Väheksyvätkö miehet muka oikeasti naisia?
Itse olen mies, enkä saa mitenkään päähäni, että naiset olisivat alempiarvoisia. En ole myöskään nähnyt muissa miehissä mitään sen suuntaisia ajatuksia. Paljon erilaisia k•usipäitä mahtuu miesten joukkoon, mutta he ovat kokemukseni mukaan samanlaisia kaikkia kohtaan.
Olen miehenä kohdannut uhkailua, päänaukomista, selkään puukotusta, mustamaalausta ym toisten miesten taholta. Ehkä naiset kuvittelevat, että nämä samat tyypit kohtelevat vain naisia huonosti? Lisäksi olen kohdannut naisia, jotka ovat kohdelleet minua kuin roskaa (ilman, että olen sitä ansainnut). Korostetaanko s ukupuolia liikaa?
Kommentit (36)
Kyllä! Mitään muuta en ole kohdannutkaan. Missä maailmassa elät?
Utfgkllv kirjoitti:
Omat kokemukset 3kk ajalta (nainen 45v. hetero): töissä kerrottiin päin naamaa, että naisten paikka on lattialla ja ettemme ansaitse edes tuolia,, jolla istua. Miesystävä kertoo, etten ymmärrä ’miesten asioita’ tarkoittaen kaikkea perinteisiin naisten aloihin kuulumatonta. Omistan useamman sijoitusasunnon, joita hallinnoin. osakesalkun ja olen töissä asiantuntijana miesvoittoisella alalla. Isäni kertoo, että naiset eivät ymmärrä paljoakaan ja etteivät naiset voi pelata esim. shakkia. Siskoni ei jaksanut elämänsä naisena ja vaihtoi sukupuoltaan mieheksi. Tämä tosin tapahtui jo aikaisemmin kuin 3kk. Eli tässä mun saldo parilta kuukaudelta. En ota tästä julkisesti itseeni vaan teen juuri niin kuin huvittaa: pelaan shakkia, puuhaan sijoitusasuntoja ja salkun kanssa ja käyn töissä. Lisäksi leivon kakun, pukeudun hameeseen ja neulon, jos minusta siltä tuntuu.
Cool story, sis! Now, back to the kitchen!
Omasta mielestäni tätä halveksuntaa esintyy vanhemmissa miehissä.
Omaa sukupolvea (olen 31v nainen) olevat miehet ovat pääsääntöisesti ystävällisiä ja käytöstavat omaavia.
Ainakin ex-mieheni suvussa miehet ovat naisia halveksivia sovinisteja. Päältä päin esittävät olevansa tasa-arvoisia, mutta tarpeen tullen esim lapsiin ja kotiin liittyvissä asioissa "annetaan" valta naisille, koska "naiset tietävät paremmin nämä jutut". Eli miesvauvat luistelevat epämiellyttävistä vastuista autotalliin tekemään "miesten hommia". Olin tosi nuori, kun aloin seurustelemaan exän kanssa, joten moni varoitusmerkki jäi huomaamatta. Mies ei myöskään viihtynyt sukulaisissa, vaikka oli itse samanlainen sovinisti itsekin. Lapsettomana pariskuntana on helppo olla tasa-arvoinen.
1970-luvun puolivälin jälkeen syntyneet naiset ovat kyllä saaneet elää täysin tasa-arvoisessa, jopa feministisessä, yhteiskunnassa. Ilmeisesti nämä vanhat haahkat eivät tätä ymmärrä vaan kuvittelevat asioiden edelleen olevan kuten heidän nuoruudessaan ja siksi lietsovat miesvihaa.
Ei tarvitse kuin kertoa olevansa MGTOW, niin naiset ja valkoritarit hyökkäävät ampiaisparven lailla haukkumaan. Ei tarvitse edes aloittaa lynkkauskampanjoita somessa. Tarvitsee vain kertoa olemassaolostaan, niin se saa ihmiset raivosta sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Utfgkllv kirjoitti:
Omat kokemukset 3kk ajalta (nainen 45v. hetero): töissä kerrottiin päin naamaa, että naisten paikka on lattialla ja ettemme ansaitse edes tuolia,, jolla istua. Miesystävä kertoo, etten ymmärrä ’miesten asioita’ tarkoittaen kaikkea perinteisiin naisten aloihin kuulumatonta. Omistan useamman sijoitusasunnon, joita hallinnoin. osakesalkun ja olen töissä asiantuntijana miesvoittoisella alalla. Isäni kertoo, että naiset eivät ymmärrä paljoakaan ja etteivät naiset voi pelata esim. shakkia. Siskoni ei jaksanut elämänsä naisena ja vaihtoi sukupuoltaan mieheksi. Tämä tosin tapahtui jo aikaisemmin kuin 3kk. Eli tässä mun saldo parilta kuukaudelta. En ota tästä julkisesti itseeni vaan teen juuri niin kuin huvittaa: pelaan shakkia, puuhaan sijoitusasuntoja ja salkun kanssa ja käyn töissä. Lisäksi leivon kakun, pukeudun hameeseen ja neulon, jos minusta siltä tuntuu.
Siskosi ei vaihtanut mieheksi vaan korjasi mieheksi.. Hän on aina ollut mies. Toivoisin että omakin siskoni aikanaan tajuaisi sen kun ensiksi on koko ikänsä valittanut että hänellä ei ole siskoa koska en toimi kuin muiden siskot. En tietenkään, koska olen hänen veli. Naisen esittämiseen väsyy jos ei ole nainen, se ei ole väsymistä naisena olemiseen. Et sinäkään jaksaisi miestä esittää loputtomiin jos siihen ryhtyisit.
Ei, se leikkelyttää itseään vain koska siitä saa hyvin saikkua.
Utfgkllv kirjoitti:
Kannattais silti harkita työpaikan vaihtoa.
Utfgkllv kirjoitti:
Halveksin sinua sijoitusasuntojen omistajana. Teidän takianne tässä maassa on niin korkeat vuokrat.
Kyllähän se miehisyyteen kuuluu väheksyä naisia. Nämä soijapoikafeministit ovat tietty eri asia
Kapitalismi on sovinismia.
Se ei tarkoita sitä etteivätkö naiset voisi pärjätä mutta totuus on että feminiiniset ominaisuudet yritysmaailmassa harvoin ovat niitä joilla edetään ylöspäin. Tämä ei varsinaisesti johdu siitä että kyseessä olisi "miesten maailma" mutta kilpailutilanne lähes aina suosii sitä joka on aggressiivisempi. Ja on pelkkä tilastollinen fakta että miehet ovat aggressiivisuuteen taipuvaisia.
Aika suureksi osaksi tämä on myös sukupolvikysymys. Minulla on useita 60v+ miessukulaisia, joiden mielestä en ole mitään (tai no, siivoojaksi kelpaan) ja minulle voi sanoa naisena ihan mitä tahansa esim. ulkonäöstä. Jos sanon takaisin olen äärimmäisen huono luonne. ”Jostain” syystä emme ole tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni tätä halveksuntaa esintyy vanhemmissa miehissä.
Omaa sukupolvea (olen 31v nainen) olevat miehet ovat pääsääntöisesti ystävällisiä ja käytöstavat omaavia.
No 29 vuoden kuluttua ne sinun ikäisesi sitten tuon mukaan rupeavatkin yllättäen
(kai sitten pääsääntöisesti) halveksimaan sinua tuon sinun esittämäsi 'luonnonlain' mukaan.
Että nauti nyt sitten siihen saakka täysin siemauksin siitä heidän ystävällisyydestään ja hienoista käytöstavoistaan.
Sinähän se sen sijaan vain komistut ja hehkeydyt ja kaunistut vuosi vuodelta...
Kyllä. Ironisinta on, että miehet halveksii teitä juuri niiden asioiden takia, joita he haluavat tai jopa pakottavat naisia tekemään. Miehet halveksivat syntyviä tyttöjä, koska he eivät kanna isänsä nimeä. Miehet siis haluavat naisen vaihtavan nimeä, ja sitten kääntävät sen lapsiakin vastaan. Miehet ei saa moitteita kaksinaamaisuudesta. Heitä vain puolustetaan lisää.
Olisipa naisilla oikeus alistaa poikalapsia ja kääntää heidän tekonsa heitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ironisinta on, että miehet halveksii teitä juuri niiden asioiden takia, joita he haluavat tai jopa pakottavat naisia tekemään. Miehet halveksivat syntyviä tyttöjä, koska he eivät kanna isänsä nimeä. Miehet siis haluavat naisen vaihtavan nimeä, ja sitten kääntävät sen lapsiakin vastaan. Miehet ei saa moitteita kaksinaamaisuudesta. Heitä vain puolustetaan lisää.
Olisipa naisilla oikeus alistaa poikalapsia ja kääntää heidän tekonsa heitä vastaan.
Aika monen kuuluisuutta saavuttaneen seksuaalirikollisen takaa muuten on yleensä löytynyt joku mielettömän dominoiva äitihahmo...
Ysärillä oli ihan kusta ja paskaa. Ne miehet jotka olivat törkeitä, saivat rauhassa törkeillä "kun miehet nyt vaan ovat sellaisia".
Nykyään on paljon siistimpi meno ja minä olen vanhempi ja myös paremmassa asemassa, niin on puheet siistiytyneet. Mutta ennen _todellakaan_ ei ollut "kaikki" paremmin.
DI N49