Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
1/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää myös.

Paljon se suunnilleen on kilometreissä keskipituisella?

Vierailija
2/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa noin monta askelta joka päivä. Jos olisi aktiivinen työ niin silloin varmasti saisin. Saan usein 8000 askelta jos menen yli tunnin hölkkä lenkille ja 10 000 tulee täyteen loppu päivästä. Muuten ei tule liikuttua noin paljon. Aika kova liikkuja on jos menee noin monta askelta joka päivä. Itselleni 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa 10 000 askelta kasaan kuin viikonloppuisin. Työpäivän aikana tulee n. 2000 askelta, lähes puhdasta istumatyötä. Siihen päälle tunnin työmatka suuntaansa ja pimeä syksy - ei tule tosiaankaan joka ilta tehtyä viiden kilsan lenkkiä!

Vierailija
4/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee helposti. Lenkki aamulla koiran kanssa, kävely bussipysäkille, kävely bussipysäkiltä töihin, töissä hyvin vähän kävelyä,  taas matkat pysäkille ja illalla lenkki koiran kanssa plus yleistä puuhastelua.

Vierailija
5/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin tulee tuo 10k/ päivä ilman yrittämistä. Kävelen toihin 30min suuntaansa, töissä usein melko paljon kävelyä ja lisäksi kaupoille/ lasten harrastuksiin kävellen. Yleensä viikkoon mahtuu myös 1-2 päivää jolloin jää vähemmälle jos olen kotosalla ja/tai käytän julkisia. Kesäisin tulee helposti käveltyä enemmankin.

Vierailija
6/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

10000 askelta on noin 8 kilsaa.

Vierailija
7/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

10000 askelta on noin 8 kilsaa.

Ok. Vaikea uskoa, että moni ns tavisliikkuja saa tuota täyteen.

Vierailija
8/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan tavis, enkä juurikaan käy edes lenkillä, mutta tykkään puuhailla kaikenlaista. Askelia tulee töissä noin 6000 ja toinen mokoma töiden jälkeen. Jos teen vain pakolliset asiat, niin ehkä tulisi jotakin 4000. En jaksa kököttää tumput suorina.

Vierailija
9/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee n.13000 askelta/päivä, tuntuu että lähes tekemättä mitään. Töissä n.3-4000, siihen päälle lenkit koiran kanssa, jotka ei todellakaan ole joka päivä pitkiä. Vain yövuorojen välisinä päivinä tulee alle 10000, ehkä tuhannella jää vajaaksi.

Vierailija
10/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn varmaan 95%:ssa päivistä. Päiväkeskiarvo viimeiseltä kahdeksalta vuodelta on 19.500 askelta päivässä. Se tosin vaatii runsasta kävelyä joka päivä, kesät, talvet, satoi tai paistoi.

Kotona tulee noin 100 askelta tunnissa, eli noin 1.500 askelta päivässä. Askelten keräämiseksi pitää siis lähteä ulos. Oma askelpituuteni on 85 senttiä, mutta mittaan matkaa 72 sentillä. Osa askelista kun on sellaista paikallaan pyörimistä, mikä ei vie mihinkään. Testasin lukeman Sport-Trackerilla.

Vierailija
11/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hetken aktiivisuusranneke joka asetti tavoitteeksi 12 000 askelta. Huomioi muistaakseni iän ja matalatehoisen työn joten oli vähän korkeampi kuin se 10k. Ei tullut muuten ikinä täyteen eikä 10k myöskään helpolla tule. Pitkä työmatka jonka kulkee autolla ja istumatyö. Ihan kunnon lenkin saisi pistellä joka päivä. Yrittää sitten kompensoida hieman tehokkaammalla liikunnalla.

Vierailija
12/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee n.13000 askelta/päivä, tuntuu että lähes tekemättä mitään. Töissä n.3-4000, siihen päälle lenkit koiran kanssa, jotka ei todellakaan ole joka päivä pitkiä. Vain yövuorojen välisinä päivinä tulee alle 10000, ehkä tuhannella jää vajaaksi.

Höpö höpö.

Vierailija
13/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan kertaakaan saanut noin monta askelta. Ja kävelen paljon, koska en omista autoa. Helposti tulee 1,5h käveltyä päivässä kun lähtee pitkin kaupunkia asioita hoitamaan. Enimmillään on silti tullut 8500 askelta päivässä.

Vierailija
14/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 10000 saa täyteen helpolla, mutta 20000 vaatii jo ihan erityistä liikuntaa, tähän ei aktiivisella elämällä pelkästään päästä.

Vierailija
15/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli lukioaikana pelkästää koulumatkoista + kävely lukiolla esim portaissa reilu 7000, sitten päälle joku kävelylenkki ja/tai salille niin tuli se 10 000

Olen tosin joskus tässä vuosi pari sitten katsonut brittiläisen dokumentin jossa tuo 10 000 kumottiin. Monipuolinen liikkuminen yleisesti on tärkeämpää kuin saada tietty määrä askelia.

Vierailija
16/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kaikensuorittajat! Hyvä juttu jos nautitte siitä, että yritätte saavuttaa toisten tekemät määrittelyt ollaksenne onnellisia. Minä teen niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Liikun jos haluan ja olen kuin ellun kanat jos siltä tuntuu. Ihmiset asettavat  täysin turhia paineita itselleen ja muille. Tärkeää on se, mitä pään sisältä ja sydämestä löytyy. Liiku jos koet sen olevan intohimosi mutta lopeta muiden syyllistäminen. Yksilöllisyys kunniaan!

Vierailija
17/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 10000 saa täyteen helpolla, mutta 20000 vaatii jo ihan erityistä liikuntaa, tähän ei aktiivisella elämällä pelkästään päästä.

Mitä sitten?

Vierailija
18/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa kaikensuorittajat! Hyvä juttu jos nautitte siitä, että yritätte saavuttaa toisten tekemät määrittelyt ollaksenne onnellisia. Minä teen niin kuin itsestä hyvältä tuntuu. Liikun jos haluan ja olen kuin ellun kanat jos siltä tuntuu. Ihmiset asettavat  täysin turhia paineita itselleen ja muille. Tärkeää on se, mitä pään sisältä ja sydämestä löytyy. Liiku jos koet sen olevan intohimosi mutta lopeta muiden syyllistäminen. Yksilöllisyys kunniaan!

No mikä saa sinut kommentoimaan näin negatiivisesti, eikö askeleita kerry ja se sapettaa?

Vierailija
19/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Kai minun kelloni sitten valehtelee jos sinä niin sanot 🤷‍♀️

Vierailija
20/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?

Sitten on saavuttanut 20000 askelta kun on sen saavuttanut.