Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä katkaisi välit yhtäkkiä, äsken tuli viesti "Sun kannattais hypätä junan alle kun tarkemmin mietit, niin tiedät itekin miksi. Se vois olla sun joululahja mulle"

Vierailija
23.12.2019 |

Tulin raskaaksi hiljattain. Tämä (ex) ystävä oli yrittänyt muutaman vuoden vauvaa siinä onnistumatta. Tästä katkerana katkaisi välit kuultuaan raskaudestani. Nyt tuli tuollainen viesti ja jäi todella paha mieli. Tämä ihminen siis haluaisi, että minä ja syntymätön lapseni kuolemme. Miksi?

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ja siinä tekisinkö rikosilmoituksen laittomasta uhkauksesta

Itse en tekisi, eihän tuo "kaveri" ole uhannut tehdä mitään vaan pelkästään esittänyt toivomuksen siitä että ap tappaisi itsensä.

Mutta kannattaa silti lukita ovi huolella joka ilta ja kadulla liikkuessa olla valppaana, ei sitä tiedä mitä noin hullu ihminen voi keksiä.

Joka oikeudettomasti väkivallalla tai uhkauksella pakottaa toisen tekemään, sietämään tai tekemättä jättämään jotakin, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, pakottamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Vierailija
42/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on ollut raskaassa elämäntilanteessa mieli vähän korkeammalla ja pystynyt suunnittelemaan kivaa tulevaisuudenjuttuaan ilman että pohtii tulevaisuuden vaan vauvalasien läpi, on ollut virtaa ja voimaa, halunnut ilahduttaa ystäviään yhteisellä suunnitelmalla, harvinaisia asioita ehkä hänelle.... ja sitten "aa joo mulle tulee muuten lapsi ni en pääse, moi"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo siitä johdu, että olet raskaana. Jotenkin olet ollut ääliö, vaikket (ehkä) itse ole sitä tajunnut. Ehkä esimerkiksi olet kertonut raskaudestasi tavalla, joka on ollut loukkaava.

Mulla on sukulainen, joka onmielestään mukava ja hyväkäytöksinen, eikä esim ymmärrä, miksi minä en halua häntä kotiini. Hän ajattelee, että olen itseäni täynnä. Oikeasti kyse on siitä, että hän kertoi meillä, minun sohvallani istuen, minun erityislapseni kuullen, että hänen mielestään kaikki erityislapset pitäisi laittaa laitoksiin muita häiritsemästä.

Ajattelin samaa. Ystävä on kokenut, että omasta raskaudestasi olet kertonut jotenkin loukkaavasti. Se ei tarkoita, että oikeasti olisit kertonut niin. Se voi olla joku pieni juttu, "kuinka nyt vasta ihminen tajuaa elämän täyttymyksen" tms.

Miksi edellinen on saanut alapeukkuja? Hän sanoo sama, että ei se raskaus vaan se ystävän kokemus raskaudesta kertomisesta. Ei tässä anneta kuitenkaan oikeutusta sille viestille, vaan haetaan loogisinta syytä. Itse pitkään lapsettomuudesta kärsineenä, voin kertoa, että ei ne toisten lapset, vaan se kun sanotaan ettei tajua elämästä, rakkaudesta, huolesta, surusta tai mistään mitään ennen kuin on lapsia.

Vierailija
44/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten itse kerroit raskaudestasi? Lällättelit? Nyt tiedetään vain se sinun puolesi tarinasta.

Hän ehdotti kylpyläreissua päivämäärälle X. Ilmoitin että se ei oikein onnistu kun laskettu aikani on niillä main, ja sanoin, ettei kertoisi tästä vielä muille kun vaan lähimmät tietävät (ja ne jotka ovat mahani nähneet)

ap

Kuulostaa vähän siltä, että sinun piti päästä sanomaan. Miksi et sanonut, että ei sovi? Ja nähnyt vaivaa, että voisit kertoa hänelle sellaisella tavalla, joka ei ole noin loukkaava "aijaa kikkeliskokkelis sun kylpyläreissuehdotukset (joka on ollut kiva ele ystävältäsi) kun mä oon muuten hei ihan  ohimennen vaan hups raskaana mut khihih älä kerro kenelekkään kun mä oon niin spessu et sun pitää viel pitää mun khihi salaisuus"

En itse halua lapsia, enkä ymmärrä aiheitta sinänsä, mutta ymmärrän aika paljon naisten välisistä valtapeleistä, ja mielestäni et ole nyt ihan pulmunen.

Olipa siinä taas paskaa kunnon läjä. Ai että olis vaan pitäny kieltäytyä ja jättää perustelematta ja se olis ollu sit parempi ratkasu?

Vierailija
45/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten itse kerroit raskaudestasi? Lällättelit? Nyt tiedetään vain se sinun puolesi tarinasta.

Hän ehdotti kylpyläreissua päivämäärälle X. Ilmoitin että se ei oikein onnistu kun laskettu aikani on niillä main, ja sanoin, ettei kertoisi tästä vielä muille kun vaan lähimmät tietävät (ja ne jotka ovat mahani nähneet)

ap

Kuulostaa vähän siltä, että sinun piti päästä sanomaan. Miksi et sanonut, että ei sovi? Ja nähnyt vaivaa, että voisit kertoa hänelle sellaisella tavalla, joka ei ole noin loukkaava "aijaa kikkeliskokkelis sun kylpyläreissuehdotukset (joka on ollut kiva ele ystävältäsi) kun mä oon muuten hei ihan  ohimennen vaan hups raskaana mut khihih älä kerro kenelekkään kun mä oon niin spessu et sun pitää viel pitää mun khihi salaisuus"

En itse halua lapsia, enkä ymmärrä aiheitta sinänsä, mutta ymmärrän aika paljon naisten välisistä valtapeleistä, ja mielestäni et ole nyt ihan pulmunen.

Olipa siinä taas paskaa kunnon läjä. Ai että olis vaan pitäny kieltäytyä ja jättää perustelematta ja se olis ollu sit parempi ratkasu?

Ehdottomasti. Sosiaalinen pelisilmä ei kuroudu umpeen vaikka raskaana olisikin. Ja toi "mulla on laskettu aika", on aika jäätävä heitto. En usko, että normaali ihminen ilmaisisi olevansa raskaana noin kenellekään. Jotenkin oikein korostaa sitä, kuinka olisi vaan ihan ohimennen nyt raskaana ja silleen, et harmi homma kun ei pääse kylpylään. Vähän kuin ilmoittaisi jostain jalkasienestä.

Vierailija
46/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä on kyllä mahdollisimman neutraalisti kerrottu.

(Laitoin viestin, missä sanoin hänen loukkaantuneet tavasta kertoa.)

Kyllä tuossa huolestuttaisi ystävän mielenterveys. Ja voisin pitää aika pitkää väliä häneen. Ja kertoa asiasta omille läheisille,.mutta myös ystävän läheisille.

Vierailija
47/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä on kyllä mahdollisimman neutraalisti kerrottu.

(Laitoin viestin, missä sanoin hänen loukkaantuneet tavasta kertoa.)

Kyllä tuossa huolestuttaisi ystävän mielenterveys. Ja voisin pitää aika pitkää väliä häneen. Ja kertoa asiasta omille läheisille,.mutta myös ystävän läheisille.

Vierailija
48/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex ystävättäresi lienee Silppu?

Vierailija
49/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo siitä johdu, että olet raskaana. Jotenkin olet ollut ääliö, vaikket (ehkä) itse ole sitä tajunnut. Ehkä esimerkiksi olet kertonut raskaudestasi tavalla, joka on ollut loukkaava.

Mulla on sukulainen, joka onmielestään mukava ja hyväkäytöksinen, eikä esim ymmärrä, miksi minä en halua häntä kotiini. Hän ajattelee, että olen itseäni täynnä. Oikeasti kyse on siitä, että hän kertoi meillä, minun sohvallani istuen, minun erityislapseni kuullen, että hänen mielestään kaikki erityislapset pitäisi laittaa laitoksiin muita häiritsemästä.

Ajattelin samaa. Ystävä on kokenut, että omasta raskaudestasi olet kertonut jotenkin loukkaavasti. Se ei tarkoita, että oikeasti olisit kertonut niin. Se voi olla joku pieni juttu, "kuinka nyt vasta ihminen tajuaa elämän täyttymyksen" tms.

Miksi edellinen on saanut alapeukkuja? Hän sanoo sama, että ei se raskaus vaan se ystävän kokemus raskaudesta kertomisesta. Ei tässä anneta kuitenkaan oikeutusta sille viestille, vaan haetaan loogisinta syytä. Itse pitkään lapsettomuudesta kärsineenä, voin kertoa, että ei ne toisten lapset, vaan se kun sanotaan ettei tajua elämästä, rakkaudesta, huolesta, surusta tai mistään mitään ennen kuin on lapsia.

Sepä se, kun ei tuolle ole loogista syytä. Ei kukaan toivo toisen tekevän itsemurhaa, jos yläkerta on kunnossa.

Vierailija
50/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ”kunhan tarkemmin mietit miksi” -fraasi on kuin narsistin oppikirjasta, tulipahan vain mieleen

Onko narsisteille oma oppikirja?

Vierailija
51/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tässä ap:n kaverin/ex-kaverin asemassa siinä mielessä, etten tullut raskaaksi, vaikka kovasti toivoin ja kaverit ympärillä tulivat vahingossakin. En olisi koskaan voinut kuitenkaan sanoa mitään noin hirveää edes sellaiselle, josta en pitäisi, saati sitten kaverille. Älä kuitenkaan ap provosoidu. Sulla saa olla paha mieli tuosta, mutta kaverillasi ei selvästi ole kaikki kunnossa. Mikään ei oikeuta hänen käytöstään, mutta on turha tehdä asiasta entistä suurempaa numeroa. Suosittelisin, ettet tee yhtään mitään.

Vierailija
52/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehdottomasti. Sosiaalinen pelisilmä ei kuroudu umpeen vaikka raskaana olisikin. Ja toi "mulla on laskettu aika", on aika jäätävä heitto. En usko, että normaali ihminen ilmaisisi olevansa raskaana noin kenellekään. Jotenkin oikein korostaa sitä, kuinka olisi vaan ihan ohimennen nyt raskaana ja silleen, et harmi homma kun ei pääse kylpylään. Vähän kuin ilmoittaisi jostain jalkasienestä.

Ja siihen on mielestäsi asiallista vastata, et "hyppää junan alle"? Taidat itsekin olla mieleltäsi sairas.

Vierailija
53/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivalla sitä jotenkin.

Kaikkia ei ole vain tarkoitettu kantamaan hedelmää tms.

Luonto tietää kyllä keiden ei kannata lisääntyä...

...

No eikä ap:n kannata lähteä mitään sivaltamaan, vaan kannattaa olla fiksumpi ihminen. Välit poikki tuollaiseen kaikessa hiljaisuudessa, numero estoon jne.

Asia on kaverille selvästi herkkä ja ehkä on jopa vähän päästään pimahtanut kun on niin kovasti halunnut lapsia siinä onnistumatta.

Ei kannata kostaa, saattaa vaikka itseänsäkin kaduttaa tuo viestin lähetys, jos on kateellisena vihapäissään sen laittanu. Mut nyt älä pidä enää mitään yhteyttä tähän, ex kaveriin. Tosiaan jos hyvin tunnet tämän miesystävän tai jonkun muun sukulaisen, kannattaa kertoa heille tapahtuneesta. Että osaavat vähän tarkkailla henkilön mielenterveyttä.

Vierailija
54/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen samaa palstan pa.skaharakoille. Lisääntyisi keskimääräinen älykkyys Suomessa ainakin rahtusen. Noh, pa.haa joulumieltä nyt ainakin kaikille.

Vierailija
55/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa. Jos on totta niin on häiriintynyt ihminen.

Vierailija
56/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tää on vähän tällainen ohimennen kerrottu, jota vihaan muissa suunnitelmien teossa periaatteessa aika paljon. "Hei voi videvautsi kun me ollaan just maailmanympärilennollla silloin :( mut hei pusui kaikille". Siitä jotenkin loistaa se, että haluaa päästä sanomaan. Esimerkiksi facekutsuissa normaalit ihmiset vaan laittaa että ei pääse. Sitten on näitä älypääviestejä. Jos tiedät että asia on herkkä, niin tuo on ollut kyllä ihan vihoviimeinen tapa ilmoittaa, kun ystävä on suunnitellut jotain kivaa teille. "Aijaa mä oon kyl aika kiireinen tästä eteenpäin kun sillon mulle muuten tulee vauva, mut hei älä kerro kenellekään. "

Varsinkin jos et muka halua kertoa, niin aika kasuaalissa yhteydessä se oli pakko pudottaa.

Ihmiset on erilaisia. Mä en oikein pysty sanomaan vaan, että mulla on jotain menoa, vaan mulle on tärkeä ilmaista, miksi en oikeasti pääse. "Ei pääse" kuulostaa vaan tekosyyltä. Mutta mulla on ADHD ja kuulemma muutenkin selitän liikaa... :)

Vierailija
57/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin sillä nyt olisi lopulta hirveämmin väliä miten ap asian on ilmoittanut, kun eipä ole varmaan halunnut kenenkään mieltä pahoittaa.

Tärkein on muistaa aina toisen tarkoitusperät kumminkin. Se nyt vaan tuli noin ilmi, ja that's it. Kylläpä on kamalaa, varmaan tän ystävän elämä siitä meni pilalle. Ihan itse hän sen haluaa pilata vihalla, katkeruudella ja epäkypsyydellään. Aika sairasta.

Vierailija
58/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvän tähden sentään. Onko tosiaan niin, että ihmisen pitäisi kävellä munankuorilla ja pohtia ylenmääräisesti miten jonkin asian ilmaisee? Jos nyt ei tarkoituksellisia loukkauksia lasketa, niin kyllä ihmisen pitäisi kestää monenlaiset tavat vaikkapa nyt sitten kuulla toisen raskaudesta. Kertoo paljon vastaanottajasta, jos suht neutraali ilmaisu aiheuttaa noin suhteettoman reaktion. Ap:lle sanoisin, että nauti raskaudesta ja valitse ystävät viisaammin. Ihan sairas viesti aikuiselta ihmiseltä. Epävakaa, narsistinen kaveri sulla. Koittakaa te muut ihmiset nyt kestää se, että muut eivät jatkuvasti paapo teidän tunteitanne tai onnistu aina ilmaisemaan itseään / käyttäytymään juuri toivomallanne tavalla. Se kuuluu ihmisyyteen. Asioista voi keskustella eikä laittaa tappokehotusviestejä.

Vierailija
59/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kärsinyt vuosia lapsettomuudesta ja kaikki ystäväni ovat saaneet lapsia. Koska en ole omia saanut niin hyvä että lapsia on kuitenkin kaveripiirissä.

Mielestäni AP:n tavassa ilmoittaa raskaudesta ei ole mitään pahaa. Pahempi olisi ollut jos hän olisi keksinyt tekosyitä miksi ei pysty lähtemään kylpylään ja oikea syy olisi tullut ilmi.

Se, että AP saa lapsen, ei ole tältä lapsettomalta ex-kaverilta pois.  Jos ihminen on noin katkera muiden lisääntymisestä niin se on se ja sama miten raskaudesta ilmoittaa niin vastaus olisi ollut sama. 

Kuka ylipäätään on niin sairas, että laittaa tuollaisen viestin...Alan itsekin laitteleen kaikille ihmisille vastaavia...Ai sä ostit talon, no hyppää junan alle sitten stana.

Vierailija
60/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isä sattumalta sen ukko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi