Miksi sokean pitäisi saada kaupassa erityisapua henkilöstöltä?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d8d092f-62c6-4aeb-a8c2-00d982544fb8
Niin. Ei sokeat ole erityisarvoisia.
Kommentit (144)
Samaa mietin. Hän odottaa kaupalta sitä, että joku henkilö on puoli tuntia hoitamassa hänen ostoksiaan. Jos ei pärjää itse, niin pitäisi pyytää ja saada tuo apu yhteiskunnalta, ei kaupalta.
Itsekkyys. Se tätä kansaa vaivaa. Kukaan meistä ei ole täällä vain itseään varten.
Miksei hänellä ollut avustajaa mukana, kunta sen palkan maksaisi?
Jos kaupassa nyt vaan on haluttu tarjota lisäpalvelua asiakkaille. Kilpailuvaltti naapurimarkettia vastaan.
Joo ei meistä henkilökunnasta kukaan ehdi tekemään asiakkaan ostoksia. Jos jotain tuotetta ei asiakas löydä, toki autan ja näytän mistä löytyy, mutta kenenkään ostoskierrosta en voi alkaa tekemään jänen puolestaan. Minulla on omat velvollisuuteni jotka työnantajani olettaa minun suorittavan enkä voi jättää niitä.
Miksi ei käytä ruuan verkkokauppaa? Monissa pikkukunnissakin on jonkinlainen kotiinkuljetuspalvelu.
Aivan, sokea ei vaatinutkaan mitään palvelua joka asettaisi hänet erityisasemaan suhteessa muihin asiakkaisiin vaan hän pyysi vaan apua siihen että voisi toimia kuten muutkin asiakkaat eli tehdä ostoksensa. Kauppiaathan eivät ole mitenkään kaupassa ottaneet huomioon näkövammaisia asiakkaita, joten he eivät kykene toimimaan ilman apua.
Suomessa on yhdenvertaisuuslaki, joka edellyttää palveluntarjoajia huolehtimaan siitä, että ketään ei syrjitä vamman takia.
Meillä tarjotaan sokeille, vanhuksille, huononäköisille, liikuntarajoitteisille, vammaisille jne. juuri tämän kaltaista apua.
Siinä ei mene edes puolta tuntia kun ostokset hakee asiakkaan kauppalapun mukaan.
Ehkä tämän takia saamme jatkuvasti kiitosta hyvästä palvelusta.
Koska sokea on maksava asiakas eikä itse näe mitä ostaa tai edes mistä tuotteen saa. Henkilökunta tietää ja osaa hakea tavarat. Parempi se niin on kuin että otetaan yhteyttä ip-lehtiin huonosta palvelusta, jolloin ne terveetkin asiakkaat menevät kilpailijalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaupassa nyt vaan on haluttu tarjota lisäpalvelua asiakkaille. Kilpailuvaltti naapurimarkettia vastaan.
Tämä. Kyseessä selkeästi myymälä, jossa asiakaspalveluun on aidosti panostettu. Nyt vain kohdalle sattunut joku vähemmän asiakaspalveluhenkinen työntekijä, joka tyrmännyt pyynnön asiaa sen kummemmin selvittämättä.
Ei tuo edes mitään erityisapua ole. Minäkin olen saanut apua täysin liikuntakykyisenä ihmisenä, kun olin kissani kanssa liikenteessä ja aioin piipahtaa kaupasta äkkiä yhden tuotteen ennen sulkemisaikaa, no en saanutkaan kissan kanssa kauppaan mennä (tietenkään), mutta myyjä tarjoutui hakemaan minulle tuotteen, kunhan annan hänelle käteistä, että voi maksaa sen. Näin tehtii ja sain ostokseni ja olin tyytyväinen :)
Mutta en itse pitäisi tuota itsestäänselvyytenä ja onhan tuossa se ongelma, että jos sokeita ihmisiä lappaa enemmänkin kaupassa, niin kohtahan heitä varten saa palkata ihan oman työntekijän, puolituntia on minusta aika pitkä aika yhden myyjän kerätä tuotteita yhdelle asiakkaalle. Tuollaista varten pitäisi olla henkilökohtainen avustaja. Eli en nyt minään pöyristyttävänä pidä kaupan työntekijöiltä ja kun noudattivat vain esimieheltään saamia ohjeita.
Puoli tuntia ruokaostoksiin?
Mulla menee max vartti ja ostan viidelle hengelle pariksi päiväksi.
Heikentää vammaisten asemaa tällaiset pöyristymiset "törkeydestä".
Vierailija kirjoitti:
Joo ei meistä henkilökunnasta kukaan ehdi tekemään asiakkaan ostoksia. Jos jotain tuotetta ei asiakas löydä, toki autan ja näytän mistä löytyy, mutta kenenkään ostoskierrosta en voi alkaa tekemään jänen puolestaan. Minulla on omat velvollisuuteni jotka työnantajani olettaa minun suorittavan enkä voi jättää niitä.
Se kuirmanpurku voi odottaa vartin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo edes mitään erityisapua ole. Minäkin olen saanut apua täysin liikuntakykyisenä ihmisenä, kun olin kissani kanssa liikenteessä ja aioin piipahtaa kaupasta äkkiä yhden tuotteen ennen sulkemisaikaa, no en saanutkaan kissan kanssa kauppaan mennä (tietenkään), mutta myyjä tarjoutui hakemaan minulle tuotteen, kunhan annan hänelle käteistä, että voi maksaa sen. Näin tehtii ja sain ostokseni ja olin tyytyväinen :)
Mutta en itse pitäisi tuota itsestäänselvyytenä ja onhan tuossa se ongelma, että jos sokeita ihmisiä lappaa enemmänkin kaupassa, niin kohtahan heitä varten saa palkata ihan oman työntekijän, puolituntia on minusta aika pitkä aika yhden myyjän kerätä tuotteita yhdelle asiakkaalle. Tuollaista varten pitäisi olla henkilökohtainen avustaja. Eli en nyt minään pöyristyttävänä pidä kaupan työntekijöiltä ja kun noudattivat vain esimieheltään saamia ohjeita.
Jutussa olikin kerrottu, että muutaman kerran viikossa vain käy tällaisia palveltavia, ei se silloin kohtuutonta ole :)
Vierailija kirjoitti:
Niihin velvollisuuksiin ei ilmeisesti kuulu asiakaspalvelu?
Vierailija kirjoitti:
Miten näytät sokealle, mistä tuote löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Aivan, sokea ei vaatinutkaan mitään palvelua joka asettaisi hänet erityisasemaan suhteessa muihin asiakkaisiin vaan hän pyysi vaan apua siihen että voisi toimia kuten muutkin asiakkaat eli tehdä ostoksensa. Kauppiaathan eivät ole mitenkään kaupassa ottaneet huomioon näkövammaisia asiakkaita, joten he eivät kykene toimimaan ilman apua.
Suomessa on yhdenvertaisuuslaki, joka edellyttää palveluntarjoajia huolehtimaan siitä, että ketään ei syrjitä vamman takia.
Jos jalaton menee laskettelemaan, niin keskuksen henkilökunnan pitää lasketella hänen puolestaan. Muuten se on syrjintää?
Mä auttaisin potkujenkin uhalla. Joskus vaan pitää olla pelisilmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kyseessä selkeästi myymälä, jossa asiakaspalveluun on aidosti panostettu. Nyt vain kohdalle sattunut joku vähemmän asiakaspalveluhenkinen työntekijä, joka tyrmännyt pyynnön asiaa sen kummemmin selvittämättä.
Ja miksi pitää välittömästi mennä iltalehteen asti vinkumaan? Varsinkaan kun ei ensin edes yritä puhua esimiehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuirmanpurku voi odottaa vartin.
No pakasteet ainakaan ei oikein voi
Kauhea kohtalo heillä, kun joutuivat pizzaa tilaamaan