisin täällä netissä asiasta valittamisen ja menisin pyytämään anteeksi. Sinun vouhkaaminen ja (anteeksi nyt vaan) ITSEKKYYS saattoi pilata juuri perheesi joulupäivän..

Seuraavan kerran mikäli haluat nähdä lapsiasi ilman kavereita soita etukäteen. Ilmoita että TULET (ei ehkä tai jos jaksat) MILLOIN ja MIHIN AIKAAN! Pidät myös siitä myös kiinni!

Vierailija
232/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käy siellä äiteilemässä, jos tulee noin paha mieli. Problem solved.

Mutta kun se on tärkeää lapsille. Muutenhan ongelmaa ei olisikaan.

Ap

Vierailija
233/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi ap, mutta vaikuttaa siltä ettei sinulla ole kaikki ihan hyvin. Et voi olettaa sinun lasten tai heidän isän tietävän tulostasi, jos olet ilmoittanut ”ehkä” meneväsi. Tekstari tai soitto ennen lähtöä olisi ollut kohteliasta ja järkevää, jotta tuloosi olisi osattu varautua. Et voi syyttää tapahtuneesta miestä, lapsiasi tai varsinkaan lapsen kaveria. Ihmiset viettävät joulua eri tavalla, joillekin se on vain perhe juhla, jotkut taas nauttivat kavereiden ja tuttavien seurasta. Meilläkin oli muutama ystävä perheen lisäksi mukana juhlimassa.

Jos olisin sinä lopettaisin täällä netissä asiasta valittamisen ja menisin pyytämään anteeksi. Sinun vouhkaaminen ja (anteeksi nyt vaan) ITSEKKYYS saattoi pilata juuri perheesi joulupäivän..

Seuraavan kerran mikäli haluat nähdä lapsiasi ilman kavereita soita etukäteen. Ilmoita että TULET (ei ehkä tai jos jaksat) MILLOIN ja MIHIN AIKAAN! Pidät myös siitä myös kiinni!

Kyllä miehen olisi ollut syytä reagoida tulooni niin, että Jaahas, nyt onkin Maijun aika lähteä kotiin.

Ap

Vierailija
234/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ajattelisit vähän itsekin 😂

Jättäisit lapset suosiolla isälle kokonaan, kun noin tympii.

Vierailija
235/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miksi et olisi voinut käydä rauhallisesti sanomassa exllä: pahoittelut, että tulin näin aikaisin, sopiiko että käyn puolen tunnin kävelyllä, kun palaan lapsen kaveri on lähtenyt kotiin ja voidaan vaikka syödä näitä ruokia?

Olisit voinut iloisesti hymyillä tytöille, pyytää heitä laittamaan ruuat jääkaapin ja sanoa käyväsi kävelyllä keräämässä ruokahalua.

Miksi et voi käyttäytyä kuin kuka tahansa empaattinen ihminen?

Tilanne eskaloitui vain sinun tunteittesi takia. Ei lapsen ei kaverin, eikä miehen takia. Ja koska ongelma on sinun korviesi välissä, vain sinulla on velvollisuus toimia tilanteen ratkaisemiseksi rakentavalla tavalla.

Tytön ei tarvitse ennakoida mielenliikkeitäsi, miehen ei tarvitse toimia niin että sinulle ei tule paha mieli. Sinun paha mielesi on vain ja ainoastaan sinun vastuullasi, koska olet aikuinen ihminen. Mikään ei muutu paremmaksi, jollet ota vastuuta asioista, jotka kuuluvat sinulle.

Vierailija
236/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen olisi ollut syytä reagoida tulooni niin, että Jaahas, nyt onkin Maijun aika lähteä kotiin.

Ap

Ei. Sinä teit väärin. Sinun omisi pitänyt ilmoittaa, että olwn nyt tulossa.

Sinä olet ainoa tässä, jonka olisi pitänyt tehdä toisin.

Vierailija
237/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna sinä odotit anteeksipyyntöä mieheltäsi epätoivoisesti. Oli sinun tapaamisviikonloppusi, mutta mies oli käymässä lasten kanssa vanhemmillaan, eikä ollut varma ehtiikö tuoda lapsia. Tytär kuitenkin halusi nähdä sinut, joten mies lähti aikaisemmin. Tytär soitti matkalla sinulle, mutta et voinut ottaa häntä vastaan, koska sinulla oli kirja kesken. Moitit ex-miestäsi sinun ja tyttären välien pilaamisesta. Kelvoton ukko ei edes pyytänyt sinulta anteeksi.

Niin? Jos en halua olla lapsen kanssa, niin miksei mies sopinut kanssani ajankohtaa, joka muuttuu? Nyt EI MUUTTUNUT MIKÄÄN, oli puhetta, että tulen tänään. Korkeintaan mies olisi voinut (ja joku normaali mies olisikin kysynyt), että tulenko, (koska en osannut edellisiltana ennustaa fiilistäni ja jaksamistani).

Tapaninpäivästä oli puhetta jo aiemminkin. Mies ei tosin ikinä tavallaan ”sovi” asioita, että ”selvä, olet tulossa”, vaan ennemminkin häilyy, että ”haluat tulla”(eikä sano ei). On tosi vaikea tietää, mitä hän haluaa.

Ap

Vierailija
238/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei. Sinä teit väärin. Sinun omisi pitänyt ilmoittaa, että olwn nyt tulossa.

Sinä olet ainoa tässä, jonka olisi pitänyt tehdä toisin.

Ei olisi, koska he eivät ole ikinä a)kieltäneet menemästä sinne ja b) vinkanneet, että laita viestiä, kun olet tulossa. Ei koskaan.

Ap

Vierailija
239/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tympäänny heihin?? What? Ihan vaan pari perusasiaa:

a) lapsi ei ole olemassa sinun viihdyttämiseksi.

b) Hän saa olla kaverinsa kanssa, vaikka tulet kylään. Lapsen ei tarvitse antaa sinulle jakamatonta huomiotaan.

c) Se, että hän on kaverinsa kanssa ei ole merkki siitä ettei hän välitä sinusta.

d) Äitiyttä ei voi tauottaa siten, että saa vaan ne mukavat hetket ja lähtee pois kun ”tympääntyy”. Vanhemmuus ei toimi siten.

Vierailija
240/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miksi et olisi voinut käydä rauhallisesti sanomassa exllä: pahoittelut, että tulin näin aikaisin, sopiiko että käyn puolen tunnin kävelyllä, kun palaan lapsen kaveri on lähtenyt kotiin ja voidaan vaikka syödä näitä ruokia?

Olisit voinut iloisesti hymyillä tytöille, pyytää heitä laittamaan ruuat jääkaapin ja sanoa käyväsi kävelyllä keräämässä ruokahalua.

Miksi et voi käyttäytyä kuin kuka tahansa empaattinen ihminen?

Tilanne eskaloitui vain sinun tunteittesi takia. Ei lapsen ei kaverin, eikä miehen takia. Ja koska ongelma on sinun korviesi välissä, vain sinulla on velvollisuus toimia tilanteen ratkaisemiseksi rakentavalla tavalla.

Tytön ei tarvitse ennakoida mielenliikkeitäsi, miehen ei tarvitse toimia niin että sinulle ei tule paha mieli. Sinun paha mielesi on vain ja ainoastaan sinun vastuullasi, koska olet aikuinen ihminen. Mikään ei muutu paremmaksi, jollet ota vastuuta asioista, jotka kuuluvat sinulle.

Koska en voinut olla varma, että mies tekee sillä aikaa yhtään mitään. Jos häneen voisikin jotenkin luottaa, että TAJUAA, että lapsi ei sovi sinne, kun tulen, tuo olisikin TÄYSIN okei menetelmä. Mutta kun se h*ton pässi ei tajua mitään. Eikä varsinkaan kommunikoi niin, että ”me aikuiset” yhdessä sovimme asioita ja ”pidämme yhtä”. ”Me”. Ei. Vaan hän ja tytär,

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi