Ystävä katkaisi välit yhtäkkiä, äsken tuli viesti "Sun kannattais hypätä junan alle kun tarkemmin mietit, niin tiedät itekin miksi. Se vois olla sun joululahja mulle"
Tulin raskaaksi hiljattain. Tämä (ex) ystävä oli yrittänyt muutaman vuoden vauvaa siinä onnistumatta. Tästä katkerana katkaisi välit kuultuaan raskaudestani. Nyt tuli tuollainen viesti ja jäi todella paha mieli. Tämä ihminen siis haluaisi, että minä ja syntymätön lapseni kuolemme. Miksi?
Kommentit (153)
Menkää kaikki pääradalle pötköllenne. Ei näy parempaakaan tekemistä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Menkää kaikki pääradalle pötköllenne. Ei näy parempaakaan tekemistä olevan.
Sinne on niin helvetin pitkä matka. Muuten kyllä
Vierailija kirjoitti:
Naisten välinen ystävyys on upeaa.
Poistaako joku tämänkin.
Ei kerro naisista tai ystävyydestä yleisesti, vain yhdestä sekopäästä.
Ai että nää kaverit on sitten kivoja. Kyllä näiden takia kannattaa jättää lapset hankkimatta, pilata omat parisuhteet ja elää villiä sinkkuelämää4life!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo siitä johdu, että olet raskaana. Jotenkin olet ollut ääliö, vaikket (ehkä) itse ole sitä tajunnut. Ehkä esimerkiksi olet kertonut raskaudestasi tavalla, joka on ollut loukkaava.
Mulla on sukulainen, joka onmielestään mukava ja hyväkäytöksinen, eikä esim ymmärrä, miksi minä en halua häntä kotiini. Hän ajattelee, että olen itseäni täynnä. Oikeasti kyse on siitä, että hän kertoi meillä, minun sohvallani istuen, minun erityislapseni kuullen, että hänen mielestään kaikki erityislapset pitäisi laittaa laitoksiin muita häiritsemästä.
Oikeassa tuo sukulainen on erityislapsista. Tarvisiko kaikesta loukkaantua?
Jos minun lapsestani hänen kuullen sanoisi jotain tuollaista, niin voisin vaikka lähettää junatekstarin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten itse kerroit raskaudestasi? Lällättelit? Nyt tiedetään vain se sinun puolesi tarinasta.
Hän ehdotti kylpyläreissua päivämäärälle X. Ilmoitin että se ei oikein onnistu kun laskettu aikani on niillä main, ja sanoin, ettei kertoisi tästä vielä muille kun vaan lähimmät tietävät (ja ne jotka ovat mahani nähneet)
ap
Tää on vähän tällainen ohimennen kerrottu, jota vihaan muissa suunnitelmien teossa periaatteessa aika paljon. "Hei voi videvautsi kun me ollaan just maailmanympärilennollla silloin :( mut hei pusui kaikille". Siitä jotenkin loistaa se, että haluaa päästä sanomaan. Esimerkiksi facekutsuissa normaalit ihmiset vaan laittaa että ei pääse. Sitten on näitä älypääviestejä. Jos tiedät että asia on herkkä, niin tuo on ollut kyllä ihan vihoviimeinen tapa ilmoittaa, kun ystävä on suunnitellut jotain kivaa teille. "Aijaa mä oon kyl aika kiireinen tästä eteenpäin kun sillon mulle muuten tulee vauva, mut hei älä kerro kenellekään. "
Varsinkin jos et muka halua kertoa, niin aika kasuaalissa yhteydessä se oli pakko pudottaa.
Näissä on mun mielestä eroa. Ap kertoi hyvin syyn kanssa miksei voi lähteä ja ymmärrän että se oli yksityisviesti.
Sen sijaan nämä jotka kirjoittaa facessa tms. johonkin kutsuun tai ehdotukseen (pyydettiin heiltä vastausta tai ei)
'voi ei kun en pääse kun ollaan just sillon Dubaissa ja sit mennään Lontooseen missä mä asuin aiemmin ja se kaikki on niiin kallista ja kun just ostettiin talokin ja blaa blaa mut pitäkää hauskaa ois ihq nähdä' niin too much information ja nöyräkerskailua.
Sillä menny todella tunteisiin tuo sinun raskaus, ehkäpä on parempi että välit jäihin. Jos ikinä yrittää lämmitellä välejä niin pidä etäällä, älä kutsu kylään tai mene kylään.
Onko täällä joku jo ehdottanut, että AP:stä saattaa olla liikkeellä jokin paha juoru, jonka hänen ex-kaverinsa on uskonut? Eikö kannattaisi kuitenkin soittaa ja kysyä selitystä viestille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ”kunhan tarkemmin mietit miksi” -fraasi on kuin narsistin oppikirjasta, tulipahan vain mieleen
Onko narsisteille oma oppikirja?
Itseasiassa tuo lausemuoto variaatioineen toistuu kaikissa kulttuureissa lähes sanasta sanaan samana. Yleisin muoto tuosta on "mietippä ite" suomalaisessa kulttuurissa. Narsisti käyttää sitä uhrin syyllistämiseen. Mitään mietittävää ei ole, kiusan kohde ei ole tehnyt mitään, mutta lauseen tarkoitus on saada uhri kuumeisesti miettimään miten on loukannut kiusaajaansa, jotta uhri aloittaisi sovittelun ja anteeksipyynnön jostain mitä ei ole tehnyt. Hyvin tyypillistä narskun käyttämää henkistä väkivaltaa ja huomion kääntämistä häneen. Estoon vain tuollainen sekopää. Ko. henkilö ilmestyy sovittelemaan kun lapsi on syntynyt joten silloinkin kannattaa pitää kaukana eikä mennä imarteluun.
Mulla on narsisti isä ja hän toimii juuri kuin yllä kuvattu! Toinen ”bravuuri” on se että hän vaatii
anteeksipyyntöä, ja kun kysyy että mitä pitää pyytää anteeksi, vastaus on ”kyllä sun pitää tietää”. Mitään anteeksipyydettävää ei siis edes ole. Enkä ole edes loukannut.
Hän sen sijaan on miljoonia kertoja loukannut, pahoinpidellyt, satuttanut. Eikä IKINÄ ole pyytänyt anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on liian vähän mielenterveyttä siellä viestin lähettäjän päässä. Estä numero ja katso vielä lähipäivinä, että kenelle avaat ovea, tuohan on jo lähellä tappouhkausta.
Voi olla mt järkkynyt ja pahasti! Kenties esim. psykoosi lauennut tai vaikka menossa siihen suuntaa.
Pysyisin toistaiseksi kaukana ja varoisin koko raskausajan, ehkä just synntyksenkin jälkeen. Toivotaan että joku ohjaa hänet hoitoon.
Ap, onko teillä yhteisiä kavereita tai kenekään kaveris läheiseisen nroa? Soittaisin ja kertoisin olevani huolestunut siitä, onko kaveri ihan kunnossa ja pyytäisin tarkkailemaan onko käytös muuttunut tai muuttumassa poikkeavaksi.
Mun rakas kaveri sanoi kerran psykoosin alkuoireissa mulle sellaista (jotain murha-sanaa käytti) etten uskaltanut matkustaa hänen luokseen. Oli ihan hyvä etten mennyt, luuli miestäänkin vaaralliseksi. Onneksi olen oppinut tunnistamaan hänessä noita merkkejä niin saa ohjattua avun piiriin ajoissa. On siis todella herttainen ihminen, mutta ei voi sairaudelleen mitään.
Ota kuvakaappaus viestistä ja lähetä kyseisen naikkosen miehelle. Miehellä on oikeus tietää millaisen sekopään kanssa on suhteessa. Saati että yhteisiä lapsia hankkisi...
Olen sitä mieltä, että jos joku ei tule raskaaksi lunnollisella tavalla, se on Jumalan tarkoitus. Ei mitään hedelmöityshoitoja ym.
Ohis.
Minä en ymmärrä miten joillekin naisille se raskautuminen on se maailman tärkein juttu. Ja jos se ei jostain syystä onnistukaan, maailma romahtaa totaalisesti. Miksi lisääntyminen ja oman mini-me:n tekeminen on oikeasti niin tärkeää? Juuri eilen luin jutun naisesta, joka ei meinannut tulla raskaaksi edes hoidoilla ja ainoa asia mitä hän pystyi ajattelemaan, oli lapsi. Koko elämä pistetään pauselle ja keskitytään siihen lapsen saantiin ja ainoa ajatus mikä päässä takoo on ajatus lapsesta - ihan sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Ai että nää kaverit on sitten kivoja. Kyllä näiden takia kannattaa jättää lapset hankkimatta, pilata omat parisuhteet ja elää villiä sinkkuelämää4life!!
Minulla ei ole ainoatakaan tuollaista ystävää. Kaikki ystäväni ovat joko veloja tai tahattomasti lapsettomia ja asian hyväksyneitä. Luojalle kiitos kenelläkään ei ollut vauvakuumeilua tms psykoosia, kaikki tervepäisiä..
T. Vela
Lähetä esim. tällainen viesti: "Kiitos, ja hyvää joulua sinnekin. Ikävä kyllä, en voi antaa toivomaasi lahjaa siinä muodossa kuin toiveesi esitit, mutta sovitaanko, että voit ajatella tästä eteenpäin, että minua ei enää ole."
Minulla oli joskus nuorempana tuollaisia ajatuksia. Kärsin epävakaasta persoonallisuushäiriöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ainoatakaan tuollaista ystävää. Kaikki ystäväni ovat joko veloja tai tahattomasti lapsettomia ja asian hyväksyneitä. Luojalle kiitos kenelläkään ei ollut vauvakuumeilua tms psykoosia, kaikki tervepäisiä..
T. Vela
No jos sun asenne on tuo, ehkä on ollut, mutta eivät ole vaan uskaltaneet kertoa sulle.
Noista yleensä huudellaan vain niille, jotka "ymmärtää".
T. Se, jonka kaveri on psykoosissa ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Vela
Ei kaikilla ole vauvakuumetta. Mulla useampi lapsi ja pidän lapsista kovasti, mutta koskaan ei ole ollut vauvKUUMETTA, siis että olisin jotenkin sekaisin tai höpsähtänyt. Lapset hankittu järkeillen (pohdittu raha, ura, asunto, auto jne ja mietitty sopivaa tilannetta).
Ja olen kyllä tervepäinen, tekn.lis ja teknologiajohtaja... kyllä te velat sitten keksitte näitä ”luonteenpiirteitä” lapsen hankkineille...
Naisten välinen ystävyys on upeaa.
Poistaako joku tämänkin.