Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
41/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrajumala, ei ihme että Suomi paisuu kuin pullataikina, jos ette edes 10 000 askelta saa päivässä täyteen! Ihan vilpittömästi ihmettelen elintapoja, jos ei tule sen vertaa liikuttua ja hyötyliikuttua? Kyllähän se hiukan ajatusta, aikaa ja vaivaa kysyy, mutta palkintona on normaali paino, hyvä yleiskunto ja muutenkin parempi terveys. Kyllä ilmeisesti on aika isollakin osalla ihmisiä ihan hakusessa nykyisin terveellisten elämäntapojen aakkoset.

No niin, löytyihän se kaiken syyllistävä trolli tännekin. Anna ihmisten elää kuten haluavat lain suomissa puitteissa. Sen kuin itse urheilet ja syöt kuin entisajan vanki, älä tuputa pakkomiellettäsi muille. Muut eivät holhoamistasi tarvitse. On jopa suotavaa kuolla tänä päivänä nopeasti saappaat jalassa kuin kituuttaa jossain ränsistyneessä homenurkkaksessa odottaen elämäänsä kyllästynyttä hoitajaa jolla ei todellakaan ole aikaa. Mihinkään.

Vierailija
42/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja masentunut, lähikauppaankin on vain 500 m. Yritän kuitenkin tehdä edes 20-30 minsan lenkin päivittäin mutta saan täyteen vain reilut 3000 askelta näin.

Tilanteesi huomioonottaen, kävelet paljon. Onnea ja tsemppiä tulevaan elämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin raksalla töissä tuli helposti 10 000, usein lähemmäksi 20 000. Hulluina päivinä yli.

Nyt kun vaihdoin alaa, tulee n. 3000-5000 ja kyllä saa tehdä hommia että saa sen 10 000 täyteen.

Vierailija
44/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töistä palattua 3500 yleensä. 1500 tulee työmatkoista (kodista autoon autosta työpaikalle). Päivän päätteeksi yleensä 6-8000 täynnä. 10000 en oo saanut aikoihin. Tavoitteeksi olen laittanut 7000.

Vierailija
45/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 10000 saa täyteen helpolla, mutta 20000 vaatii jo ihan erityistä liikuntaa, tähän ei aktiivisella elämällä pelkästään päästä.

Joillekin helpolla, mutta ei 8 km kaikille ihan helppo juttu ole.

Vierailija
46/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 17 000 askelta päivittäin. Tulevat lähinnä koiralenkeistä.

Vierailija
47/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon painoasiaan, niin enpä ole eläessäni ylipainoista päivää nähnyt. Koko aikuisiänkin paino on ollut normaali ja aina huomattavasti lähempänä ali- kuin ylipainon rajaa, enkä saa nykyisellä elämäntyylilläni joka päivä 10000 askelta täyteen. Ei kaikilla painonhallinta ole haastavaa ja kiinni liikkumisen määrästä.

Vierailija
48/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tavoite 8000.

Saavutan sen olemalla töissä ja jotain liikuntaa päivittäin.

Vierailija
49/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kymppitonnia. Eilen kävelin ulkolenkin ja sen lisäksi kiertelin kaupoissa, tuli vain reilu 8000t vaikka minusta tuntui et liikuin paljon. 

Miusta ei kannata tuijottaa tuota kymppitonnia jonain pakkorajana, joka ikinen askel on hyväksi!

Paitsi itseasiassa yli 15t askeleet ei olekaan enää hyväksi, ylirasitusvamma-riskit kuulemma kasvaa.

Vierailija
50/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10000 askelta ei ole pakollinen. On toki tieteellisesti totta että mitä enemmän olet liikkessä sitä enemmän hyötyä siitä on terveydelle. Tuo 10000 askelta on lähtöisin vuodelta 1965 jolloin japanilainen Yoshiro Hatano kehitti askelmittarin nimeltään 'Manpo-kei', joka kääntyy suomeksi kymmenentuhannen askeleen mittari. Tuo lukema vain vedetiin satunnaisesti hatusta tuotteen mainostusta varten ja loppu on historiaa. Tuolloin japanissa oli olympialaisten vuoksi buumi terveydestä jne.

Itse asiassa EI ole niin et "mitä enemmän olet liikkeessä, sitä enemmän hyötyä terveydelle". Miettikääpä urheilijoita, jotka liikkuvat järkyttäviä määriä! Heidän kroppansa on äärirajoilla, ja rasitusvammoja on vaikka kuinka paljon.

On olemassa piste, jonka jälkeen liike tekee enemmän pahaa kuin hyvää. Niinhän se on kaikessa, että kohtuus on paras!

Vierailija
51/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksupää kirjoitti:

Kyllä yleensä 10t askelta tulee täyteen. Kun asuin Helsingin keskustassa, niin yleensä askelia tuli 25t-35t päivässä.

En usko sua, mutta jos olisi totta niin sitten epäilisin pultsariksi, jonka on pakko liikkua koko ajan, yölläkin, jottei palellu...

Vierailija
52/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10000 askelta ei ole pakollinen. On toki tieteellisesti totta että mitä enemmän olet liikkessä sitä enemmän hyötyä siitä on terveydelle. Tuo 10000 askelta on lähtöisin vuodelta 1965 jolloin japanilainen Yoshiro Hatano kehitti askelmittarin nimeltään 'Manpo-kei', joka kääntyy suomeksi kymmenentuhannen askeleen mittari. Tuo lukema vain vedetiin satunnaisesti hatusta tuotteen mainostusta varten ja loppu on historiaa. Tuolloin japanissa oli olympialaisten vuoksi buumi terveydestä jne.

Itse asiassa EI ole niin et "mitä enemmän olet liikkeessä, sitä enemmän hyötyä terveydelle". Miettikääpä urheilijoita, jotka liikkuvat järkyttäviä määriä! Heidän kroppansa on äärirajoilla, ja rasitusvammoja on vaikka kuinka paljon.

On olemassa piste, jonka jälkeen liike tekee enemmän pahaa kuin hyvää. Niinhän se on kaikessa, että kohtuus on paras!

Kyllä, jostain lehdestä muistan lukeneeni, että n. 15t askelta on lukema, jonka jälkeen hyödyt ei kasva vaan ennemminkin riskit.

Vierailija
53/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku alapeukuttaa, mikä mt- oireyhtymä sekin :D ?

Vierailija
54/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000-6000 askelta tulee työpäivän aikana. Töihin on se 8 km, joten en oikein ehdi sinne kävelemään. En myöskään ehdi lenkille, koska vietän kaiken vapaa-aikani pienen lapseni kanssa.

Vierailija
55/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee päivittäin 15 000-20 000 askelta. Olen työtön, mutta käyn päivittäin lenkillä. Joko yksi todella pitkä lenkki, tai sitten kaksi lyhyempää lenkkiä.

Vierailija
56/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon painoasiaan, niin enpä ole eläessäni ylipainoista päivää nähnyt. Koko aikuisiänkin paino on ollut normaali ja aina huomattavasti lähempänä ali- kuin ylipainon rajaa, enkä saa nykyisellä elämäntyylilläni joka päivä 10000 askelta täyteen. Ei kaikilla painonhallinta ole haastavaa ja kiinni liikkumisen määrästä.

Syömisestä ja juomisesta se on kiinni eikä liikunnasta. On niin paljon helpompaa syödä 1000 kCal kuin kuluttaa se kävelemällä 20 kilometriä.

Vierailija
57/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee n.13000 askelta/päivä, tuntuu että lähes tekemättä mitään. Töissä n.3-4000, siihen päälle lenkit koiran kanssa, jotka ei todellakaan ole joka päivä pitkiä. Vain yövuorojen välisinä päivinä tulee alle 10000, ehkä tuhannella jää vajaaksi.

Höpö höpö.

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. Kyllä mullekin tuon verran yleensä tulee. Välillä enemmänkin.

Vierailija
58/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne huippukestävyysurheilijat juoksevat tai hiihtävät helposti 50 kilometriä päivässä. Siitä on kymppitonnin askeltavoite vielä maratonin päässä. 

Sitä paitsi reipaskin kävely rasittaa niveliä paljon vähemmän kuin juokseminen.

Vierailija
59/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan mitannu mutta arvioisin, etttä 2000 voisi olla hyvä keskiarvo.

Vierailija
60/477 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee 10 000 askelta täyteen yleensä jo työpäivän aikana, riippuen vähän työmaasta. Isoilla työmailla saattaa tulla jo puolessa välissä työpäivää, pienemmillä sitten taas työpäivän päätteeksi. Työskentelen raksalla missä istutaan ainoastaan tauoilla, muuten koko päivä on kävelyä ja jo pelkästään maalatessa tulee helposti askelia. Välillä ravataan kerrosten väliä ja myös taukotiloihin/vessaan on usein jonkun verran matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan