Miten jouluaattonne sujuu?
Meillä on ruuat laitettu pitkälti ja pöytä katettu. Saimmekin yllätysvieraita, mikä on ihan kivaa. Mies kuorii perunoita keittiössä parhaillaan. Lähdemme kohta joulukirkkoon ja sitten syödään.
On ollut yllättävän rauhallinen aatto tähän asti. Telkkarista on myös tullut paljon hyvää joulumusiikkia.
Kommentit (100)
Ahdistava joulu kulisseissa. Ajatukset on ihan muualla kuin perheessä. En ole ikinä tykännyt joulusta, mutta nyt ajatukset on täysin toisaalla ja toisessa ihmisessä, joten ihan tuskaa on. Olisipa jo ohi.
Meleko kiva päivä oli, ensimmäinen joulu kun vietetään oman perheen kesken ilman sukulais- tai muita velvoitteita.
Kuusi on vinossa ja koristeet hukassa, eteisen matto haisee pissalle ja unohdin ostaa osan jouluherkuista. Ihana päivä vaikka taapero vetikin kovia väsykilareita koko illan. Juotiin lasit kuoharia ja nyt nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samalla lailla kuin mikä tahansa muukin päivä
Tähän kerhoon.
Kaiken kakkaraksi, miäs vetelee päikkäreitä.
Ei tullut lenkillekään mun kanssa päivänvalossa sitten.🌞
Päivänvalo piteneeeeeee.
Aikuistalous, ei muuta kuin valmislaatikoita, ei ressiä ruuista, mistään.
Tähän ketjuun taitaa tulla meiltä tylsimyksiltä kirjoituksia, ja yksinäisiltä?
No itse tunnen itseni yksinäiseksi just nyt. Kyllähän se tästä.Joulukoristeita sentään on vähän ja hyasintteja ulkona.
Hyvä juttu ostaa lahja itselleen piristykseksi. Itse ostan joulun jälkeen... Ei jaksa kauppoihin tänään.
Jumalaisen ihana rento joulu teillä - stresssitön - mitä juhlaa tuo mahtaa olla ! Olla vaan ja nauttia. Hyvää Joulua!
Kinkun tilalle ostettu savukalkkuna oli pilaantunut. Kaloja oli ja laatikoita, imelletty perunalaatikkokin onnistui oikein hyvin. Sitten muistin onneksi, että olin tehnyt lihapullia pakkaseen. Niitä sitten sulatettiin kalkkunalle tehdyssä luumukastikkeessa. Hyvin maistuivat.
Kuusta ei ole ja sovittiin, ettei tänä vuonna lahjojakaan. Koristeita ja jouluvaloja on kuitenkin ja punaisia tulppaaneja. Ostin Aku Ankan joulutaskarin, etsin siitä vähän joulutunnelmaa. Päivällä katsottiin tv:stä joulurauhan julistus, iltapäivällä syötiin perinteinen ateria. Haudoille ei nyt aattona lähdetty, ehkä myöhemmin mennään.
Olisi luettavia kirjoja, mutta tänään ei ole ollut inspiraatiota niiden lukemiseen. Netistä olen seurannut joulupukin matkaa pitkin päivää.
Me vietettiin jouluaattoa jo eilen. Tänään on päästy jo helpommalla, syödään vaan valmiita ruokia ja otetaan iisisti. Lahjatkin avattiin eilen ja mies leikki Legoilla kun itse olin töissä.
Jouluksi sopivasti saatiin tieto ettei mun syöpä ole levinny vaan rauhoittunu remissioon.
Paras lahja ikinä.
Ollaan todella kiitollisia tästä joulusta , on todellinen joulumieli, harras ja rakas.
Voidaan varovasti alkaa suunnitella taas meidän tulevaisuutta ja odottaa Uutta Vuotta kuten muutkin. Tunteet ollu kyllä pinnassa.
Hyvää Joulua!
Pieni piiri pyörii. Se on hauskaa.
No voihan. Suvun kesken oli jonkinlainen joulunvietto, ja nyt kuulin että siellä oli ihan puhuttu ettei minua kutsuttu koska ei nyt erään läheisen kanssa ole oikein ok välit.
Ja minä kun melkein olin menossa, ajattelin lähinnä että se olisi ollut oma valintani jaksanko mennä. Ajatella että olisin pölähtänyt lähisuvun joulunviettoon kutsumattomana henkilönä!
No, nyt kai voi sitten viimeistään laskea itsensä täysin ulkopuoliseksi.
Lähden kohta baariin ja unohdan, että koko joulua ikinä olikaan.
Huonosti. Kukaan ei edes soittanut tai tekstannut joulutervehdystä saati sitten lähettänyt korttia, itse lähetin kyllä 10 korttia. Ystävä jonka kanssa piti syödä jouluillallinen, ei sitten jaksanutkaan syödä enää kun oli vanhemmillaan käydessään syönyt niin paljon. Olen ollut nälissäni koko päivän kun olen olen odottanut että pääsen laittamaan illallista. Nyt syön juustoa, pasteijoita ja joulutorttuja nälkääni. En ole syönyt lämmintä ateriaa moneen päivään.
Kaikki vieraat on lähteneet ja löhöillään lapsen kanssa kaksin kuusen vieressä, ehkä vielä pientä iltapalaa ja sitten voitaisi katsoa joku joululeffa. Huomenna vapaata niin voin kerrankin valvoa.
No, nyt sain kokea senkin ensimmäistä kertaa. Nimittäin sukulaisten riitelyn!
Sen vaan sanon, että uusioperheiden joulut ovat ihan mahdottomia jo ajatuksen tasolla. Viettäkää joulut mahdollisimman pienellä porukalla.
Liikaa tapahtumia, joissa toiset eivät ole edes olleet paikalla tai osallisina, joita pari alkaa vatvoa ja sitten nämä sukuun pompanneet alkavat puolestaan kertomaan totuuksina. Mies toisella kierroksella, uusi vaimo uuden anoppinsa kanssa täysin napit vastakkain. Anopin mielestä entinen miniä osasi kaiken paremmin, varsinkin lastenkasvatuksen ja joulun järjestämisen.
Sisarpuolet eivät saa omaa dynamiikkaansa toimimaan, miksi saisivat kun aikuisetkaan eivät siihen pysty. Tuon isä osti tuolle enemmän lahjoja ja tuon biologinen isä ei muistanut toista ollenkaan ja tuon äiti ei päästänyt tota edes paikalle.
Ei enää koskaan, kiitos! Seuraavat joulut saavat tapella ihan keskenään. Uusien puolisoidensa kanssa, kyllä ne tässä vielä vaihtoon joutaa.
Olen niin surullinen ja pidättelen kyyneleitä. Olen perheeni ja läheisteni kanssa, mutta ajatukset on salarakkaani luona. Hän ei todennäköisesti edes välitä minusta samalla tavoin, joten mieli on aika matalalla. Haluaisin olla vain yksin.
Rauhallisesti sujuu. Ollaan otettu koko päivä rennosti, mies ulkoili 1-vuotiaan kanssa ja mä keittelin riisipuuroa sillä aikaa. Otettiin kaikki kolme päikkärit ja soiteltiin joulutervehdykset mun ja miehen vanhemmille. Syötiin ihan liikaa hyvää jouluruokaa ja sen jälkeen löhöttiin ähkyssä sohvalla. Jaettiin lahjat ja taapero ehti hetken leikkiä uusilla leluilla. Lapsi meni nukkumaan kasilta, me miehen kans ollaan vielä herkuteltu juustoilla ja suklaalla ja katottu leffaa.
Mukavan rauhallista. Koko päivä on menny flanellipöksyissä eikä olla stressattu mistään.
Hyvää joulua!
Päivällä haudoilla käynti. Sen jälkeen kävin äidin luona syömässä jouluaterian, osan ruuista tein ja vein mukanani sinne. Jo ruokapyödässä vilkuilin kelloa, että millon pääsis kotiin illanviettoon. Sitten tulin kotiin, korkkasin ja nyt jonkun verran kännissä ja poltan vähän väliä. Istun koneella ja ilta on kuin mikä tahansa muukin ilta. Varmaan jatkan vielä juomista kun en ole mukamas tarpeeksi päissäni. Aamulla herään päänsärkyyn ja keuhkokipuun ja yskin koko aamupäivän sydän hakaten ja vannon taas etten juo enkä polta enää ikinä. Niin kuin viimeiset 10 vuotta joka päivä tähänkin asti.
Rauhallisesti ja mukavasti. Ehdin kerrankin valmistella joulua pikku hiljaa. Lapset tykkäsivät ruoista ja lahjoista. Nyt saan levätä pari päivää.
Roikun täällä palstalla eli ei hyvin mene
Vierailija kirjoitti:
Rauhallisesti sujuu. Ollaan otettu koko päivä rennosti, mies ulkoili 1-vuotiaan kanssa ja mä keittelin riisipuuroa sillä aikaa. Otettiin kaikki kolme päikkärit ja soiteltiin joulutervehdykset mun ja miehen vanhemmille. Syötiin ihan liikaa hyvää jouluruokaa ja sen jälkeen löhöttiin ähkyssä sohvalla. Jaettiin lahjat ja taapero ehti hetken leikkiä uusilla leluilla. Lapsi meni nukkumaan kasilta, me miehen kans ollaan vielä herkuteltu juustoilla ja suklaalla ja katottu leffaa.
Mukavan rauhallista. Koko päivä on menny flanellipöksyissä eikä olla stressattu mistään.
Hyvää joulua!
JEE !! Flanellipöksy-herkuttelu-relax-joulut on parhaita! Samalla lataa akkuja rentoilemalla ja kerää voimia tulevaa vuotta varten !Hyvää Joulua!
Kuulostaa toiselta naiselta, sori..