Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jouluaattonne sujuu?

Vierailija
24.12.2019 |

Meillä on ruuat laitettu pitkälti ja pöytä katettu. Saimmekin yllätysvieraita, mikä on ihan kivaa. Mies kuorii perunoita keittiössä parhaillaan. Lähdemme kohta joulukirkkoon ja sitten syödään.
On ollut yllättävän rauhallinen aatto tähän asti. Telkkarista on myös tullut paljon hyvää joulumusiikkia.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän piti olla normaali, rauhallinen joulu. Todellisuudessa ollut paskin joulu pitkään aikaan. Mies aloitti v*un ja kiukuttelun heti aamulla kello seitsemän (eilen ei ollut mitään oireita) ja jatkoi paskaa käytöstään puoleen päivään, kunnes olin jo niin raivona, että ilman lapsia olisin jo lähtenyt jouluksi yksin muualle. Saatiin joo lahjat jaettua ja ruoat syötyä (joissa mies tavallisesta poiketen ei auttanut millään tavalla).

Mies on nyt illan on ollu kuin koira häntä koipien välissä (siinä vaiheessa tais tajuta jotain, kun sanoin et tämä on tällä tahdilla viimeinen joulu mitä meillä vietetään), on leikkinyt lasten kanssa ja ollu olevinaan hyvä joulumieli. Ei se paljoa auta, mun tunnelmat meni jo ja olen edelleen niin raivona, että tämä saattaa todellakin olla viimeinen vietettävä joulu. En siis tarkoita edes eroa, vaan sitä, että jos tää alkaa tällaista paskaa olemaan, niin ennemmin lähden lasten kanssa vaikka lomalle muualle, kuin esitän jotain kireetä joulufarssia. Alkoholia ei meillä käytetä, joten se ei ole se ongelma vaan joku muu nyt tänään. Että ärsyttää että miks just jouluna pitää ihan ilman aikosista asioista alkaa vääntämään riitaa.

Kuulostaa toiselta naiselta, sori..

Vierailija
62/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava joulu kulisseissa. Ajatukset on ihan muualla kuin perheessä. En ole ikinä tykännyt joulusta, mutta nyt ajatukset on täysin toisaalla ja toisessa ihmisessä, joten ihan tuskaa on. Olisipa jo ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meleko kiva päivä oli, ensimmäinen joulu kun vietetään oman perheen kesken ilman sukulais- tai muita velvoitteita.

Kuusi on vinossa ja koristeet hukassa, eteisen matto haisee pissalle ja unohdin ostaa osan jouluherkuista. Ihana päivä vaikka taapero vetikin kovia väsykilareita koko illan. Juotiin lasit kuoharia ja nyt nukkumaan.

Vierailija
64/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samalla lailla kuin mikä tahansa muukin päivä

Tähän kerhoon.

Kaiken kakkaraksi, miäs vetelee päikkäreitä.

Ei tullut lenkillekään mun kanssa päivänvalossa sitten.

🌞

Päivänvalo piteneeeeeee.

Aikuistalous, ei muuta kuin valmislaatikoita, ei ressiä ruuista, mistään.

Tähän ketjuun taitaa tulla meiltä tylsimyksiltä kirjoituksia, ja yksinäisiltä?

No itse tunnen itseni yksinäiseksi just nyt. Kyllähän se tästä.

Joulukoristeita sentään on vähän ja hyasintteja ulkona.

Hyvä juttu ostaa lahja itselleen piristykseksi. Itse ostan joulun jälkeen... Ei jaksa kauppoihin tänään.

Jumalaisen ihana rento joulu teillä - stresssitön - mitä juhlaa tuo mahtaa olla ! Olla vaan ja nauttia. Hyvää Joulua!

Vierailija
65/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkun tilalle ostettu savukalkkuna oli pilaantunut. Kaloja oli ja laatikoita, imelletty perunalaatikkokin onnistui oikein hyvin. Sitten muistin onneksi, että olin tehnyt lihapullia pakkaseen. Niitä sitten sulatettiin kalkkunalle tehdyssä luumukastikkeessa. Hyvin maistuivat.

Vierailija
66/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusta ei ole ja sovittiin, ettei tänä vuonna lahjojakaan. Koristeita ja jouluvaloja on kuitenkin ja punaisia tulppaaneja. Ostin Aku Ankan joulutaskarin, etsin siitä vähän joulutunnelmaa. Päivällä katsottiin tv:stä joulurauhan julistus, iltapäivällä syötiin perinteinen ateria. Haudoille ei nyt aattona lähdetty, ehkä myöhemmin mennään.

Olisi luettavia kirjoja, mutta tänään ei ole ollut inspiraatiota niiden lukemiseen. Netistä olen seurannut joulupukin matkaa pitkin päivää.

Vierailija
67/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietettiin jouluaattoa jo eilen. Tänään on päästy jo helpommalla, syödään vaan valmiita ruokia ja otetaan iisisti. Lahjatkin avattiin eilen ja mies leikki Legoilla kun itse olin töissä. 

Vierailija
68/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluksi sopivasti saatiin tieto ettei mun syöpä ole levinny vaan rauhoittunu remissioon.

Paras lahja ikinä.

Ollaan todella kiitollisia tästä joulusta , on todellinen joulumieli, harras ja rakas.

Voidaan varovasti alkaa suunnitella taas meidän tulevaisuutta ja odottaa Uutta Vuotta kuten muutkin. Tunteet ollu kyllä pinnassa.

Hyvää Joulua!

Vierailija
69/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni piiri pyörii. Se on hauskaa.

Vierailija
70/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan. Suvun kesken oli jonkinlainen joulunvietto, ja nyt kuulin että siellä oli ihan puhuttu ettei minua kutsuttu koska ei nyt erään läheisen kanssa ole oikein ok välit.

Ja minä kun melkein olin menossa, ajattelin lähinnä että se olisi ollut oma valintani jaksanko mennä. Ajatella että olisin pölähtänyt lähisuvun joulunviettoon kutsumattomana henkilönä!

No, nyt kai voi sitten viimeistään laskea itsensä täysin ulkopuoliseksi.

Vierailija
71/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kohta baariin ja unohdan, että koko joulua ikinä olikaan.

Vierailija
72/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Kukaan ei edes soittanut tai tekstannut joulutervehdystä saati sitten lähettänyt korttia, itse lähetin kyllä 10 korttia. Ystävä jonka kanssa piti syödä jouluillallinen, ei sitten jaksanutkaan syödä enää kun oli vanhemmillaan käydessään syönyt niin paljon. Olen ollut nälissäni koko päivän kun olen olen odottanut että pääsen laittamaan illallista. Nyt syön juustoa, pasteijoita ja joulutorttuja nälkääni. En ole syönyt lämmintä ateriaa moneen päivään.

Vierailija
73/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vieraat on lähteneet ja löhöillään lapsen kanssa kaksin kuusen vieressä, ehkä vielä pientä iltapalaa ja sitten voitaisi katsoa joku joululeffa. Huomenna vapaata niin voin kerrankin valvoa.

Vierailija
74/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt sain kokea senkin ensimmäistä kertaa. Nimittäin sukulaisten riitelyn!

Sen vaan sanon, että uusioperheiden joulut ovat ihan mahdottomia jo ajatuksen tasolla. Viettäkää joulut mahdollisimman pienellä porukalla.

Liikaa tapahtumia, joissa toiset eivät ole edes olleet paikalla tai osallisina, joita pari alkaa vatvoa ja sitten nämä sukuun pompanneet alkavat puolestaan kertomaan totuuksina. Mies toisella kierroksella, uusi vaimo uuden anoppinsa kanssa täysin napit vastakkain. Anopin mielestä entinen miniä osasi kaiken paremmin, varsinkin lastenkasvatuksen ja joulun järjestämisen.

Sisarpuolet eivät saa omaa dynamiikkaansa toimimaan, miksi saisivat kun aikuisetkaan eivät siihen pysty. Tuon isä osti tuolle enemmän lahjoja ja tuon biologinen isä ei muistanut toista ollenkaan ja tuon äiti ei päästänyt tota edes paikalle.

Ei enää koskaan, kiitos! Seuraavat joulut saavat tapella ihan keskenään. Uusien puolisoidensa kanssa, kyllä ne tässä vielä vaihtoon joutaa.

Vierailija
75/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin surullinen ja pidättelen kyyneleitä. Olen perheeni ja läheisteni kanssa, mutta ajatukset on salarakkaani luona. Hän ei todennäköisesti edes välitä minusta samalla tavoin, joten mieli on aika matalalla. Haluaisin olla vain yksin.

Vierailija
76/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisesti sujuu. Ollaan otettu koko päivä rennosti, mies ulkoili 1-vuotiaan kanssa ja mä keittelin riisipuuroa sillä aikaa. Otettiin kaikki kolme päikkärit ja soiteltiin joulutervehdykset mun ja miehen vanhemmille. Syötiin ihan liikaa hyvää jouluruokaa ja sen jälkeen löhöttiin ähkyssä sohvalla. Jaettiin lahjat ja taapero ehti hetken leikkiä uusilla leluilla. Lapsi meni nukkumaan kasilta, me miehen kans ollaan vielä herkuteltu juustoilla ja suklaalla ja katottu leffaa.

Mukavan rauhallista. Koko päivä on menny flanellipöksyissä eikä olla stressattu mistään.

Hyvää joulua!

Vierailija
77/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä haudoilla käynti. Sen jälkeen kävin äidin luona syömässä jouluaterian, osan ruuista tein ja vein mukanani sinne. Jo ruokapyödässä vilkuilin kelloa, että millon pääsis kotiin illanviettoon. Sitten tulin kotiin, korkkasin ja nyt jonkun verran kännissä ja poltan vähän väliä. Istun koneella ja ilta on kuin mikä tahansa muukin ilta. Varmaan jatkan vielä juomista kun en ole mukamas tarpeeksi päissäni. Aamulla herään päänsärkyyn ja keuhkokipuun ja yskin koko aamupäivän sydän hakaten ja vannon taas etten juo enkä polta enää ikinä. Niin kuin viimeiset 10 vuotta joka päivä tähänkin asti.

Vierailija
78/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisesti ja mukavasti. Ehdin kerrankin valmistella joulua pikku hiljaa. Lapset tykkäsivät ruoista ja lahjoista. Nyt saan levätä pari päivää.

Vierailija
79/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun täällä palstalla eli ei hyvin mene

Vierailija
80/100 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhallisesti sujuu. Ollaan otettu koko päivä rennosti, mies ulkoili 1-vuotiaan kanssa ja mä keittelin riisipuuroa sillä aikaa. Otettiin kaikki kolme päikkärit ja soiteltiin joulutervehdykset mun ja miehen vanhemmille. Syötiin ihan liikaa hyvää jouluruokaa ja sen jälkeen löhöttiin ähkyssä sohvalla. Jaettiin lahjat ja taapero ehti hetken leikkiä uusilla leluilla. Lapsi meni nukkumaan kasilta, me miehen kans ollaan vielä herkuteltu juustoilla ja suklaalla ja katottu leffaa.

Mukavan rauhallista. Koko päivä on menny flanellipöksyissä eikä olla stressattu mistään.

Hyvää joulua!

JEE !! Flanellipöksy-herkuttelu-relax-joulut on parhaita!  Samalla lataa akkuja rentoilemalla ja kerää voimia tulevaa vuotta varten !Hyvää Joulua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan