Ystävä katkaisi välit yhtäkkiä, äsken tuli viesti "Sun kannattais hypätä junan alle kun tarkemmin mietit, niin tiedät itekin miksi. Se vois olla sun joululahja mulle"
Tulin raskaaksi hiljattain. Tämä (ex) ystävä oli yrittänyt muutaman vuoden vauvaa siinä onnistumatta. Tästä katkerana katkaisi välit kuultuaan raskaudestani. Nyt tuli tuollainen viesti ja jäi todella paha mieli. Tämä ihminen siis haluaisi, että minä ja syntymätön lapseni kuolemme. Miksi?
Kommentit (153)
Tuollainen viesti on sairas. Nyt täysesto päälle. Ei tarvi lähettää mitään selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja miten itse kerroit raskaudestasi? Lällättelit? Nyt tiedetään vain se sinun puolesi tarinasta.
Kuka normaalijärjellä varustettu kertoo raskaudestaan lällätellen. Oikeesti??
Joillekin lapsettomuus tuntuu oikeuttavan mihin vaan käytökseen ja loukkaantumaan mistä vain sekä näkemään kaiken normaalin toiminnan vain itseään vastaan.
Mulla ei ole ollut helppo saada lapsia, mutta ei se, että ystäväni tulee raskaaksi tarkoita sitä että tekee sen v#77uill4kseen mulle. Jos oma elämä pysähtyy lapsettomuuteen, ei se tarkoita että kaikkien elämän pitäisi pysähtyä. Jotain rajaa sentään!
Vierailija kirjoitti:
No hankkiuduitko raskaaksi ihan vaan näpäyttääksesi tätä ex-ystävää? "Minäpä olenkin oikea nainen ja sinä et"
Miten sairas pitää olla jos luulee että muut hankkii lapsia näpäyttämisen tarpeesta?
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo siitä johdu, että olet raskaana. Jotenkin olet ollut ääliö, vaikket (ehkä) itse ole sitä tajunnut. Ehkä esimerkiksi olet kertonut raskaudestasi tavalla, joka on ollut loukkaava.
Mulla on sukulainen, joka onmielestään mukava ja hyväkäytöksinen, eikä esim ymmärrä, miksi minä en halua häntä kotiini. Hän ajattelee, että olen itseäni täynnä. Oikeasti kyse on siitä, että hän kertoi meillä, minun sohvallani istuen, minun erityislapseni kuullen, että hänen mielestään kaikki erityislapset pitäisi laittaa laitoksiin muita häiritsemästä.
Oikeassa tuo sukulainen on erityislapsista. Tarvisiko kaikesta loukkaantua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten itse kerroit raskaudestasi? Lällättelit? Nyt tiedetään vain se sinun puolesi tarinasta.
Hän ehdotti kylpyläreissua päivämäärälle X. Ilmoitin että se ei oikein onnistu kun laskettu aikani on niillä main, ja sanoin, ettei kertoisi tästä vielä muille kun vaan lähimmät tietävät (ja ne jotka ovat mahani nähneet)
ap
Kuulostaa vähän siltä, että sinun piti päästä sanomaan. Miksi et sanonut, että ei sovi? Ja nähnyt vaivaa, että voisit kertoa hänelle sellaisella tavalla, joka ei ole noin loukkaava "aijaa kikkeliskokkelis sun kylpyläreissuehdotukset (joka on ollut kiva ele ystävältäsi) kun mä oon muuten hei ihan ohimennen vaan hups raskaana mut khihih älä kerro kenelekkään kun mä oon niin spessu et sun pitää viel pitää mun khihi salaisuus"
En itse halua lapsia, enkä ymmärrä aiheitta sinänsä, mutta ymmärrän aika paljon naisten välisistä valtapeleistä, ja mielestäni et ole nyt ihan pulmunen.
Eli olet itse se helposti loukkaantua ja näet valtapeliä joka paikassa? Kerro miten teidän kaltaisille pitää sitten asia ilmaista ettette loukkaannu? Jos tuossa olisi sanottu vain ettei sovi. Siitäkö ei sitten loukkaannuta tai kysytä miksi ei sovi?
Joo, olen tajunnut että naiset on monimutkaisia, mutta joskus silti yllätyn asiasta edelleen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo siitä johdu, että olet raskaana. Jotenkin olet ollut ääliö, vaikket (ehkä) itse ole sitä tajunnut. Ehkä esimerkiksi olet kertonut raskaudestasi tavalla, joka on ollut loukkaava.
Mulla on sukulainen, joka onmielestään mukava ja hyväkäytöksinen, eikä esim ymmärrä, miksi minä en halua häntä kotiini. Hän ajattelee, että olen itseäni täynnä. Oikeasti kyse on siitä, että hän kertoi meillä, minun sohvallani istuen, minun erityislapseni kuullen, että hänen mielestään kaikki erityislapset pitäisi laittaa laitoksiin muita häiritsemästä.
Miksi mielestäsi sukulainen oli oikeassa? Miksi erityislapset laitoksiin? Tulis todella kalliiksi yhteiskunnalle. Ketä erityislapset häiritsevät? Kyläilevää sukulaista?
Vierailija kirjoitti:
No hankkiuduitko raskaaksi ihan vaan näpäyttääksesi tätä ex-ystävää? "Minäpä olenkin oikea nainen ja sinä et"
Et ole tosissasi. Miten pimeä mielen pitää olla, että tollanen vaihtoehto tulee edes mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mielestäsi sukulainen oli oikeassa? Miksi erityislapset laitoksiin? Tulis todella kalliiksi yhteiskunnalle. Ketä erityislapset häiritsevät? Kyläilevää sukulaista?
No ovat nytkin kalliita yhteiskunnalle. Mun lapsen luokalla oleva erityinen pilaa koko luokan mahdollisuuden oppia jotain. Se vasta kallista on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei tainnu edes tietää, mitä erityislapsi tarkottaa.
Komppaan nro 10 vastausta. Kerro kaverin miehelle, että on iso syy huoleen hänellä. Kerro viestin sisältö, että tajuaa vaimonsa tarvitsevan ulkopuolista psyk apua pikaisesti.
Se kiinnostaisi tietää, että oliko viesti välitön vastaus raskausuutiseen, vai oliko välissä kulunut aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ehdotti kylpyläreissua päivämäärälle X. Ilmoitin että se ei oikein onnistu kun laskettu aikani on niillä main, ja sanoin, ettei kertoisi tästä vielä muille kun vaan lähimmät tietävät (ja ne jotka ovat mahani nähneet)
ap
Tää on vähän tällainen ohimennen kerrottu, jota vihaan muissa suunnitelmien teossa periaatteessa aika paljon. "Hei voi videvautsi kun me ollaan just maailmanympärilennollla silloin :( mut hei pusui kaikille". Siitä jotenkin loistaa se, että haluaa päästä sanomaan. Esimerkiksi facekutsuissa normaalit ihmiset vaan laittaa että ei pääse. Sitten on näitä älypääviestejä. Jos tiedät että asia on herkkä, niin tuo on ollut kyllä ihan vihoviimeinen tapa ilmoittaa, kun ystävä on suunnitellut jotain kivaa teille. "Aijaa mä oon kyl aika kiireinen tästä eteenpäin kun sillon mulle muuten tulee vauva, mut hei älä kerro kenellekään. "
Varsinkin jos et muka halua kertoa, niin aika kasuaalissa yhteydessä se oli pakko pudottaa.
Jos taas et kerro, niin sitten syytetään miksi salailee tai, että kyllä muille on kertonut, mutta ei hänelle jne. Ihmiset, jotka haluavat loukkaantua löytävät kyllä syyn.
Määrättyille asioille ei ole ”oikeaa” aikaa, milloin kertoa, koska vastaanottaja pahoittaa jokatapauksessa mielensä. Kertoja sitten yrittää löytää jonkun hyvän hetken, sellaista jota ei oikeasti ole. Vai milloin se on? Kun olet 6 viikkoa raskaana tai jos synnyttänyt? Tai silloin kuin olet vartavasten pyytänyt hänet kylään kotiisi? Vai valehdella jotain muuta miksi et pääse kylpylään ja kertoa vasta myöhemmin rehellisesti totuus?
Milloin voi kertoa matkoista ilman, että suutut? Vuosi reissun jälkeen? Matkalla? Muutama kuukausi ennen? Ehkä tekstarilla? Tai puhelulla? Vai miten se pitää kertoa, ettei herkät tunteesi pahoitu?
Vierailija kirjoitti:
Sivalla sitä jotenkin.
Kaikkia ei ole vain tarkoitettu kantamaan hedelmää tms.
Luonto tietää kyllä keiden ei kannata lisääntyä...
...
Ei se tiedä. Luonto ei ole mikään henkilö eikä sillä ole tietoa eikä tietoisuutta. Jos luonto tietäisi tuollaisen asian kuten esität, miksi se edes olisi antanut kyseisenlaisten "epäkelpojen" syntyä ja jäädä henkiin?
Lapsettomuuden syitä on monenlaisia. Vain harva niistä johtuu geeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla on ollut raskaassa elämäntilanteessa mieli vähän korkeammalla ja pystynyt suunnittelemaan kivaa tulevaisuudenjuttuaan ilman että pohtii tulevaisuuden vaan vauvalasien läpi, on ollut virtaa ja voimaa, halunnut ilahduttaa ystäviään yhteisellä suunnitelmalla, harvinaisia asioita ehkä hänelle.... ja sitten "aa joo mulle tulee muuten lapsi ni en pääse, moi"
No nyt maalataan isolla pensselillä :D
Ihan älyttömän pitkälle meneviä mielikuvitustarinoita että päästän syyllistämään ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivalla sitä jotenkin.
Kaikkia ei ole vain tarkoitettu kantamaan hedelmää tms.
Luonto tietää kyllä keiden ei kannata lisääntyä...
...
Ei se tiedä. Luonto ei ole mikään henkilö eikä sillä ole tietoa eikä tietoisuutta. Jos luonto tietäisi tuollaisen asian kuten esität, miksi se edes olisi antanut kyseisenlaisten "epäkelpojen" syntyä ja jäädä henkiin?
Lapsettomuuden syitä on monenlaisia. Vain harva niistä johtuu geeneistä.
Luonnon keskellä ei epäkelvot kauan elä.
Koskisi myös meitä, jos vielä eläisimme täysin luonnon varassa.
Mun 112 mielenterveysongelmainen "ystävä" haukkui sekopääksi ja käski hankkiutumaan hoitoon, kun pyysin häntä toimimaan omien sääntöjensä mukaan.
Eipä ole hänestä sen koommin kuulunut, tuskin kuuluukaan, sen verran passiivis-aggressiivinen oli ollut jo pitkään.
Minullakin yksi katkaisi välit kuultuaan raskaudestani. Hän oli vielä tuolloin paras ystäväni joten välien katkaisu ilman riitoja tuli puskista. Hänen oma poikaystävänsä oli sanonut hänelle että jos raskaaksi tulisi tehtävä abortti ja nainen sitten kateellisena kun etenin omassa suhteessani. Sanoi syyn suoraan kun katkaisi tekstarilla välit
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tämä on totta. Ei kukaan voi olla noin sika ja jos voi, niin ottaisit tämän voimaannuttavana kokemuksena. Sinun asiat ovat hyvin tuohon sairaaseen olentoon nähden. Hyvä kun pääset eroon siitä.
Kyllä se vaan voi olla totta. Mun tapauksessa mies sai viestejä 'ystävältäni' minusta. Viestit olivat sitä luokkaa, että ystävyyttä ei enää ole. Esto päälle puhelimeen. Tarvitset nyt hyviä, voimaannuttavia asioita elämääsi. Onnea odotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun 112 mielenterveysongelmainen "ystävä" haukkui sekopääksi ja käski hankkiutumaan hoitoon, kun pyysin häntä toimimaan omien sääntöjensä mukaan.
Eipä ole hänestä sen koommin kuulunut, tuskin kuuluukaan, sen verran passiivis-aggressiivinen oli ollut jo pitkään.
Tuohan on lievempää, mitä ap oli saanut kuulla.
En usko, että tämä on totta. Ei kukaan voi olla noin sika ja jos voi, niin ottaisit tämän voimaannuttavana kokemuksena. Sinun asiat ovat hyvin tuohon sairaaseen olentoon nähden. Hyvä kun pääset eroon siitä.